افراد موفق در زبان انگلیسی چه ویژگی‌هایی دارند؟

زبان-آموز-موفق-

زبان آموز موفق کیست؟ آیا فهرستی از ویژگی‌های زبان آموزان موفق وجود دارد؟ علی رغم اینکه همه افراد سبک یادگیری، استعداد و باور منحصر به فردی دارند اما ویژگی‌های خاصی در میان تمام زبان آموزان موفق مشترک است. برخلاف تصور عموم مردم که فکر می‌کنند هوش یا دستور زبان و دایره لغات عامل موفقیت است باید بگوییم که اعتماد به نفس، سخت‌کوشی و شجاعت اهمیت بیشتری دارد. به نظر شما دیگر چه ویژگی‌هایی در میان زبان آموزان موفق مشترک است؟

 

9 ویژگی منحصر به فرد زبان آموز موفق

 

1. افراد موفق در زبان انگلیسی با قلبشان یاد می‌گیرند

زبان آموزان موفق اشتیاق، الهام، هدف، بینش یا حتی تخیل خاصی دارند. قلب آن‌ها درگیر یادگیری زبان انگلیسی شده است به همین علت کتاب‌های خسته کننده آموزشی یا سبک سنتی آموزشگاه‌ها آن‌ها را خسته نمی‌کند.

وقتی قلب شما به دنبال یادگیری نباشد حتماً از یادگیری‌های طولانی مدت خسته می‌شوید و دائماً به دنبال راه فرار می‌گردید. زبان آموزان موفق می‌دانند که هیچ کس آن‌ها را مجبور به یادگیری نکرده بلکه با هدف و علاقه قلبی به دنبال یادگیری زبان هستند. آن‌ها می‌دانند که با تسلط بر این مهارت می‌توانند دوستان بین‌المللی پیدا کنند، سفر بروند، شغل بهتری پیدا کنند، درآمد بیشتری به دست آورند و حتی پاداش اضافی بگیرند.

 

2. آن‌ها عادات روزانه خاصی دارند

آن‌ها-عادات-روزانه-خاصی-دارند

موفقیت در یادگیری زبان انگلیسی در گرو عادات صحیح است. افراد موفق می‌دانند برای اینکه در هر کاری خوب باشند باید در انجام آن مداومت کنند. وقتی کاری را بارها و بارها انجام می‌دهید آن را به ناخودآگاه خود وارد می‌کنید. افراد موفق می‌دانند که باید زبان را به‌صورت طبیعی و دلی بخوانند و اجباری در کار نیست. تعداد کمی از مردم زبان انگلیسی را به یک عادت روزانه تبدیل کرده‌اند. مهم‌ترین دلیل نوع “نگرش” است. برای ساخت یک عادت باید:

  • الهام بگیرید و مسئولیت نتایج را به‌طور کامل بپذیرید.
  • موانع داخلی و خارجی را رفع کنید.
  • از تغییرات کوچک اما پایدار شروع کنید و به تدریج تغییرات را بزرگ‌تر کنید.
  • ۴ الی ۶ هفته صبوری کنید و بعد از آن مطمئن باشید که این عادت برای شما دائمی می‌شود.
  • انتظار غیرواقعی نداشته باشید.
مطالعه کنید  آیا میدانید چگونه زبان انگلیسی بخوانیم؟

3. افراد موفق در زمینه زبان انگلیسی مسئولیت یادگیری خود را می‌پذیرند

موفق‌ترین زبان آموزان مسئولیت یادگیری خود را می‌پذیرند آن‌ها شرایط یا افراد دیگر را سرزنش نمی‌کنند و فریب راه حل‌های سریع و نادرست آموزشی را نمی‌خورند. اگر مایل به یادگیری نیستید هیچ کس نمی‌تواند به شما کمک کند اما اگر مایل به یادگیری هستید هیچ کس نمی‌تواند شما را متوقف کند.

در اینترنت یا فضای مجازی پیام‌های گول زننده‌ای وجود دارند که ادعا می‌کنند با ثبت نام در یک دوره یا خرید یک محصول زبان انگلیسی را فول می‌شوید اما این پیام‌ها جنبه بازاریابی و فروش دارد. مردم خوشحال هستند که به شخص دیگری پول می‌دهند تا مسئولیت آموزش زبان انگلیسی به آن‌ها را بر عهده بگیرد در صورتی که زبان آموزان موفق به دنبال ترکیبی از عوامل موفقیت اعم از معلمان + استراتژی‌ها + منابع + سبک‌ها هستند.

 

4. آن‌ها انتظار کمال ندارند

یکی از ویژگی های افراد موفق در زبان انگلیسی این است که خجالت نمی‌کشند و از اشتباه کردن نمی‌ترسند. وقتی یک زبان جدید را یاد می‌گیرید باید خود را آسیب پذیر کنید و مرتکب اشتباه شوید تا یاد بگیرید. وقتی با این موضوع کنار بیایید اعتماد به نفستان بیشتر می‌شود. هنگامی که مردم به شما می‌خندند یا انتقاد می‌کنند باید بپذیرید که در چه مرحله‌ای هستید.

سعی کنید هرگز به یک فرد کمال گرایی کاذب تبدیل نشوید. دنیا سرشار از زبان آموزانی است که ریسک نمی‌کنند، اشتباه نمی‌کنند و حتی نمی‌دانند چگونه به خودشان بخندند؛ به همین علت هم هیچ‌گاه انگلیسی را یاد نمی‌گیرند. آن‌ها منتظرند تا آنقدر به انگلیسی مسلط شوند که به راحتی صحبت کنند اما نمی‌دانند تا زمانی که از آن استفاده نکنند به این سطح نمی‌رسند.

