آموزش گام به گام زبان انگلیسی

آموزش-گام-به-گام-زبان-انگلیسی-

آیا در مقطعی از سفر یادگیری زبان انگلیسی هستید و با مشکل مواجه شده‌اید! فکر می‌کنید یادگیری این زبان سخت است! دوستان یا اطرافیانتان نمرات بهتری نسبت به شما می‌گیرند! فکر می‌کنید زبان آموز بدی هستید و هیچ استعدادی در یادگیری زبان انگلیسی ندارید! قطعاً اشتباه می‌کنید. شما زبان آموز بدی نیستید فقط به روش اشتباهی زبان را یاد گرفته‌اید. احتمالاً از خودتان می‌پرسید که راه درست چیست؟ راه درست برای هر فردی متفاوت است. همه انسان‌ها به شکل متفاوتی یاد می‌گیرند.

شما باید برای انتخاب روش درست، روش‌های مختلف را امتحان کنید. برخی از افراد با کتاب درسی بهتر یاد می‌گیرند اما برخی دیگر باید از تجربیات دیگران و یک استاد حرفه‌ای استفاده کنند. معمولاً مردم تأکید بیش از حدی به یادگیری زبان انگلیسی به‌صورت سنتی دارند. اگر چه برخی از ساختارهای اولیه گرامر و لغات پایه ضروری هستند اما به این معنی نیست که شما می‌توانید با آن‌ها روان صحبت کنید. هر روندی که تا به حال برای یادگیری در پیش گرفته‌اید را کنار بگذارید و آموزش زبان را با ما شروع کنید.

 

راز تسلط بر زبان انگلیسی

آموزش گام به گام مهارت های زبان انگلیسی کار را برای شما راحت‌تر می‌کند به عبارت دیگر وقتی تصمیم به یادگیری می‌گیرید گیج نمی‌شوید و می‌دانید که باید دقیقاً از کجا شروع کنید. به زبان مادری خود فکر کنید. شما همیشه واژگان و چیزهای جدیدی یاد می‌گیرید بنابراین باید این ایده را در ذهنتان داشته باشید که یادگیری انگلیسی هم یک فرایند مادام‌العمر است. زبان انگلیسی چیزی نیست که به آن برسید و تمام شود. شما باید از یادگیری زبان لذت ببرید و به مسیر ادامه دهید.

مطالعه کنید  راه های غلبه بر ناامیدی و افکار منفی

 مرحله اول: این سؤالات را از خودتان بپرسید

  1. چرا انگلیسی را یاد می‌گیرید؟
  • آیا برای پیدا کردن شغل است!
  • آیا برای سفر است!
  • آیا برای اهداف حرفه‌ای است!

این سؤالات خیلی اهمیت دارند. شما باید انگلیسی را بر اساس دلایل شخصی خودتان یاد بگیرید. فردی که می‌خواهد زبان را یاد بگیرد تا سفر کند و با مردم ارتباط داشته باشد باید همه تمرکزش را روی speaking و listening بگذارد، این فرد نیازی به تمرین writing ندارد؛ اما اگر شخصی بخواهد زبان انگلیسی را برای ارتقاء شغلی یاد بگیرد باید writing را هم بیاموزد زیرا باید ایمیل دهد یا در لینکدین فعالیت داشته باشد.

  1. دوست دارید انگلیسی را چگونه یاد بگیرید؟

آیا برای به خاطر سپردن کلمات باید تصویر آن را ببینید؟ پس شما یک یادگیرنده بصری هستید. حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد مردم در این گروه قرار می‌گیرند. شاید هم باید یک چیزی را بشنوید یا در حین یادگیری در حال حرکت باشید!

  1. سطح فعلی زبان انگلیسی شما چقدر است؟

اگر در حال خواندن این مقاله هستید پس احتمالاً تسلط نسبی به زبان انگلیسی دارید، حداقل در دوران مدرسه با این زبان آشنا شده‌اید ولی برای رسیدن به سطح متوسط یا پیشرفته به دنبال یک مسیر مطمئن می‌گردید. به‌طور کلی برای یادگیری گام به گام انگلیسی باید به شکل زیر عمل کنید:

  • مبتدیان باید واژگان انگلیسی زیادی را بخوانند.
  • افرادی که در سطح متوسط هستند باید مطالعه گرامر را شروع کنند و مطمئن شوند که در گفتار یا نوشتار از گرامر صحیح استفاده می‌کنند.
  • افرادی که به سطح پیشرفته می‌رسند باید تمرینات گسترده‌تری را انجام دهند اما صحبت کردن و نوشتن همچنان برای آن‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد.
  1. نقاط قوت و ضعف شما چیست؟

