راه های مقابله با استرس در دوران کرونا

در مقاله قبل ما در مورد کرونا؛ و مقابله با استرس در این دوران برای شما مطالبی را بازگو کردیم. این مقاله ادامه مقاله قبلی با عنوان راه های مقابله با استرس در دوران کرونا است. امید است که در این روزها همگی با حفظ آرامش خود، این بحران را از سر بگذرانیم. به بیماری هایی چون استرس و اضطراب مزمن که خود شروعی برای بیماری های جسمی خطرناک دیگر است؛ دچار نشویم. این راه کارها را پیش بگیرید. اما حتما در طول این دوران زیر نظر یک فرد متخصص باشید و از سلامتی خود محافظت کنید. به امید روزهای بهتر مقاله را ادامه می دهیم.

راه های مقابله با استرس در دوران کرونا

راه های مقابله با استرس در دوران کرونا

داشتن نگاه مثبت به آینده:

ممکن است احساس کنید که آینده ای نامعلوم با این وضعیت پیش روی ما است و مدت هاست که یک نوع فصله اجتماعی را رعایت کرده ایم و از عزیزان مان دور بوده ایم اما خوب است که دید مثبتی نسبت به آینده داشته باشیم و با رویاپردازی حال خود را بهبود بخشیم و اجازه ندهیم شرایط بر ما غلبه کند. 

برای یک سال و یا حتی چند ماه آینده ی خود یک برنامه موفقیت آمی بریزید و در طول این مدت برای رسیدن به آن هدف تلاش کنید. مثلا اقدام برای مهاجرت، یادگیری یک زبان جدید، یادگیری مهارت های جدید و انحام دادن کارهایی که سال هاست نتوانسته اید آن را انجام دهید. در ادامه این مقاله باز هم راه های مقابله با استری در دوران کرونا را برای شما بیان می کنیم.

ارتباطات کلیدی را حفظ کنید:

حفظ ارتباطات کلیدی

حفظ ارتباطات کلیدی

هر جمعی که برای شما مهم هستند- خواه این جمع مذهبی ، اعضای بدنسازی یا گروه کتاب باشد – سعی کنید با آن ها در ارتباط باشید.

درست است که همه ما در خانه قرنطینه ایم و بیرون نمی رویم، اما امروزه فناوری، روش های مختلفی را برای ارتباط با افراد دیگر فراهم کرده است. به عنوان مثال، ممکن است بتوانید با همکلاس ها و هم باشگاه های خود به صورت آنلاین همراه با مربی خود ورزش کنید. می توانید با استفاده از خدمات کنفرانس ویدیویی مانند:

Google Hangouts  Skype یا Zoom ، دوستان و خانواده خود را در تلفن هوشمند، لپ تاپ و یا تب لت “مشاهده کنید”.

راه های حفظ ارتباطات در دوران کرونا :

شما حتی می توانید به صورت آنلاین بازی های گروهی انجام دهید و روزانه با دوستان خود از این طرق در ارتباط باشید. خلاصه از هر راهی که برای تان راحت تر است روابط اجتماعی خود را حفظ کنید و با افراد در تماس باشید.

خیلی وقت ها ممکن است قبل از این بیماری همیشه اقوام و فامیل در خانه ی شما بودند؛این امر 100% شما را کلافه می کرد مخصوصا با خانه های کوچک امروزی، از این دوران استفاده کنید و با خود خلوت کنید و از آن بهره ببرید و به کارهای عقب افتاده خود برسید.

اخبار دریافتی خود را محدود کنید:

از اینکه مدام پای اخبار باشید و از آخرین آمار کشته شدگان و مبتلایان بشنوید خود را دور کنید. همین که بدانید چه پروتکل هایی را رعایت کنید و آن ها را جدی بگیرید کافی است. شنیدن اخبار منفی و اخبار مرگ و میر، استرس و اضطراب شما را دو چندان می کند. حتی گاهی اوقات این اخبار می تواند زیاد صحت نداشته باشند و ما را به اشتباه بکشانند. 

در عین حال، اطلاعات بیش از حد – حتی اگر صحیح باشد – می تواند بار اضافی بر مغز و حافظه باشد. گارفین می گوید: “زل زدن به تلویزیون، و دیدن سه باره یک  کنفرانس مطبوعاتی یکی از بدترین کارهایی است که می توانید انجام دهید.”

قانون اساسی مادرید این است: “اخبار را بیش از یک ساعت در روز تماشا نکنید.”

