چگونه می‌توان زبان انگلیسی را خودآموز یاد بگیریم؟

یادگیری-خودآموز-زبان-انگلیسی-

انگلیسی را خودآموز بخوانیم یا با مدرسه؟ ما در دنیای فناوری زندگی می‌کنیم. در این دنیا هر چیزی را با یک کلیک می‌توان به دست‌آورد. همه ما یک گوشی هوشمند، تبلت یا لپ تاپ داریم و با استفاده از آن در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیسبوک، توییتر یا یوتیوب می‌گردیم. تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که با کمک همین شبکه‌های اجتماعی زبان انگلیسی را یاد بگیرید؟ این ایده جذاب و بسیار مؤثر است. پیشنهاد ما به اکثر افرادی که درباره تکنیک‌های یادگیری خودآموز زبان انگلیسی سؤال می‌پرسند این است که کارهایی که به صورت روتین در زندگی انجام می‌دهند را به زبان انگلیسی انجام دهند مانند گشتن در شبکه‌های اجتماعی. همه ما می‌دانیم که در حال حاضر روش‌های قدیمی یادگیری زبان کاربرد چندانی ندارند و نوجوانان یا جوانان را خیلی سریع خسته و دلسرد می‌کنند پس برای یادگیری یک تکنیک جدید آماده هستید؟

 

بهترین روش یادگیری خودآموز زبان انگلیسی

یادگیری و بهبود زبان انگلیسی به زمان، تلاش و فداکاری احتیاج دارد و یک شبه اتفاق نمی‌افتد پس باید صبور باشید. هیچ‌کس بلافاصله بعد از شروع چیزی به نتیجه مطلوب نمی‌رسد. همه متخصصان معتقدند انگلیسی شامل تمرین، شکست و ثبات مستمر است. یادگیری خودخوان زبان انگلیسی با کمک شبکه‌های اجتماعی روش سرگرم‌کننده و مؤثری است که می‌تواند باعث پیشرفت چشمگیر شما شود.

کاربران زیادی به صورت روزانه در شبکه‌های اجتماعی می‌گردند. شما می‌توانید به جای این که زمان خود را صرف گشتن در پیج‌ها و کانال‌های بیهوده کنید از این فرصت به نفع خودتان استفاده کنید. در ادامه چند پیشنهاد برای شما داریم:

 

1. یادگیری زبان انگلیسی خودآموز با عضویت در گروه‌های زبان

در اینستاگرام، یوتیوب، پیج‌های زیادی در زمینه زبان انگلیسی هستند که شما می‌توانید به آن‌ها بپیوندید. در این گروه‌ها معمولاً افراد زیادی از سراسر نقاط ایران حتی جهان حضور دارند. شما می‌توانید با عضویت در آن‌ها هم زبان انگلیسی را یاد بگیرید و هم با افراد بیشتری در سطوح مختلف آشنا شوید. مزیت این روش در این است که به شما کمک می‌کند به صورت فوری درباره آنچه می‌گویید و یاد می‌گیرید بازخورد دریافت کنید.

مطالعه کنید  ایا تندخوانی برای کنکور مناسب است؟

 

2. در شبکه‌های اجتماعی افرادی را دنبال کنید که ترفندهای یادگیری زبان را با شما به اشتراک می‌گذارند

افراد زیادی در رسانه‌های اجتماعی هستند که مطالب مفیدی را در زمینه آموزش زبان انگلیسی و بهبود و یادگیری آن منتشر می‌کنند. شما می‌توانید با عضویت در این صفحات هم به یادگیری خودتان کمک کنید و هم پاسخ سؤالاتی که نمی‌دانید را بفهمید. برای شروع می‌توانید به کانال Mortezajavid_com سری بزنید.

 

3. از کانال‌های یوتیوب استفاده کنید

از-کانال‌های-یوتیوب-برای-یادگیری-خودآموز-زبان-استفاده-کنید

یوتیوب بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی به صورت خودآموز است. تعداد بی‌شماری فیلم آموزشی در این پلتفرم وجود دارد که مباحث مختلف زبان انگلیسی را به شما یاد می‌دهد.

