بهترین تکنیک برای موفقیت

 

بهترین تکنیک برای موفقیت در تمام طول عمر ما چیست؟

یک تکنیک در روانشناسی وجود دارد که در افزایش روزی ما بسیار تأثیر دارد. وقتی از روزی بحث می شود تنها بحث مالی نیست، بلکه منظور حال خوب، خانواده خوب، فرزند خوب، رشته خوب، درآمد خوب، لحظه های خوب و هر چیزی می تواند شامل این روزی باشد. استاد جاوید در این مقاله به شما بهترین تکنیک برای موفقیت را بیان خواهد کرد پس با ما همراه باشید. 

اما این ترفند و تکنیک موفقیت بالاخص روی روزی ما بسیار تأثیر دارد که حداقل تا 10 برابر افزایش می دهد.

مقدمه:

خود بنده جاهای مختلفی رفته ام و تجارب و مطالعات بسیار زیادی دارم. از افراد موفق همیشه سوالم این بود که راز موفقیت شما چیست؟ و بهترین تکنیک برای موفقیت چه چیزی بوده است؟

هر فردی جواب متفاوتی به این سؤال می دادند اما یکی از مهمترین آنها فردی بود که می توان گفت مولتی میلیاردر بود، تکنیکی را بیان کرد، که می توان گفت یک آنتی بیوتیک است، و در واقع چکیده کل تکنیک های روانشناسی است.

یک شاه کلید است که چکیده ی خیلی از اصول موفقیت در آن هست. می توان با یک تیر هزار نشان زد. به تجربه شخصی خود، تنها روزی 20 دقیقه زمان گذاشتن روی این تکنیک، به طرز عجیبی درآمد من 10 برابر شد.

 

این تکنیک چیزی نیست جز نماز اول وقت.

و اما فواید این تکنیک معجزه آسا برای کسب موفقیت

تمامی حرکات یوگا در نماز وجود دارد که هندی ها به آن نیایش خوشید یا همان ( سوریاناماسکارا) می گویند. 

در بسیاری از آموزشگاه های هلند این حرکات هر روز قبل از شروع درس و در اول صبح دانش اموزان را مجبور به انجام آن می کنند.

به طوری که وقتی از افرادی که یوگا کار هستند، بپرسید که چه زمانی برای انجام یوگا مناسب است؛ جوابشان این است که یا طلوع خورشید، یا غروب خورشید و یا وقتی خورشید در وسط آسمان است ، و همه اینها یعنی نماز اول وقت.

جدولی شامل زمان های مناسب برای کسب روزی

جدولی شامل زمان های مناسب برای کسب روزی

 

مطالعه کنید  در نماز صبح چه رازهایی نهفته است؟

اما چرا این سه زمان در تکنیک کسب موفقیت مهم است؟

زیرا وقتی خورشید در یکی از این سه حالت (غروب، طلوع و یا وسط آسمان) قرار داشته باشد، پرانا بیشتر است.

 حال وقتی ما نماز اول وقت می خوانیم، چاکراها باز می شود و ما پرانای بیشتری میگیریم. چاکراها دستگاه های و ورودی های دریافت انرژی در بدن است که در حین انجام یک سری حرکات، فعال می شوند.

یکی از محققان مشهور گفته است که وقتی سر را روی زمین قرار میدهیم، تمامی انرژی های منفی دفع می شود. و اگر روزی چند باراین کار را انجام دهد، انرژی منفی بیشتری دفع می شود.

اما قسمت جالب این است که این محقق غیر مسمان کشف کرده است که وقتی انسان رو به مرکز مغناطیسی زمین، سرش را بر روی خاک قرار دهید، بیشترین دفع انرژی منفی بدن انجام می شود، و این مرکز مغناطیس زمین کعبه است. که مراکز مغناطیسی زمین یکی کعبه و دیگری بیت المقدس است. پس می توان گفت بهترین تکینک برای موفقیت، همین نماز اول وقت است. 

ما در نمازهای یومیه ی خود 34 بار سجده می کنیم و حجم زیادی از انرژی های منفی دفع می شود و چاکرای کندالینی مسئول کاهش درد است؛ در حین درد به خصوص دردهایی مثل سر درد های مزمن، به حالت سجده بروید، بعد از 30 ثانبه درد از بین می رود.