و تعداد گزینه های رسانه را به مواردی که واقعاً به آنها احتیاج دارید محدود کنید. با منابع معتبر و معتبر مانند مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها و اخبار مربوط به سایت ها و یا مناطقی که وزارت بهداشت در آن قرار دارد، که می تواند شما را در مورد مسائلی مانند تعطیلی یا تغییرات در منطقه شما راهنمایی کند؛ در ارتباط باشید.

اگر از راهنمایی و توصیه های همیشه در حال تغییر ناامید هستید، بدانید که در شرایط جدید طبیعی است.

راهی برای رفتن به طبیعت پیدا کنید:

یکی دیگر از راه های مقابله با استرس در دوران کرونا ارتباط با طبیعت است که  می تواند تا حد زیادی روی شادابی شما تأثیر بگذارد و حال شما را دگرگون کند. روی حتی 20 دقیقه ارتباط با طبیعت برای هر کدام از ما مخصوصا در این روزها ضروری است. این امر با کمی نرمش و ورزش کردن حین دیدن طبیعت می تواند؛ ترشح هورمون ها را افزایش داده و حس نشاط بیشتری را به شما بدهد.

در دوران کرونا چگونه با طبیعت ارتباط بیشتری برقرار کنیم؟

اما این روزها که مجبور به ماندن در خانه هستیم؛ می توانید با پرورش گل و گیاهان زیبا و ماندگار علائم استرس را کاهش دهید .این شما باشید که طبیعت را به خانه خود می آورید. سعی کنید چند بار در روز در معرض نور خورشید مستقیم و یا غیر مستقیم قرار بگیرید. این کار تا حدی زیادی موجب بهبود خواب شما و بالا رفتن کیفیت زندگی شما می شود و در نتیجه اضطراب شما را تا حد زیادی کاهش می دهد.

تاثیر طبیعت بر استرس در دوران کرونا :

یک مطالعه کوچک در سال 2015 از هلند نشان داد که نگاه کردن به عکس های طبیعت به مردم کمک می کند تا از شرایط استرس زا در امان باشند و آن را کاهش دهند. پس اگر جایی هم برای دیدن و بیرون رفتن نبود و شرایط خوبی برای نگه داری گیاهان در منزل خود نداشتید می توانید تصاویری از اینترنت گرفته و یا عکس هایی که خود قبلا از طبیعت گرفته اید را در ساعاتی از روز نگاه کنید.

کار خوب، احساس خوب:

اگر در مراکز خیریه شرکت کنید و یا به کسانی که از لحاظ مالی در این اوضاع، حال و روز خوبی ندارند کمک کنید؛ می توانید احساس خوبی را در خود ایجاد کرده و این شرایط را بهتر و ساده تر تحمل کنید. یا حتی می توانید ماسک هایی را بسازید و یا برای بی بضاعت ها مواد ضدعفونی خریداری کنید و حتی تنها در حد اینکه پای درددل آن ها بنشینید می تواند احساس خوبی را درن آن ها شکل دهد.

کمک گرفتن از متخصصین:

 گاهی حال و روز ما به گونه ای است که هیچ کدام از این راه حل ها کمکی به ما نمی کند؛ برای اینکه بتوانید بر احساس منفی خود و ین ترس و اضطراب غلبه کنید؛ می توانید با مراکز مشاوره که در این روزها به صورت رایگان به افراد مشاوره داده و آن ها را همراهی می کنند؛ تماس بگیرید. 

در مورد دیگران هم، اگر فکر می کنید. که دوستان شما به طوری زندگی می کنند که افکار، رفتارها یا احساسات شان مانع از انجام روتین کارهایشان می شود. به این معنی است که کاری از دست ما بر نمی آید و باید به متخصص مراجعه کنند.

مثلا حالت هایی به این شکل که:

  • برای اینکه از رختخواب خارج شوند مشکل دارند
  •  احساس تنبلی و بی حوصلگی دارند.
  • علاقه خود را به فعالیت ها از دست داده اند. 
  • واقعا احساس ناامیدی دارند.
  • می تواند علائمی برای مراجعه به یک فرد متخصص باشد. 

کلام آخر :

خوشبختانه به لطف اینترنت و تلفن پیدا کردن یک مرکز مشاوره درمانی خوب بسیار راحت تر از گذشته شده است؛ و در این اوضاع کرونا به راحتی به شما از راه دور مشاوره می دهند و می توانند با توجه به تخصص شان به شما در بهبود حال و روزتان کمک کننده باشند. با مراحعه به اینترنت بهترین آن ها را پیدا کنید و همین اکنون برای خود کاری کنید. 

مطالعه کنید  چگونه آموزش زبان را شروع کنیم ؟

شما چه نظری دارید؟