بی نظیرترین تکنیک های تقویت مکالمه

چندین راهکار استثنایی برای تقویت مکالمه

چندین راهکار استثنایی برای تقویت مکالمه

آیا دوست دارید انگلیسی یاد بگیرید و مانند یک native  صحبت کنید؟ و یا شاید هم در حال یادگیری زبان هستید و به دنبال یک ایده هستید تا مکالمه انگلیسی شما بهتر شود. (بهترین پکیج مکالمه را اینجا مشاهده کنید) کاملا واضح است که صحبت کردن با یک فرد و یا پیوستن به یک مکالمه گروهی می تواند ترسناک و استرس زا باشد.  چندین راهکار استثنایی برای آموزش مکالمه زبان انگلیسی مطالبی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

این مشکل تمامی زبان آموزان است. زیرا همیشه مکالمات شما درباره امور روزمره و آب و هوا و رنگ موی شما نیست. مشکل تمامی زبان ها و از جمله زبان انگلیسی این است که زبان تنها شامل یک سری لغات و دستور زبان ها نیست. متاسفانه همیشه نقش مهم زبان که همان ارتباط برقرار کردن است فراموش می شود مخصوصا در کلاس های زبان. در کلاس های زبان یکی از مهم ترین بخش های زبان که همان مکالمه است، مورد بی مهری قرار گرفته و تدریس نمی شود.

قبل از اینکه مقاله رو بخونی ما اینجا می خواییم سورپرایزت کنیم و یه هدیه فوق العاده رو بهت معرفی کنیم:

روی این لینک کلیک کن و ببین چی برات داریم!!!

در این مقاله دو موقعیت را مورد پوشش قرار می دهیم تا با چندین راهکار استثنایی برای تقویت مکالمه بیشتر آشنا شوید:

  • صحبت یک به یک
  • صحبت به صورت گروهی.

مثلا دیدن کسی در یک رستوران، فرودگاه و یا مدرسه می تواند بر روی مکالمه شما و نحوه ی صحبت کردن شما تأثیر بگذارد.

چگونه می توان بر ترس از مکالمه به زبان انگلیسی غلبه کرد؟

ترس از صحبت کردن یکی از غریزه های انسان است و در همه موارد می تواند پیش بیاید اما چیزی که می تواند موجب ترس ما از حرف زدن می شود؛ نحوه ی برخورد و واکنش دیگران به حرف زدن ما است.

راستش را بخواهید؛ خیلی وقت ها من هم در شروع مکالمه انگلیسی و یا هر زبان دیگری استرس می گیرم. می خواهم بگویم که این اتفاق یک امر طبیعی است پس این استرس و ترس را بپذیرید و نگران نباشید.

گام اول: صمیمی و دوستانه باشید.

بهترین گامی که می توانید برای خود بردارید این است که احساس آرامش و لذت کنید و از داشتن اوقات خوب و خوش در کنار دوستان خود لذت ببرید. سعی کنید این احساس آرامش را حتی هنگام رو برو شدن با شخص جدید و نفر سوم هم داشته باشید. خلاصه اوقات را برای خود لذت بخش کنید.😊

گام دوم : به فشارها پایان دهید:

بیشتر ترس از صحبت کردن از این امر نشأت می گیرد که به دنبال نتیجه در گفتگوهای خود هستیم و می خواهیم حتما آن را به سرانحامی برسانیم. پس به نتیجه ی صحبت هایتان فکر نکنید. هر چه پیش آید خوش آید. تنها به دنبال این باشید که خود و دیگران را بهتر بشناسید. و به چیزدیگری فکر نکنید. به یاد داشته باشید که خود را مجبور نکنید حتما در مورد موضوع خاصی صحبت کنید تنها کافی است که حرف بزنید.

گام سوم: به یاد داشته باشید که دنیا به دور شما نمی چرخد.

وارد چت روم های افراد بومی شوید با آنها در مورد موضوعات عمومی حرف بزنید؛ افراد سؤال هایی را از شما می پرسند که می خواهند از آن ها هم پرسیده شود. پس شما هم از فرصت استفاده کنید و همان سؤال را از خودشان بپرسید و هم برای خودتان تکرار می شود و هم می توانید به موضوع مشترکی برسید و ادامه دهید.

گام چهارم: صادق باشید

در مورد واقعیات زندگی خود و مواردی که دوست دارید صحبت کنید مثلا اگر از چیزی متنفرید بگویید و یا اگر چیزی شما را خوشحال می کند درباره اش حرف بزنید این به پیش رفتن و راحتی و روانی در مکالمه شما کمک می کند. به دنبال عبارات و لغات سخت نباشید و سعی کنید راحت باشید. تنها به انتقال پیام به صورت ساده و آسان اکتفا کنید بعد از مدتی کاملا در مکالمه قوی خواهید شد.

