معرفی قرص تقویت حافظه برای درس خواندن

معرفی-قرص-تقویت-حافظه-برای-درس-خواندن

آیا کسی هست که دغدغه سلامت مغز و حافظه‌اش را نداشته باشد؟ بدون شک داشتن مغزی سریع، متمرکز و قدرتمند موضوع بسیار با اهمیتی است که خوشبختانه این روزها راه‌های زیادی برای آن یافت شده است. از رژیم‌های غذایی سالم (میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل یا پروتئین‌های طبیعی) گرفته تا معاشرت‌های اجتماعی و ورزش منظم می‌تواند به بهبود مغز و حافظه کمک کند؛ اما آیا راه سریع‌تری هم برای تقویت حافظه وجود دارد؟ آیا خوردن قرص تقویت حافظه واقعاً مؤثر است؟ برای پاسخ این سؤال در ادامه با ما همراه باشید.

 

آیا تا به حال از قرص ویتامین برای تقویت حافظه استفاده کرده‌اید؟

مصرف برخی از مواد مغذی باعث بهبود عملکرد مغز انسان می‌شود؛ به‌عنوان مثال مصرف اسیدهای چرب ضروری امگا ۳ به بهبود رشد سلول‌ها، کاهش التهاب، سلامت سلول‌های مغز و عملکرد بهترشان کمک می‌کند یا کمبود ویتامین B باعث اختلال در عملکرد شناختی و افت به یاد سپاری می‌شود. امروزه محصولات مختلفی در بازار تحت عنوان بهترین قرص تقویت حافظه و تمرکز به فروش می‌رسد.

پیشنهاد ما این است که قبل از استفاده این مکمل‌ها ابتدا رژیم غذایی و سبک زندگی سالمی را برای خودتان به وجود آورید. شما باید مطمئن شوید که:

·        به‌طور منظم ورزش می‌کنید

اگر-ورزش-می‌کنید-می-توانید-از-قرص-های-تقویت-حافظه-استفاده-کنید

ورزش کردن باعث پمپاژ خون در سراسر بدن و مغز می‌شود. ورزش راهی سالم و کارآمد برای گردش مواد مغذی است؛ همچنین به ایجاد نورون‌هایی که با زوال عقل و حافظه مبارزه می‌کنند هم کمک می‌کند.

·        به خوبی غذا می‌خورید

بدون شک مواد غذایی تازه و مقوی در مقایسه با قرص‌ها، پودرها یا مواد جویدنی تأثیر بسیار بیشتری دارند. این مواد غذایی نه تنها خوشمزه‌تر هستند بلکه قیمت ارزان‌تری هم دارند.

·        به اندازه کافی می‌خوابید

مطالعات علمی نشان می‌دهند که خواب به دفع سموم احتمالی که در طول روز در سیستم عصبی مرکزی انباشته می‌شود کمک می‌کند؛ به همین علت یک استراحت شبانه خوب و آرام می‌تواند شما را به حالت اولیه برگردانید و باعث بهبود حافظه و تمرکز شود.

·        معاشرت کافی دارید

تعامل با مردم باعث کسب دیدگاه‌ها و تجربیات جدید می‌شود. هنگامی که با مردم در تعاملید و موضوعی را به آن‌ها آموزش می‌دهید مغزتان برای سازماندهی ایده‌ها و انتقالشان به فعالیت بیشتری احتیاج دارد؛ به همین علت توانایی‌اش به‌طور ناخودآگاه افزایش پیدا می‌کند.

مطالعه کنید  نحوه ی استفاده از قانون جذب

·        مغزتان را آموزش می‌دهید

قبل از اینکه به دنبال قوی‌ترین قرص تقویت حافظه باشید سعی کنید با تمرین تقویت حافظه و بازی‌های مختلف خودتان را به چالش بکشید. تفریحات و سرگرمی‌های جدید باعث انعطاف عضلات ذهنی می‌شوند، این موضوع به تقویت حافظه کمک می‌کند.

