5 روش یادگیری گرامر زبان انگلیسی

5 راه یادگیری گرامر زبان انگلیسی

گرامر مبنای تسلط بر زبان انگلیسی است. تا زمانی که درکتان از مفاهیم گرامری صحیح و عمیق نباشد، نمی‌توانید جملات انگلیسی را به‌صورت منطقی بیان کنید. بیشتر زبان آموزان، آموزش گرامر انگلیسی را سخت و کسل کننده می‌دانند. با این حال با نگرش و تکنیک صحیح، می‌توان روش‌های جدیدی را برای آموزش و فهم مفاهیم گرامری یافت. می‌توانید گرامر را به‌عنوان یک موضوع کسل کننده‌ای که باید با آن کنار بیایید، یاد بگیرید، یا فرآیندی برای یادگیری مداوم که آن را همه روزه از طریق سخنرانی، نوشتن و صحبت کردن تمرین می‌کنید. با خواندن روش‌های زیر یادگیری گرامر انگلیسی برایتان لذت‌بخش‌تر و آسان‌تر می‌شود.

 

 

با خواندن 5 روش زیر یادگیری گرامر انگلیسی برایتان لذت بخش تر و آسان تر خواهد بود.

 

1.     پایه و اساس گرامر زبان انگلیسی را یاد بگیرید

زمان افعال: فعل هم عملی را در جمله نشان می‌دهد و هم زمان انجام عمل را مشخص می‌کند. به طور کلی زمان‌ها عبارت‌اند از:

. حال ساده (Simple present tense)

. گذشته ساده (Simple past tense)

. آینده ساده (Simple future)

. حال کامل (Present perfect tense)

. گذشته کامل (Past perfect tense)

آینده کامل (Future perfect tense)

. اجزای جمله: یکی از اصلی‌ترین موضوعات در آموزش گرامر انگلیسی مبتدی «شناخت اجزای جمله» است. وقتی اجزا را بشناسید، می‌توانید آن‌ها را در کنار یکدیگر قرار دهید. یک جمله کامل حداقل از نهاد، گزاره و علامت پایان تشکیل می‌شود.

. فعل (Verb): عملی را بیان می‌کند.

. فاعل (Subject): شخص یا چیزی که در خصوص آن صحبت می‌شود.

. متمم (Complement): کلمه یا کلماتی که معنای فاعل و فعل را تکمیل می‌کنند.

. انواع متمم‌ها: مفعول مستقیم و غیر مستقیم / متمم مفعولی / متمم فاعلی

. ضمایر: ضمایر برای بهتر صحبت کردن لازم است و عبارت‌اند از:

ضمایر ملکی مانند my، mine، your، yours، his، her، hers، its، our، ours، their، theirs، whose

. ضمایر فاعلی مانند I، he، she، we، they، who، whoever

. ضمایر مفعولی مانند Me، him، her، us، them، whom، whomever

. ضمایر مشترک (فاعل یا مفعول) مانند everyone، anyone، no one، someone، mine، ours، yours، theirs، either، neither، each، everybody، anybody، nobody، somebody، everything، anything، nothing، something، any، none، some، which، what، that.

2 عبارات

اغلب اوقات زبان آموزان با وجود اینکه معنی بیشتر کلمات و مفاهیم گرامری را می‌دانند، نمی‌توانند یک جمله صحیح (از لحاظ دستوری) را با قرار دان کلمات در کنار هم بسازند. این مشکل به خاطر این است که آن‌ها هنگام یادگیری گرامر انگلیسی از روی قسمت عبارات (کلمه بندی) به سادگی عبور می‌کنند. عبارات به شما کمک می‌کنند اساس شکل گیری جملات انگلیسی را یاد بگیرید.

بچه‌های مهد کودک، زبان انگلیسی را از طریق ترکیبی از کلمات و عبارات یاد می‌گیرند. دانستن بسیاری از واژه‌ها مهم نیست، اما توانایی ایجاد و استفاده از عباراتی از این واژه‌ها بسیار مهم است. تنها زمانی شما می‌توانید خودتان را به‌عنوان سخنران انگلیسی خبره قلمداد کنید که بدانید چگونه از تعداد کثیری از عبارات مختلف در موقعیت خاص خودش استفاده کنید.

