آفریننده ی سرنوشت خود باشید

آفریننده سرنوشت خود

آفریننده سرنوشت خود

وقتی بدانید تفکر علت است و حقیقت از تفکر شما سرچشمه می گیرد پس به این واقعیت پی خواهید برد که شما آفریننده هستید پس چه بهتر آفریننده ی سرنوشت خود باشید و البته یک آفریننده مثبت.

در طول شبانه روز شاید باور نکنید اما حتی نمی توانید 10 ثانیه را بدون فکر کردن نفس بکشید. شما مدام در حال تفکر هستید اما تفاوت شما با افراد موفق این است که آن ها بر روی افکار و ذهن خود و در نتیجه بر روی زندگی خود تسلط و کنترل کامل دارند و آن را در جهتی که دوست دارند پیش می برند.

یک تمرین عملی:

بر روی یک صندلی و یا روی زمین در جایی که احساس راحتی می کنید بنشینید و چشمان خود را ببندید و سعی کنید تنها و تنها 5 دقیقه توجه خود را روی دم و بازدم خود متمرکز کنید.

به این صورت که:

جریان رفتن هوا داخل بینی که سرد و خنک است و باز شدن شش های شما و بیرون آمدن هوای گرم و مسیری که این هوا تا وارد شدن و خارج شدن از بدن شما طی می کند. این کار را به مدت 5 دقیقه انجام دهید و در این مدت به هیچ چیزی فکر نکنید.

اغلب افراد، قریب به اتفاق تنها شاید 10 ثانیه را بدون فکر سر کنند و بعد از آن متوجه خواهند شد مثلا فکرشان پیش حرفی است که امروز رئیسش به او گفته است. 

یا در مورد تاریخ دقیق چک هایش و یا بدهی ها و هزاران فکر دیگر. تنها افرادی که روزانه به مدیتیشن می پردازند می توانند بر روی افکار خود کنترل داشته باشند. اینکه هر کسی آفریننده سرنوشت خویش است یک قانون همگانی است.

قوانین ذهنی چگونه کار می کنند؟

قانون الکتریسیته یک قانون طبیعی است و کاری ندارد که شما آدم خوبی هستید یا نه اگر به سیم لخت دست بزنید؛ دچار برگرفتگی خواهید شد. در مورد قوانین تکنولوژی ذهن هم همین امر صادق است قوانین ذهنی کاری ندارند که شما آدم خوبی هستید؛ اگر تفکرتان به هم ریخته باشد. این بهم ریختگی وارد زندگی شما خواهد شد.

مثلا بارها در زندگی روزمره خود دیده ایم که افراد با نزاکت و کسانی که درست و اصولی زندگی می کنند ممکن است اتفاقات بسیار ناگواری برای شان بیفتد که ما آن را به بی عدالتی دنیا نسبت می دهیم؛ اما خوب است بدانیم که این افراد از قوانین ذهنی کاملا بی خبر هستند و به همین دلیل ناخواسته و به صورت ناخودآگاه افکاری آشفته دارند که زندگی آن ها را آشفته می سازد.

تا اندیشه ای نباشد؛ احساسی نیست پس آفریننده ی سرنوشت خود باشید

در تکنولوژی ذهن ما یاد می گیریم که تفکر بر احساس مقدم است؛ این یعنی امکان ندارد ما بدون اندیشه ای احساسی را تجربه کنیم. خوب به این قانون فکر کنید شما نمی توانید عصبانی شوید مگر اینکه به آن فکر کنید. در ادامه سه حالت را برای شما بیان خواهیم کرد تا بتوانبد بهتر مقصود این قانون را درک کنید:

تمرین اول برای آفریننده سرنوشت خود بودن:

تصور کنید در حال خوردن لیمو هستید؛ وقتی این تصور را می کنید چه اتفاقی می افتد؟ واکنش فیزیکی ما به این تصور این است که ترشح بزاق دهان ما افزایش می یابد، چشم های ما جمع می شودت.

مامی این اتفاقات می افتد بودن اینکه لیمویی وجود داشته باشد. پس تنها فکر کردن به این موضوع می تواند حس فیزیکی جمع شدن دهان و ترشح بزاق را با خود به همراه داشته باشد. 

تمرین دوم آفریننده سرنوشت خود بودن:

حال یک قدم بالاتر می رویم به فردی فکر کنید که نامردی بدی در حق شما کرده است. یک دقیقه به تمامی بدی هایی که در حق شما کرده است فکر کنید؛ چه حسی به شما دست می دهد؟ انزجا و تنفرو لرزش بدن و بالا آمدن تمامی افکار منفی. برای چند لحظه به حالات بدن خود احساسات خود نگاه کنید آیا تا قبل از این فکر چنین احساساتی را داشتید؟

 تمرین سوم آفریننده سرنوشت خود بودن:

حال به کسی فکر کنید که از صمیم قلب او را دوست دارید. کسی که همواره درکتان کرده و به حامی شما بوده. حال چه احساسی دارید؟ 

ما تنها با مشغول کردن خود به سه فکر مختلف در عرض 5 دقیقه توانستیم سه حس متفاوت را تجربه کنیم پس متوجه شدید که تا افکار نباشند اجساسی هم در کار نخواهد بود. 

ترتیب پدیده ها:

ترتیبی که در آن پدیده ها رخ می دهند:

  • اول فکر است،
  • بعد واکنش عاطفی 
  • بعد واکنش فیزیکی.

پس به این ترتیب با شناخت همین یک قانون به علت بیماری های روانی و فیزیکی پی ببریم بله علت تمامی آن ها تفکر ماست.

البته این به این معنا نیست که دلیل بیمار شدن یک نفر این است که فکر می کند روزی بیمار می شود؛ خیر به هیچ وجه این درست نیست بلکه منظور عدم توازن بین افکار پشتیبان   یا همان الگوهای رفتاری فرد است؛ که موجب ایجاد رنج و در نهایت موجب یک نوع بیماری فیزیکی در فرد می شود.

کلام آخر: 

با ادامه دادن و همراه شدن با مقالات ما می توانید آفریننده سرنوشت خود باشید. در مقاله بعدی به شما خواهیم گفت که چگونه می توانید افکار منفی را از میان برداشته و افکار مثبت را جایگزین آن ها کرد. پس با ما همراه باشید و ما را از نظرات و انتقادات خود محروم نسازید. 

 

مطالعه کنید  چگونه از شر افکار منفی خلاص شویم؟

شما چه نظری دارید؟