سمینار یادگیری زبان انگلیسی استاد مرتضی جاوید

مرتضی جاوید

 

سمینار یادگیری زبان انگلیسی استاد مرتضی جاوید یکی از بزرگترین سمینارها برای آموزش رایگان زبان است که به شما تمامی متدهای یادگیری را آموزش می دهد. 

ما در این بخش شما را با تکنیک های یادگیری زبان بدون فراموشی و به صورت مادام العمر آشنا می کنیم، ابتدا یک تکنیک درباره حافظه و تقویت آن به شما یاد می دهیم و سپس سراغ یادگیری لغات و در پایان سراغ مکالمه می رویم پس با ما و سمینار یادگیری زبان انگلیسی استاد مرتضی جاوید همراه باشید:

در اینجا 25 تا لغت مینویسم به صورت رندوم و بدون ارتباط با یکدیگر شما هم می توانید همین کار را در منزل انجام دهید و تنها در عرض تنها چند دقیقه اونها رو برای همیشه بدون فراموشی به حافظه مون می سپریم:

بزن بریم:

سمینار یادگیری زبان انگلیسی استاد مرتضی جاوید

سمینار یادگیری زبان انگلیسی استاد مرتضی جاوید

 

حال اینکه این لغات را چگونه در کمتر از چند دقیقه به حافظه بسپاریم تکنیکی در اینجا به شما آموزش می دهیم و به شما ثابت می کنیم که حافظه یک توانایی اکتسابی است و ربطی به استعداد و هوش ندارد.

اما قبل از اینکه وارد تکنیک شویم به شما می گوییم که ما یک سری اهرم ها برای تقویت حافظه داریم:

اهرم های حافظه یعنی عوامل ماندگاری اطلاعات در ذهن و چه چیزی باعث می شود که اطلاعات در ذهن ما ماندگار شوند. اینها

شامل:

  • ارتباط 
  •  تصویر
  •  ریتم
  • سمینار یادگیری زبان انگلیسی استاد مرتضی جاوید

 اصلی ترین و اساسی ترین اهرم، اهرم ارتباط است زیرا اساس حافظه ارتباط است، پس به این ترتیب به صورت کاملا اختیاریاین ارتباطات را ایجاد می کنیم و یک زنجیره ی 25 تایی از کلمات را برای خود می سازیم زیرا این کلمات به صورت جداگانه نیستند بلکه مانند دانه های تسبیح متصل به هم هستند.

حال با ارتباط دادن این لغات از اول تا آخر و با ساختن یک داستان می توان این لغات را به هم ارتباط داد.مثلا این داستان که:

یک سن تئاتر را در نظر بگیرید، روی سن بروسلی دارد حرکات رزمی کار می کند و همینطور که در حال انجام حرکات نمایشی است، وارد شهر قسطنطنیه می شود در قسطنطنیه همه مردم پنجره ها را رو به دریا باز می کنند، در دریا در حال شنا کردن هستیم یهو عشقمون رو پیدا میکنیم و آن را به زنی ابراز می کنیم که سوار ببر شده و این ببر، داور بازی می شود که یکی از تیم های آن اتلتیکو مادرید است و تیم دیگر شلغم است و بعد شلغم را در حلق هر کسی می کنیم که خمیازه می کشد و بنده ای خدایی که خمیازه می کشد، در حال دادن آزمون است و آزمونی که برگزار می شود آزمون بدمینتون است و در حالیکه دارند بدمینتون بازی می کنند، گاز تو رو میگیره و تبدیل به پودر می شی و یک صحنه ی رمانتیکی هم ایجاد می شود و همینطور که فضا رومانتیک شده، فردوسی میاد وسط و شروع به خواندن یک شعر می کند و از او دعوت می کنیم در دانشگاه درس بدهد، و دانشجویان دانشگاه، خرگوش ها هستند یهو در این حین یک سونامی می یاد و خرگوش ها را با خود میبرد و همین سونامی با خودش رایانه می آورد، و پشت هر رایانه یک سوسمار نشسته و در حال چت کردن است با یکی قرار می ذاره و سوار هیوندا میشه و میره سر قرار و با یک قابلمه قرار داشته  در قابلمه را که بر میدارد، در قابلمه به جای غذا نوشته شنبه یعنی باید تا شنبه برای غذا صبر کنی و روز شنبه باید بریم پای درخت بلوط و در آنجا میتونیم غذا بخوریم.

اگر میخواستیم همین واژه ها را به روش های سنتی و همیشگی و یکی یکی حفظ کنیم حتما حتما نمی توانستیم آنها را به خاطر بسپاریم، اما با روش ایجاد ارتباط بین چند واژه و ساختن یک زنجیره از این واژگان به راحتی می توانیم آنها را برای همیشه به خاطر بسپاریم. شاید وقت گیر باشد اما بسیار ارزشمند است و کیفیت یادگیری آن بسیار زیاد است و می توانید با تمرین 10 روزه، خیلی سریع می توانید راحت رمزگردانی کنید و آنها را به خاطره بسپارید.

