تفاوت بین اسکنینگ و اسکیمینگ چیست؟

تفاوت بین اسکنینگ و اسکیمینگ چیست؟

در این مقاله تفاوت بین اسکنینگ و اسکیمینگ را برای شما بیان خواهیم کرد. به شما نحوهن ی انجام آن را در ریدینگ آیلتس خواهیم گفت. skimming یعنی خواندن سریع برای یافتن نمای کلی متن. اما scanning، خواندن سریع برای یافتن جزئیات خاص داخل متن. حال ببینیم تفاوت بین اسکنینگ و اسکیمینگ چیست؟

تکنیک های skimming چیست؟

از آنجایی که مهم ترین قسمت های یک متن تیتر و عنوان هستند؛ این بخش ها را به خوبی نگاه کنید. پس بهتر است این قسمت ها را در حین انجام skimming به خوبی بخوانید و مورد توجه قرار دهید. ایده ی اصلی کل متن ریدینگ و پاراگراف ها باید در حین انجام این تکنیک روشن شود.

یکی دیگر از تکنیک های فوق العاده skimming این است که پاراگراف اول و آخر متن را بخوانید. اولین و آخرین جمله در یک متن می تواند به ما بگوید که متن در چه موردی است. در واقع این بخش ها همان بخش نتیجه گیری و مقدمه هستند که می توانند در فهم متن به ما کمک کنند.

برخی از تکنیک های scanning چیست؟

در هنگام scanning کلمات کلیدی مهم ترین قسمت در یک متن هستند. در هنگام اسکن کردن واژگانی مانند اعداد، تاریخ، نام و چیزهایی مانند این مواردی هستند که باید به آن ها دقت کرد. برای انجام بهتر این دو تکنبک می توانید از یک مداد و یا یک خط کش برای خواندن متن استفاده کنید. چرخش بر روی متن یکی دیگر از مواردی است که می توان بر روی آن مانور داد.

چگونه skimming را انجام دهیم؟

  •  پاراگراف اول را با دقت بخوانید تا بتوانید متوجه شوید متن در مورد چه چیزی می خواهد بحث کند.
  •  معمولا جمله اول و دوم پاراگراف اول می تواند به شما ایده اصلی متن را بدهد.
  •  بعد از خواندن اولین جملات، باید چشمان شما تا انتهای پاراگراف پایین بیاید و به دنبال قسمت های مهم اطلاعات مانند تاریخ و نام باشید.
  •  بند آخر را با دقت بخوانید زیرا ممکن است خلاصه باشد.

 

مطالعه کنید  آموزش زبان انگلیسی با لهجه آمریکایی

مقالاتی که ممکن است دوست داشته باشید:

 

 

 

نمونه ای از مدل  اسکنینگ  را در تصویر زیر می توانید ببینید.

اسکنینگ

اسکنینگ

 

مشخص کردن:

سوالات مربوط به ریدینگ آیلتس بیشتر به تاریخ و نام و اعداد و … مربوط می شود و همانطور که قبلا گفته شد ما در اسکن کردن به دنبال این نوع اطلاعات هستیم.

چگونه اسکن کنیم؟

هنگام خواندن متن زیر اطلاعات مهمی که در سؤالات ممکن است از شما خواسته شود خط بکشید. برای اینکه این کار سریع تر انحام شود می توانید اول سؤالات را بخوانید تا نوع اطلاعاتی که لازم دارید را تشخیص دهید.

اسکنینگ

اسکنینگ

 

 

 

شما چه نظری دارید؟