10 عادت برتر دانش آموزان موفق

10 عادت برتر دانش آموزان موفق

10 عادت برتر دانش آموزان موفق

نکته ی اصلی برای اینکه یک دانش آموز موفق باشیم این است که نحوه تحصیل بهتر و سریع تر را بداند نه تحصیل سحت تر !!! و این امر با بالا رفتن مدارج علمی خود را بیشتر نشان خواهد داد به طوری که اگر در دوران دبیرستان 1 یا 2 ساعت را به درس خواندن اختصاص می دادید در دانشگاه این زمان باید بیشتر شود اما در عین حال زمان کمتری هم نسبت به دوران دبیرستان خود دارید. خب پس چاره چیست و چه راه کاری وجود دارد؟ 10 عادت برتر دانش آموزان موفق مقاله ای است که می تواند به شما کمک کند تا بتوانید دانش آموز موفقی شوید.

فهرست محتوا

تعداد دانشجویان و دانش آموزانی که با کمترین تلاس درس خود را تمام می کنند بسیار کم است و اکثریت غریب بالاتفاق از راهکارهای مطالعه برای پاس کردن و موفقیت در دروس خود بهره می برند. 

در ادامه 10 عادت برتر دانش آموزان موفق را برای شما بیان می کنیم. بنابراین اگر می خواهید یک دانشجوی موفق شوید، دلسرد نشوید، تسلیم نشوید و فقط تلاش کنید تا هریک از عادات زیر را در خود پرورش دهید و خواهید دید که نمرات شما ارتقا می یابد؛ دانش شما افزایش یافته  و توانایی شما در یادگیری و جذب اطلاعات بهبود می یابد.

تمامی مطالب درسی را در یک جلسه یاد نگیرید:

آیا تاکنون دقت کرده اید که اواخر شب تمام تلاش خود را می کنید که چشم های خود را باز نگه دازید؛ اگر جزء این دسته از افراد هستید پس متد خود را تغییر دهید. دانش آموزان موفق کارها و دروس خود را قطعه قطعه کرده و به زمان های کوتاه تر تقسیم می کنند و کمتر سعی در یادگیری کل آن طی یکی دو جلسه دارند. اگر می خواهید موفق باشید سعی کنید که آموزه ها و موارد درسی خود را کوتاه تر کنید تا مفید تر یاد بگیرید. 

برای زمان مطالعه خود برنامه ریزی کنید:

10 عادت خوب دانش آموزان موفق

10 عادت خوب دانش آموزان موفق

دانش آموزان موفق در طول هفته ساعات مشخصی را برای مطالعه خود در نظر می گیرند و نگفته پیداست دانش آموزانی که برای مطالعه و در خواندن خود برنامه ندارند هیچ گاه عملکردشان در حد دانش آموزانی که برنامه ریزی دارند؛ نیست.

حتی اگر کل هفته را درگیر درس و کلاس های خود هستید؛ اگر یک برنامه روتین در طول هفته بری مرور درس های گذشته داشته باشید خواهد دید که چه پیشرفت چشمگیری در دروس خود خواهید داشت. 

همیشه در ساعت مشخصی مطالعه کنید:

10 تا از عادت های  خوب دانش آموزان موفق

نه تنها داشتن برنامه ریزی برای دروس خیلی مهم است بلکه داشتن یک روال مطالعه روزمره و مداوم، به این معنا که همیشه و هر روز در یک ساعت معین درس بخوانید؛ مطالعه را به بخش منظمی از زندگی شما تبدیل می کند.

به این ترتیب، از نظر ذهنی و عاطفی برای هر جلسه مطالعه آمادگی بیشتری خواهید داشت و هر جلسه مطالعه پربارتر خواهد بود. اگر مجبورید به دلیل اتفاقات غیر منتظره، برنامه خود را هر از گاهی تغییر دهید ، اشکالی ندارد ، اما به محض گذشت این رویداد ، به روال خود بازگردید.

