10 بازی برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان

10 بازی برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان

10 بازی برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان

قبل از اینکه در مورد بازی برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان به شما راهکارهایی را ارائه دهیم؛ بهتر است نگاهی به مقاله ای در زمینه ی شیوه هایی برای تسلط کودکات به زبان انگلیسی هم بیاندازید. در این مقاله در ساده ترین بیان و کوتاه ترین زمان ما به شما راه های بی نظیری را معرفی می کنیم؛ که میتواند به شما به عنوان یک والد در بهبود و تقویت زبان انگلیسی فرزندتان کمک کند. کافی است بر روی این قسمت کلیک کنید. 

مقدمه:

یک چالش بزرگ معمان پیش دبستانی و والدین این است که نگه داشتن بچه ها و متمرکز کردن آن ها برای آموزش واقعا کار مشکلی است؛ یکی از راه های این مشکل آموزش به کودکان از طریق بازی می باشد. ادغام بازی با آموزش های کلاسی می تواند میزان و لذت یادگیری کودک شما را دو چندان کند. گاهی این آموزش ها حتی می تواند به عنوان جایزه و سرگرمی در کلاس به دانش آموز ارائه شود. در این مقاله ما به شما 10 بازی برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان را معرفی خواهیم کرد که می توانید به راحتی در منزل و یا کلاس درس به کار ببرید و از آموزش خود لذت ببرید. پس با ما همراه باشید.

استپ هوایی:

این بازی به دانش آموزان فرصت تفکر و تشویق همسالان و یادگیری بهتر را می دهد. به محض اینکه حرف های دیگر دانش آموزان را می شنوند؛ برخی از کلماتی را که در حرف های آن ها هست را انتخاب می کنند. از همه دانش آموزان بخواهید که به صورت دایره وار بایستند و یک نفر هم با یک توپ در مرکز قرار بگیرد.

تمام کاری که باید انجام دهید این است که شخصی که در وسط است این است که نام هایی که قبلا روی هر دانش آموز گذاشته شده است را بگوید و آن یک نفر سریع توپ را بگیرد. اگر توپ بیفتد و یا آن طرفی که نامش خوانده شده دیر بجنبد؛ باید از بازی بیرون برود.

بازی جدول کلمات متقاطع: 

این بازی شبیه به بازی دیکشنری تصویری است. این یک حرکت بسیار عالی برای ایجاد پیشرفت در دانش آموزانتان است. ابتدا باید چند کلمه را در روی یک کاغذ بنویسید؛ کلماتی که برای دانش آموران شما آشنا باشد. سپس کلاس را به دو دسته تقسیم بندی کنید و یک نفر از هر تیم یک جدول از میان جدول هایی که موجود است؛ انتخاب می کنند و به صورت گروهی شروع به حل آن می کنند. 

دیکشنری تصویری:

 این بازی هم مانند بازی جدول کلمات متقاطع است اما دانش آموزان به جای انتخاب کلمات باید آن ها را به تصویر بکشند. در این بازی نیز کلاس را به دو گروه تقسیم کنید؛ گروه اول یک کلمه را که گروه مقابل به او گفته است. بر روی تخته به تصویر می کشد و دانش آموزان باید حدس بزنند که این مربوط به کدام کلمه است. سپس آن را به انگلیسی بگویند هر دانش آموز برای به تصویر کشیدن کلمه 3 دقیقه وقت دارد و اینکه نباید با حرکات دست و صورت آن را نمایش دهد. هر گروهی که 10 امتیاز کسب کند برنده مسابقه خواهد بود.

مقالاتی که ممکن است به آن علاقه مند باشید:

مسابقه تخته:

این مسابقه برای مرور واژه ها بسیار عالی است؛ کلاس را به دو تیم تقسیم کنید و به هر تیم یک ماژیک رنگی بدهید. یک خط وسط تخته بکشید و موضوع را بالا بنویسید. دانش آموزان باید مرتبط با موضوع هر واژه ای را که به ذهنشان می رسد پای تخته بنویسند. نفر اول که یک کلمه را نوشت به کلمه بعدی می رود و هر تیمی برای هر کلمه درست یک امتیاز می گیرد کلمات ناخوانا و یا آن هایی که غلط املایی دارند به حساب نمی آیند. 

کلمات تابو: 

اگر می خواهید به فرزندان خود مترادف و متضادها را یاد بدهید این بازی بسیار عالی است. البته برای دانش آموزانی پیشرفته تر این بازی را به کار ببرید. ابتدا کلاس را به دو قسمت تقسیم کنید و هر تیم در یک طرف کلاس بنشینند به طوری که روبروی هم قرار گیرند.

یک نفر را انتخاب کنید که در مقابل تیمش بنشیند به طوری که پشت به دانش آموزان دیگر باشد و یک کاغذ را که یک کلمه روی آن نوشته شده است را در دست بگیرد. این تیم 3 دقیقه وقت دارند تا مترادف و متضاد کلمه را- نه خود کلمه را- بگویند. 

hangman: 

این بازی یکی از بازی های مورد علاقه معلمان به خصوص برای شروع و warm up کلاس و برای دانش آموزان کوچک تر مناسب است. ابتدا به یک کلمه فکر کنید و تعداد حروف آن را با کشیدن خط تیره روی تخته مشخص کنید.

سپس از دانش آموزان بخواهید تا حرفی را حدس بزنند. اگر حرف در کلمه باشد آن را روی خط تیره و در جایگاه مناسب آن بنویسید و اگر اشتباه بود در زیر اولین خط تیره بنویسید. و این کار را تا حدس زدن درست واژه ادامه دهید. 

20 سؤالی:

 زمان تست خاطرات و واژگان دانش آموزان است. 20 شی موجود در کلاس را جمع کنید و روی میز بچینید و به دانش آموز اجازه دهید. به مدت 10 ثانیه به آن ها نگاه کنید و سپس با پارچه ای روی آن ها را بپوشانید و از او بخواهید تا همه آن ها را به انگلیسی به شما بگوید. 

صندلی داغ :

یک نفر از دانش آموزان جلوی کلاس بنوشیند و به سؤالاتی که بقیه شاگردان از او می پسرند به انگلیسی جواب بدهند.

بازی کلمات سر نام:

یک کلمه را به صورت عمودی پای تخته بنویسید و سپس هر دانش آموز باید با حرف آخر آن کلمه یک کلمه جدید بگوید و تا آخر به همین صورت ادامه دهید.

اسم و شهرت:

این بازی برای دقایق پایانی کلاس مناسب است. می توانید از دانش آموزان بخواهید در یک برگه کاغذ نام 6 دسته را به انگلیسی بنویسند مثلا شهر، کشور، غذا، حیوان و میوه و غیره و سپس از آن ها بخواهیم تا با یک حرف خاص آن ها را بنویسند.

 

مطالعه کنید  بهترین تکنیک برای موفقیت

 

شما چه نظری دارید؟