راه های برگشت به زندگی شاد و موفق

راه های برگشت به زندگی شاد و موفق

راه های برگشت به زندگی شاد و موفق

یکی از سؤالات بسیار مهمی که همیشه پیش می آید این است که اگر قبلا زندگی شادی را داشته ایم چگونه می توانیم دوباره به همان زندگی شاد برگردیم؟ در واقع راه های برگشت به زندگی شاد و موفق چیست؟

ما همیشه افکار مزاحمی داریم که به سراغ ما می آید.خیلی از افراد در گذشته سیر می کنند و درگیری با کاشکی ها و اگرهای زیاد و این سیر در گذشته ما را به سمت افسردگی پیش می برد. پس افسرده ها در گذشه سیر می کنند

دسته دوم افراد در آینده زندگی می کنند و مدام نگران اتفاقاتی هستند که هنوز نیفتاده است؛ افرادی که خیلی در آینده سیر می کنند به سمت اضطراب و استرس پیش می روند.

پس ریشه افسردگی گذشته است و ریشه اضطراب آینده است. اما چه کسی موفق و شاد است؟

کسی که در لحظه ی حال زندگی می کند. پس براذی رقم زدن یک زندگی موفق و شاد باید بتوانیم افکار خود را مدیریت کنیم و در لحظه حال آن ها را هدایت کنیم. اگر اتفاقی در گذشته افتاد آن را بنویسیم و سعی کنیم پیام های مثبت آن را بگیریم.

زیرا باید بدانیم هر اتفاقی که در گذشته افتاده ، آن را پذیرش کنیم زیرا ما نمی توانیم به گذشته برگردیم، نمی توانیم جلوی آن اتفاق را بگیریم اما می توانیم جلوی تکرار آن را بگیریم. زیرا اشتباه تنها دفعه ی اول اشتباه است اما دفعه ی دوم انتخاب است. پس هیچ کسی وجود ندارد که بگوید من اشتباه نمی کنم زیرا کسی که اشتباه نمی کند در واقع هیچ کاری انجام نمی دهد.

به قول پروفسور سمیعی؛ اگر تجربه امروزم را داشتم اشتباهات دیروزم را انجام نمی دادم؛ اما اگر اشتباهات دیروزم را نمی کردم تجربه امروزم را هم نداشتم. پس اشتباهات باعث می شوند که ما موفق باشیم. شکست های ما پل پیروزی شده اند. پس در وهله ی اول که افکار مزاحم و اتفاقات ناگوار گذشته تداعی شدند بدانیم که همه این ها مربوط به گذشته است و همین اشتباهات و اتفاقات پل پیروزی ما بوده اند. در واقع همه این ها یک سگوی پرتاب بوده اند:

راه های بازگشت به زندگی شاد و موفق

راه های بازگشت به زندگی شاد و موفق

“الخیر فی ما وقع”

 اگر ما ایمان داریم که خدای هست، کارگردانی هست که به زیباترین شکل زندگی ما را رقم میزند باید دو نکته یادمان باشد:

 1) وقتی که چترت خداست بگذار ابر سرنوشت هر چه می خواهد ببارد و باید مطمئن باشید که خیلی وقت ها در زندگی شرایطی پیش می آید که اول می گوییم چه بد شد و بعدها می گوییم چه خوب شد. یعنی  در ابتدا خیر اتفاق بر ما پوشیده بوده اما بعد از مدت ها می دانیم که خیری در آن بوده است. ما از حکمت هایی الهی بی خبریم. گاهی اوقات بعضی از آن ها را گذشت زمان به ما نشان می دهد.

پس مطمئن باشید ما در جریانی از خیر و خوبی وشادی هستیم و اگر ما از زندگی شاد خود فاصله گرفتیم به دلیل وجود مشکلات در زندگی ما نیست. زیرا خیلی ها در شرایط خیلی بدتر از ما قرار دارند اما شاد هستند و روحیه ی بسیار بالایی دارند.

پس چه خوب که ما این افراد را الگوی خود کنیم و افکار مزاحم( برای خواندن راه های مقابله با افکار مزاحم اینجا را کلیک کنید) را مدیریت کنیم، بنویسیم و بر روی داشته ها تمرکز کنیم حتما خیری در آن ها نهفته است و به چشم تجربه به آن نگاه کنیم و فکر کنیم ببینیم از این تجربه چه کمکی می توانیم از این تحربه برای کمک به دیگران بگیریم.

در مورد افکار آینده هم به همین شکل، بهتر است یک بارش مغزی داشته باشیم آن ها را بنویسیم و در مورد احتمالات فکر کنیم و برای آن ها راهکار ارائه دهیم. 

2) در قدم بعدی باید با افراد خوب و در محیط های خوب رفت و آمد کنیم و ورزش کنیم و اینگونه برنامه ها را جزئی از زندگی خود کنیم.

3) به عنوان قدم آخر مثل یک کشتی که به سوی ساحل پیش می رود؛ نظری به کارهای روزانه خود از دور می اندازیم و هر چند وقت یکبار سکان کشتی خود را تنظیم می کنیم و خود را به هدف و چشم اندازی که داریم نزدیک می کنیم.

پس به طور خلاصه راه های برگشت به زندگی شاد و موفق :

 افکار مزاحم را مدیریت کنیم و از مشاور برای کنتترل و مدیریت آن ها کمک بگیریم.

 در محیط های شاد و موفق سیر کنیم و رفت و آمد داشته باشیم.

چشم انداز و هدف خود را رصد کنیم و به اهداف خود نزدیک تر شویم

😍عظمت در نگاه توست نه در آنچه به آن می نگری 

😍نگوییم ای خدا من یک مشکل بزرگ داریم بگوییم ای مشکل من یک خدای بزرگ دارم.

 

مطالعه کنید  فراموشی واژه ها را فراموش کنید

 

شما چه نظری دارید؟


  1. سسس گفت:

    خدا خیرت بده استاد