مطالعه کنید  3 راهکار برای تقویت توان مغز

در اینجا یک پکیج آموزش زبان انگلیسی را به شما معرفی می کنیم که به شما کمک می کند بدون گرامر زبان انگلیسی را یاد بگیرید:

بر روی لینک زیر کلیک کنید:👇

آمپول مکالمه

3. اجتناب از ترجمه تحت اللفظی

اگر در حال یادگیری دستور زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم هستید، طبیعی است که سعی خواهید کرد کلمات را از زبان مادری خود ترجمه کنید. از انجام اینکار به عنوان روشی اشتباه اجتناب کنید، با این کار شما تنها در استرس اضافی به خود وارد می آورید.آرایش کلمه و مفهوم گرامری ممکن است در زبان مادری شما و زبان انگلیسی متفاوت باشد. اگر سعی در ترجمه تحت اللفظی داشته باشید، به احتمال زیاد امکان بروز اشتباه وجود داشته و اگر شخصی برای گوشزد کردن و تصحیح اشتباهاتتان در دسترس نباشد، همچنان به یادگیری زبان انگلیسی به روش غلط ادامه خواهید داد. از این رو، بهتر است هنگام آموزش گرامر انگلیسی از یک دوست و همکار در آموزش آنلاین زبان انگلیسی کمک بگیرید. با این روش می توانید شک و تردید خود را برطرف نموده و در هر مکان و زمانی تصحیح جملاتتان را از وی درخواست نمایید.  

4. درک تفاوت ها

دو نوع اصلی گرامر در زبان انگلیسی وجود دارد: گرامر نوشتاری(کتبی) و گرامر محاوره ای.اگر چه پایه و اساس هر دو یکسان است، اما کاربرد هر کدام متفاوت است. دستور زبان مورد استفاده در نوشتن انگلیسی سخت تر و رسمی است، در حالی که شما می توانید راه گریزی در گفتار انگلیسی داشته باشید. درک تفاوت ها یکی از گام های به دست آوردن تسلط به زبان انگلیسی است. مهارت های گفتاری زبان انگلیسی خود را با دانستن تفاوت های ظریف موجود در دستور زبان مورد استفاده در زبان انگلیسی گفتاری(Spoken English) بهبود دهید. فقط در صورتی باید بر روی گرامر نوشتاری زبان انگلیسی تمرکز ویژه ای کنید که قصد دارید آن را برای مقاصد علمی یا کسب تخصص در آن یاد بگیرید.

5. صحبت کردن

اگرچه در روش سنتی، خواندن و نوشتن به عنوان ابزار اصلی یادگیری دستور زبان انگلیسی می باشند، صحبت کردن (Speaking) به عنوان معیار ارزشمند دیگری برای تسلط بر این مهارت مطرح می باشد. این به دلیل این است که زمانی که شروع به صحبت کردن و مکالمه با اطرافیان می کنید،شرایط و موقعیت درست را برای استفاده از مفاهیم گرامری درک می نمایید. هنگامی که اشتباه می کنید احساس شرمندگی نکنید، به جای آن مصمم تر شده و از آن اشتباه به عنوان گام دیگری در یادگیری به سمت موفقیت استفاده کنید.

تمرین کردن ابزاریجادویی برای تبدیل شدن به سخنرانی متبحر در زبان انگلیسی است. با این حال، باید مطمئن شوید که به شیوه ای صحیح تمرین می کنید. بدین منظور باید از منابع مطالعه صحیح که انگلیسی زبانان بومی با حداکثر دقت و صحت عرضه شده است، استفاده کنید. با تمرین گرامر انگلیسی در وقت، پول و تلاش هایتان صرفه جویی کنید. پنج روش مذکور به شما کمک خواهد کرد در کمترین زمان به مفاهیم گرامر انگلیسی مسلط شوید.

6. تمرین

تمرین کردن ابزاریجادویی برای تبدیل شدن به سخنرانی متبحر در زبان انگلیسی است. با این حال، باید مطمئن شوید که به شیوه ای صحیح تمرین می کنید. بدین منظور باید از منابع مطالعه صحیح که انگلیسی زبانان بومی با حداکثر دقت و صحت عرضه شده است، استفاده کنید. با تمرین گرامر انگلیسی در وقت، پول و تلاش هایتان صرفه جویی کنید. پنج روش مذکور به شما کمک خواهد کرد در کمترین زمان به مفاهیم گرامر انگلیسی مسلط شوید.