در هر بار مطالعه هدف مشخصی باید مد نظرتان باشد:

داشتن یک راهنما و انگیزه قبل از مطالعه ضروری است این کار به شما انگیزه ی و شوق بیشتری برای مطالعه خواهد داد؛ مثلا این یک ساعت چند صفحه باید از تمرینات ریاضی را حل کنم و یا چند لغت از کتاب انگلیسی را یاید حفظ کنم.

هرگز دروس برنامه ریزی شده خود را به تعویق نیاندازید:

خیلی آسان و معمول است که به دلیل عدم علاقه به موضوع درسی، آن را به تعویق بیندازید، زیرا کارهای دیگری را برای انجام کار خود دارید، یا فقط به این دلیل که انجام این کار سخت است. دانش آموزان موفق زمان برنامه ریزی شده را -هر درسی که باشد- به تعویق نمی اندازند. اگر ساعات مطالعه خود را به تعویق بیاندازید، این کار شما را عقبمی اندازد و عقب افتادن و به تعویق انداختن منجر به عجله می شود و عجله کردن یکی از اشتباهاتی است که کیفیت کار شما را پایین خواهد آرود.

قورباغه ات رو اول قورت بده:

با دشوارترین موضوع درسی شروع کنید؛ زیرا دشوارترین مبحث نیاز به بیشترین تلاش ذهنی و انرژی دارد. پس از اتمام سخت ترین کار، تکمیل بقیه کارها بسیار ساده تر خواهد بود. باور کنید یا نه، شروع با دشوارترین موضوع ملکرد تحصیلی شما را تا حد زیادی بهبود می بخشد.

قبل از مطالعه حتما مطالب قبلی را مرور کنید:

همیشه در کلاس یادداشت برداری خوبی داشته باشید. ( در اینجا بخوانید که چگونه به طور مؤثر یادداشت برداری کنید.)

قبل از شروع کلاس و قبل از اینکه کاری انجام دهید؛ حتما مروری بر یادداشت های خود داشته باشید تا بدانید که چگونه تکالیف خود را به خوبی با پایان برسانید. مرور یادداشت هایتان قبل از هر جلسه مطالعه به شما کمک می کند تا موضوع مهمی را که در طول روز آموخته اید به خاطر بسپارید و اطمینان حاصل کنید که مطالعه شما هدفمند و مؤثر است.

در هنگام مطالعه تمامی موارد مزاحم را از خود دور کنید:

هر کسی با چیزی حواسش پرت می شود؛ یکی با تلویزیون، یکی با خانواده، دیگری با کمی سرو صدا. در هر صورت حواس پرتی تمرکز شما و در نتیجه یادگیری شما را کاهش می دهد. پس حتما قبل از مطالعه جایی را که به شما احساس آرامش می دهد را انتخاب کنید. 

از گروه های مطالعاتی بهره ببرید:

چند عادت برتر دانش آموزان موفق

چند عادت برتر دانش آموزان موفق

حتما شنیدید که می گن یه دست صدا نداره. کار در گروه به شما امکان می دهد تا سریعتر پیش بروید؛ برای درک مفاهیم از هم گروهی های خود کمک بگیرید؛ می توانید به دیگران یاد بدهید و در نتیجه خود بهتر یاد بگیرید.

یادداشت ها ، کارهای مدرسه و سایر مطالب کلاس خود را در طول آخر هفته مرور کنید.

دانش آموزان موفق، آنچه را که در طول هفته آموخته اند، در آخر هفته بررسی می کنند. به این ترتیب آنها به خوبی آمادگی یادگیری مفاهیم جدیدی را دارند زیرا تمامی مفاهمی موجود در هفته ها و روزهای گذشته را به خوبی یاد گرفته اند. ما اطمینان داریم که اگر شما به عاداتی را که در بالا ذکر شد عمل کنید؛ پیشرفت چشمگیری در پیشرفت تحصیلی خود خواهید کرد.

 

مطالعه کنید  هم خوب حرف بزنیم؛ هم حرف خوب بزنیم!

 

شما چه نظری دارید؟