 

بهترین قرص تقویت حافظه جهان را می‌شناسید؟

بهترین-قرص-و-مکمل-تقویت-حافظه-جهان

مکمل‌های مغز که اصطلاحاً به آن‌ها نوتروپیک گفته می‌شود مکمل‌هایی هستند که برای بهبود عملکرد مغز در افراد سالم طراحی شده‌اند. این مکمل‌ها می‌توانند به بهبود حافظه، انگیزه، تمرکز، بهره‌وری و عملکرد کلی شناختی کمک کنند. نوتروپیک‌ها با محافظت از مغز در برابر زوال عقلی مرتبط با افزایش سن به ارتقاء سلامت طولانی مدت مغز کمک می‌کنند. برای اینکه بتوانید این قرص‌ها را راحت‌تر انتخاب کنید در اینجا بهترین مکمل‌های سلامت مغز در سال ۲۰۲۲ را به شما معرفی می‌کنیم.

  • تذکر: با توجه به اینکه این قرص‌ها و مکمل‌ها شیمیایی هستند و تحقیق روی آن‌ها همچنان ادامه دارد پیشنهاد می‌کنیم تا از راه‌های طبیعی به تقویت حافظه و تمرکزتان کمک کنید. از لحاظ علمی اکثر این قرص‌ها تأثیر کوتاه مدتی دارند و دائمی نیستند.

1.     بهترین مکمل نوتروپیک Mind Lab Pro

در میان مکمل‌های موجود در بازار Mind Lab Pro محبوبیت بیشتری دارد زیرا باعث تقویت عملکردهای شناختی می‌شود و تضمین کننده سلامت روانی طولانی مدت است. افراد مختلف می‌توانند برای حفظ عملکرد ذهنی و بهبود بهره‌وری از این قرص استفاده کنند به‌عنوان مثال افراد مسن می‌توانند برای بهبود حافظه بلند مدت یا کوتاه مدت این مکمل را میل کنند. Mind Lab Pro عوارض جانبی چندانی ندارد.

·        نمای کلی فرمول Mind Lab Pro

برخلاف «داروهای هوشمند» ارزان، Mind Lab Pro حاوی محرک‌های مضر یا افزودنی‌های مصنوعی نیست در عوض برای بهبود حافظه و محافظت از سلامت روان با مواد زیر کار می‌کند:

  • Citicoline:

سیتیکولین می‌تواند حافظه و توجه را با افزایش انرژی مغز و تقویت بازسازی عصبی تقویت کند.

  • فسفاتیدیل سرین یا سبز شارپ-PS: فسفاتیدیل سرین یک نوتروپیک است که ممکن است بتواند حافظه بلند مدت را بهبود بخشد.
  • Lion’s Mane Mushroom (Hericium erinaceus):

این قارچ خوراکی یا دارویی می‌تواند انعطاف پذیری مغز و بازسازی عصبی را تقویت کند؛ همچنین حافظه، تعادل خلق و خو و سلامت کلی مغز را بهبود ببخشد.

  • Bacopa monnieri:

این ترکیب به مغز کمک می‌کند تا آرام شود حتی ممکن است حافظه را بهبود ببخشد و آن را برای مطالعه ایده آل آماده کند.

  • L-theanine:

L-theanine می‌تواند امواج مغزی آلفا را افزایش دهد و بدون اینکه باعث عصبانیت یا استرستان شود شما را بیدار نگه دارد.

  • Rhodiola rosea:

این مکمل گیاهی می‌تواند عملکرد مغز را تقویت کرده و از استرس و اضطراب در موقعیت‌های پرفشار جلوگیری کند.

  • ویتامین‌های B6، B9 و B12:

ویتامین‌های گروه B با بهبود عملکرد مغز مرتب‌اند و از سلامت روان حمایت می‌کنند. ویتامین‌های B استفاده مؤثر از مواد شیمیایی مغز را تسهیل می‌کند و تشکیل غلاف میلین را برای محافظت از اعصاب جمجمه تسریع می‌بخشد.