مطالعه کنید  تقویت حافظه در طب سنتی

 

5. زبان آموزان موفق گروه‌های پشتیبانی دارند

زبان-آموزان-موفق-گروه‌های-پشتیبانی-دارند

این زبان آموزان، گروه‌ها و جوامعی را پیدا کرده‌اند که همراه با آن‌ها رشد کنند. آن‌ها می‌دانند که تنها بودند باعث بی‌انگیزگی و عدم پیشرفت می‌شود به همین علت دوستان، مربیان و معلمان الهام بخشی را پیدا می‌کنند تا با در کنار آن‌ها بودن انگیزه‌شان بیشتر شود.

 

6. افراد موفق چیزهای خسته کننده را هم جالب می‌کنند

زبان آموزان خوب می‌دانند که انگلیسی قسمت‌های چالش‌برانگیزی دارد که همیشه سرگرم‌کننده نیست پس تمام تلاششان را می‌کنند تا یادگیری را جالب‌تر کنند؛ به‌عنوان مثال وقتی با مباحث خسته‌کننده مواجه می‌شوند به دنبال دیدگاه‌ها و استراتژی‌های جالب‌تر می‌گردند. اگر نتوانند این کار را انجام دهند سبک یادگیری خود را عوض می‌کنند. زبان آموزان موفق همیشه در حال تغییر هستند و اجازه می‌دهند دیدگاهشان رشد کند.

 

7. افراد موفق در یادگیری زبان انگلیسی سبک یادگیری خود را پیدا کرده‌اند

افراد موفق می‌دانند که نباید مسئولیت یادگیری را به گردن مدرسه، شخص یا برنامه آموزش زبان انگلیسی بیندازند به همین علت هم تلاش می‌کنند تا بهترین سبک یادگیری را برای خود انتخاب کنند. مدارس معمولاً به این موضوع توجه نمی‌کنند در صورتی که این عامل می‌تواند یادگیری زبان را آسان‌تر کند.

شاید متوجه شده باشید که هر شب یک ساعت مطالعه گرامر برای شما خسته کننده است یا گوش دادن به پادکست یا تجربیات دیگران برای شما جذاب‌تر است! این موارد نشان می‌دهد که شما باید سبک یادگیری اختصاصی خودتان را پیدا کنید. این سبک علاوه بر اینکه کمک می‌کند تا در یادگیری زبان انگلیسی پیشرفت کنید باعث می‌شود تا در یادگیری زبان‌های دیگر مانند ترکی یا آلمانی هم موفق شوید.

مطالعه کنید  یک راز بی نظیر تقویت حافظه برای همه سنین!

 

8. آن‌ها عاشق فرهنگ انگلیسی شده‌اند

یکی از خصوصیات افراد موفق در زبان انگلیسی عشق آن‌ها نسبت به این فرهنگ است. زبان آموزان به نقطه‌ای می‌رسند که شور و اشتیاق زیادی برای شناخت فرهنگ انگلیسی پیدا می‌کنند. آن‌ها می‌دانند که زبان دریچه‌ای به سوی فرهنگ جدید، هویت جدید، مجموعه جدید و مردمانی جدید باز می‌کند.

اگر اشتیاق زیادی به یادگیری این زبان ندارید شاید با شناخت فرهنگش شعور و اشتیاق بیشتری را پیدا کنید. جالب است که بدانید دلیل اصلی سفر کردن بعضی از افراد عشق به یادگیری فرهنگ‌های جدید است. این موضوع تجربیات نابی را به شما می‌دهد. تا زمانی که فرهنگ انگلیسی را درک نکنید بر این زبان مسلط نمی‌شوید.

 

9. افراد موفق در رشته زبان انگلیسی زندگی خود را به کلاس درس تبدیل کرده‌اند

افراد-موفق-در-رشته-زبان-انگلیسی-زندگی-خود-را-به-کلاس-درس-تبدیل-کرده‌اند

نتیجه کلی فرآیندی که با یکدیگر بررسی کردیم باعث می‌شود تا شما به یک یادگیرنده فعال و متعهد تبدیل شوید. شما می‌دانید که چگونه از تجربیات زندگی خود برای یادگیری استفاده کنید.

این اتفاق مانند آهنربایی است که شما را به سمت یادگیری جذب می‌کند. در این مرحله یادگیری مشارکتی‌تر و دشواری‌های مسیر محوتر می‌شود. وقتی چشمانتان به این جنبه از یادگیری باز شود روند یادگیری‌تان آسان‌تر و سریع‌تر می‌شود. این دقیقاً همان آموزش مادام‌العمری است که اساتید از آن صحبت می‌کنند.

 

سخن پایانی

همان‌طور که فهمیدیم اصول و ویژگی های یک زبان آموز موفق چیزی نیست که در مدرسه یا دانشگاه به ما آموزش دهند. این اصول را در زندگی یاد می‌گیریم. شاید در همه این موارد کامل نباشیم اما مأموریت این است که حتی‌المقدور به این ویژگی‌ها برسیم. این اصول فقط برای یادگیری مؤثر زبان انگلیسی نیستند بلکه برای یادگیری مؤثر هر چیزی کاربرد دارند. حتماً الآن می‌توانید ۵ ویژگی یک زبان آموز موفق را بگویید؟