10 نکته که باید قبل از مهاجرت به کانادا بدانید

10 نکته که باید قبل از مهاجرت به کانادا بدانید

ممکن است برای خیلی از ماها رفتن و مهاجرت یکی از بزرگ‌ترین آروزها باشد؛ اما بهتر است بدانید که قبل از مهاجرت به هر کشوری و با هر شرایطی که دارید بهتر است نکاتی درباره آن بدانید. قبل از هرچیز این نکته را یادآور می‌شویم که قبل از مهاجرت به کانادا باید با زبان این کشور آشنا باشید بنابراین شما نیاز به آموزش زبان انگلیسی خواهید داشت. ما سعی کرده ایم در اینجا مواردی را بیان کنیم که در کمتر جایی آن ها را خوانده اید. و اما موضوع مقاله امروز ما 10 نکته که باید قبل از مهاجرت به کانادا بدانید.

به معنای واقعی کانادا 4 فصل را داراست:

با این حال برخی از فصول آن کوتاه تر به نظر می رسند. بیشتر مناطق مسکونی کانادا دارای 4  فصل متفاوت هستند. برخلاف دیگر مناطق دنیا درجه حرارت در این کشور در فصول مختلف بسیار متفاوت است. مثلا ممکن است در زمستان به 40 درجه و در زمستان به 40 درجه زیر صفر هم برسد.

تابستان معرکه است:

مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا

برخلاف زمستان که برف تا زیر ناف هم می آید؛ تابستان ها واقعا گرم است و می توانید روز خود را با یک شلوارک و صندل سر کنید.

هزینه های سرسام آور:

کانادا می تواند جزو گران‌ترین کشورها باشد و برای کسی که تازه‌وارد است خریدخای اضافی و مایحتاج در بدو ورود می تواند کاملا افراد را شوکه کند. خود کانادایی ها به این روند عادت کرده اند اما برای شمایی که تازه وارد خاک آن می شوید می تواند کمی غیر قابل تحمل باشد.

 

مطالعه کنید  Realme 5 RMX1911 Latest Flash File Download Stock Rom
مقاله ای که ممکن است به آن علاقه داشته باشید:

 

4 روش برای مهاجرت به کانادا

مراقبت های بهداشتی تامین می گردد اما همه چیز هم رایگان نیست:

بعد از مهاجرت به کانادا و بعد از اینکه اقامت دائم را گرفتید می توانید از مزایای پزشکی و بهداشتی آنجا بهره مند شوید؛ و حتی می توانید بدون هیچ گونه هزینه ای پزشک شما را ویزیت کند. اما اگر دارویی در نسخه برای شما نوشته شود باید آن را پرداخت کنید. هزینه ای دندان هم بسیار بسیار زیاد است و برای انجام کارهای مربوط به دهان و دندان باید حسابی پس انداز داشته باشید. بیمه درمانی شخص ثالث (که اغلب از طریق کارفرمای شما ارائه می شود) می تواند به جبران قیمت های غالبا گزاف کانادایی ها برای مراقبت از دندان و چشم و همچنین داروها کمک کند. در این کشور حتی برای خوردن یک آنتی بیوتیک باید به پزشک مراجعه کنید دقیقا برعکس ایران، آن ها بدون نسخه هیچ دارویی را به شما نمی دهند.

اگر برای اقامت دائم مهاجرت کنید ممکن است تا آمدن تسهیلات بهداشتی شما ماه ها طول بکشد. 

کانادا یک کشور چند فرهنگی است:

کارهای بعد از مهاجرت به کانادا

کارهای بعد از مهاجرت به کانادا

شما در مترو و اتوبوس و در خیابان، افرادی را در اطراف خود خواهید دید که از سراسر جهان به آنجا آمده اند. چند فرهنگی گرایی یکی از خصوصیات اساسی کانادا است و نقش مهمی را در سیاست این کشور ایفا می کند. پس در این کشور زیاد خود را درگیر اینکه حتما شکل فرهنگ کانادا شوید نکنید. 40 نفر از افرادی که در پارلمان این کشور هستند کانادایی نیستند. این کشور به طور کامل برای همه افراد و همه نژادها احترام قائل است.

از سر گیری کار حرفه ای خود در کانادا یکی از مشکلاتی که است که برای شما بعد از مهاجرت به وجود خواهد آمد. مهم نیست که تجارب و مدارک حرفه ای شما چقدر معتبر باشند؛ اینکه شما را در بازار کانادا به رسمیت بشناسند دشوار خواهد بود. تا می توانید با خود از کشورتان مدرک بیاورید و مخاطبان کاری خود را افزایش دهید. بسیار سخت است که مثل سابق به کار حرفه ای خود در کانادا دست یابید. حتی اگر خیلی هم حرفه ای باشید باید مدت های طولانی به صورت آزمایشی و در نقش یک سرویس دهنده کار کنید تا بتوانید جایی برای خود پیدا کنید. پس حتما خیلی بیشتر از حدی که کانادا برای شما تعیین کرده است؛ پس انداز داشته باشید. 

شاید بخواهید راننده باشید:

روند درخواست مجوز رانندگی استانی می تواند بسته به اینکه از کدام کشور آمده اید متفاوت باشد؛ مثلا اگر از ایالات متحده، کره،استرالیا، فرانسه آمده باشید؛ کار ساده است زیرا این کشورها با کانادا توافق متقابل دارند؛ پس قبل از عزیمت در مورد این امر کاملا مطمئن شوید و مدارک لازم را جمع آوری کنید. 

برای سرک کشیدن در موبایل خود باید هزینه پرداخت کنید:

تاسف برانگیز است اما حقیقت دارد؛ کانادا در پرداخت هزینه ای بی سیم و ارتباطی یکی از گران ترین کشورهای جهان است. برخلاف بسیاری از کشورها که در آن ها اکثر برنامه های روی تلفن همراه رایگان است؛ در کانادا باید برای هر کدام از آن ها هزینه پرداخت کرد. 

تعصبات خود را کنار بگذارید:

 کانادا یک مکان ضد فاصله طبقاتی است فرقی نمی کند به چه عنوان در آنجا کار می کنید؛ پزشک، معلم، مدیر عامل و یا یک دست فروش در هر صورت از حقوق برابری برخوردار هستید. 

بانکداری کانادا واقعا پیچیده است:

شما برای انجام هر کاری و خرید هر چیزی به کارت اعتباری نیاز دارید.

 تعمیرات در آنجا بسیار کمیاب است:

اگر کفش شما سوراخ شود و یا در وسایل برقی شما مشکلی پیش بیاید پیدا کردن کسی که بتواند آن را تعمیر کند تقریبا غیر ممکن است؛ شما حتی یک مغازه کوچک هم در گوشه و کنار خیابان ها پیدا نمی کیند چه برسد به تعمیراتی و اینکه افرادی در گوشه ای از خیابان کار تعمیرات را بر عهده بگیرند. 

 

مطالعه کنید  یک خانواده موفق چه ویژگی هایی دارد؟

شما چه نظری دارید؟