چه زمان فراموشی جدی می شود؟

چه زمان فراموشی جدی خواهد بود

چه زمان فراموشی جدی خواهد بود

وقتی بحث از فراموشی می شود اغلب افراد از فراموش کردن نام افراد و اطرافیان خود گلایه دارند.

چرا نام ها را اشتباه می گیریم؟

ممکن است چند کار را که با هم انجام می دهیم،باعث حواس پرتی ما شود مخصوصا در این روزها که موانع و حواس پرتی هایی مثل گوشی و اینترنت و موارد دیگر در اطراف ما وجود دارد. و البته گاهی تشابه در اسامی هم می تواند باعث این تداخل و در نتیجه فراموشی شود. 

چه عوامل دیگری باعث فراموشی می شوند؟

دکتر اسمال می گوید: استرس و کمبود خواب می تواند علائم را بدتر کند ، اما عوارض جانبی داروها ، عفونت ها ، ناهنجاری های تیروئید و افسردگی نیز می تواند حافظه را مختل کند.

علائم جدی از دست دادن حافظه چیست؟

جدی شدن فراموشی

جدی شدن فراموشی

دکتر ویسنیسکی معتقد است که : فراموش کردن مکان کلیدهای اتومبیل می تواند امری طبیعی باشد اما اگر  ندانید کلیدها چه استفاده و کاربردی دارند، این امر می تواند نگران کننده تر و  جدی تر باشد. وی گفت که همچنین گم شدن در مکان های آشنا می تواند یک نشانه هشدار دهنده برای بیماری آلزایمر باشد.

گاهی حتی افراد نام ساده اشیاء را هم به خاطر نمی آورند و ممکن است بگویند آن را به من بده و یا حتی کاربرد اشتباهی برای آن در نظر بگیرند. مثلا به جای اینکه بگویند پول را بر روی پیشخوان قرار یده بگویند پول را اخل فر بگذار و یا اشتباهاتی از این دست.  فرد مبتلا به زوال عقل ممکن است داستان ایجاد کند و به دیگران بدگمان شود و از دوستان و خانواده جدا شود.

در چه سنی باید نگران فراموشی بود؟

دکتر ویسنیسکی می گوید اینکه فردی در سن کمتر از 60 سالگی به فراموشی دچار شود، بسیار نادر است مگر اینکه کسی سابقه خانوادگی داشته باشد. 

دکتر اسمال گفت: خطر ابتلا به زوال عقل در افراد 65 سال و بالاتر 10 درصد است و در 85 سالگی به 50 درصد نزدیک می شود.

وی افزود: مشاوره با یک متخصص مراقبت های بهداشتی برای بیان تفاوت بین پیری طبیعی و زوال عقل ضروری است. وی گفت: انجام آزمایش هایی شامل بررسی تاریخچه و ماهیت علائم ، معاینه جسمی، اغلب آزمایش اسکن مغزی برای رد سکته ها و معاینه ذهنی برای تعیین میزان و ماهیت اختلال شناختی است، بسیار حیاتی است. اغلب خانواده ها خود را با تغییرات جزئی که در افراد مسن اطرافشان رخ می دهد، سازگار می کنند اما نمی دانند که در این تغییرات چیزاهایی در حال از بین رفتن و زوال است. 

مطالعه کنید  مقابله با حواس پرتی

شما چه نظری دارید؟