اولین اهرم که ارتباط بود را در به طور کامل درک کردید ما با ارتباط دادن لغات باهم توانستیم 25 لغت را به سادگی یاد بگیریم.سمینار یادگیری زبان انگلیسی استاد مرتضی جاوید

 حال سراغ دومین اهرم یعنی تصویر می رویم، قدرت یک تصویر هزار برابر کلمه است به همین دلیل ما چهره افراد را سریعتر به خاطر می آوریم تا نام آنها را.

چون تصویر در حافظه و یادآوری بسیار مهم ست شما دیدید که ما کلمات را به هم ربط ندادیم تصویر کلمات را به هم مرتبط کردیم.

سه نکته در اینجا حائز اهمیت است:

  •  که در هر سنی میتوان حافظه را احیاء کرد.
  •  و نکته ی بعد اینکه به حافظه اعتماد کنید یعنی اگر چیزی را یادتان رفت سریع آن را به قدرت حافظه خود نسبت ندهید، ممکن است تمرین نکرده اید، یا مثلا روش اشتباهی را پیش گرفته اید . یا دلایلی از این دست.
  •  روزی یک ربع تمرینات حافظه را انجام دهیم.

سمینار یادگیری زبان انگلیسی استاد مرتضی جاوید

 سومین قدرت حافظه ریتم است. مثلا جدول ضرب چون ریتمیک است راحت تر از سایر مفاهیم ریاضی یاد گرفته می شود. یا مثلا شعرها و آهنگ ها و دعاها بهتر به خاطر سپرده می شود و گاهی پیش می آید صبح یک آهنگی گوش کردید و تا شب در ذهن شما این آهنگ زمزمه می شود. و ثابت شهد است که اثر نفوذ آهنگ در ضمیر ناخودآگاه 17 برابر تلقین است. و در روانشناسی اصطلاحی به نام “تلقین به نفس” وجود دارد که باید 21 تا 40 روز این تلقین ها انجام بگیرد زیرا نفوذ کمی دارند ولی آهنگ و چیزی که ریتم دارد را اگر یکبار گوش کنید انگار 17 بار تلقین کرده اید و چون نفوذ آن در ضمیر ناخودآگاه بسیار بالا است مکرر تکرار می شود و در نهایت جذب می شود پس اگر آهنگ های منفی گوش کنیم، منفی ها را جذب میکنیم و اگر مثبت گوش کنیم مثبت جذب میکنیم.

بهترین پکیجی که می توانید برای یادگیری زبان با جدیدترین متد و در کوتاه ترین زمان یاد بگیرید در همین لینک در اختیار شما قرار داده ایم. تنها با یک کلیک از این آموزش عالی بهره مند شوید. 

 

مطالعه کنید  تقویت حافظه تنها با 8 روش عالی در کوتاهترین زمان

4 تکنیک در بحث لغات خارجی وجود دارد که عبارتند از:

  1.  ریشه یابی
  2.  هم آوایی
  3. قطعه قطعه سازی
  4.  شبیه سازی

با این 4 روش می توانید هر نوع زبانی را که می خواهید کاملا حفظ کنید بدون هیچ گونه فراموشی…

دو تکنیک اول (ریشه یابی- هم آوایی) روی 30% واژه ها جواب میدهد اما دو تکنیک دوم (قطعه قطعه سازی و ریشه یابی) روی 100% واژه ها جواب می دهد. خب با ما همراه باشید تا 15 واژه را با هم حفظ کنیم:

ریشه یابی: کلمه ای مانند : Hardship= سختی، ریشه آن کاملا معلوم است که از چه واژه ای آمده بله از واژه ی Hard.

  ما دو نوع ریشه داریم:

ریشه های زبانی: مانند مثال بالا

ریشه های فرا زبانی: یعنی بین چند زبان مشترک استکه نشان دهنده ی ریشه های یکسان در گذشته های دور است. به عنوان مثال لکمه : Uniqe= یکتا، واحد، منحصر به فرد، که میینم با عدد یک ما ریشه ی یکسانی در واژه های “ی” و “ک” دارد.

 Idea= ایده، که می توانیم همان سه حرف اول را ” ایده ” بخوانیم که در فارسی هم موجود است و می توانیم معنا را به راحتی به خاطر بسپاریم.

