آشنایی با 5 آزمون بین المللی زبان انگلیسی

آزمون-بین-المللی-زبان-انگلیسی-

آیا شما بعد از آموزش زبان آرزوی تحصیل در خارج از کشور را دارید! یا دوست دارید برای همیشه از ایران مهاجرت کنید! اگر پاسختان مثبت است پس باید در آزمون بین المللی زبان انگلیسی شرکت کنید. مدرک آزمون‌ها نه تنها برای درخواست ویزای تحصیلی بلکه برای درخواست سایر ویزاها ضروری است. این روزها آزمون های بین المللی زبان در ایران محبوبیت بیشتری نسبت به سال‌های گشته پیدا کرده‌اند.

این آزمون‌ها کمک می‌کنند تا متقاضیان برای تحصیل در ایالت متحده، استرالیا، بریتانیا، کانادا یا سایر کشورهایی که زبان اول آن‌ها انگلیسی است که آماده شوند. تمامی دانش آموزان یا دانشجویانی که مایل به تحصیل در خارج از کشور هستند باید بالاجبار در چنین آزمون هایی شرکت کنند اما کدام آزمون از همه مهم‌تر و کاربردی‌تر است؟

 

مهم ترین آزمون های بین المللی زبان انگلیسی کدامند؟

این آزمون‌ها بسیار متنوع هستند و بر اساس هدف افراد تعیین می‌شوند. برخی از آزمون های بین المللی زبان انگلیسی به‌صورت استاندارد سواد انگلیسی شرکت‌کنندگان را مورد آزمایش قرار می‌دهند و برخی دیگر برای مشاغل یا رشته‌های خاص هستند و اصطلاحات فنی و تخصصی‌تر را می‌سنجند.

1.     آزمون TOEFL

خواندن زبان انگلیسی

یکی از مهم ترین آزمون بین المللی زبان انگلیسی “TOEFL” است. آزمون تافل با هدف کمک به افراد برای درک و برقراری ارتباط مؤثر در محیط دانشگاه طراحی شده است. TOEFL در طول ۴ ساعت پی‌درپی برگزار می‌شود و بین آن ۱۰ دقیقه استراحت اختیاری وجود دارد. این آزمون بین المللی زبان انگلیسی مخصوص دانشجویانی است که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند. از ویژگی‌های منحصر به فرد این آزمون می‌تواند به موارد زیر اشاره کرد:

  • این آزمون به چهار بخش listening، speaking، reading و writing تقسیم می‌شود.
  • آزمون تافل از ۰ تا ۱۲۰ درجه بندی می‌شود.
  • این آزمون ترکیبی از دانش آموزان واقعی و فناوری هوش مصنوعی است.
  • TOEFL توسط مربیان ناشناس و به‌صورت آنلاین بررسی می‌شود به همین علت سیستم نمره دهی آن کاملاً منصفانه و بی‌طرفانه است.
  • نمره این آزمون تا دو سال معتبر است.
  • شما می‌توانید بدون محدودیت در آزمون تافل شرکت کنید اما در طول روز فقط اجازه سه بار شرکت در آزمون را دارید.
مطالعه کنید  3 راهکار برای تقویت توان مغز

 

2.     آزمون IELTS

یکی دیگر از مهم ترین آزمون های بین المللی زبان انگلیسی “IELTS” است. اکثر شرکت کنندگانی که قصد تحصیل در ایالت متحده، نیوزلند، بریتانیا، کانادا یا استرالیا را دارند در آزمون آیلتس شرکت می‌کنند. این آزمون در اغلب دانشگاه‌ها و رشته‌های تحصیلی معتبر است. شما می‌توانید بعد از اتمام تحصیل یا اتمام مقطع لیسانس در این آزمون شرکت کنید.شما با استفاده از بهترین پکیج آموزش زبان انگلیسی آیلتس می توانید نتیجه خوبی در این آزمون کسب کنید.

  از ویژگی‌های بارز IELTS می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این آزمون در چهار بخش اصلی listening، speaking، reading و writing میزان تسلط شما را ارزیابی می‌کند.
  • آزمون آیلتس از ۰ تا ۹ درجه بندی می‌شود. هر چقدر امتیاز شرکت کنندگان بالا باشد مهارت آن‌ها بر زبان انگلیسی بیشتر است.
  • آزمون IELTS در سطح جهانی توسط اکثر نهادهای مهاجرتی برای بررسی و پذیرش درخواست مهاجرت تحصیلی به رسمیت شناخته شده است.
  • هر سازمان و دانشگاهی نمره خاصی را مد نظر خود قرار داده است به همین علت شما باید بر اساس هدفی که دارید حداقل نمره لازم را به دست آورید.
  • ارزیابی این آزمون هم مانند آزمون تافل کاملاً دقیق و منصفانه است.

