آموزش مغز و بهبود آن

آموزش مغز (همچنین آموزش شناختی) برنامه ای از فعالیت های ذهنی منظم است که به منظور حفظ یا بهبود توانایی های شناختی مغز انجام می گیرد. این نشان دهنده یک فرضیه است که توانایی های شناختی را می توان با تمرین مغز حفظ یا بهبود داد، دقیقا همانطور که می توان قدرت بدنی را با تمرینات روزانه بالا برد. 

گرچه شواهد دال بر اینکه  جنبه های ساختار مغز در تمام طول زندگی “منعطف ” باقی می مانند، وجود دارد و سطح بالایی از فعالیت ذهنی با کاهش خطر ابتلا به زوال عقل مرتبط است اما منتقدان علمی معتقدند که اصطلاح ( فیتنس مغز) بسیار مفهوم محدود کننده ای است.

این اصطلاح در ادبیات علمی اغلب استفاده می شود، اما معمولا در زمینه کتاب های خودآموز و محصولات تجاری هم مورد استفاده قرار می گیرد.

ذخایر شناختی، ظرفیت یک فرد برای روبرو شدن با نیازهای شناختی زندگی است و در توانایی جذب اطلاعات، درک روابط و ایجاد نتیجه و برنامه های معقول آشکار می شود.

بهیود مغز

آموزش شناختی شامل مداخلات هدفمند برای بهبود توانایی های شناختی می شود. یک فرضیه برای حمایت از آموزش شناختی این است که فعالیت های خاصی که مرتبا انجام می شوند، ممکن است به حفظ یا بهبود ذخایر شناختی کمک کنند.

در سال 2016، شرکت ها محصولات و خدماتی را برای آموزش شناختی ارائه دادند، که به منظور بهبود نتایج آموزشی برای کودکان و بزرگسالان در جهت بهبود حافظه، سرعت پردازش و حل مسئله و حتی جلوگیری از زوال عقل یا آلزایمر آن را تبلیغ کردند.

آیا می خواهید مغزتان تا آخر عمر مثل ساعت کار کند؟ 

ما در همین جا به شما یک پکیج عالی و کاربردی را به شما معرفی می کنیم و تنها با یک کلیک از پیری مغز خود جلوگیری کنید.

آنها اغلب از محصولات خود با بحث در زمینه های آموزشی یا حرفه ای بنیانگذاران خود پشتیبانی می کردند، برخی در مورد علوم اعصاب بحث می کردند، به ویژه مفاهیم نوروپلاستی و انتقال یادگیری، و برخی از شواهد حاصل از کارآزمایی های بالینی را می گوید. ادعای این شرکت ها این است که آموزش هایی که آن ها ارائه می دهند؛ غالبا قابل تعمیم به سایر حوزه های علمی و حرفه ای و به طور کلی به کل زندگی است. 

برای رفع نگرانی های عمومی در رابطه با بازاریابی های تهاجمی آنلاین بازی های مغز برای افراد مسن، گروهی از دانشمندان در سال 2008 طی یک نامه به عموم مردم اعلام کردند که تحقیقات کمی نشان دهنده اثربخشی بازی های مغز در افراد مسن است.

 

مطالعه کنید  5 راهکار استفاده عاقلانه از زمان

 

شما چه نظری دارید؟