رازهای قبولی تضمینی در آزمون ها

رازهایی در مورد قبولی در آزمون به صورت تضمینی

در هر آزمونی شما مجبورید حجم زیادی اطلاعات را در ذهن خود بگنجانید و در آزمون آن ها را ارائه دهید. اما قبل از هر چیزی شما باید کاملا از لحاظ جسمی و روحی آمادگی داشته باشید. از لحاظ جسمی باید به خودتان برسید. از جمله اینکه غذای سالم بخورید؛ نگرش خود را تغییر دهید؛ به بدن خود اجازه دهید استراحت کند. رعایت کردن همین موارد ساده می تواند به سادگی در عملکرد شما تغییر ایجاد کند. همین رازهای قبولی تضمینی در آزمون ها و مقالات مشابه را دنبال کنید تا در آزمون ها موفق شوید. 

در تمام طول مدتی که در دانشگاه تدریس می کردم؛ دانشجویانی را می دیدم که از نوشیدنی های انرژی زا استفاده می کردند تا کمتر بخوابند و مدام در حال خوردن فست فود بودند تا بتوانند زمان بیشتری را صرف درس خواندن کنند و در ضمن کمتر هم می خوابیدند. اما باید به شما بگویم که بدترین کار ممکن را انجام می دادند. 

برای قبولی در آزمون ها خوب بخوابید:

تحقیقات نشان داده است که اگر 21 ساعت کامل نخوابید ذهن و مغز شما از لحاظ تمرکز، حافظه و یادآوری کلا دچار اختلال خواهد شد. اینکه کل شب را برای یک امتحان بیدار بمانید نمی تواند به شما کمکی کند زیرا سر جلسه امتحان هیچ چیزی در ذهن شما در مورد اطلاعاتی که مطالعه کردید وجود ندارد. پس حتما در طول شب 8 ساعت بخوابید.

رازهای قبولی تضمینی در آزمون ها

رازهای قبولی در آزمون ها

روزانه حداقل 30 دقیقه ورزش کنید:

بهتر است در دوره ی امتحان خود را مجبور کنید که 45 دقیقه ورزش کنید اما نیم ساعت هم پیاده روی و یا حرکات هوازی می تواند کافی و مفید باشد. متاسفانه خیلی افراد در زمان آزمون ورزش را کنار می گذارند به این دلیل که وقت کافی ندارند اما خوب است بدانید که ورزش کرد مزایای بسیار زیادی دارد.

مثلا:

  • باعث از بین بردن اضطراب و استرس می شود.
  • باعث افزایش خون رسانی به مغز می شود و به شما کمک می کند تا بهتر فکر کنید. 

اما خبر خوب اینکه علاوه بر این مقاله های ناب و دست اولی که در اختیارت قرار می دیم میتونی به راحتی وارد لینک زیر بشی و بهترین محصول رو برای افزایش توان ذهنی ات تهیه کنی و در کمترین زمان بیشترین تست ها رو بزنی!!!

 

مطالعه کنید  قانون کارما را جدی بگیریم!

چه جوری؟🤔

یه سری به اینجا بزن

دوپینگ مغز به توان بی نهایت

زیاد آب بنوشید: 

خیلی وقت ها وقتی چیزی را به خوبی به یاد نمی آوریم به این دلیل است که مغز ما دهیدراته (دچار کمبود آب) شده است. پس در زمان مطالعه آب زیاد بنوشید. 

بر آنچه که می دانید تمرکز کنید نه بر آنچه که نمی دانید:

احتمال اینکه سؤالاتی که در آزمون می آیند را بلد باشید یا نباشید؛ کاملا 50*50 هستند، پس تمرکز خود را روی دانسته های خود بگذارید و اجازه ندهید سؤال هایی را که بلد نیستید به شما استرس وارد کند. 

صبحانه مفصل بخورید:

تحقیقات نشان داده است که کسانی که صبحانه را از وعده های غذایی خود حذف می کنند عملکرد ذهنی آن ها (از لحاظ تمرکز، حافظه و هوشیاری) تا بین 20 تا 40 درصد کاهش می یابد. خوردن صبحانه به شما انرژی داده و باعث می شود شما خلق و خوی بهتر داشته باشید و برای مدت زیادی احساس سیری کنید. 

از خوردن کافئین خودداری کنید:

کافئین یک ماده محرک است که می تواند در کوتاه مدت به شما احساس خوبی بدهد. اما بعد از مدتی آن احساس از بین رفته و حس خستگی و کسل شدن را به شما می دهد. کافئین همچنین مدرّ است به این معنا که باعث می شود آب زیادی را از بدن خود دفع کنید و باعث تشنگی می شود. 

این پادکست رو در مورد موفقیت در آزمون های مختلف گوش کنید و لذت ببرید

رازهای موفقیت در آزمون

مطالعات نشان داده است که وقتی یک فنجان قهوه می نوشیم؛ در واقع حالت استرس در ما ایجاد می شود. کافئین غدد فوق کلیوی را به سمت تولید هورمون های استرس سوق می دهد.

رازهای قبولی تضمینی در آزمون ها

قبولی در آزمون

بعد از امتحان به خانه برگردید: 

ممکن است بارها پیش آمده باشد که بعد از امتحان با دوستان خود درستی و غلط بودن جواب ها را چک کنید و بعد از مدتی احساس ترس و اضطراب می کنید. اینکه متوجه شوید جواب های شما با جواب های دوستانتان متفاوت است؛ می تواند شما را نگران کند و همین امر تا ساعت ها ذهن شما را به خود مشغول می سازد و امکان دارد شما آزمون های بعدی تان را خراب کنید. 

به خود بگویید که آزمون تمام شده است و دیگر نمی توان در مورد آن کاری کرد. پس ذهن خود را رها کنید و سعی کنید آزمون های بعدی خود را بهتر بدهید. 

استراحت کنید: 

گاهی اوقات زمان آزمون آنقدر طولانی است که دست ها و کمر شما درد می گیرد. بهتر است در بین آزمون استراحت کنید و برای چند لحظه قلم خود را زمین بگذارید و به دست و مچ خود استراحت بدهید. این کار به شما انرژی دوباره ای می دهد تا بتوانید بهتر عمل کنید. 

شما چه نظری دارید؟