تاثیر مدیریت زمان بر موفقیت

تاثیر مدیریت زمان در موفقیت

تاثیر مدیریت زمان در موفقیت

خیلی از ما به دلیل مشغله کاری زیاد و پیشرفت تکنولوژی، گذر زمان را خیلی سریع احساس می کنیم و همین امر ما را مستلزم داشتن مدیریت زمان و یک برنامه خوب و مؤثر می کند. حال در اینجا ما برای شما تاثیر مدیریت زمان بر موفقیت را به اجمال توضیح خواهیم داد و اینکه تا چه حد می تواند این امر در موفقیت و تغییر در زندگی شما مؤثر واقع شود. 

  تعهد:

اگر نمی توانید نسبت به کاری که در برنامه خود قرار داده اید متعهد باشید؛ آن را ننویسید و لحاظ نکنید. در واقع باید برنامه ریزی هایتان کاملا منطقی و واقع گرایانه باشد نه ایده آل و جاه طلبانه. برنامه ریزی های ایده آل تنها شما را ناامید می کند.

مطالبی که شاید دوست داشته باشید:

کوتاه ترین راه رسیدن به موفقیت

 

چگونه سخنرانی جذابی داشته باشیم؟

 به دنبال برنامه ای لذت بخش باشید:

برنامه های شاد و مفرح و رضایت بخش برای خود بچینید. همراه با کارهای روزانه ی خود حتما رمانی را هم به کارهای تفریحی اختصاص دهید.

 زمان در مقابل تمرکز بر وظیفه برای داشتن مدیریت زمان

درباره ی روز خود فکر کنید نه به این دلیل که می خواهید کلی وظایف را انجام دهید تنها به این دلیل که می خواهید بیشترین بهره را از زمان خود ببرید. اینکه برنامه ریزی کنید که یک کار دقیقا چقدر طول می کشد می تواند دشوار باشد؛ اما می توانید یک فاصله زمانی مشخص را در نظر بگیرید و زمانی تقریبی را برای آن تخصیص دهید.

  در هر ساعت و زمانی که برای خود برنامه ریزی می کنید؛ تنها یک کار را انجام دهید.

تاثیر مدیریت زمان در موفق شدن

تاثیر مدیریت زمان در موفق شدن

زیرا وقتی در یک زمان چند کار را انجام می دهیم هیچ کدام را به صورت درست و مؤثر پیش نمی بریم و با سوئیچ کردن از یک کار به کار دیگر، کلی هزینه شناختی و زمانی باید بپردازیم. و در ضمن برای برگشتن به کار قبلی باز هم تا متمرکز شدن کلی زمان لازم است و همین امر باعث می شود تا کارایی کمتری داشته باشیم و همین امر عمق در کار و یا یادگیری را کم کرده و درک بسیار سطحی از امور خواهیم داشت. 

 وقفه نداشته باشید:

زمان های خود را کاملا در هفته تقسیم بندی کنید و ساعت ها و روزهایی را که کلاس دارید را کنار بگذارید و برای بقیه روزها و ساعات خود برنامه ای منظم بچینید. این تقسیم بندی و اختصاص دادن رمان به هر چیزی باعث می شود تا شما از تلف کردن زمان دور شوید.

 اولویت بندی کنید: 

جوری برنامه ریزی کنید که کارهای مهم تر را اول انجام دهید زیرا هر چه به آخر روز نزدیک شوید احتمال اینکه کارها انجام نشوند بیشتر است. 

 روتین باشید:

21 روز طول می کشد تا یک عادت در انسان نهادینه شود؛ عادت های خوب زندگی شما را آسان تر می کنند و با این کار مجبور به گرفتن تصمیمات سخت نیستید و افکار و کارهای منفی را کم کم کنار می گذارید. 

 انعطاف پذیری در مدیریت زمان:

کل زمان خود را پر نکنید در روز یکی دو ساعت را برای زمان های پرت روزانه خود قرار دهید که اگر برنامه ای در زمان مقرر انجام نشد بتوانید در سایر زمان های اضافی که برای خود کنار گذاشته اید آن را می توانید به انجام رسانید. 

 پاسخ در مقابل عکس العمل:

تاثیر مدیریت کردن زمان بر موفقیت

تاثیر مدیریت کردن زمان بر موفقیت

هنگامی که می خواهید نسبت به برنامه ی به ریخته خود تصمیم بگیرید؛ فقط واکنش نشان ندهید؛ کاری انجام دهید و همیشه به یاد داشته باشید که مهمترین چیز برای شما چیست و چه چیزی به شما برای رسیدن به آن بیشتر کمک می کند. مثلا اگر به ورزش خاصی علاقمند هستید نگذارید موانع پیش پا افتاده  و یا ترس های شما مانع پیشرفت شما شوند. درضمن مراقب بازی های ذهنی خود باشید که شما را از هدف تان دور نکند. 

 برای داشتن مدیریت زمان خلاق باشید:

برای سرو سامان دادن به زندگی و محیط اطراف خود – هم هم اجتماعی و هم جسمی- برای موفقیت و داشتن یک پشتیبان برای خود، همیشه سعی کنید خلاق باشید.

به دقت نگاه کنید ببینید کجا می خواهید درس بخوانید و کارهای مهم برای رسیدن به آن را انجام دهید تمامی حواس پرتی ها و مزاحم ها را حذف کرده و تمرکز خود را افزایش دهید. 

برای کارهای مهم خود از یادآورهای فیزیکی استفاده کنید. مثلا جای کلیدهای خود را تغییر دهید که یادتان بیاید مثلا باید یک ایمیل ارسال کنید و یا یک بند به انگشت خود ببندید تا یادتان بیاید که باید جایی میرفتید وکارهایی از این دست. 

 

 

مطالعه کنید  درمان فراموشی با تقویت حافظه در نوجوانی

شما چه نظری دارید؟