9 راهکار مؤثر آموزش انگلیسی در خانه

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی در خانه چیست؟ آموزش زیان انگلیسی در خانه رایگان و نتیجه بخش است؟ در کشورهایی که انگلیسی زبان اول نیست، والدین می‌خواهند با توجه به اهمیت فعلی زبان انگلیسی آن را به فرزندشان آموزش دهند اما نمی‌دانند چگونه و از کجا شروع کنند! در این مقاله قصد داریم یادگیری و آموزش زبان انگلیسی در خانه را با چند تکنیک ساده بررسی کنیم؛ پس اگر یادگیری این مهارت دغدغه فعلی شما است در ادامه با ما همراه باشید.

جدیدترین متد آموزش زبان انگلیسی در خانه

یکی از بحث‌برانگیزترین موضوعاتی که امروزه ذهن افراد زیادی را به خود مشغول کرده «جدید ترین متد های یادگیری و آموزش زبان» است. اگر به اطراف خود نگاه کنید از میان هر ۱۰ نفر معمولاً ۵ نفر آن‌ها تسلط خوبی به زبان انگلیسی دارند. نظام آموزش و پرورش ایران زبان انگلیسی را به شکل مبتدی در مدارس آموزش می‌دهد اما این میزان از آموزش دانش‌آموزان را برای برقراری ارتباط با دنیای بیرون آماده نمی‌کند و صرفاً برای پر کردن تایم مدارس است. ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که اینترنت و تکنولوژی نقش زیادی در آن دارد. مهارت زبان انگلیسی یکی از مهارت‌هایی است که در شرایط فعلی برای انجام کارها، برقراری ارتباطات و افزایش اطلاعات به آن احتیاج داریم. اما امروزه جهت آسان کردن یادگیری متدهای جدید تری ابداع شده که ما به شما این متد ها را معرفی خواهیم کرد. 

مزایای اصلی آموزش زبان انگلیسی در منزل

  • ✔️ هزینه مقرون به‌صرفه
  • ✔️ جلوگیری از اتلاف وقت
  • ✔️ عدم نیاز به خروج از خانه
  • ✔️ افزایش سرعت روند آموزشی
  • ✔️ استفاده از منابع معتبر و گوناگون
  • ✔️ استفاده از اساتید مجرب
  • ✔️ استفاده از تکنیک‌های مختلف آموزشی
  • ✔️ نظم بخشیدن به فرایند یادگیری

9 برنامه منظم و مدون برای یادگیری زبان انگلیسی در منزل

افراد زیادی هستند که ترجیح می‌دهند به‌جای شرکت حضوری در کلاس‌های آموزش زبان و پرداخت هزینه‌های بسیار زیاد به‌تنهایی شروع به یادگیری این زبان کنند. این روش علی‌رغم کم هزینه بودن، دشواری‌های زیادی دارد زیرا شما باید به‌تنهایی ویدئو یا کتاب‌های آموزشی را تحلیل کنید و زبان انگلیسی را یاد بگیرید. یکی از روش‌های نسبتاً جدید و پرطرفدار شرکت در کلاس‌های مجازی از طریق پیام رسان‌های گوناگون مانند تلگرام، واتساپ یا اسکایپ است. پیشنهاد ما بهترین پکیج آموزش زبان انگلیسی در خانه جاوید است. این پکیج به شما اجازه می‌دهد با یک هزینه معقول در فضای خانه یا محیط کارتان بدون هدر دادن زمان زبان انگلیسی را یاد بگیرید. در قسمت بعد چند تکنیک خاص و آسان آموزش زیان انگلیسی در منزل را با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

مطالعه کنید  راه های برگشت به زندگی شاد و موفق

 

برای آموزش زبان انگلیسی در خانه زبان انگلیسی را با علایقتان ترکیب کنید

زبان آموزان مبتدی و متوسطه:

زبان آموزان سطح پایین هنگام یادگیری به حمایت بیشتری نیاز دارند حتی باید محتواهایی را دنبال کنند که به آن علاقه‌مند هستند. این کار می‌تواند به شکل ترجمه یا نشانه‌های سمعی و بصری باشد به‌عنوان مثال:

ویدئوهایی که زیرنویس فارسی دارند.