به‌عنوان مثال:

  • اگر گرامر خوبی دارید پس لازم نیست گرامر را تمرین کنید.
  • اگر در speaking ضعیف هستید باید تمرکزتان را روی آموزش گام به گام مکالمه زبان انگلیسی، تلفظ و گوش دادن بگذارید.
  • اگر در writing ضعیف هستید باید حداقل خاطرات روزانه‌تان را به انگلیسی بنویسید.
مطالعه کنید  آیا می دانید آموزش زبان انگلیسی چند سطح دارد؟

مرحله دوم: برای آموزش گام به گام انگلیسی برنامه ریزی کنید

برای-آموزش-گام-به-گام-انگلیسی-برنامه-ریزی-کنید

مرحله دوم در آموزش گام به گام زبان انگلیسی برای کودکان یا بزرگسالان “برنامه ریزی” است. شما باید برای خودتان یک برنامه مطالعاتی بسازید تا بدانید قرار است هر روز چقدر مطالعه کنید. یک برنامه پیشنهادی برای شما طراحی کرده‌ایم که به شرح زیر است:

  • گوش دادن به انگلیسی: ۱۰ دقیقه
  • خواندن انگلیسی: ۱۰ دقیقه
  • خواندن واژگان: ۵ دقیقه
  • صحبت کردن به انگلیسی: ۵ دقیقه

مرحله سوم: آرام‌آرام انگلیسی را یاد بگیرید

تا این مرحله برنامه خودتان را ساخته‌اید و باید هر روز آن را انجام دهید. برای این برنامه سه ماه وقت بگذارید و حداقل از شنبه تا پنج شنبه آن را انجام دهید. هنگامی که آموزش گام به گام زبان انگلیسی از مبتدی را انتخاب می‌کنید باید به قولتان پایبند باشید حتی می‌توانید آخر هفته‌ها را هم به مطالعه اختصاص دهید.

هر چقدر سطح شما بالاتر می‌رود باید بیشتر مطالعه کنید. جالب است که بدانید وقتی بعد از گذشت مدتی به فرایند یادگیری خودتان نگاه می‌کنید متوجه می‌شوید که شما مطالعه را از ۲۰ یا ۳۰ دقیقه شروع کردید؛ حتی در آن دوران مغزتان خسته می‌شد اما الآن این قابلیت را دارید که زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهید زیرا مغزتان به این موضوع عادت کرده است.

شما باید به این موضوع هم فکر کنید که چه زمانی می‌خواهید انگلیسی بخوانید. حتماً روزهایی وجود دارد که نمی‌خواهید انگلیسی یاد بگیرید. پیشنهاد ما برای این روزها پکیج “۲۰۰۰ واژه شگفت انگیز” است. وقتی پکیج آموزشی می‌خرید موظفید که آن را بخوانید زیرا بابتش هزینه پرداخت کرده‌اید.

مطالعه کنید  لیست اصطلاحات رایج انگلیسی در شبکه‌های اجتماعی

 

مرحله چهارم: در کشور خودتان انگلیسی را یاد بگیرید

در-کشور-خودتان-انگلیسی-را-یاد-بگیرید

برای اینکه بتوانید به زبان و لهجه بومی مسلط شوید نیازی به ترک کشورتان ندارید فقط باید سبک زندگی خود را عوض کنید. شما باید کارهایی که تا به حال انجام می‌دادید را به زبان انگلیسی انجام دهید؛ به‌عنوان مثال زبان موسیقی / پادکست / فیلم / سریال یا حتی چت‌های خودتان را تغییر دهید.

 

مرحله پنجم: پیشرفت خود را اندازه گیری کنید

بعد از اینکه سه ماه خود را به یادگیری گام به گام زبان انگلیسی اختصاص دادید، می‌توانید یک هفته استراحت کنید؛ فقط اولین کاری که باید انجام دهید این است که از خودتان تست بگیرید. یک لیست از موضوعات انگلیسی تهیه کنید و با توجه به سطحتان به سؤالاتی که پرسیده شده جواب دهید. وقتی پیشرفتتان را ببینید انگیزه بیشتری برای ادامه یادگیری پیدا می‌کنید.

 

کلام آخر

فراموش نکنید که یادگیری زبان انگلیسی با انجام کارهایی که قبلاً دوست داشتید اهمیت زیادی دارد. مهم نیست که نحوه آموزش گام به گام زبان انگلیسی شما چگونه است فقط باید مطمئن شوید که انگلیسی بخشی از زندگی شما شده است. در این محتوا اشاره ای به نحوه ایجاد انگیزه برای یادگیری زبان انگلیسی در خانه  نیز داشتیم.