ترفندهای مهیج برای تندخوانی

ترفندهای مهیج برای تندخوانی

ترفندهای مهیج برای تندخوانی را با ما و در سایت ما یاد بگیرید و همراه باشید. با این ترفندهایی که ما اینجا به شما ارائه می دهیم، مثل یک قهرمان دو، متن هایت را سریع، مفهومی و متمرکز بخوان.

اگر می خواهید تندخوانی را یاد بگیرید با از بین بردن عادت های بد خواندن شروع کنید و سپس ترفندهای مهیج برای تندخوانی را امتحان کنید:
تندخوانی تنها سرعت خواندن کلمات را در شما افزایش نمی دهد بلکه اعتماد به نفس را در شما افزایش می دهد و اراده شما را درزندگی بالا می برد.

تندخوانی قبل از شروع به خواندن، آغاز می شود:

قبل از اینکه یک کتاب یا مقاله یک مجله را باز کنید و آن را بخوانید از خودتان بپرسید:

چر این متن را می خوانم و چرا به این اطلاعات نیاز دارم. این کار به شما کمک می کند تا تمامی موارد غیر ضروری برای مطالعه را کنار بگذارید.

برای یادگیری تندخوانی، نباید زیاد احساس راحتی داشته باشید:

ترفندهایی برای تندخوانی

این کار با دراز کشیدن در رختخواب و خوردن یک فنجان قهوه و یا چای انجام نمی گیرد.

فضایی که می خواهید در آن تندخوانی را تمرین کنید، باید در آن تمرکز داشته باشید، آرام و به دور از هرگونه مزاحمت بنشینید.

به کتابخانه و یا جایی متفاوت و دور از میز کارتان بروید به طوری که تلفن و انترنت و همکارانتان مزاحمت و اخلالی در کارتان ایجاد نکنند.

اطلاعات را مرور کنید:

اگر با متن خسته کننده ای مواجهید و مجبورید آن را بخوانید، با آماده کردن خود از قبل و مرور ساده روی آن، این سختی و خسته کنندگی متن را کم کنید.

مثلا اول فهرست و سرتیترها و عناوین را نگاهی بیندازید و خط اول هر پاراگراف را بخوانید.

این کار شما را از قسمت های نامربوط دور کرده و می توانید به قسمت های مهم متن متصل شوید و راحت بفهمید که با چه نوع متن و محتوایی روبرو هستید. خلاصه و پیش نمایشی از 40 درصد متن را آماده کنید که شامل موارد مهم متن باشد.

همه کلمات را نخوانیم، اما چگونه؟

ترفندهای مهم برای تندخوانی

تنها عبارات و کلمات کلیدی را بخوانید، کلمات کلیدی معمولا بیش از سه کلمه بوده و کل اطلاعات مفید برای شما را در بر میگیرند.

از روش برجسته سازی استفاده کنید:

دید خود را با این تمرین قوت ببخشید تا بتوانید سریعتر بخوانید. وسط جمله را نگاه کنید و سپس سعی کنید بقهی کلمات را شناساییکنید. این کار به شدت وسعت دید شما را افزایش میدهد هر چند ممکن است در ابتدا سخت و غیر عادی به نظر آید.

حواس خود را متمرکز کنید:

هنگام پیاده روی حواستان به قرض هایتان، قرارهای روز بعدتان، وظایف منزل و هزار و یک مطلب دیگر جلب می شود، همه این عوامل باعث می شود که تمرکز و توجه شما تقسیم شود و حواس پرتی ایجاد کند. تصور کنید، تندخوانی چیزی شبیه به دو باشد که در هنگام دو هر آنچه را در ذهنتان دارید با هر قدم دویدن میریزد. در تندخوانی خود را مجبور کنید تمکرزتان را بیشتر کنید و در نتیجه اعتماد به نفس تان افزایش می یابد. 

مگر می شود هم سریع خواند و هم اطلاعات را به حافظه سپرد؟

آیا می خواهید مغزتان مثل انیشتین کار کند؟

ما در همین جا به شما یک پکیج عالی و کاربردی را به شما معرفی می کنیم و تنها با یک کلیک  توان مغز خود را چندین برابر کنید.

نوت برداری کنید:

بله می دانم این مسئله خیلی تکرار شده است بارها در مدارس و دانشگاه ها این قضیه را بررسی کرده ایم اما آیا تاکنون به این قضیه فکر کرده اید که در محل کار خود یک دفترچه یادداشت داشته باشید و مطالب و یادداشت هایی را برای خود داشته باشید. 

به طور مثال در محل کار خود تازه وار هستید و رئیس شما از شما خواسته است که یک کتاب مرتبط با کارتان را بخوانید تا بیشتر به روز شده و آگاه تر شوید، اما چون خیلی زیاد است از همان روزهای اول بیخیال کتاب شده و آن را کنار می گذارید. اما با نوت برداشتن و یا خواندن یک سری عناوین و فهرست مطالب آن خواهید فهمید که مطالب کتاب در چه موردی است.

 وقفه هایی در بین خواندن و مطالعه شما، تمرکزتان را بالا می برد:

مطالعات نشان می دهند که افراد تنها به مدت 20 دقیقه می توانند بر روی یک مطلب تمرکز داشته باشند پس برای افزایش تمرکز و ثبت اطلاعات در ذهن تان، لازم است که هر 20 یا 30 دقیقه 1 بار 10 دقیقه وقفه داشته باشید. 

 

مطالعه کنید  آموزش زبان انگلیسی با لهجه بریتیش

 

 

 

 

شما چه نظری دارید؟