مطالعه کنید  ضرب المثل های مهم انگلیسی درباره پول

2.     بهترین نوتروپیک برای بهبود یادآوری حافظه Noocube

اگر به دنبال بهترین قرص تقویت حافظه هستید می‌توانید از Noocube استفاده کنید. از لحاظ علمی این مکمل می‌تواند به تقویت حافظه و عملکرد شناختی کمک کند. Noocube باعث بهبود حافظه، افزایش تمرکز / انرژی ذهنی / مهارت‌های ارتباطی و توانایی چند وظیفه‌ای می‌شود.

·        نمای کلی فرمول Noocube

ترکیب قدرتمند Noocube شامل موارد زیر می‌شود:

  • Alphaglycerylphosphorylcholine:

Alphaglycerylphosphorylcholine که با نام آلفا GPC شناخته می‌شود سطح استیل کولین را در مغز افزایش می‌دهد، این امر حافظه و عملکرد شناختی را بهبود می‌بخشد.

  • Huperzine-A:

Huperzine-A یک عصاره خزه چینی است که می‌تواند حافظه و یادگیری را بهبود ببخشید.

  • پنجه گربه:

این مکمل گیاهی دارای خواص محافظت کننده عصبی است. برخی از مطالعات نشان می‌دهد که حتی ممکن است از بیماری پارکینسون جلوگیری کند.

  • Bacopa monnieri:

باکوپا حاوی ترکیباتی است که می‌تواند نورون‌های آسیب دیده را ترمیم کند و رشد عصب جدید را تسهیل کند.

  • Oat Straw:

کاه جو دوسر می‌تواند امواج آلفا-2 مغز را افزایش دهد و منجر به رسیدن خون اکسیژن بیشتر به مغز برای تحریک هوشیاری و بیداری شود.

  • L-theanine و L-tyrosine:

این اسیدهای آمینه می‌توانند استرس را کاهش و هوشیاری را افزایش دهند و آن‌ها را برای مبارزه با خستگی ذهنی ایده آل کنند.

3.     بهترین گزینه برای تمرکز و بهره‌وری Hunter Focus

بهترین-گزینه-برای-تمرکز-و-بهره‌وری-Hunter-Focus

Hunter Focus بهترین قرص تقویت حافظه خارجی است که باعث افزایش وضوح ذهنی و بهبود حافظه می‌شود. برخی از مردم حتی در شرایط پرفشار که تمرکز را مختل می‌کند هم از این قرص استفاده می‌کنند. این مکمل به شخص کمک می‌کند تا قدرت خلاقیتش را آزاد کند و فرایند یادگیری را بهبود ببخشد.

·        نمای کلی فرمول Hunter Focus

این مکمل ادعا می‌کند که دارای سه مزیت اصلی است:

  • تقویت خلق و خو

Phosphatidylserine: از سلول‌های مغز محافظت می‌کند، نورون‌ها را ترمیم و خلق و خو را تقویت می‌کند.

Ashwagandha: عملکرد شناختی را بهبود می‌بخشد، یادآوری را تقویت می‌کند و سطح استرس و اضطراب را کاهش می‌دهد.

  • ماتریس حافظه

Lion’s Mane Mushroom: رشد اعصاب شناختی را تحریک می‌کند و حفظ حافظه را بهبود می‌بخشد.

Maritime Pine Bark: جریان خون و اکسیژن به مغز را برای حمایت از عملکرد شناختی و بهبود مهارت‌های روانی حرکتی افزایش می‌دهد.

Bacopa monnieri: به مغز کمک می‌کند تا استرس کوتاه مدت و بلند مدت را کنترل کند و سرعت یادگیری و جذب حافظه را بهبود بخشد.

  • فعال سازی تمرکز

Citicoline: توانایی مغز برای تمرکز و تمرکز را با بهبود ارتباطات عصبی بهبود می‌بخشد.

L-Tyrosine: انعطاف پذیری ذهنی را تقویت می‌کند و عملکرد شناختی را برای تمرکز قوی‌تر، خلق و خوی بهتر و انگیزه بیشتر افزایش می‌دهد.

L-Theanine: سطح دوپامین، GABA و سروتونین را در مغز افزایش می‌دهد تا استرس را کاهش دهد و خلاقیت شما را آزاد کند.