شنیدن مطالبی که رونوشت دارند یا سرعتشان کم است.

خواندن مطالب با تصاویر فراوان، مانند کتاب‌های مصور کودکان، وبلاگ‌ها و پست‌های رسانه‌های اجتماعی.

مطالب خواندنی که طول کم‌تری دارند یا برای زبان آموزان انگلیسی طراحی شدند.

زبان آموزان متوسط و پیشرفته:

زبان آموزان سطح بالاتر برای یادگیری زبان انگلیسی از صفر تا صد در خانه می‌توانند محتواهای جالب‌تری که برای افراد بومی ساخته شده است را بررسی کنند؛ به‌عنوان‌مثال اگر به بافتنی علاقه دارید، ویدئوهایی از افرادی که آن را به زبان انگلیسی آموزش می‌دهند تماشا کنید و به انجمن‌های آنلاین که درباره آن صحبت می‌کنند، بپیوندید. پیدا کردن محتوا و جمع‌هایی که واقعاً دوست دارید ممکن است کمی طول بکشد اما قطعاً وجود دارند!

فراموش نکنید که در مورد چه جنبه‌هایی از زبان انگلیسی می‌خواهید کار کنید؛ به‌عنوان‌مثال بسیاری از زبان آموزان پیشرفته می‌خواهند تلفظ یا دستور زبان خود را کامل کنند پس مطمئن شوید از محتواهایی استفاده می‌کنید که شما را به هدفتان می‌رسانند.

 

1 – یادگیری زبان انگلیسی در خانه با آینه

اکثر افرادی که یادگیری زبان انگلیسی را به‌تازگی شروع کرده‌اند از صحبت کردن در جمع و مورد تمسخر قرار گرفتن می‌ترسند! یکی از کاربردی‌ترین روش‌هایی که به زبان آموزان توصیه می‌شود استفاده از تکنیک آینه است. در این روش فرد باید مقابل آینه بنشیند و با خود به زبان انگلیسی صحبت کند. بهتر است این کار روزانه به مدت ۲۰ دقیقه انجام شود. استفاده از این تکنیک به فرد کمک می‌کند تا مهارت اسپیکینگ و تلفظش بهتر شود و بدون خجالت کشیدن با دیگران ارتباط برقرار کند.

2 – یادگیری زبان انگلیسی در خانه از صفر با بازی

پیشرفت تکنولوژی باعث شد تا افراد فعال در عرصه بازی‌های رایانه‌ای به دنبال تولید بازی‌هایی باشند که هدف اصلی آن‌ها آموزش زبان انگلیسی است. توسعه و پخش این بازی‌ها باعث شد تا یکی از ساده‌ترین روش‌های یادگیری زبان انگلیسی به وجود آید. اگر شما زمان کافی برای شرکت در کلاس، خواندن کتاب یا تماشای فیلم ندارید، می‌توانید در اوقات فراغت و استراحتتان با انجام این بازی‌ها علاوه بر رفع خستگی، مهارت زبان انگلیسی خود را تقویت کنید. برای شروع بهتر است از بازی‌هایی که منبع ایرانی دارند، استفاده کنید زیرا این بازی‌ها از زبان فارسی پشتیبانی می‌کنند و هنگام استفاده از آن‌ها دچار سردرگمی نمی‌شوید.

