مواد لازم برای داشتن خوشبختی

مواد لازم برای داشتن خوشبختی

مواد لازم برای داشتن خوشبختی

مواد لازم برای داشتن خوشبختی

برای محافظت و داشتن خوشبختی در زندگی راه های گوناگونی وجود دارد اما امروز می خواهیم دید متفاوتی نسبت به این قضیه داشته باشیم. برای زندگی هر فردی و از بین رفتن خوشبختی هر کسی خطراتی وجود دارد هر چند ناگفته نماند خطرات و اتفاقاتی گاه در زندگی می افتد که دست ما نیست و قابل پیش بینی نیستند اما در مورد برخی خطراتی که می توان پیش بینی کرد بحث مشورت است و الگوبرداری. ما در این برنامه و این مقاله این بار صد داریم تا به شما بگوییم که برای خوشبختی چه موادی را لازم داریم پس با ما و مواد لازم برای داشتن خوشبختی همراه باشید.

 

اگر ما یک بیزینس داریم همیشه رصد کنیم و ببینیم چه کسانی موفق هستند و چه کسانی موفق نیستند. کسانی که موفق اند چه کاری انجام داده اندو من همان ها را انجام بدهم و کسانی هم که موفق نیستند چه کاری انجام داده اند و من آن کارها را انجام ندهم. متاسفانه همه ما خودمحوری خاصی داریم، خیلی وقت ها دوست داریم با آزمون و خطا پیش برویم و در نتیجه به شکست می خوریم و نتیجه نمی گیریم و می گوییم شراکت  خوب نیست. اما مطمئن باشید خودمحوری و بی فکری خود ما، ما را به شکست رسانده است. پس قبل از هر اقدامی اول مشورت داشته باشیم و بعد الگو برداری کنیم و در نهایت به سمت اقدام و کاری که می خواهیم انجام دهیم پیش برویم. این امر باعث می شود خیلی ایمن پیش برویم. 

خیلی ها معتقدند که هر کاری ریسک دارد اما مطمئن باشید اگر ما درست از افرادی که در آن زمینه خاص موفق هستند الگوبرداری کنیم هیچ ریسکی وجود ندارد و می توان به همان نتیجه رسید. بیل گیتس میب گوید اگر من تمام ثروتم را بدهم و دوباره با یک لپ تاب در یک جنگلی تنها باشم دوباره در عرض 4 یا 5 سال همان بیل گیتس قبلی خواهم شد. پس این امر نشان می دهد که تفکر و دیدگاه مهم است. 

پس ما باید با مشورت و الگوبردازی و اقدام مثل افراد موفق و دوری از اقداماتی که افراد ناموفق انجام می دهند ریسک و خطرات کار خود را به حداقل برسانیم و گاها آن ها را حذف کنیم.

نکته مهم : برای موفقیت در یک زمین خاص باید با افرادی که در ان بیزینس حرف اول را می زنند و خیلی موفق هستند کمک و مشورت بگیریم.

این راهکارها درباره خطراتی بود که قابل پیش بینی بودند، اما برای خطراتی که پیش بینی نمی کنیم چه باید کرد؟

می توان با صدقه دادن و اختصاص دادن برخی از مال و درآمد به امور خیریه و بخشش می توان از اتفاقات ناگهانی و غیر قابل پیش بینی جلوگیری کرد.

در قرآن آمده است که : انفاق روزی را 70 برابر می کند.

پس وقتی ما بتوانیم کانال روزی دیگران شویم و بخشی از درآمد را به امور خیریه اختصاص دهیم در هر زمینه ای، مطمئن باشید که برکت آن چندین برابر خواهد شد. مثلا اگر دکتریم گاهی ویزیت نگیریم و رایگان کار کنیم و یا اگر معلم هستیم روزهایی را رایگان تدریس کنیم مطمئن بدانید که برکت آن به زندگی شما برخواهد گشت.

موارد لازم برای داشتن خوشبختی

موارد لازم برای داشتن خوشبختی

با گره گشایی از کار دیگران و خدمت به خلق و هر روز دغدغه ی  ما این باشد که می توانیم برای چه کسی یا چه کسانی مفید باشیم. اگر گاهی میبیند گره ای از کار شما باز نمی شود به این دلیل است که می توانستید گره ای را از کسی باز کنید اما نکردید.

منتظر نباشید تا با بهتر شدن زندگی تان به دیگران کمک کنید بلکه به دیگران کمک کنید تا برکت آن به زندگی تان برگردد.

به عنون نکته ی آخر اینکه بهتر است چراغ خاموش جلو بروید از قبل مشورت کرفته اید و اکنون آماده اید تا کار خود را شروع کنید اما دیگر دلیلی ندارد همه را در جریان قرار دهید.

امام جواد می فرماید:

آشکار کردن کاری قبل از اتمام آن باعث تباه شدن کار می شود.

با تکرار زیاد اینکه می خواهیم این کار را انجام دهیم و مرور مدام آن از یک طرف مغز این فرمان را می گیرد که کار انجام شده است و برای ادامه راه سرد می شود دوم این که با بیان آن در بیرون و در جریان گذاشتن بقیه انرژی های منفی آن را در برمی گیرند و کار پیش نمی رود.

پس به طور خلاصه و نکته ی پایانی:

راه های رسیدن به خوشبختی

راه های رسیدن به خوشبختی

هر چیزی را هر جایی به هر کسی نگوییم

صدقه، بخشش، دعا و شکرگذاری و گره گشایی از کار دیگران را فراموش نکنیم

مشورت و الگوبرداری از کار دیگران را هم انجام دهیم.

 

مطالعه کنید  تا می‌تونیم ببخشیم!

شما چه نظری دارید؟