5 راهکار استفاده عاقلانه از زمان

مدیریت بر زمان؛ خود یکی از مشکلاتی است که این روزها بیشتر ما با آن درگیر هستیم و نمی توانیم کنار بیاییم. زیرا تکنولوژی سرعت زندگی ما را افزایش داده و تقریبا نمی توانیم به خوبی به کارهای روزانه خود رسیدگی کنیم. می توان با راهکارهایی عاقلانه زمان خود را تنظیم کرده و با برنامه ریزی درست پیش برویم. در این مقاله 5 راهکار استفاده عاقلانه از زمان ؛را برای شما بیان می کنیم که می تواند در کوتاهترین زمان شما را با مدیریت خود و مدیرت زمان آشنا کند.

5 راهکار استفاده عاقلانه از زمان

5 راهکار استفاده عاقلانه از زمان

1. آیا شما روزتان را می سازید یا روزتان شما را؟

یک بخش از کلید مدیریت زمان این است که مسئولیت پذیر باشید. چیزی که در این وسط اتفاق می افتد به این گونه است که ما گاهی چیزی را آغاز می کنیم و بر آن کنترل داریم. اما ناگهان با شرئع شدن روزمان کنترل و انجام آن ها را از دست می دهیم. این امر دقیقا مانند یک تجارت است. اگر بیش از اندازه بر چیزی باقی بمانیم؛ این تجارت شماست. که شما را کنترل خواهد کرد. یک واقعیتی در این میان وجود دارد و آن این است که ما یا مدیر هستیم یا خدمتکار باید سعی کنید که استاد کار و مدیر باشید.

مقالاتی که ممکن است برای شما مفید باشد:

مدیریت زمان و تاثیر آن در موفقیت 

مدیریت زمان یا مدیریت خود

اهمیت مدیریت زمان 

 

کلید مسئولیت پذیر بودن در چیست؟ 

شما باید همیشه اهداف خود را کتبی بنویسید. اهداف مهم خود را در اولویت قرار دهید. به طور مداوم آن ها را مرور کنید و برای رسیدن به آن ها برنامه ریزی کنید. با این کار شما می توانید اهداف بزرگ را از اهداف کوچک تر خود جدا کنید. برای رسیدن به آن ها برنامه ریزی هی مختلف داشته باشید و به هر کدام زمان مختلفی را اختصاص دهید. 

2. برای رسیدن به اهداف راه اشتباه نروید: 

احتمالا خیلی از افراد را می شناسید که در اطراف شما تنها خود را مشغول می کنند؛ اما شما باید خلاق باشید. برای اینکه راه اشتباه را پیش نروید؛ بهتر است ساعت های پرت و فراغت خود را ارزیابی کنید و برای آن زمان ها برنامه ریزی کنید. 

3. در جایی که هستید متمرکز باشید: 

به این معنا که اگر در حال دوش گرفتن هستید؛ بر روی دوش گرفتن خود تمرکز کنید و اگر در حال خوردن غذا هستید؛ باید تمامی ذهن و فکر خود را بر روی غذا خوردن متمرکز کنید. نه مثلا در هنگام غذا خوردن گوشی چک کنید. عادت کردن به متمرکز بودن به شما کمک می کند تا بهتر پیش بروید و در کارهای روزانه خود و برنامه ریزی هایتان تمرکز داشته باشید. 

4.نه گفتن را یاد بگیرید: 

بله گفتن و جواب مثبت دادن برای همه ما کاملا کار ساده است. اما اگر سریع بله بگوییم خیلی سریع به دردسر می افتیم و واقعا نمی دانیم که می توانیم یک کاری را انجام دهیم و یا انحام ندهیم.پس بهتر است کمی فکر کنیم. باید بدانیم که ما هم دارای یک سری محدودیت ها هستیم.

گاهی بیش از حد مشتاق بودن به انجام کاری می تواند خطرناک باشد. شما باید از خودتان، محدودیت هایتان و نیازهایتان و توانایی هایتان قدردان باشید. بهتر است برای زمانی که دارید حتی اگر وقت خالی و بیکاری شماست؛ قدردان آن باشید؛ برای خود و زمان بیکاری تان هم ارزش قائل باشید و همیشه آن را برای به انجام رساندن کارهای دیگران پر نکنید و گاهی بهتر است به دیگران نه بگویید. 

پس بدانید این درست نیست که فورا به هر خواسته ای بله بگویید. اینجاست که باید اولویت های خود را مشخص کنید و بدانید چه چیزی مهم تر است. پس برای زمان  و کارها و اهداف خود ارزش قائل باشید و آن ها را اولیوت بندی کنید و اگر تمام شد و به تمامی کارهایتان رسیدید اگر دوست داشتید و خسته نبودید می توانید ببنیند می توانید چه کاری برای دیگری هم انجام دهید. 

5.به خاطر کمترین ها هم از خود قدردانی کنید: 

بسیار مهم است که برای هر چیز حتی کوچکی که به آن دست پیدا کرده اید از خود تشکر کنید. دانستن اینکه تمامی کارهای خود را به پایان رسانده ایم مهم نیست بهتر است ببینیم چه چیزی یاد گرفته ایم و یا چه موفقیتی کسب کرده ایم. دستاوردهای کوچک فاکتورهای مهمی هستند برای اینکه ما را به دستاوردهای بزرگ برسانند. در هر صورت شما 24 ساعت زمان دارید تا بتوانید به هر آنچه می خواهید برسید پس از آن استفاده کنید. 

 

مطالعه کنید  11 نمونه از اصطلاحات فوتبالی به زبان انگلیسی

شما چه نظری دارید؟