3 – خواندن کتاب یا بهترین کتاب یادگیری زبان در منزل

 

خواندن-کتاب-یا-بهترین-کتاب-یادگیری-زبان-در-منزل

چندین سال است که یادگیری زبان در منزل به کمک کتاب یکی از روش‌های محبوب یادگیری محسوب می‌شود. اگر از افرادی که در مؤسسات آموزش زبان شرکت کرده‌اند هم بپرسید، مطالعه داستان‌های انگلیسی را یکی از عوامل موفقیت خود می‌دانند. استفاده از این تکنیک مهارت شما را در زمینه قواعد زبان انگلیسی و نوشتن تقویت می‌کند؛ همچنین برای افرادی که به رمان، داستان و به‌طور کلی کتاب علاقه‌مند هستند بسیار خوب است. ترجیحاً کتاب‌هایی را انتخاب کنید که همیشه به فکر خواندن آن‌ها بوده‌اید.

مطالعه کنید  ساده ترین راه برای یادگیری زبان انگلیسی

4 –  یادگیری زبان انگلیسی  در خانه از صفر تا صد با فیلم / سریال / مستند

اگر شما جزء افرادی هستید که فیلم دیدن را به کتاب خواندن ترجیح می‌دهند، می‌توانید با دیدن فیلم در خانه زبان خود را تقویت کنید. یکی از راه های یادگیری زبان انگلیسی در منزل “تماشای فیلم و سریال” است. فیلم شما را با تلفظ کلمات و کاربرد صحیح آن‌ها آشنا می‌کند. اگر به دنبال مهاجرت هستید و قصد دارید در خانه مهارت زبان انگلیسی خود را تقویت کنید تماشای فیلم‌های زبان اصلی به شما کمک می‌کند تا با رفتار، فرهنگ و آداب و رسوم کشورهای مختلف آشنا شوید. شما می‌توانید با دانلود و پرینت فیلمنامه یک فیلم هم‌زمان با تماشای فیلم، مهارت شنیداری خود را به چالش بکشید؛ زیرا در لحظه باید به کاغذ فیلمنامه و صفحه پخش فیلم نگاه کنید. تماشای فیلم‌هایی که زیرنویس فارسی دارند هم می‌تواند به آشنایی شما با کلمات مختلف در زمان و مکان گوناگون کمک کند.

5 – آموزش زبان انگلیسی در منزل با انواع آهنگ‌های انگلیسی

یک تکنیک ساده در آموزش زیان انگلیسی در خانه «گوش دادن به موسیقی انگلیسی» است. شما می‌توانید هنگام انجام کارهای روزانه یا تفریحات خود با رعایت چند اصل ساده به آهنگ‌های انگلیسی گوش کنید. شما باید متن آهنگ‌های مورد علاقه خود را پرینت بگیرید سپس هنگام گوش دادن به آن‌ها دور کلماتی که نمی‌دانید را خط بکشید. بعد از اتمام آهنگ دوباره آن را پخش کنید و این بار بدون جست و جو در اینترنت به دنبال یافتن معنای کلمات ناشناخته در کنار کلمات آشنا باشید. هنگامی که این کار را تمام کردید دیکشنری خود را باز کنید و معنی اصلی لغات را با آن چیزی که حدس زده‌اید مقایسه کنید. این روش هیجان انگیز در مؤسسات آموزشی توصیه می‌شود و شما می‌توانید به‌آسانی در محیط خانه خود از آن استفاده کنید.

 6 – یادگیری زبان با ویدیوهای ورزشی

“ویدئوها” جزء بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی در منزل هستند. شما می‌توانید بدون نگاه کردن به مربی تمرینات را انجام دهید و اگر تمرینات شمارش داشت، می‌توانید همراه با مربی شمارش کنید.

7 –  یک فرد انگلیسی زبان را به منزلتان دعوت کنید

این کار به شما کمک می‌کند تا یک مدت زمانی را انگلیسی صحبت کنید و خودتان را مجبور به حرف زدن کنید.