آیا آموزش گرامر زبان انگلیسی از صفر تا صد ضروری است؟

آیا-آموزش-گرامر-زبان-انگلیسی-از-صفر-تا-صد-ضروری-است

پاسخ کوتاه ما نه است.

مطالعه کنید  آیا می دانید آموزش زبان انگلیسی چند سطح دارد؟

انگلیسی مانند هر زبان دیگری یک نوع ارتباط است. شما می‌توانید بدون داشتن گرامر کامل هم به‌طور مؤثری ارتباط برقرار کنید. اگر اخبار انگلیسی را تماشا کرده باشید، می‌بینید برخی از افراد با دستور زبان ناقص سخنرانی می‌کنند پس شما هم می‌توانید بدون تسلط کامل بر گرامر به انگلیسی حرف بزنید. با این حال دلایل زیادی برای بهبود دستور زبان وجود دارد و حتی سناریوهای زیادی پیرو این موضوع مطرح شده است.

  • در زبان انگلیسی گفتاری مردم معمولاً اشتباهات گرامری شما را متوجه نمی‌شوند اما در زبان انگلیسی نوشتاری این موضوع اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.
  • اگر قصد شرکت در آزمون آیلتس یا آزمون‌های مشابه را دارید باید فیلم آموزش گرامر انگلیسی را ببینید و تسلط کاملی به دستور زبان داشته باشید.

حرف ما این است که گرامر نباید مانع صحبت کردن شما شود. گرامر شبیه ابزاری است که کمک می‌کند راحت‌تر ارتباط برقرار کنید. شما می‌توانید ویدئو آموزش گرامر انگلیسی را در یوتیوب تماشا کنید یا آموزش گرامر انگلیسی pdf را در سایت‌های رایگان بخوانید.

 

بهترین منبع آموزش گرامر انگلیسی

1.     کتاب‌های آموزشی

بهترین منبع آموزش گرامر زبان برای افراد مبتدی:

English for everyone course book: Level 1

Cutting edge: Elementary

Practice makes perfect: Basic English

English made easy: volume one

Global beginner coursebook

بهترین منابع آموزش گرامر زبان صفر تا صد:

Grammar In Use English

English Grammar Azar

Oxford English Grammar Course

Oxford Practice Grammar

Longman student Grammar of spoken and written English

Longman Advanced learners Grammar

2.     ویدئوهای آموزشی

یکی از بهترین راه‌های آموزش گرامر انگلیسی به زبان ساده «تماشای فیلم‌های یوتیوب» است. یوتیوب یک پلتفرم رایگان می‌باشد که می‌تواند صفر تا صد زبان انگلیسی را از گرامر گرفته تا لغات، تلفظ، عبارات و سایر مواردی که یک زبان آموز به آن احتیاج دارد را در اختیار کاربر قرار دهد. فقط کافی است برای خودتان یک اکانت بسازید و کانال‌های پر مخاطب را دنبال کنید. پیشنهاد ما به شما موارد زیر است:

The Princess and the Frog

Tangled

 

از وب سایت ها یا اپلیکیشن های کمک آموزشی استفاده کنید

از-وب-سایت-ها-یا-اپلیکیشن-های-کمک-آموزشی-استفاده-کنید

1.     اپلیکیشن‌های آموزشی

ELSA Speak: Online English Learning & Practicing App

اگر به دنبال آموزش گرامر انگلیسی از صفر تا صد هستید و این زبان را به‌عنوان زبان دومتان یاد می‌گیرید، می‌توانید از اپلیکیشن ELSA Speak استفاده کنید. ویژگی‌های مهم ELSA Speak عبارت است از:

  • این برنامه تمرین‌های متنوعی را از تمام بخش‌های زبان انگلیسی در اختیارتان می‌گذارد.
  • اگر قصد شرکت در آزمون‌های TOFEL، TESOL، TOEIC یا IELTS را دارید این برنامه برای شما مناسب است.
  • ELSA Speak اجازه می‌دهد تا speaking را تمرین کنید.
  • اگر مشغله‌های روزانه زیادی دارید این برنامه دوره‌های گرامری کوچکی را در اختیارتان می‌گذارد تا یادگیری برای شما آسان‌تر شود.