 

4. با افراد بومی دوست شوید

شبکه‌های اجتماعی راه خوبی برای ارتباط با افراد انگلیسی زبان بومی است به‌عنوان مثال در توییتر کاربران زیادی حضور دارند. روش یادگیری خودآموز زبان انگلیسی با توییتر بسیار جالب است. با توجه به اینکه کامنت‌ها در توییتر از لحاظ کاراکتر محدودیت دارند پس افراد سعی می‌کنند با کلمات پر مفهوم و اختصارات جالب منظورشان را منتقل کنند، این اتفاق می‌تواند به نفع شما باشد و به یادگیری‌تان کمک کند.

 

5. با دوستانتان زبان انگلیسی را تمرین کنید

یکی دیگر از روش‌های خودآموزی زبان انگلیسی ارتباط با دوستان از طریق واتساپ، اسنپ چت، فیسبوک یا اینستاگرام است. شما می‌توانید در این پلتفرم‌ها با دوستانتان گفتگو کنید و حتی دورهمی مجازی داشته باشید.

 

کدام شبکه‌های اجتماعی به یادگیری زبان انگلیسی کمک می‌کنند

رسانه‌های اجتماعی متعددی وجود دارند که هر کدام می‌توانند به نوعی در رشد شما تأثیر گذار باشند. احتمالاً شما زمان کافی ندارید تا تمام برنامه‌های موجود را امتحان و بهترین برنامه را انتخاب کنید. در اینجا برای صرفه جویی در وقت شما بهترین رسانه‌های اجتماعی را آورده‌ایم.

مطالعه کنید  آموزش مهمترین اصطلاحات مربوط به تجارت به انگلیسی

1.     اینستاگرام

استفاده-از-شبکه-اجتماعی-اینستاگرام-برای-یادگیری-زبان-خود-آموز

اینستاگرام بهترین پلتفرم یادگیری زبان انگلیسی در خانه به روش خودآموز است. افرادی که به محتواهای بصری علاقه زیادی دارند جذب این برنامه می‌شوند. بر اساس آمارهای به دست آمده یک میلیارد کاربر ماهانه می‌توانند شما را متقاعد به استفاده از اینستاگرام کنند.

دوستان، صاحبان مشاغل، نویسندگان، مدرسان و وبلاگ نویسان زیادی در این فضا حضور دارند. تنوع اینستاگرام از لحاظ نحوه انتشار پست یا استوری باعث می‌شود تا یادگیری برای شما جذاب و سرگرم‌کننده شود. شما می‌توانید در این برنامه به هر کسی که دوست دارید پیام دهید، مکالمه داشته باشید یا مطالبی که دوست دارید را برای او ارسال کنید.

 

2.     یوتیوب

یوتیوب بهترین پاسخ ما به افرادی است که می‌پرسند چگونه زبان انگلیسی را خودآموز یاد بگیریم. اگر دوست دارید زبان را از طریق ویدئو یاد بگیرید “یوتیوب” را امتحان کنید. یوتیوب به کاربران اجازه می‌دهد تا محتوای خود را به اشتراک بگذارند و چیزهایی که دوست دارند را ذخیره کنند.

وجه تمایز یوتیوب نسبت به سایر شبکه‌های اجتماعی در این است که امکان ارسال پیام خصوصی برای کسی وجود ندارد اما شما می‌توانید زیر هر ویدئو و در بخش نظرات کامنت بگذارید و با سایر افراد تعامل داشته باشید.

 

3.     توییتر

توییتر تقریباً ۱۹۲ میلیون کاربر روزانه دارد. این پلتفرم برای کاوش و تقویت زبان انگلیسی عالی است. کاربران می‌توانند در قالب ۱۴۰ کاراکتری که به آن توییت گفته می‌شود نظرشان را بنویسند.

اگر در سطح مبتدی هستید و به دنبال روش یادگیری زبان انگلیسی به صورت خودآموز می‌گردید حتماً توییتر را نصب کنید. در این پلتفرم اخبار، احساسات، افکار تصادفی و هر چیز دیگری که فکرش را بکنید توییت می‌شود، همین موضوع هم آن را به یک مجله آنلاین انگلیسی تبدیل کرده است.