8 – با یک شخص انگلیسی زبان چت کنید

چه راهی بهتر از اینکه بتوانید از دوستان غیر فارسی زبان خود که به انگلیسی مسلط هستند و یا انگلیسی زبان هستند چت کنید و می‌توانید به جای تایپ کردن با ویس و یا وب با آن‌ها صحبت کنید. یکی از همین برنامه‌های مفید می‌تواند استفاده از اسکایپ باشد.

9 – یادگیری مکالمه زبان انگلیسی در خانه با کمک ابزار ضبط صدا

این کار اشتباهات شما را در تلفظ مشخص می‌کند. به صدای خودتان گوش کنید و اشتباهات گرامری و یا تلفظی خود را تصحیح کنید.

بهترین روش یادگیری زبان در منزل از صفر

 آیا یادگیری لغات انگلیسی در منزل امکان‌پذیر می باشد؟ یادگیری آسان زبان انگلیسی در خانه چطور امکان دارد؟ چگونه در منزل زبان انگلیسی یاد بگیریم ؟  بهترین روش های یادگیری زبان انگلیسی در خانه چیست؟ بهترین کتاب اموزش زبان انگلیسی در خانه کدام است؟ این سوالات پرتکرار ترین سوالات اشخاص در رابطه با روش های یادگیری زبان در منزل می باشد ، جهت تقویت زبان انگلیسی در خانه بهترین روش استفاده از پکیج های آموزشی استاد جاوید می باشد. به راحتی در منزل فقط با تمرین و گوش دادن یه این پکیج ها می توانید در کمتزین زمان ، به زبان انگلیسی تسلط پیدا کنید. 

مطالعه کنید  7 تکنیک تقویت حافظه بزرگسالان

زبان را با زندگی روزمره تان ترکیب کنید

چطور یادگیری انگلیسی را با زندگی خود تلفیق کنیم؟ بهترین تکنیک استفاده و  یادگیری زبان انگلیسی در خانه با سایت‌های آموزش زبان می باشد همچنین اموزش مکالمه انگلیسی در خانه این امکان را فرام می کند تا به راحتی بدونه دغدغه شرکت در کلاس های حضوری و زمان گذاشتن برای رفت و آمد به این کلاس ها ، تسلط کامل پیدا کنید و بتوانید به راحتی صحبت کنید. 

 

عادت‌هایتان را تغییر دهید

عادت‌هایی که تا به امروز داشتید را ادامه دهید اما به جای اینکه آن‌ها را به زبان فارسی عملی کنید به زبان انگلیسی انجام دهید؛ به‌عنوان‌مثال اگر عادت دارید هر روز تلگرام خود را چک کنید پس در کانال‌های انگلیسی عضو شوید و اخبار و اتفاقات روز را از این طریق دنبال کنید / اگر دوست دارید صبح‌ها با آهنگ ورزش کنید پس این کار را به زبان انگلیسی انجام دهید. مطمئناً این تغییر عادت در طولانی مدت باعث تفاوت بزرگی در توانایی‌هایتان می‌شود. تغییر عادت بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی در خانه است.

 

کلام آخر

یادگیری زبان انگلیسی در منزل سختی‌های خاص خودش را دارد اما فراموش نکنید که اگر احساس می‌کنید بخشی سخت است فقط مختص شما نیست. زبان آموزان دیگری هم هستند که احساس می‌کنند در بعضی از بخش‌ها خیلی ضعیف‌اند؛ به‌عنوان‌مثال اگر به اشعار و آهنگ‌های انگلیسی گوش دادید اما احساس کردید متوجه چیزی نمی‌شوید ناامید نشوید و خوشحال باشد که حداقل چند کلمه جدید یاد گرفتید و بخش‌هایی از آهنگ را متوجه می‌شوید. برای اینکه بتوانید کل یک آهنگ را درک کنید یا محتوایی که دوست دارید را دنبال کنید قطعاً به زمان بیشتری احتیاج دارید پس صبور باشید. برای تقویت زبان انگلیسی در خانه تکنیک‌های مختلفی را به شما معرفی کردیم پس همین حالا یک یا چند تا از آن‌ها را انتخاب و عملی کنید.