مطالعه کنید  مراحل ارتباط مؤثر

4.     بهترین قرص هوشمند برای انرژی مغز Performance Lab Mind

اگر به دنبال بهترین قرص تقویت حافظه برای درس خواندن هستید Performance Lab Mind کمک می‌کند تا علاوه بر افزایش انرژی و تمرکز لازم برای انجام وظایف خلق و خوی‌تان را هم افزایش دهید. این مکمل سلول‌های آسیب دیده مغز را ترمیم و محافظت می‌کند. Performance Lab Mind باعث افزایش قدرت مغز، مقاومت در برابر فرسودگی شغلی، بهبود تمرکز / حافظه و انگیزه، افزایش مهارت یادگیری / تفکر و چند وظیفه‌ای، بهبود عملکرد ذهنی در موقعیت‌های پر فشار می‌شود.

·        نمای کلی فرمول Performance Lab Mind

در زیر برخی از موادی که Performance Lab Mind را از سایر مکمل‌های مغز متمایز می‌کند آورده شده است:

  • Cognizin:

Cognizin می‌تواند سطح استیل کولین را برای حمایت از شیمی مغز، یادگیری و بهبود حافظه افزایش دهد؛ همچنین می‌تواند ترمیم و بازسازی سلول‌های مغز را تسهیل کند.

  • Sharp-PS Green:

فسفاتیدیل سرین (PS) حاوی اسیدهای چربی می‌باشد که ممکن است عملکرد شناختی و تشکیل سلول‌های مغز را بهبود بخشد.

  • Ajipure L-tyrosine:

Ajipure L-tyrosine مواد شیمیایی مغز را که کمک کننده فعالیت ذهنی است دوباره پر می‌کند. این اتفاق می‌تواند بر بهبود مهارت‌های تفکر و جلوگیری از فرسودگی تأثیر بگذارد.

  • Maritime Pine Bark Extract:

این عصاره طبیعی حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی می‌باشد که می‌تواند رادیکال‌های آزادی که ممکن است به مغز آسیب برساند را از بین ببرد؛ همچنین می‌تواند به بازسازی سلول‌های مغز کمک و از جریان خون عصبی پشتیبانی می‌کند.

 

کلام آخر

در این مقاله ۴ قرص تقویت حافظه محبوب در سال ۲۰۲۲ را با یکدیگر بررسی کردیم. بهترین زمان مصرف قرص تقویت حافظه متناسب با هر قرصی متفاوت است. با توجه به اینکه این قرص‌ها شیمیایی هستند و در کنار مزایای بسیار زیادشان عوارض هم دارند پیشنهاد می‌کنیم به جای اینکه به دنبال این قرص‌های موقتی باشید به دنبال راهکارهای دائمی بگردید؛ به عنوان مثال پکیج‌هایی هستند مانند پکیج دوپینگ مغز جاوید که به شما تکنیک‌هایی را آموزش می‌دهند که باعث تقویت دائمی حافظه‌تان می‌شود.

 

سؤالات متداول در خصوص قرص تقویت حافظه

بهترین قرص تقویت حافظه را معرفی کنید را معرفی کنید؟

قرص‌های Mind Lab Pro، Noocube، Hunter Focus و Performance Lab Mind در سال ۲۰۲۲ محبوبیت زیادی دارد.

آیا قرص تقویت حافظه گیاهی هم داریم؟

اگر به دنبال بهبود و تقویت حافظه با گیاهان دارویی هستید، می‌توانید از آویشن / جعفری / سعد کوهی / مریم گلی / اسطوخودوس / نعنا فلفلی / بابونه / جینکو / باکوبا یا کندر استفاده کنید. روغن ماهی، جینکوبیلوبا، جینسینگ و کراتین از مولتی‌ویتامین‌هایی هستند که برای تقویت حافظه توصیه می‌شوند.

آیا از عوارض قرص تقویت حافظه آگاه هستید؟

حتی اگر از بهترین قرص تقویت حافظه هم استفاده کنید باز هم عوارضی را متحمل می‌شوید اما توصیه ما این است که هرگز تحقیق و مشورت با پزشک متخصص از این داروها استفاده نکنید.