  • پس نماز اول وقت، فایده درجه اول و غیر دینی آن می توان به این اشاره کرد که حرکات یوگا را دارد و چاکراها را باز می کند.
  • فایده دوم تکنیک نماز اول وقت در تقویت حافظه است. خیلی ها در حین خواندن نماز هر چه را که گم کرده اند را پیدا می کنند
اینفورگرافی درباره فواید نماز اول وقت

اینفورگرافی درباره فواید نماز اول وقت

سومین فایده نماز اول وقت تقویت تمرکز است.

حفظ تمرکز در حین نماز خواندن کار سختی است، و اگر کسی بتواند در حین نماز خواندن تمرکز خود را حفظ کند در حین انجام سایر کارها می توان کاملا همه چیز را مدیریت کرد.

فایده چهارم، تمرین برای تقویت اراده است.

خیلی از ما، این تجربه را داشته ایم که در روزهایی که حجم کاری بالایی داریم به همه کارهایمان می رسیم اما در روزهای تعطیل عملا کر مفیدی انجام نمیدهیم . این امر به ین دلیل است که “پشتکار روز به روز ساخته می شود” .

زیرا در روزهایی با حجم کاری زیاد، کاملا برای همه کارهای برنامه ریزی داریم و تا پایان روز سعی داریم همه ی آنها را انجام دهیم و تا آخر آن روز، روز ما روز پشتکار می شود اما روزهای تعطیل، ساعت را کوک کردیم و خواب مانده ایم و با این کار اولین سیگنال منفی را به زمین داده ایم، و به همین ترتیب تا پایان روز کل کارها را عقب می اندازیم و آن روز به روز تنبلی ما تبدیل می شود پس وقتی ما سه وعده در روز سر ساعت مشخص نماز اول وقت خود رامی خوانیم پس حتما سایر کارهای خود را با اراده و درست انجام می دهیم.

  • یکی دیگر از فواید این تکنیک این است که به زندگی شما نظم می دهد.

زیرا شما ساعت های انجام دقیق نماز را دارید و برای قبل و بعد از آن کاملا برنامه ریزی مرتبی خواهید داشت.

  •  فایده دیگر این تکنیک این است که شکر گذاری را در این سه وعده مدام خواهیم داشت.

شکر نعمت نعمتت افزون کند      کفر نعمت از کفت بیرون کند

و کتاب های معروف زیادی مثل راندا برن و معجزه ی شکر گذاری او همگی حاکی از این قضیه است که شکرگذاری تأثیر معجزه آسایی در زندگی همگان دارد. و ما میبینم که نماز و قرآن با سوره ی حمد شروع می شود که کلا درباره شکر گذاری است و همین شکر، انرژی بی کرانی را آزاد  می کند و این در حالیست که ما در نمازهای یومیه خود سه بار شکرگذاری می کنیم.

فایده ی دیگر نماز دعای آن است.

که در زبان انگلیسی دعا و نماز هر دو به یک معنا یعنی (prayer)، و انجام سه بار آن در روز نوعی تلقین به نفس است، در کتاب هایی که درباره تلقین به نفس صحبت کرده اند مانند “چهار اثر اسکاول شین” ، کتاب های شکتی گویین “تجسم خلاق”  او مشهور است. همگی این کتاب ها متفق اند روی این قضیه که  اگر جملات تلقینی که تکرار می کنید ثابت و بدون تغییر باشد و در ساعت مشخصی گفته شود اثر بیشتری دارد و موج ایجاد می کند. دقیقا مانند میخی را که هر روز بر یک جا فرو کنید بعد از چند روز حتما آن محل سورخ شده و تاثیر خود را می گذارد.

پس نماز هم همین تاثیر را دارد زیرا هر روز یک ذکر خاصی را تکرار می کنیم، بسیار موثر است و موجی را ایجاد می کند مخصوصا که در ساعت مشخص و جملات ثابتی را هر روز تکرار می کنیم.

 به دلیل انرژی که نماز اول وقت ایجاد می کند، می توان گفت که درهای روزی به روی ما باز می شود.