سوالات متداول در زمینه آموزش زبان در خانه :

مهم‌ترین مزایای یادگیری زبان انگلیسی در خانه را نام ببرید؟

عدم نیاز به رفت و آمد، افزایش سرعت یادگیری، عدم وجود فشار روانی برای رسیدن به سطح همکلاسی‌ها، عدم پرداخت هزینه‌های زیاد، انتخاب و استفاده از بهترین و جدیدترین متدهای آموزشی.

برای آموزش زبان انگلیسی در خانه از چه راهکارهایی استفاده کنیم؟

همخوانی کردن، خواندن با صدای بلند، ورزش با ویدیوهای انگلیسی، دعوت از یک دوست انگلیسی زبان، چت در فضای مجازی با یک شخص انگلیسی، ضبط صدا.

ضبط صدا چگونه باعث یادگیری زبان انگلیسی در منزل می‌شود؟

با انجام این کار شما به‌راحتی متوجه اشتباهاتی که در تلفظتان دارید، می‌شوید و می‌توانید خیلی راحت آن‌ها را اصلاح کنید.

شما چه نظری دارید؟


  1. براتی گفت:

    سلام
    شماره پشتیبانی اموزشیتون بابت مشاوره و راهنمایی میخواستم
    ممنون

  2. سبحان گفت:

    سلام و ارادت
    پکیج استاد جاوید به دلیل مناسبت های خاص تخفیف میخوره یا همیشه قیمتا مقطوع هستن؟

    • خانوم محمدی (کارشناس مشتریان) گفت:

      سلام وقتتون بخیر برای اگاهی از تخفیفات به واتس اپ این شماره پیام بدید
      09027010394
      پشتیبان شما مریم محمدی

  3. مسلمی گفت:

    محتوای داخل پکیجتون شامل چه چیزایی میشه؟

    • خانوم محمدی (کارشناس مشتریان) گفت:

      برای مشاوره رایگان زبان انگلیسی ویا حافظه میتونید به واتس اپ این شماره پیام بدید ویا تماس بگیرید
      09027010394
      پشتیبان ومشاور اموزشی شما مریم محمدی

  4. ناشناس گفت:

    تقریبا چه مدت طول میکشه تا برای ای الس اماده شیم؟
    شما برای اون بخش هم پشتیبانی و راهنمایی میکنید؟

    • خانوم محمدی (کارشناس مشتریان) گفت:

      سلام میتونید به واتس اپ یاتلگرام این شماره پیام بدید و یاتماس بگیرید تابصورت تخصصی راهنماییتون کنن
      09027010394
      پشتیبان ومشاور اموزشی شما مریم محمدی

  5. زهره گفت:

    سلام
    شما پشتیبانی اموزشی هم میکنید؟
    اگر در هنگام اموزش به مشکل خوردیم پشتیبان اموزشی وجود داره؟

    • خانوم محمدی (کارشناس مشتریان) گفت:

      بله حتما پشتیبانی بصورت انلاین باشما درارتباط هستند تا راهنماییتون کنند
      برای اگاهی از اموزش های ما میتونید به واتس اپ این شماره پیام بدید و یاتماس بگیرید
      09027010394
      مشاور وپشتیبان اموزشی شما مریم محمدی

  6. یاسین گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    روزی چند ساعت برای مطالعه زبان باید وقت بزاریم تا نتیجه قابل قبولی طی یه بازی زمانی به دست بیاریم؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    • خانوم ستایش (کارشناس مشتریان) گفت:

      سلام وقتتون بخیر باشه حدودا یکساعت به طور میانگین باید وقت بزارین برای اطلاعات بیشتر با شماره 09368800072 در ارتباط باشید ❤️

  7. علی نیازی گفت:

    واقعا میشه تو خونه زبان یاد گرفت؟ برای شروع چی پیشنهاد میکنید آقای جوادی؟

    • خانوم ایزی (کارشناس مشتریان) گفت:

      سلام دوست عزیز
      امیدوارم عالی باشید
      بله میشه توی خونه هم انگلیسی یا هر زبان دیگه آموخت.
      اینکه برای شروع چه کارکنید بستگی به سطح دانش زبانی شما داره
      پیشنهادم اینه که فیلم زبان اصلی با زیرنویس زیاد ببینید
      میتونید در واتساپ یا تلگرام با ما در ارتباط باشید
      ایزی هستم خوشوقتم 09158052672

  8. مهران حسینی گفت:

    مطالب مفیدی بود ممنون از شما استاد جوادی

  9. مهدیه محمدی گفت:

    روزانه چقدر وقت باید بزاریم ؟

    • خانوم ایزی (کارشناس مشتریان) گفت:

      سلام دوست عزیز
      این بستگی به برنامه ریزی شخصی شما داره ، چقدر نیاز به تمرین دارید شخص شما، چطوری تمرین کنید که براتون مفیدو کاربردی باشه و…
      شخص به شخص متفاوته
      میتونید در واتساپ یا تلگرام با ما در ارتباط باشید
      ایزی هستم خوشوقتم 09158052672

  10. elahe zahiri گفت:

    با این روش میتونیم تو آزمون ها شرکت کنیم؟

    • خانوم ایزی (کارشناس مشتریان) گفت:

      سلام دوست عزیز
      بله خیلی راحت و سریع میتونید پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته باشید
      البته که تمرین و تکرارتون هم خیلی مهمه

      میتونید در واتساپ یا تلگرام با ما در ارتباط باشید
      ایزی هستم خوشوقتم 09158052672

  11. tina izadi گفت:

    چه کتابی رو برای شروع پیشنهاد میکنید؟

    • خانوم ایزی (کارشناس مشتریان) گفت:

      سلام دوست عزیز
      بستگی به سطح زبانی شما داره و اینکه درک مطلب شما در چه سطحی هست ؟
      اگر مبتدی هستید میتونید کتاب داستان های مربوط به این سطح رو مطالعه کنید اما بستگی به دانش شما داره

      میتونید در واتساپ یا تلگرام با ما در ارتباط باشید
      ایزی هستم خوشوقتم 09158052672

  12. سبا نیکومنش گفت:

    با این روش چه مدت طول میکشه که زبان رو کامل یاد بگیریم؟

    • خانوم ایزی (کارشناس مشتریان) گفت:

      سلام دوست عزیز

      با برنامه ریزی منظم و روتین روزانه میتونید 3 ماهه به سطح قابل قبولی برسید

      میتونید در واتساپ یا تلگرام با ما در ارتباط باشید
      ایزی هستم خوشوقتم 09158052672

  13. هدیه کوهی گفت:

    ممنون از توضحات کاملتون آقای جاوید

  14. شهاب گفت:

    سلام
    استاد بهترین کتاب برای آموزش زبان در خانه چیه؟

    • خانوم محمدی (کارشناس مشتریان) گفت:

      میتونید پکیج امپول مکالمه1000لغت رو استفاده کنید

  15. یونس مولایی گفت:

    استاد آیا واقعا آموزش انگلیسی در خانه به اندازه کلاس آموزشی جواب میده؟

    • خانوم محمدی (کارشناس مشتریان) گفت:

      بله میشه فقط لازمش اینه که هرروز به صورت مستمر براش تایم بذارید روشمون خیلی راحت و سادس و هیچ تفاوتی با کلاسای حضوری نداره
      میتونیدباکارشناسمون ارتباط بگیرید راهنماییتون میکنن
      09027010394

  16. نازنین فتحی گفت:

    خیلی عالی بود استاد تشکر می کنم ازتون بابت توضیحاتتون