10 راهکار ناب برای اینکه به هر چه که می خواهید برسید

10 راهکار ناب برای اینکه به هر چه که می خواهید برسید

10 راهکار ناب برای اینکه به هر چه که می خواهید برسید

10 راهکار ناب برای اینکه به هر چه که می خواهید برسید

در این مقاله و مقالات مشابه سعی شده است تا به شما خواننده گرامی بگوییم که موفقیت و رسیدن به آرزوها کار سختی نیست تنها باید آن ها را دنبال کنید و راه رسیدن به آن ها را بدانید دانستن راه موفقیت می تواند برای شما میان بر خوبی باشد  پس با ما و مقالات ناب ما همراه باشید تا به شما راه کارهای ساده و در عین حال کاربردی را بدهیم. این مقاله درباره 10 راهکار ناب برای اینکه به هر چه که می خواهید برسید است و تنها با 10 راهکار شما به اهداف خود می توانید برسید. 

روی تعهد متمرکز باشید نه روی انگیزه :

چقدر به هدف خود متعهد هستید، چقدر هدفتان برای شما مهم است و برای رسیدن به آن چه کارهایی می خواهید انجام دهید؟ اگر خود را متعهد به انجام اهداف خود کنید انگیزه هم به دنبال آن خواهد آمد.

به دنبال دانش باشید نه نتیجه :

اگر بر هیجان آزمایش و خطا و تجربه متمرکز باشید انگیزه شما تقویت خواهد شد اما اگر تنها به نتیجه توجه کنید هیچ گونه انگیزه ای هم در شما رشد نخواهد کرد. پس نکته ی اصلی این است که بر روی سفر و مسیر خود تمرکز کنید نه بر روی مقصد و هدف خود و در واقع به چیزهایی فکر کنید که در طول راه یاد می گیرید و هر آنچه می تواند موحب رشد و بهبود شما شود.

از افکار راکد خلاص شوید:

افکار شما بر روی احساسات شما تاثیر دارند و مشخص می کنند که شما چه دیدگاهی نسبت به کار و هدف خود داشته باشید. شما همیشه افکار بسیار زیادی دارید اما نمی دانید بر روی کدام یک از آن ها تمرکز کنید؟ شما باید انتخاب کنید که کدام افکار مهم تر هستند مثلا روی مواردی که عاطفه و احساسات شما را در گیر می کنند (ترس، شک و تردید) یا مواردی که شما را به جلو سوق می دهند ( هیجان، انگیزه ، تلاش های متوالی) که باعث می شوند شما را از منطقه امن خود خارج کرده و با پالش هایی روبرو سازند.

از تخیل و تصویرسازی استفاده کنید:

یکی دیگر از راه های رهایی از افکار منفی این است که از تخیل خود بهره ببرید. وقتی همه چیز خوب پیش می رود شما پرانرژی می شوید و وقتی هم با مشکلات روبرو می شوید باید حد انرژی بیشتری برای مقابله با آن ها داشته باشید. مثلا اگر شما مدام بگویید از کارم متنفرم و یا شرایطم را دوست ندارم؛ این افکار و کلمات چه احساسی را در شما بر می انگیزانند. شما باید آنقدر قوی باشید که از بدترین اتفاقات زندگی خود بهترین درس ها بگیرید. من برای شما یک پیشنهاد دارم و آن اینکه تنها و تنها به مدت 3 روز بر روی اتفاقات و افکار مثبت متمرکز باشید و بعد ببینید جه اتفاقی می افتد.

دست از کمال طلبی بردارید:

انگیزه شما را به عمل وا می دارد و عمل به نتیجه منتهی می شود؛ گاهی عمل شما به نتایج مطلوب و مورد نظر شما منتج نمی شوند و موجب ناکامی شما می شوند بنابراین ترجیح می دهید همیشه خود را در شرایط نرمال قرار دهید تا همیشه خوب به نظر برسید و همیشه دنبال یک فرصت مناسب هستید تا خوب بودن خود را به نمایش بگذارید. پس سعی کنید از آن منطقه امن خارج شوید و در شرایط سخت خود را به چالش بکشید کاری را که می خواهید انجام دهید حتی اگر از انجام آن می ترسید.

خود را از حواس پرتی ها دور کنید:

چیزهای بی معنی و حواس پرتی ها همیشه در راه شما خواهند بود، به خصوص کارهای ساده و معمولی که ترجیح می دهید به جای تمرکز بر روی پروژه های جدید، چالش برانگیز و پرمعنی انجام دهید. بیاموزید که روی مهمترین چیز متمرکز شوید. لیستی از کارهایی که در طول روز وقت شما را تلف می کند بنویسید و خود را متعهد کنید که آن ها را انجام ندهید.

به دیگران متکی نباشید:

هرگز نباید انتظار داشته باشید که دیگران کاری را برای شما انجام دهد، حتی همسر، دوست یا رئیس شما. همه آنها مشغول کارها و نیازهای خود هستند. هیچ کس شما را به اهدافتان نمیرساند؛ بلکه تمام مسئولیت این کار بر روی دوش خود شماست.

برای اهداف خود طرح و برنامه بریزید:

همیشه چند قدم بعدی خود را بدانید این کار باعث می شود به شما کمک کند که برنامه ریزی کنید و با آن پیش بروید و برای روز بعد خود برنامه داشته باشید. و حتی به این وسیله می توانید کارهای عقب افتاده خود را هم درست کنید.

خود را از فرسودگی دور کنید:

در شرایطی که انگیزه بسیار زیادی دارید؛ خیلی راحت می توان آن را از بین برد پس مراقب باشید در چه نقطه هایی از زندگی خود دچار خستگی می شوید به  خود استراحت بدهید و در طول هفته سرگرمی را برای خود در نظر بگیرید. کارهای متنوعی انجام دهید، به صورت خلاق و منطقی کار کنید، کارها را به صورت فردی و گاهی به صورت گروهی انجام دهید. مکان را تغییر دهید. مراقبه کنید، یا نفس بکشید، چشمان خود را ببندید، یا به مدت پنج دقیقه تنها روی یک چیز تمرکز کنید.

اگر شما فاقد انگیزه هستید، ممکن است به دلیل تنبلی و یا بی هدفی باشد. حتی بزرگترین ستاره ها، ثروتمندترین بازرگانان یا موفق ترین ورزشکاران گاهی سردرگم می شوند. آنچه باعث ایجاد انگیزه در آنها می شود، کنجکاوی در مورد چگونگی رسیدن به اهداف یا بهتر شدن و سریعتر پیش رفتن  است. بنابراین بالاتر از همه ، کنجکاو باشید ، و این شما را به سمت اهداف شما و موفقیت سوق می دهد.

 

مطالعه کنید  راه های تقویت حافظه در اسلام

 

 

شما چه نظری دارید؟