بهترین توصیه برای تقویت حافظه در سنین بالا

تقویت حافظه در سنین بالا

تقویت حافظه در سنین بالا

در اینجا ما به شما 4 توصیه خواهیم کرد که چگونه مانع از زوال حافظه در دوران کهولت سن شویم و همچنین آن را تقویت کنیم؟ بهترین توصیه برای تقویت حافظه در سنین بالا چیست ؟ چگونه می توان به آن دست یافت.

برای اینکه بتوانید مغز خود را پرورش دهید و مغزی مانند انیشتین داشته باشید ما در اینجا هدیه

ارزنده ای برای شما داریم که تنها با یک کلیک می توانید آن را داشته باشید:

دقیقا همینجاست!!!

 تلقینات منفی را کنار بگذاریم:

مثلا عباراتی مثل اینکه چرا حافظه ام مرا یاری نمی کند؟ احساس می کنم دارم آلزایمر میگیرم.پس از تلقین منفی دست برداریم و اگر چیزی را فراموش کردیم با خود بگوییم که شاید حواسم نبوده، دقت نکردم، مرور نکردم و یا از روش مناسب استفاده نکردم، پس سعی کنیم مثبت فکر کنیم.

نکته ی بسیار مهم در این زمینه این است که این باور اشتباه را کنار بگذاریم که ” با بالا رفتن سن، حافظه ضعیف می شود”. زیرا افرادی در سنین بالا این فرضیه را- با حافظه قوی خود- رد می کنند.

تکنیک ها و روش های تقویت حافظه را یاد بگیریم:

مثل تکنیک تصویر سازی:

مثلا اگر چند قلم کار به ما محول می شود بین آنها ارتباط برقرار کنیم مثلا به ما می گویند قبض را پرداخت کن، نان بگیر و با دوستت تماس بگیر. برای به یاد سپاری این قبیل کارها کافی است که ما تصور کنیم که قبض را به نانوا می دهیم و در داخل نانوایی به دوستمان زنگ میزنیم و به این ترتیب بین کارهای روزانه خود ارتباط تصویری ایجاد کرده ایم.

حل کردن جدول :

روزی یا هفته ای چند جدول جل کنید که در تقویت حافظه بسیار کمک کننده است.

چه توصیه ای برای تقویت حافظه در سنین بالا هست؟

چه توصیه ای برای تقویت حافظه در سنین بالا هست؟

 کارهای هر طرف بدن را با طرف دیگ انجام دهیم:

مثلا اگر با دست راست اس ام اس می دهیم، با دست چپ اس ام اس بدهیم و یا اگر با دست راست مسواک می زنیم با دست چپ مسواک بزنیم. این به این دلیل است که هر نیمکره ی مغز قسمت مخالف بدن را کنترل می کند، مثلا نیمکره راست سمت چپ بدن و نیمکره چپ سمت راست بدن را کنترل می کند. پس اگر کارها را برعکس انجام دهیم، نیمکره ای که ضعیف است قوی می شود. ارتباط دو نیمکره قوی می شود و توانمندی مغز ما افزایش می یابد.

چگونه تمرکز خود را افزایش دهیم؟

خوشبختانه تمرکز یک توانایی و مهارت اکتسابی است، دقیقا مثل رانندگی که یک مهارت اکتسابی است. با چند تکنیک و قلق می توان آن را یاد گرفت و افزایش هم داد.

برش فکر :

یکی از این روش ها، روش پرش آگاهانه فکر است، اینکه ما بتوانیم روی موضوعات مختلفی با اراده خود، تمرکز کنیم مثلا چند موضوع یا چند شی را در ذهن خود داشته باشیم. یا یک سری موضوع را بر روی یک برگه بنویسید. مثلا درخت، قورباغه، هواپیما، جا لباسی، موبایل، ماشین و ساعت و یا هر شی دیگری می تواند باشد، که بهتر است روزهای اول به صورت عینی باشند.

بعد شروع می کنیم به تمرکز مثلا اینکه 10 تا 15 ثانیه تمام تمرکز و حواس خود را روی درخت بگذاریم. بعد آگاهانه فکر خود را روی موضوعی مثل ساعت پرش می دهیم، در اینجا هم 10 تا 15 ثانیه به ساعت به طور آگاهانه بر روی آن تمرکز می کنیم و همین روش را روی بقیه موضوعات یا اشیاء انجام می دهیم.

کلام آخر :

این کار اعتماد به نفس ما را در بحث تمرکز بالا می برد زیرا تمرکز ارتباط مستقیم با اعتماد به نفس دارد و ما هر زمان که میخواهیم روی مطلبی تمرکز کنیم به خاطرات قبلی خود بر گردیم اگر ذهن من به تجربه های موفق قبلی برگردد در تمرکز های بعدی هم موفق خواهم بود، پس همه ما میتوانیم بر روی یک موضوع تمرکز کنیم.

 

مطالعه کنید  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان 10 ساله

 

شما چه نظری دارید؟