ساده ترین راه ها برای داشتن زندگی خوب

ساده ترین راه ها برای داشتن زندگی خوب

ساده ترین راه ها برای داشتن زندگی خوب

ساده ترین راه ها برای داشتن زندگی خوب

در سطح عمیق تری هم ما آرزو داریم که یک زندگی ایده آل و عالی داشته باشیم. تا حالا شنیده اید که کسی بگوید من می خواهم بدبخت باشم؟ هیچ وقت کسی این را نمی گوید. اما ما گاهاً با کارهایی که انجام می دهیم باعث می شویم؛ زندگی خود را خراب کنیم. ما توانایی انجام هر کاری را داریم . ساده ترین راه ها برای داشتن زندگی خوب؛ را باید بلد باشیم. اگر اکنون زندگی با شما همراه نیست و خیلی چیزها آنگونه که شما می خواهید پیش نمی رود؛ به دلیل طرز تفکر شماست. نحوه ی نگاه و کارهایی که شما انجام می دهید می تواند زندگی شما را به کل تغییر دهد.

پس اگر می خواهید زندگی خود را تغییر دهید؛ نوع نگاه خود را به زندگی تغییر دهید.

برآنچه که می خواهید تمرکز کنید نه آنچه که نمی خواهید: جملاتی مثل این:

  • کاش مرا ترک نکند.
  • کاش کارم را از دست ندهم.
  • کاش تصادف نکنم.

تمرکز خود را از روی آنچه نمی خواهید بردارید و بر آنچه که می خواهید توجه کنید. این امر شما  را در چهارچوب درستی قرار می دهد تا بتوانید زندگی خود را بهبود بخشید.

انجامش دهید:

اینکه تنها به چیزهایی که میخواهیم فکر کنیم کافی نیست؛ باید بر طبق آن ها هم عمل کنیم. حتی اگر در روز هم بخواهید ساعاتی را به مراقبه بگذرانید؛ یعنی حالتی که در عمل کار فیزیکی انجام نمیدهید؛ اما سعی کنید از لحاظ ذهنی  همان چیزی را که می خواهید تصور کنید و فکر کنید که زندگی شما بهتر شده است. این کار را هر روز انجام دهید.

ابتکار عمل نشان دهید:

برخی اوقات ما انسان ها آنقدر منفعل عمل می کنیم که شباهتی به یک فرد فعال و مبتکر نداریم. وقتی در محل کار خود با یک تضاد و کشمکش روبرو می شوید؛ دست به عمل بزنید. مهم نیست آن تضاد مربوط به چه چیزی است؛ سعی کنید اولین نفری باشید که کاری درباره آن انجام می دهید. پشت دیگران پنهان نشوید؛ ایده های خود را مطرح کنید؛ پیشنهاد بدهید؛ چیزهای جدید را تجربه کنید؛ ابتکار عمل داشته باشید؛ مبدع باشید نه دنبال رو.

متناقض باشید:

هنگامی که چیزی را به وجود می آورید در عملکرد خود منحصر به فرد باشید. این یعنی اینکه همیشه متفاوت عمل کنید. اگر اینگونه نباشید؛ به سادگی به یک دنباله رو تبدیل می شوید و نمی توانید یک کارآفرین باشید.

به نمایش بگذارید:

زندگی سخت است و می خواهم در داخل آپاراتمانم پنهان شوم؛ انی می تواند ایده خیلی از افرادی باشد که می خواهند خود را از تنش ها و مصائب روزگار دور کنند؛ اما به یاد داشته باشید برای اینکه زندگی خوبی داشته باشید؛ باید از پنهان شدن دست بردارید؛ شما باید بدون در نظر گرفتن شرایط موجود خود را به نمایش بگذارید و هر چیزی را به عهده بگیرید و پیش بروید.

راهکارهایی که کارساز نیستند را رها کنید اما تسلیم نشوید:

اگر چیزی کارساز نیست در کمال آرامش آن را کنار بگذارید و آرام باشید. چرا باید با یک میخ کوچک بخواهیی بک دیوار بتنی را خراب کنید؛ ابزار خود را عوض کنید اما از خراب کردن دیوار دست نکشید و تسلیم نشوید.

مقلاتی که می تواند برای شما مفید باشد:

نکات رسیدن به موفقیت در سال 2020

راه های کسب موفقیت در زندگی

نقش محیط کار در موفقیت

استراحت کنید :

شما نمی توانید 100٪ از انرژی خود را وقت انجام کار کنید. برای سرحال بودن، باید استراحت کنید تا بهتر عمل کنید. هیچ کس نمی تواند روزانه 18 ساعت تمرین و کار کند. در مورد زمان استراحت استراتژیک عمل کنید. استراحت های کوچک را در طول روز انجام دهید و استراحت طولانی تر را برای اوقاتی بگذارید که به نتیجه مطلوب رسیده اید. 

دوری از افراد بدبین:

هر کجا بروید همیشه افراد منفی باف و بدبین اطرافتان هستند؛ که این افراد ممکن است دوستان، همسر و خانواده و یا همکار شما باشند؛ یه یاد داشته باشید که آن ها فقط بدبین هستند اما بد نیستند.

به خود یادآوری کنید که چه می خواهید:

ما افراد فراموشکاری هستیم. شما ممکن است ماه ها یک کاری را به درستی انجام دهید؛ اما ناگهان از خود بپرسید چه دارم با زندگی خود می کنم؟ شما باید همیشه به خود یادآور شوید که چه چیزی می خواهید و آن زندگی خوب را برای خود متصور شوید. بهتر است خود را با افرادی احاطه کنید که این چیزها را برای شما یادآوری کنند.

اگر صادقانه به آن نگاه کنید؛ زندگی خوب بسیار ساده است. اما مانند بسیاری از موارد ساده، کار سختی است. گفتن هر چیزی از عمل کردن به آن ساده تر است بنابراین فقط خواندن و دانستن این مطالب کافی نیست بلکه باید به آن عمل هم کنید.

مطالعه کنید  آموزش زبان انگلیسی در 60 روز

شما چه نظری دارید؟