گام پنجم: از سؤالات بسته پاسخ بپرهیزید

سؤالات بسته پاسخ به سؤالاتی گفته می شود که جواب آن ها بله یا خیر است. این سؤالات هدف و ادامه بحث شما را به بن بست می رساند مثلا به جای اینکه بپرسید ” شما سیب دوست دارید” بپرسید میوه ی مورد علاقه شما چیست؟”

مکالمه مراحل خاصی را باید طی کند. این موارد شامل شروع مکالمه، توضیح در مورد یک موضوع؛ دعوت به مکالمه طولانی تر، تغییر موضوع و بسته شدن مکالمه است. وقتی با شخص خاضی صحبت می کنید می توانید این مراحل را یک به یک پیش بروید.

در ادامه در مورد این ساختار صحبت خواهیم کرد :

فاز اول : شروع مکالمات

بهترین راه برای شروع مکالمه، صحبت کردن با فردی است که او را نمی شناسید. در زیر چند سؤال مؤدبانه وجود دارد که به شما کمک می کند تا بتوانید یک مکالمه ی درست را شروع کنید: واژه هایی که داخل براکت است می تواند موضوعات مکالمه خوبی باشند.

  • ببخشید وقت دارید؟ یا مثلا بپرسید ساعت چند است؟
  • {کلاه} تون خیلی خوشگه می تونم بپرسم کجا خریدید؟
  • این {تلفن}‌بسیار زیباست، آیا استفاده از ان ساده است.

فاز دوم: ارائه مبحث

اکنون که صحبت را شروع کرده اید؛ باید تا جایی که می توانید بحث را پیش ببرید و آن را ادامه دهید.

مثلا در ادامه مکالمات بالا می توانید بپرسید:

  • آیا این فروشگاه در همین نزدیکی است؛
  • آیا می توانید قیمت آن را به من بگویید؟
  • مدل های دیگری هم  داشت؟ و سؤالاتی از این دست.
  • مثلا بگوید ” یه مدتیه که دنیال یه جفت کفش خوب می گردم دیگه وقتشه کفش هامو بندازم دور؛ حسابی کهنه شدن”

فاز سوم: ادامه دادن به مکالمات

گاهی اوقات در مکالمه به جایی می رسید که احساس می کنید فرد مقابل حوصله اش سر رفته؛ سعی کنید به دنبال موضوعات دیگری باشیدو  همینطور ادامه دهید.

  • می توانید با عبارات زیر ادامه دهید:
  • آیا شما مال همین محله ایید؟
  • کارتون چیه؟
  • چی باعث شد امروز به اینجا بیاید؟
  • این سؤالات و سؤالات مشابه می تواند مکالمه شما را بازتر و گسترده تر کند

فاز چهارم : بررسی یک موضوع جدید

در این فاز بعد از مدتی با همراه خود به یک نقظه مشترک و یا اختلاف نظر می رسید و می توانید خیلی راحت با هم آن را پیگیری کنید و بر سر آن مناظره ای هم داشته باشید.

مثلا ممکن است هر دوی شما گیاهخوار باشید؛ و می توانید در مورد دستور پخت چند غذا با هم صحبت کنید؛ و یا اگر شما گیاه خوار باشید و طرف مقابل شما گوشت‌خوار؛ می توانید سعی کنید همدیگر را توجیه کنید و هر کدام دلایل خود را بیان کنید.

سعی کنید آن ها را با  سؤالاتتان به گفتگوی بیشتر ترغیب کنید؛ این کار باعث می شود حس کنند به راهکارها و حرف های او راغب هستید.

فاز پنجم: درخواست نظرات

همه افراد نظرات مختلفی دارند؛ پس بهتر است از افراد نظرات  آن ها را درباره چیزهای مختلف بپرسید. مثلا از آن ها در مورد چیزی اظهار نظر بخواهید:

مثلا بپرسید:

  •  من نمیدونم این چیه؛ نظر تو چیه در موردش؟
  • تا حالا همچین چیزی رو تجربه کردی؟

به محض اینکه از افراد نظراتشان را می پرسید؛ موضوعات جدیدی برای مکالمه باز می شود؛ اما مراقب باشید در مورد موضوعات حساس و خصوصی و یا موضوعات دینی و مذهبی سؤالی نپرسید؛ در واقع وارد حیطه ی شخصی آن ها نشوید.

فاز ششم: تغییر موضوع

گاهی به یک سکوت سخت در مکالمه می رسید و سکوت سنگینی بین شما و طرف مقابل پیش می آید. در اینجاست که باید بدانید موصوع و فاز آن را تغییر دهید. در اینجا روش هایی وجود دارد که می تواند در تغییر موضوع به شما کمک کند:

👍“ببین این گل من رو یاد فان اتفاق میندازه”

👍“تا حالا در مورد فلان موضوع یا کاتب شنیدی؟”

👍یا حتی می توانید خیلی مستقیم بگووید که بیا موضوع را تغییر دهیم.

یادتان باشد در اینجا طولانی کردن مکالمه مهم است تا خود را مجبور به حرف زدن کنید و بیشتر تمرین خود را ادامه دهید. در این صورت محبورید واژه ها و عبارات بیشتری را در ذهن خود سرچ کنید و حتی گاهی در این جا دنبال آن بگردید و آن را دنیال کنید.