 

4.     تیک تاک

استفاده-از-برنامه-تیک-تاک-برای-یادگیری-زبان-انگلیسی

یکی از پلتفرم‌هایی که این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده “تیک تاک” است. این برنامه به همه اجازه تولید محتوا می‌دهد. شاید با خودتان بگویید که چگونه می‌توان با تیک تاک زبان انگلیسی را یاد گرفت! این پلتفرم هزاران و حتی میلیون‌ها کاربر دارد که از کلمات و گرامر انگلیسی استفاده می‌کنند. ویدئوها ۳۰ ثانیه تا ۱ دقیقه است پس شما می‌توانید روزانه به مدت ۳۰ ثانیه یک نکته جدید انگلیسی را یاد بگیرید.

مطالعه کنید  8 راه سریع برای یادگیری یک زبان جدید

 

5.     فیسبوک

فیسبوک حدوداً ۲٫۸۹ میلیون کاربر فعال دارد. این شبکه بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی در جهان است. شما برای یادگیری زبان انگلیسی به صورت خودآموز، برقراری ارتباط با مردم، پیوستن به رویدادهای انگلیسی زبان، تقویت مهارت خواندن یا درک مطلب می‌توانید به جمع کاربران فیس‌بوک بپیوندید. شما با دنبال کردن این پلتفرم مقالات متعددی را خواهید خواند و اطلاعات ارزشمندی را به دست خواهید آورد.

 

13 مزیت طلایی یادگیری زبان انگلیسی از طریق رسانه‌های اجتماعی

  • داده‌های اخیر نشان می‌دهند که ۹۰ درصد نوجوانان از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.
  • آمارهای به دست آمده نشان می‌دهند که رسانه‌های اجتماعی می‌توانند بستر خوبی برای یادگیری زبان انگلیسی به صورت خودخوان باشند.
  • هر روز در پلتفرم‌های مختلف ویدئوها، تصاویر، مقالات و کامنت‌های متعددی منتشر می‌شوند.
  • شبکه‌های اجتماعی ۲۴ ساعته در خدمت شما هستند.
  • این بستر برای یادگیری زبان انگلیسی به صورت خودآموز از صفر تا صد کاربردی است.
  • با کمک رسانه‌های اجتماعی می‌توانید به سرعت ارتباط برقرار کنید.
  • در این پلتفرم‌ها افراد زیادی هستند که زبان مادری‌شان، انگلیسی است پس از طریق برقراری ارتباط با آن‌ها می‌توانید روان صحبت کردن به انگلیسی را یاد بگیرید و شروع به یادگیری خودآموز مکالمه انگلیسی کنید.
  • در رسانه‌های اجتماعی می‌توانید چیزهای جدیدی را کشف کنید.
  • خواندن یک شعر / مطلب یا تماشای یک فیلم / عکس می‌تواند شما را همیشه به روز نگه دارد.
  • رسانه‌های اجتماعی منبع خوبی برای آگاهی از اخبار روز هستند.
  • تصاویر، کتاب‌ها و وبلاگ‌ها که در رسانه‌های اجتماعی می‌بینید، می‌توانند به تقویت مهارت انگلیسی شما کمک کنند.
  • بسیاری از مدرسان و متخصصان در بستر رسانه‌های اجتماعی بزرگ شده‌اند پس شما هم می‌توانید یکی از آن‌ها باشید.
  • یادگیری خودآموز انگلیسی از طریق رسانه‌های اجتماعی رایگان است زیرا مربیان و مدرسان زیادی در این رسانه‌ها فعالیت می‌کنند که می‌توانند اطلاعاتشان را در اختیارتان قرار دهند.

 

سخن پایانی

برای یادگیری زبان باید با سرعت خودتان بدوید و پیشرفت کنید. شاید پیشرفت شما از ۱ تا ۱۰ باشد اما چه کسی اهمیت می‌دهد زیرا امکان دارد فردا پیشرفتتان از ۱۱ تا ۱۰۰ باشد؛ پس خودتان را با کسی مقایسه نکنید و در حد توانتان تلاش کنید تا به نتیجه مطلوب خود برسید.