 

3.     آزمون PTE

از انواع آزمون های بین المللی زبان می‌توان به آزمون “PTE” اشاره کرد. تمام دانشگاه‌ها و مؤسسات انگلستان، نیوزلند و استرالیا این آزمون را به رسمیت می‌شناسند. آن‌ها برای ارزیابی منصفانه و سریع شرکت کنندگان در زمینه زبان انگلیسی با فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی مهارت تمامی متقاضیان را مورد ارزیابی قرار می‌دهند. از ویژگی‌های خاص این آزمون می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این آزمون به‌صورت جهانی انجام می‌شود.
  • آزمون PTE هم مانند سایر آزمون های بین المللی زبان مهارت listening، speaking، reading و writing شرکت کنندگان را در زمینه زبان انگلیسی ارزیابی می‌کند.
  • شرکت کنندگان می‌توانند هر زمانی که می‌خواهند در این آزمون شرکت کنند فقط باید حداقل ۲۴ ساعت قبل از موعدی که مد نظر دارند این کار را انجام دهند؛ زیرا نتایج ظرف ۴۸ ساعت بعد از اتمام آزمون در دسترس قرار می‌گیرد.
مطالعه کنید  تفاوت بین آزمون TOEFL و IELTS

 

4.     آزمون OET

oet-exam

از انواع آزمون های بین المللی زبان انگلیسی می‌توان به آزمون “OET” اشاره کرد. متخصصان مراقبت‌های بهداشتی و پزشکانی که قصد مهاجرت دارند باید در OET شرکت کنند. این آزمون مهارت زبان انگلیسی این افراد را بر اساس وظایف و سناریوهای واقعی می‌سنجد. OET به دنبال این است که بفهمد متقاضیان می‌توانند با بیماران ارتباط برقرار کنند و به نیازهای مرتبط با شغلشان پاسخ صحیح دهند یا نه. از دیگر خصوصیات این آزمون می‌توان اشاره کرد به:

  • آزمون OET مهارت listening، speaking، reading و writing را آزمایش می‌کند.
  • درجه بندی این آزمون از ۰ تا ۵۰۰ است. هر چقدر امتیاز شرکت کنندگان بالاتر باشد درک آن‌ها نسبت به زبان انگلیسی بیشتر است.
  • این آزمون برای ۱۲ شاخه مختلف اعم از پزشکی، دندانپزشکی، دامپزشکی، بینایی سنجی، فیزیوتراپی و چند حرف‌های دیگر کاربرد دارد.
  • شرکت کنندگان می‌توانند به‌صورت آفلاین یا آنلاین در این آزمون شرکت کنند.
  • آزمون OET توسط دانشگاه‌ها و بیمارستان‌های ایالات متحده، دبی، ایرلند، نیوزلند و بریتانیا به رسمیت شناخته شده است.

5.     آزمون DUOLINGO

آزمون-DUOLINGO

یکی از محبوب‌ترین آزمون های بین المللی زبان انگلیسی در ایران آزمون “DUOLINGO” است. این آزمون که چهار مهارت listening، speaking، reading و writing را آزمایش می‌کند در دوران همه گیری بیماری کووید ۱۹ در اکثر دانشگاه‌ها مورد استفاده قرار گرفت. DUOLINGO در قالب جدید و متفاوتی برگزار می‌شود.

این آزمون بر اساس عملکرد شما در بخش‌های قبلی تغییر می‌کند یعنی هر چقدر سؤال‌های ابتدایی را بهتر پاسخ دهید سؤال‌های بعدی سخت‌تر می‌شوند؛ به همین علت هم سطح زبان انگلیسی شما دقیق‌تر مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. شما می‌توانید به‌صورت آنلاین در DUOLINGO شرکت کنید. مدت زمان این آزمون ۴۵ دقیقه و مدت اعتبار آن ۲ سال است. شرکت کنندگان بعد از گذشت ۴۸ ساعت از اتمام آزمون می‌توانند نتیجه را مشاهده کنند.

مطالعه کنید  چگونه یک کسب و کار راه اندازی کنم

 

سخن پایانی

هدف ما در این مقاله آشنایی با آزمون های بین المللی زبان انگلیسی بود. آزمون های آیلتس و تافل جزء معتبرترین آزمون های جهانی هستند و آزمون های DUOLINGO و OET هم از جدیدترین آزمون‌ها به حساب می‌آیند که سطح تسلط شرکت‌کنندگان به زبان انگلیسی را به خوبی ارزیابی می‌کنند. لازم به ذکر است آزمون هایی که بررسی کردیم تنها آزمون های موجود نیستند بلکه موارد دیگری هم مانند PTE، GMAT و GRE هم وجود دارند. شما باید در این آزمون ها به یادگیری ترجمه انگلیسی و مکالمه، نوشتاری، شنیداری و خواندن قوی داشته باشید تا موفقیت لازم را کسب کنید.