بهترین تکنیک ها برای موفقیت

بهترین تکنیک ها برای موفقیت

اما موانع این در رحمت چیست؟ چرا خیلی از ما نماز اول وقت را به جا نمی آوریم؟

  •  اول اینکه برای اینکه یک عادت در ما شکل بگیرد باید 21 روز آن را تمرین کنیم. اگر مدام با خود فکر کنیم که باید تا آخر عمر خود این کار را انجام دهیم و نماز بخوانیم، ذهن ما آن را پس می زند زیرا سنگ بزرگ نشانه نزدن است. اما اگر با خود بگویم تنها 21 روز آن را ادامه می دهیم و اگر نخواستیم بعد از 21 روز انجام نمی دهیم.
  •  مانع دوم وضو نداشتن است. که میتوان به محض بیرون رفتن از منزل وضو بگیرید و هر وقت صدای اذان را شنیدید در اولین نمازخانه و یا مسجد نماز خود را به جا آورید.
  •  مانع سوم این است که ما فکر می کنیم باید همه کارهای خود را تعطیل کنیم تا به نماز خود برسیم اصلا به این شکل نیست. شما می توانید به تفریحات خود برسید و گناه نکنید و نماز هم بخوانید، خیلی افراد منتظرند که یک سری کارها و عادات را کنار بگذارند و بعد نماز را شروع کنند اما واقعا تفریحات و خارج رفتن و سینما و استخر رفتن منافاتی با نماز خواندن ندارد.
  •  مانع چهارم محیط ها و مکان هایی است که به آنجا می رویم، زیرا گاهی به مکان هایی پا می گذاریم که کلا در مورد نماز و خواندن آن توجیه نیستند و یا به آن اعتقادی ندارند و ما هم در آنجا معذب هستیم، ما باید کاری را انجام دهیم که به نفع ما است.
  •  یکی دیگر از موانع نماز نخواندن اول وقت، خواب است، به خصوص خواندن نماز صبح برای خیلی از افراد سخت است. اما برای غلبه بر خواب راه هایی وجود دارد:

غلبه بر خواب در بهترین تکنیک برای موفقیت بسیار مهم است

زود خوابیدن:خیلی ها عادت دارند که دیر بخوابند این مشکل راه دارد:

خواب ما باید مضربی از 1/5 باش یعنی اگر ساعت 10 شب بخوابید می توانید 1/5 بعد، 3 ساعت بعد، 4/5 بعد  و به همین ترتیب بیدار شوید. مثلا اگر نماز صبح ساعت 4/5 است، ساعت های خواب ما یا باید 3 باشد که 1/5 قبل از نماز صبح است، یا 1/5 که می شود 3 ساعت قبل از نماز صبح، یا 12 یا 10:30 و به همین ترتیب. زیرا مغز هر 1/5 یکبار به نقطه هوشیار خود برمیگردد و وقتی از خواب بیدار می شوید کاملا سرحال هستید.

گاهی ما صدای زنگ موبایل و ساعت را نمی شنویم، زیرا مغز ما 45 دقیقه اول در خواب عمیق هستیم و 45 دقیقه در خواب سبک.

می توانید قبل از خواب ساعتی را که می خواهید بیدار شوید را در ذهن خود مجسم کنید.

قبل از خواب و قبل از اینکه بخواهید ساعت دورن خود را کوک کنید، آیه آخر سوره ی کهف را بخوانید و بعد ساعت را کوک کنید و بعد بخوابید.

شام خیلی سنگین نخورید و تا سه ساعت قبل خواب حتما خورده شود.

 

مطالعه کنید  معرفی بهترین روش های نوین تدریس زبان انگلیسی

 

شما چه نظری دارید؟


  1. زهرا سلطانی زاده گفت:

    مبحث بسیار جذاب و منطقی بود ، بدون هیچگونه تعصب و زیاده گویی . خدارو شکر که نویسندگان اینچنینی در کشورمان داریم ، ایکاش قلم ها اینچنین روان و اثرگذار باشند .

  2. زینب مرادی گفت:

    بسیار عالی و تاثیر گذار . سپاس