LearnEnglish Grammar (UK edition)

شورای بریتانیا آزمایش کننده مهارت زبان انگلیسی در سراسر جهان می‌باشد و اپلیکیشن آموزش انگلیسی LearnEnglish Grammar را به‌صورت رسمی برای کاربران اندروید و آیفون راه اندازی کرده است. اگر قصد آموزش گرامر انگلیسی از مبتدی تا پیشرفته را دارید، می‌توانید از این برنامه استفاده کنید. ویژگی‌های این اپلیکیشن عبارت است از:

  • LearnEnglish Grammar تست‌های متنوعی را در سطوح مختلف زبان ارائه می‌دهند.
  • بیشتر از ۶۰۰ سؤال گرامری دارد.
  • شما می‌توانید از این اپلیکیشن برای آموزش زبان گرامر استفاده و خودتان را با آزمون‌های مختلف ارزیابی کنید.
  • LearnEnglish Grammar برای مردم مناطق مختلف ارائه شده است و کلیپ آموزش گرامر انگلیسی دارد.
  • این برنامه کمک می‌کند تا هم‌زمان با گرامر، واژگانتان را هم بهبود ببخشید.

Grammarly – Grammar Keyboard

یک ابزار ضروری برای آموزش گرامر انگلیسی به زبان ساده که ایرادات شما را به‌طور خودکار را تشخیص دهد Grammarly است. این برنامه محتوای نوشتاری شما را بررسی و اصلاح می‌کند از ویژگی‌های مهم Grammarly می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این برنامه نه تنها اشتباهات املایی را اصلاح می‌کند بلکه پاسخ درست را به شما نشان می‌دهد.
  • شما لازم نیست اشتباهاتتان را اصلاح کنید بلکه خود برنامه به‌صورت خودکار این کار را انجام می‌دهد.
  • در Grammarly اشتباهات شما علامت گذاری می‌شود تا به راحتی آن‌ها را پیدا کنید.
مطالعه کنید  چگونه در زبان انگلیسی پیشرفت کنیم ؟

iPractise English Grammar Test

اگر به دنبال طرح آموزش گرامر انگلیسی به زبان انگلیسی در کوتاه‌ترین زمان هستید این برنامه برای شما مناسب است. از ویژگی‌های مهم iPractise English Grammar Test می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این اپلیکیشن رایگان است و فضای جذاب و منحصر به فردی دارد.
  • این برنامه سه سطح مختلف دارد و شما می‌توانید متناسب با نیازتان آموزش انگلیسی گرامر را انتخاب کنید.
  • iPractise English Grammar Test بیشتر از ۱۰۲۰ تمرین دارد.
  • این برنامه با داشتن تایمر به شما کمک می‌کند تا مهارت پاسخگویی خودتان را سریع‌تر کنید.

Johnny Grammar Word Challenge

این برنامه چالشی فرصت خوبی برای آموزش گرامر انگلیسی مبتدی است. فرق نمی‌کند قصد آمادگی برای چه آزمونی را دارید در هر صورت Johnny Grammar Word Challenge کمک می‌کند تا دستور زبانتان را تقویت کنید. ویژگی‌های مهم این اپلیکیشن عبارت‌اند از:

  • با Johnny Grammar Word Challenge می‌توانید به سادگی زبانتان را در سطوح مختلف بسنجید.
  • سؤالات زمان‌بندی محدودی دارند و شما را تشویق می‌کنند تا سریع‌تر پاسخ دهید.
  • Johnny Grammar Word Challenge دارای تابلوی امتیازات است. شما می‌توانید امتیازاتتان را با دیگران به اشتراک بگذارید.
  • این برنامه متناسب با پیشرفتتان به شما نشان‌های مختلفی می‌دهد.
  • شما می‌توانید پاسخ‌های غلط را اصلاح کنید.
  • شما می‌توانید با کاربران مختلف در سراسر جهان رقابت کنید و مهارتتان را به آن‌ها نشان دهید.

Learn English Grammar

Learn English Grammar فرصت خوبی برای آموزش زبان انگلیسی گرامر می‌باشد. این برنامه یکی از مبتدی‌ترین برنامه‌های آموزش گرامر است که کمک می‌کند دستور زبان را به‌طور عمیقی یاد بگیرید. ویژگی‌های مهم این اپلیکیشن عبارت‌اند از:

  • Learn English Grammar تصاویر رنگارنگ زیادی را با تمرین‌های مختلف در اختیارتان قرار می‌دهد تا یادگیری گرامر را برای آموزان مبتدی آسان‌تر کند.
  • این برنامه بخش‌های مختلفی دارد و تلاش می‌کند گرامر را به گونه‌ای آموزش دهد که در موقعیت‌های مختلف قابل استفاده باشد.
  • Learn English Grammar حدوداً ۲۰۰۰ تمرین دارد.
  • برای اینکه شما راحت‌تر شوید امکان تجزیه و تحلیل آزمون و بررسی نمودار پیشرفتتان فراهم شده است.

