آیا فرزند من باید زبان دوم یاد بگیرد

آیا فرزند من باید زبان دوم یاد بگیرد

آیا فرزند من باید زبان دوم یاد بگیرد

در بسیاری از کشورها یادگیری چندین زبان با هم جزو مهم ترین مراحل رشد کودکان است. تحقیقاتی وجود دارد که خبر از مزایای بی شمار دوزبانه بودن می دهند. در اینجا ما 5 مورد از مهمترین مزایای دو زبانه بودن را برای شما بیان می کنیم و به شما خواهیم گفت که آیا فرزند من باید زبان دوم یاد بگیرد .

رشد ارتباطات:

تحقیقات نشان داده اند که کودکانی که در خانواده های دو زبانه رشد می کنند ارتباطات بهتر و قوی تری با دیگران برقرار می کنند. این کودکان می توانند الگوهای اجتماعی را ایجاد کرده و به راحتی صحبت های دیگران را بفهمند و آن ها را تعبیر و تفسیر کنند. برای این که کودکان دوزبانه شوند لازم نیست حتما در خانواده های دو زبانه باشند بلکه تنها کافی است در معرصض یک زبان دیگر هم قرار بگیرند.

اما قبل از هر کاری خود ما باید تسلط کافی بر زبان داشته باشیم تا بتوانیم در این راستا به فرزند خود کمک کنیم ما راهی را به شما پیشنهاد می کنیم که می توانید در کمتر از 1 ماه کاملا بر تمامی جنبه های زبان مسلط شوید:

چطوری؟

👈اینجا رو کلیک کنید بهتون می گم

می توانند حواس پرتی ها را بلاک کنند:

کودکانی که چند زبانه هستند می توانند به راحتی خود حواس پرتی ها را متوقف کرده و توجه خود را بر روی هر آنچه که باید معطوف کنند زیرا آن ها یاد گرفته اند که در هر شرایطی کدام زبان را باید گوش دهند و به کدام توجه بیشتری کنند؟

یک مطالعه از دانشگاه یورک در تورنتو نشان داد که قرار گرفتن در معرض دو زبان به کودکان این امکان را می دهد که با استفاده از آنها بتوانند محرک های غیرضروری را مسدود کرده و پاسخ خود را مطابق با خواسته های اوضاع تغییر دهند.

تقویت خلاقیت و حل مسئله:

براساس تحقیقات منتشر شده در ژورنال بین المللی دو زبانه، وقتی صحبت از تفکر خلاق و مهارت های حل مسئله می شود، کودکان دو زبانه از کسانی که تنها با یک زبان صحبت می کنند، به طور قابل توجهی پیشی می گیرند. این تفاوت ها می تواند به دلیل لینک و جابه جایی از یک زبان به زبان دیگر باشد که باعث رشد مغزی آن ها می شود و همین تفاوت ها می تواند آن ها را در سایر حوزه های هم رشد دهد.

چند کار را باهم بهتر انحام می دهند:

یادگیری زبان دوم برای فرزند

یادگیری زبان دوم برای فرزند

کودکان دو زبانه اغلب به دلیل این که باید افکار خود را از یک زبان به زبان دیگر انتقال دهند کندتر از بقیه عمل می کنند اما وقتی بحث از انجام چند کار با هم است؛ آن ها قوی تر عمل می کنند و این امر به دلیل همان هوشیاری ذهنی است که به آن ها کمک می کند حواس پرتی های ناخواسته را مسدود کنند و همین توانایی می تواند به آن هاا کمک کند چندین کار را با هم راحت تر انجام دهند زیرا در زبان خیلی راحت انتقال انجام دهند همین انتقال را می توانند در کارهای دیگر هم انجام دهند.

ارتقای فرهنگی و تحمل سایر فرهنگ ها:

تحقیق از دانشگاه کنکوریا نشان می دهد که کودکانی که به زبان دوم صحبت می کنند تنوع جسمی  و اجتماعی را بیشتدر پذیرش می کنند. محققان توضیح می دهند که اکثر کودکان اصول گرا هستند و تمامی خصوصیات انسانی ذاتی هستند؛ این امر پیامد اجتماعی مهمی دارد. کودکان تصور می کنند که تمامی این چیزهایی را که بلد هستند به صورت ذاتی در آن هاست و آموزش داده نشده اند؛ بنابراین از همان دوران کودکی بهترین دوره است تا آنان را از هر گونه تعصب به دور نگه داریم.

چگونه زبان دوم را به کودکان خود معرفی کنیم؟

یکی از بهترین کارها برای شروع کار این است که در منزل با کودکان خود به زبان دوم صحبت کنیم؛ این کار آن ها را با برخی از عبارات و کلمات آشنا می کند. البته فراموش نکنید چه کودکان و چه بزرگسالان در هنگام یادگیری یک زبان دوم، یک دوره خاموش را هم تجربه می کنند و ممکن است مدتی طول بکشد تا خود را درگیر نشان دهند و از دانسته های خود استفاده کنند؛ پس نا امید نشوید.

مطالعه کنید  مدارک بین المللی زبان انگلیسی

شما چه نظری دارید؟