فاز هفتم: دوست خود را به گفتکوی طولانی تر دعوت کنید

بعد 10 تا 15 دقیقه بعد از شروع گفتگو، ارزش این را دارد که از دوست خود مطمئن شوید که مایل است به موضوع و گفتگو ادامه دهید یا نه. برای اینکه این ازطمینان را حاصل کنید این سؤالات را بپرسید: 

👍آیا مزاحمتون نیستم؟!

👍مایلید ادامه بدیم؟

👍وقت گپ زدن دارید؟

👍اگر کاری دارید به من بگید نمیخوام مزاحم کاراتون بشم.

و یا جملات این مدلی.

این مکالمات باعث می شود طرف مقابل شما بداند به زمان او توجه دارید و برای او ارزش قائل هستید.

 مقالاتی که دوست دارید:

 چندین راهکار استثنایی برای تقویت مکالمه

 ساده ترین راه برای یادگیری زبان انگلیسی

 8 راه سریع برای یادگیری یک زبان جدید 

فاز هشتم: پایان دادن به مکالمه

قسمت بسیار مهم مکالمه این است که بدانید کی آن را پایان دهید و می توانید در پایان از طرف خود بخواهید که همیشه در زمان آزاد به مکالمات انگلیسی بپردازید و با این کار هر دو به تمرین بپردازید. اگر زبان دوست شما چیزی به جز فارسی است می توانید زمانی را هم برای آوزش زبان فارسی به او اختصاص دهید و به عبارتی مبادله کالا به کالا داشته باشید.😉😉

پیوستن و صحبت کردن در مکالمه گروهی برای یادگیری بی نظیرترین تکنیک های تقویت مکالمه

همه مکالمات شما یک برخورد یک نفره نیست. گاهی اوقات با یک گروه مواجهید و افرادی در آن درباره موضوعی در حال بحث و حرف زدن هستند.
مهمترین مهارت در موقعیت های گروهی گوش دادن است. به مکالمه توجه کنید و فقط در مواقع مرتبط و لازم مداخله کنید.
بسیاری از عباراتی که تاکنون در این مقاله آموخته اید می توانند در شرایط گروهی نیز کاربرد داشته باشند. همچنین می توانید با انواع دیگر عبارات مانند به اشتراک گذاشتن تجربیات یا افکار خود، پرسیدن سوال از گروه یا برقراری ارتباط بین دو نفر به یک گفتگوی گروهی اضافه کنید.
در اینجا عباراتی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند:

به اشتراک گذاری ایده ها و تجربیاتتان:

مثلا:

👍 آره این اتفاق برای منم هم افتاده واقعا آزاردهنده است.

👍من هم موافقم. 

👍این اتفاق خیلی بین همه معمول هست و من خیلی درباره اش شنیده ام.

👍زیاد مداخله نکنید فقط بگویید که اطلاعات بیشتری دارید و اگر بخواهند می توانند از شما جزئیات بیشتر را بپرسند. 

از گروه سؤال بپرسید:

اگر می بینید گروه ساکت است و حرفی برای گفتن ندارند می توانید این سؤالات را برای تحریک بیشتر آن ها بپرسید:

👍آیا کسی تا به حال فلان کار را انجام داده؟

👍 آیا تاکنون به این منطقه رفته اید؟

👍کسی درباهر فلا عمل زیبایی چیزی میدونه؟

👍گاهی در صورت صمیمیت می توانید تک تک افراد را مخاطب قرار دهید تا مطمئن شوید همگی خواهان شرکت در بحث هستند.

ایجاد ارتیاط بین دو نفر:

اگر دیدید دو نفر در یک گروه درباهر موضوع مشترکی در حال صحبت کردن هستند می توانید همان موضوع را در گروه به اشتراک بگذارید و همه را به بحث کردن در مورد آن دعوت کنید. این افراد باید همه هدف مشترکی داشته باشند تا بتواند کمک کننده باشد. یعنی شما باید به گروه هایی بپیوندید که خواهان تقویت مکالمه خود هستند و برای رشد آن موضوعات مختلف را بیان می کنند و درباره آن صحبت می کنند. 

پایان دادن به مکالمه و ترک گروه:

 می توانید با عذر خواهی کردن و یا با قرار دادن یک زمان قابل قبول در گروه، پس از مدت زمانی آنجا را ترک کنید انی ترک کردن بسیار مهم است زیرا باعث می شود تا افراد فکر نکنند این کار باعث می شود آن ها از کارهای روزانه خود بمانند.

بدون شک استفاده از نکات بالا در مکالمه شما تاثیرگذار خواهد بود با این وجود اگر نیاز به کمک بیشتری دارید می‌توانید از پکیج آموزشی استاد جاوید استفاده کنید که بهترین پکیج آموزش زبان انگلیسی موجود است.

 

 

مطالعه کنید  پنجاه استراتژِی برای تقویت مکالمه انگلیسی

شما چه نظری دارید؟