چگونه خانوادگی زبان یاد بگیریم

خانوادگی انگلیسی حرف زدن

خانوادگی انگلیسی حرف زدن

در بیشتر موارد والدینی هستند که با فرزندان خود به زبان مادری صحبت می کنند. در دو سال اول زندگی اغلب اولین صدا و تلفظی که کودک می شنود؛ صدای مادر است که به فرزندان خود می آموزند که چگونه حرف بزنند. والدین می توانند با داشتن یک پایه دانش از زبان انگلیسی می توانند فرزندان خود را در یادگیری زبان انگلیسی کمک کنند. اگر والدین خود به زبان انگلیسی آشنایی ندارند می‌توانند از طریق روش های یادگیری زبان انگلیسی در خانه ابتدا خود این زبان را یاد بگیرند و سپس مهارت شان را به فرزندان شان منتقل کنند. در این مقاله یاد می گیریم که چگونه خانوادگی زبان یاد بگیریم. 

مقدمه:

گاهی والدین نگران لهجه خود در زبان انگلیسی هستند اما خوب است که بدانید کودکان به خوبی می توانند خود را با لهجه ی درست زبان انگلیسی مطابقت دهند؛ تنها کافی است که باور کنند می توانند به زبان انگلیسی حرف بزنند و آن را دوست داشته باشند در این روند نقش والدین بسیار زیاد است.

 

 

چگونه خانوادگی زبان یاد بگیریم

چگونه خانوادگی زبان یاد بگیریم

چرا مامان باباها برای یادگیری زبان باید کمک کنند:

  •  والدین می توانند بر روی فرزند و یادگیری او تمرکز کنند و زمانی از روز خود را آن ها بگذرانند.
  •  والدین چون بیشتر ساعات روز را با فرزند خود هستند می توانند زمانی را در روز معین کنند و بر اساس برنامه با آن ها زبان انگلیسی کار کنند.
  •  والدین از فرزندان خود، توانایی و تفاوت های فردی آن ها مطلع هستند و می توانند آموزش های متناسب با آن ها را در آموزش زبان به کار بگیرند.
  •  والدین می توانند به راحتی روحیات فرزندان خود را شناخته و متناسب با حال و حوصله همان روزشان با آن ها برخورد کنند.
  •  والدین زمان بیشتری برای بازی و یادگیری کودک دارند زیرا آن ها تنها در برابر یک نفر پاسخگو هستند نه یک کلاس.
  •  والدین با این آموزش ها می توانند فرهنگ یادگیری انگلیسی را در خانه خود بالا برده و نگرش تازه ای نسبت به زبان و فرهنگ های مختلف ایجاد کنند.

از زبان انگلیسی بهره ببرید:

والدین با استفاده از زبان انگلیسی ساده و با تکرار زیاد آن می توانند سطح زبان فرزند خود را بالا ببرند می توانید فرزندان خود را ترغیب کنید که در حین انجام فعالیت های روزانه از زبان انگلیسی استفاده کنند و هر آنچه را که رخ می دهد با صدای بلند و در حد توان خود به زبان انگلیسی بیان کنند. کودک می تواند در مورد احساسات خود حرف بزند. پدر و مادرها همچنین می‌توانند از طریق پکیج آموزش زبان کودکان به یادگیری زبان فرزندان خود کمک کنند.

چه زمان نیاز به ترجمه زبان داریم؟

خانوادگی زبان یاد گرفتن

خانوادگی زبان یاد گرفتن

کودکان خیلی بیشتر از چیزی که تصور می شود توانایی درک دارند و نباید آن ها را دست کم گرفت. شاید نتوانند عیناً کلمات را تکرار کنند. اما بیشتر آن را متوجه می شوند و بقیه را هم از روی کلمات و جملات دیگر اطرافیان خود می توانند درک کنند.

تنها در جاهایی که واقعا درک معنا برای کودک مشکل است؛ از ترجمه استفاده کنید. در غیر این صورت کم کم کودک به ترجمه زبان مادری عادت می کند و دیگر تلاشی برای یادگیری زبان دوم نمی کند. 

کودکان زبان هایی را بیشتر می پسندند و بهتر یاد می گیرند که بتوانند با فعالیت های فیزریکی و یا زبان بدن آن را نمایش دهند. و نکته ی دیگر اینکه طول آموزش نباید بیش از اندازه باشد بهتر است فاصله بین آموزش ها کم یعنی مثلا هر روز آموزش بدهید اما مدت زمان آموزش را کمتر کنید.

تشویق و تمجید:

کودکان همیشه چشم به دهان والدین خود هستند و دوست دارند که تشویق آن ها را بشنوند. آنها همیشه منتظر تشویق والدین خود هستند؛ این کار باعث می شود که کودکان اعتماد به نفس و انگیزه بیشتری برای یادگیری داشته باشند. این تشویق و تمجید اگر در ابتدا باشد خیلی بهتر است. این تشویق و تمجیدها گاهی اوقات می تواند در حد یک جمله معمولی و ساده باشد. زمان تشویق بهتر است دقیقاً در زمانی باشد که آن ها سعی در حرف زدن دارند.

 

مطالعه کنید  4 ترفند عالی برای تند خوانی

 

شما چه نظری دارید؟