راه های افرایش انگیزش

افزایش انگیزه

افزایش انگیزه

انگیزه شخصی برای حفظ تقریبا تمام جنبه های زندگی مهم است. اگر انگیزه نداشته باشیم، به احتمال زیاد وقت خود را هدر می دهیم و از اهداف شخصی و حرفه ای خود غافل می شویم. حتی مصمم ترین افراد گاهی اوقات حس و حال و انگیزه خود را از دست می دهند. خواندن برخی از نکات مطمئن در مورد بازگشت این انگیزه می تواند تأثیرگذار باشد. راه های افزایش انگیزش بسیار ساده هستند؛ در اینجا ما چند راهکار بسیار ساده را برای شما بیان می کنیم.

روحیه خود را حفظ کنید:

اهدافی که دارید را برای خود یادآوری کنید:

معمولا قبل از اینکه زمان خود را به هرگونه تلاشی اختصاص دهیم؛ باید اهداف کوتاه مدت و بلند مدتی را برای خود در نظر بگیریم. یک امر مهم در هدف گذاری این است که اهداف خود را واقع بینانه در نظر بگیرید البته این به این معنا نیست که خود را به چالش نکشید زیرا اگر خود را به چالش نکشید اهداف واقعیت پیدا نخواهند کرد. اگر از اهداف خود چشم پوشی کنید؛ ممکن است دیگر معیاری برای اینکه ببینید چقدر به موفقیت نزدیک هستید یا نه، نداشته باشید؛ پیگیری اهداف و بررسی پیشرفت خودتان می تواند به شما در حفظ انگیزه کمک کند.

برای پیگیری اهداف خود یک چک لیست قرار دهید. هر کسی می خواهد بدانذ چقدر به هدفش نزدیکی است و این پیگیری مداوم انگیزه فرد را بالا می برد. اگر پیشرفتی در کار خود ببینید می تواند شما را خوشحال کرده و با حس و حال بهتری رو به جلو پیش بروید و اگر بازگشت رو به عقب داشتید می توانید به خود انگیزه داده و کار خود را دوباره شروع کنید. هر بار به اهداف خود می رسید یک جایزه و هدیه را برای موفقیت خود در نظر بگیرید: مثلا یک دوش آب گرم و یا خوردن بستنی و یا غذای مورد علاقه تان و یا گرفتن ماساژ و حتی خواب طولانی مدت می تواند همگی حس های خوبی به شما بدهند که بعد از یک هفته ی کاری می تواند کمک کننده باشد. 

به کارهای خود وقفه و زمان بدهید: 

گاهی حتی افراد مصمم و تلاش گر هم کم می آورند. مثلا اگر هدف شما موفقیت در دانشگاه و مدرسه است به جای اینکه تمامی دروس خود را هر روز بخوانید برای آن ها برنامه بریزید و آن ها را تقسیم بندی کنید. 

زیاد به خودتان سخت نگیرید:

راه های افرایش انگیزش

راه های افرایش انگیزش

همه افراد در جایی از زندگی خود کم می آورند. اگر در هفته ی مورد نظر به اهداف کوتاه مدت خود نرسیدید و آن ها را تحقق نبخشیدید خود را سرزنش نکنید بلکه از آن ها درس بگیرید. روی شکست های خود متمرکز نشوید بلکه از آن ها درسی بگیرید و به راه خود ادامه دهید. 

مقالاتی که ممکن است برای شما مفید باشند:

راه های افزایش انگیزه در نوجوانان

چگونه انگیزه ی خود را افزایش دهیم؟

داستان ها و فیلم های انگیرشی را ببینبد و مطالعه کنید. 

حواس پرتی های خود را از بین ببرید:

هر چیزی که باعث تعویق شما شود را شناسایی کنید، سپس از شر آن خلاص شوید. آن را بفروشید و یا آن را در قفسه ذخیره سازی قرار دهید. از آن دور شوید. آن را دور بیانداز. اگر تمام وقت خود را سردرگم باشید، نمی توانید انگیزه پیدا کنید.

اگر قرار است کارهایی را انجام دهید و به آن ها عمل نمی کنید حتما مجازات هایی را برای خود قرار دهید. کارهای خیریه ای انجام دهید و خود را در بین مردم نشان دهید و در میان آن ها باشید. 

مقداری قهوه بخورید:

اینکه دوز قهوه خود را چقدر قرار دهید به خود شما مربوط است و بستگی به حال و هوای آن روز شما دارد. 

ورزش کنید:

برخی روزها بدوید و یا بپرید  یا ورزش های سبک انجام دهید در هر صورت بر روی روحیه شما تاثیر می گذارد و احساس شادابی بیشتری به شما دست می دهد. 

کارهای خود را به قسمت های قابل مدیریت بخش بندی و تقسیم بندی کنید:

راه های بالا بردن انگیزه

راه های بالا بردن انگیزه

اگر انگیزه ی پایینی دارید، بخش بندی یک کار بزرگ به  کارهای کوچک تر می تواند رویکرد روانشناختی را آسان تر کند. از آنجا که ما از انجام هر مرحله از کار احساس موفقیت می کنیم، این ترفند می تواند انگیزه قابل ملاحظه ای در ما ایجاد کند. بعضی اوقات، تمام آنچه برای به دست آوردن انگیزه برای مقابله با کل پروژه لازم است، انجام مراحل اولیه است. 

این چند ایده را امتحان کنید:

یک ناهار را در یک مکان خوش منظره در فضای سبز و زیبا صرف کنید.

با دوستان یا همکاران خود یک بازی فوتبال داشته باشید.

با کمی آشپزی خانگی همکاران خود را شگفت زده کنید.

یک روز را برای یک پیاده روی با بهترین دوست خود انتخاب کنید.

سبک زندگی خود را تغییر دهید. نگاهی کاملاً متفاوت به زندگی داشته باشید، سپس منتظر واکنش های دوستان و همکاران خود باشید.

 

مطالعه کنید  نحوه آموزش زبان انگلیسی بدون کتاب

شما چه نظری دارید؟


  1. سهیلا ظاهری گفت:

    مطالب شما بسیار مفید واقع شد امیدوارم بتوانم به ارزویم که یادگیری زبان است برسم ، من برای اولین بار این پیام را داده ام ، من تمام سعی خودم را خواهم کرد

    • خانوم رضایی (کارشناس مشتریان) گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      دوست عزیز برای مشاوره رایگان با این شماره تماس بگیرید. ۰۹۳۶۰۹۷۸۶۷۳خانم رضایی

  2. سهیلا ظاهری گفت:

    مطالب شما بسیار مفید واقع شد امیدوارم بتوانم به ارزویم که یادگیری زبان است برسم

    • خانوم رضایی (کارشناس مشتریان) گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      دوست عزیز برای مشاوره رایگان با این شماره تماس بگیرید. ۰۹۳۶۰۹۷۸۶۷۳خانم رضایی