آموزش نحوه آمادگی برای آزمون PTE

احتمالاً شما هم بارها استرس نمرات و نتایج را تجربه کرده‌اید و آرزوی کسب نمره خوب را داشته‌اید. کسب نمره بالا در آزمون‌های انگلیسی کار آسانی نیست به ویژه زمانی که وقت کافی برای تمرین ندارید. یکی از آزمون‌های مورد علاقه افرادی که به دنبال ادامه تحصیل در خارج از کشور هستند آزمون PTE است. اگر سطح تسلط شما پیشرفته هم باشد باز هم امکان دارد با سؤالاتی مواجه شوید که شما را شگفت زده کند به همین علت آمادگی برای آزمون PTE دغدغه همیشگی افراد علاقه‌مند به مهاجرت است. در ادامه اشاره به نحوه خرید پکیج مکالمه زبان انگلیسی نیز خواهیم داشت.

آزمون PTE چیست؟

PTE مخفف Pierson Test of English است. این آزمون که مشابه تافل یا آیلتس است توسط انتشارات پیرسون طراحی شده و به‌صورت رایانه‌ای برگزار می‌شود. اغلب شرکت کنندگان این آزمون افراد غیربومی هستند که می‌خواهند به زبان انگلیسی ادامه تحصیل دهند. آزمون Pierson Test of English شامل سه بخش speaking + writing / reading / listening می‌شود. مدت زمان آزمون PTE سه ساعت است. افرادی که نمره قابل قبولی را در آزمون به دست آورند، می‌توانند برای حضور در کشورهای استرالیا / انگلستان / کانادا یا ایالت متحده درخواست دهند. فرمت این آزمون به‌صورت زیر است:

  • صحبت کردن و نوشتن: 77 تا 93 دقیقه
  • خواندن: 32 تا 40 دقیقه
  • گوش دادن: 45 تا 57 دقیقه

 

نکات لازم برای آمادگی آزمون pte و آموزش زبان 

نکات-لازم-برای-آمادگی-آزمون-pte-و-آموزش-زبان

  1. برای خود یک هدف تعیین کنید: به این موضوع فکر کنید که می‌خواهید در امتحان چه نمره‌ای به دست آورید.
  2. یک مکان و زمان مشخص را برای مطالعه انتخاب کنید: شما باید زمان و مکان مشخصی را برای مطالعه‌تان داشته باشید. این کار در ایجاد یک عادت مطالعه خوب، تأثیر گذار است. وقتی هر روز در مکان خاصی مطالعه می‌کنید بعد از چند روز این کار برای شما تبدیل به عادت می‌شود.
  3. فرمت آزمون را بشناسید: یک روش آمادگی برای آزمون PTE “شناخت فرمت کلی آزمون” است. شما باید بدانید که هر بخش چند سؤال دارد و چگونه باید اطلاعات لازم برای پاسخگویی به این سؤالات را کسب کنید.
  • تمرین reading: اگر شما هم جزء دوستداران کتاب یا پست‌های وبلاگی هستید پس می‌توانید از این راه مهارت خواندن خود را تقویت کنید منتهی لازم است از منطقه راحتی خود خارج شوید و مقالات رسمی و مطالب آکادمیکی pdf را مطالعه کنید.
  • تمرین writing: زبان آموزان علاقه زیادی به نوشتن مقالات استدلالی یا نظری ندارند. تنها راه برای بهتر شدن در زمینه نوشتن این است که ابتدا با یک پاراگراف یا مقدمه کوتاه شروع کنید و به تدریج برای سایر موارد آزمون pte آماده شوید.
  • تمرین listening: بهترین راه برای تقویت این مهارت تماشای فیلم‌ها یا سریال‌های تلویزیونی است اما اگر علاقه‌ای به این کار ندارید، می‌توانید ویدیوهای یوتیوب را تماشا کنید.
  • تمرین speaking: نحوه آمادگی برای آزمون PTE در این مهارت مهم‌تر و حیاتی‌تر است زیرا زبان آموزان معمولاً از صحبت رودررو فراری هستند. برای اینکه بر ترس و اضطراب خود غلبه کنید بهتر است دوستان انگلیسی زبان داشته باشید و با آن‌ها تماس صوتی یا تصویری برقرار کنید.
  1. تست‌های آزمایشی را امتحان کنید: وقتی احساس کردید به اندازه کافی برای امتحان آماده شدید در چند تست آزمایشی شرکت کنید. این کار نه تنها باعث آشنایی با مراحل آزمون و دوره‌های PTE می‌شود بلکه شما را با نقاط قوت و ضعفتان روبه‌رو می‌کند. با کار کردن روی نقاط قوت ضعف، می‌توانید آن‌ها را تبدیل به نقاط قوت کنید. تست‌های آزمایشی به شما یاد می‌دهد تا چگونه در زمانتان صرفه جویی کنید و امتیازتان را افزایش دهید.
مطالعه کنید  ساده ترین راه ها برای داشتن زندگی خوب