هم آوایی: یعنی پیدا کردن شباهت هایی در آهنگ و آوا بین لغت و معنا و البته هم آوایی دو نوع دارد:

 هم آوایی در حروف: یعنی لغت و معنی در  برخی حروف باهم مشترکند. مانند Mother= مادر ، Brother= برادر، Family= فامیل، Bottle= بطری وBurden= بار و …

هم آوایی در ریتم: یعنی لغت و معنی هم آو و هم آهنگ  و هم وزن هستند و دهن به یه روش باز و بسته می شود.

مانند  Massive= حجیم، Keen= تیز

 قطعه قطعه سازی: به شما می گوید کلمه را تکه تکه کن اگر یک تکه آشنا پیدا کردید بین آن قطعه و معنی ارتباط ایجاد کن. مثلا:

 Postpone= به تاخیر انداختن آن را به دو قسمت  “post”  و  “pone” تقسیم می کنیم، میبینیم که واژه  post برای ما آشنا است و بین  post و تاخیر ارتباط ایجاد می کنیم و می توانیم بگوییم پست چی نامه را به تاخیر انداخت.

 Abandon= رها کردن، حال آن را به دو قسمت تقسیم می کنیم ، “A” ، “bandon”  یعنی ” ا، بند رو رها کردن” و می توان بین بند و رها کردن یک ارتباط ایجاد کرد.

 Bachelor= مرد مجرد و لیسانس، آن را به دو قسمت تقسیم کنید: ” bache” و  “lor” و بین بچه و لر و معنای آن ارتباط ایجاد می کنیم که می شود بچه لرها مجردند تا زمان لیسانس.

 Jeopardize= به خطر انداختن، که می بینیم بخش اول کلمه یعین ” Jepar”  به جبهه نزدیک است پس می گوییم جبهه خطرناکه و یا جبهه جای خطرناکی است.

شبیه سازی: یعنی اینکه کلمه را بخوان ببین شبیه به چه چیزی است، یاد هر چیزی که افتادید آن  را به معنا ارتباط بده . خب میریم سراغ مثال ها:

 Shrike= جیغ کشیدن، خب وقتی واژه را میخوانیم یاد “شرک” شخصیت کارتونی می افتیم و تصور می کنیم که شرک در حال جیغ کشیدن است.

 Jealous= با تکرار زیاد واژه میبینیم که به واژه “جلز و ولز” شباهت دارد. خب چه کسی جلز و ولز می کنه؟ یه آدم حسود.

 Adolescent= نوجوان، که با چند بار تکرار واژه یاد “عبدالحسین” می افتیم و بین عبدالحسین و نوجوان یک ارتباط می دهیم.

 Approximately= تقریبا، مثلا با تکرار به واژه ابر و سی متر می رسیم و میتوانیم بگوییم این ابرهای آسمون تقریبا چند متر است؟

ما در اینجا برای هر 4 روش  مثال و توضیح کافی و کامل را دادیم اما برای اینکه آن ها را در ذهن ماندگار و همیشگی کنید کافیست که آنها را 3 بار مرور کنیم در غیر اینصورت تثبیت صورت نمی گیرد، نحوه ی تکرار و مرور آنها هم به این شکل است که اول یکبار از اول به آخر، یکبار از آخر به اول و یکبار به صورت پراکنده واژه ها را مرور می کنیم.

چه کتابی را برای یادگیری زبان تهیه کنیم؟

سمینار یادگیری زبان انگلیسی استاد مرتضی جاوید

کتاب 504 یکی از پر تیراژترین کتاب هاست که بالغ بر 20 ناشر آن را به چاپ رسانده اند. اما دلایل مفید بودن این کتاب چیست؟

شامل پرتکرارین واژه هاست یعنی همین 504 واژه کار 5000 واژه را برای شما می کند و دایره لغت شما را بالا می برد

  درک مطلب افزایش پیدا می کند.

 برای ادامه تحصیل بسیار مهم است.

یکی از پرفروشترین این چاپ ها مربوط به استاد مرتضی جاوید است و دلیل این برتر بودن و پرفروش بودن این کتاب به شرح زیر است:

  • آوردن یک تصویر رنگی برای هر لغت
  • آوردن 4 تا 5 مترادف و متضاد برای هر واژه
  • دسته بندی موضوعی شده است
  • آوردن جواب تمرینات در انتهای کتاب

اما در رابطه با مکالمه:

400 قالب از کتاب های مشهور دنیا را استاد مرتضی جاوید جمع آوری کرده و آن را به صورت یک پکیج درآورده اند، که برای همه کسانی که میخواهند به یک سفر خارجی بروند و زمان زیادی ندارند می توانند 10 روزه قالب های مکالمه را یاد بگیرند و در آنجا گلیم خود را از آب بیرون بکشند. در این پکیج آموزش زبان انگلیسی 50 موضوع در نظر گرفته شده است.

 

مطالعه کنید  اصطلاحات ریاضی به زبان انگلیسی که دانستنشان بدردتان می‌خورد!!

 

شما چه نظری دارید؟