 

کلام آخر

شاید بعد از دیدن حجم زیاد گرامر زبان شوکه شوید و بترسید که آن‌ها را فراموش کنید اما لازم نیست برای شروع همه قواعد و استثنائات را یاد بگیرید. یادگیری گرامر یک امر تدریجی است. شما به‌مرورزمان و با تمرینات مکرر این موضوع را یاد می‌گیرید تا حدی که بعد از گذشت مدتی به طور ناخودآگاه از آن استفاده می‌کنید؛ فقط حتماً هر بار که یک موضوع جدید را یاد می‌گیرید، موضوعات قبلی را هم مرور کنید تا از ذهنتان پاک نشوند.

 

سوالات متداول

چند نوع گرامر در زبان انگلیسی داریم؟

در آموزش گرامر انگلیسی ما دو نوع گرامر محاوره‌ای و گرامر نوشتاری یا کتبی داریم. پایه و اساس این دو گرامر شبیه یکدیگر است اما از لحاظ کاربرد با یکدیگر تفاوت دارند.

برای اینکه به یک سخنران متبحر در حوزه آموزش گرامر انگلیسی تبدیل شویم باید چه کاری انجام دهیم؟

تمرین زیاد انجام دادن تأثیر زیادی در تسلط شما به زبان انگلیسی دارد.

تسلط به گرامر انگلیسی در چه موقعیتی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند؟

زمانی که شما اهداف علمی دارید و به دنبال کسب تخصص هستید.

شما چه نظری دارید؟


  1. ستایش گفت:

    آموزش گرامر انگلیسی اصلا سخت نیس نمیدونم چرا انقدر یرس ها بدشون میاد.به نظرم خیلیمم جذااااابه.

  2. ناهید گفت:

    به نظرم نیاز نیست که برای یادگیری زبان آموزش گرامر انگلیسی ببینیم همین که اسپیکینگ رو قوی کنیم و صحبت کنیم ناخداگاه قواعد رو هم درست بکار میبریم.حوصله آدمم سر نمیره.

  3. نازنین گفت:

    آموزش گرامر انگلیسی واقعا سخته …اصلا جذای نیس آخرم زبانو یاد نمیگیریم ولی فکر میکنم که امپول مکالمه بتونه جبران کنه البته هنوز نگرفتمش..مرسی

    • خانوم ستایش (کارشناس مشتریان) گفت:

      برای اطلاعات بیشتر با شماره 09368800072 در ارتباط باشید

  4. شروین گفت:

    سلام من یه دوره آموزش گرامر انگلیسی انلاین برداشتم ولی یکم کسل کنندست …دوره ای دارین که جذاب باشه بتونم باهاش هم یاد بگیرم همم حوصله سر بر و خشک نباشه؟

    • خانوم ستایش (کارشناس مشتریان) گفت:

      برای اطلاعات بیشتر با شماره 09368800072 در ارتباط باشید دوست عزیز

  5. حسام گفت:

    آموزش گرامر انگلیسی برای چیه وقتی بتونیم راحت صحبت کنیم؟مگه اصل زبان به صحبت کردن نیست؟

  6. محمدرضا گفت:

    تو مدرسه که آموزش گرامر انگلیسی میدادن چیزی یاد نگرفتیم…

  7. علیرضا گفت:

    خسته نباشید
    خیلی آموزنده بود

  8. نیما گفت:

    خیلی عالی بود استاد

  9. رضا گفت:

    آیا روش های دیگه ای هم برای یادگیری گرامر زبان انگلیسی وجود داره؟

    • خانوم ستایش (کارشناس مشتریان) گفت:

      برای اطلاعات بیشتر با شماره 09368800072 در ارتباط باشید

    • خانوم ستایش (کارشناس مشتریان) گفت:

      برای مشاوره رایگان با شماره 09368800072 در ارتباط باشید