 

نمره قابل قبول در دوره پی تی ای (PTE)

نمره قابل قبول هر کارفرما، دانشگاه یا دپارتمان مهاجرتی فرق می‌کند اما معمولاً نمرات ۵۰، ۶۵ یا ۷۹ قابل قبول است. آگاهی از حداقل نمره‌ای که به آن احتیاج دارید کمک می‌کند تا بفهمید چقدر باید تلاش کنید. طبیعتاً گرفتن نمره ۷۹ در مقایسه با نمره ۵۰ سخت‌تر است و به تلاش بیشتری نیاز دارد.

 

منابع آزمون pte

منابع-آزمون-pte

جهت آماده شدن برای آزمون PTE می‌توانید از منابع زیر کمک بگیرید:

  • Official Guide to PTE Academic: این منبع کتاب‌های درسی و توزیع‌های تخصصی برای شرکت در آزمون PTE است.
  • PTE Academic Question Bank: این منبع یک برنامه دیجیتالی است که ۳۰۰ سؤال و جواب را در اختیارتان قرار می‌دهد.
  • PTE Academic English Booster: این منبع ۱۰۰ ساعت محتوا را در اختیار شرکت کنندگان آزمون PTE قرار می‌دهد.
  • Scored Practice Tests: این منبع عملکرد شما را بر اساس قالب و زمان‌بندی آزمون می‌سنجد و در انتها امتیازتان را می‌گوید.
  • Test Taker Handbook: این منبع اطلاعات مهمی را درباره هر آنچه لازم است قبل از آزمون و در حین آزمون بدانید در اختیارتان قرار می‌دهد.

 

رازهایی برای موفقیت در آزمون PTE

متداول‌ترین چالش‌هایی که زبان آموزان هنگام آمادگی برای امتحان PTE با آن مواجه می‌شوند به شرح زیر است:

  • معمولاً تعداد بالای شرکت‌کنندگان، اکثر داوطلبان را دچار استرس می‌کند. در این شرایط باید فکر کنید که هر کسی برای کسب امتیاز هدفی دارد و هیچ‌کس وقت نمی‌کند به شما توجه کند یا به پاسخ‌هایتان گوش دهد؛ پس تمام تمرکز خود را روی آزمونتان بگذارید.
  • این آزمون از سه بخش تشکیل شده است. برای تکمیل آزمون حدوداً دو الی سه ساعت وقت دارید پس احتمالاً در مدیریت صحیح زمان دچار مشکل شوید. برای حل این موضوع به هیچ عنوان به یک سؤال زمان زیادی ندهید تا در حل مابقی سؤالات به مشکل بر نخورید.
  • هنگام آمادگی آزمون PTE به هیچ عنوان واژگان را حفظ نکنید بلکه آن‌ها را در زمینه یاد بگیرید.
  • اغلب زبان آموزان در مواجهه با امتحانات عصبی و استرسی می‌شوند به همین علت لازم است تکنیک‌های حفظ آرامش را یاد بگیرید. آرامش به متمرکز ماندن شما کمک می‌کند.
  • درک عمیق از تعداد سؤالات و نوع آن‌ها کمک می‌کند تا نمره بهتری را به دست آورید.
  • فکر نکنید از قبل همه چیز را می‌دانید این اشتباه رایج اغلب شرکت کنندگان است.
  • حتماً در دورهمی‌های آمادگی آزمون PTE شرکت کنید تا محیط آزمون را درک کنید. قطعاً روز امتحان با جمعیت زیادی مواجه می‌شوید و محیط پر سر و صدایی را هم تجربه می‌کنید پس بودن در این محیط را تمرین کنید تا هنگام آزمون دچار مشکل نشوید.
مطالعه کنید  نماز شب

سخن پایانی

برخی از زبان آموزان به اشتباه فکر می‌کنند اگر بر یک یا دو مهارت مسلط شوند، می‌توانند ضعف خود را در سایر مهارت‌ها جبران کنند؛ در صورتی که برای قبولی در این آزمون شما باید بر هر چهار مهارت مسلط باشید. آزمون Pierson Test of English تا دو سال اعتبار دارد و بعد از اتمام این مدت نام شما از وب سایت رسمی آزمون حذف می‌شود. به شما پیشنهاد میدهیم که با گرفتن پکیج آموزش زبان انگلیسی آیلتس  یک قدم جلوتر از بقیه باشید.