میدانید آموزش زبان انگلیسی چند ترم است؟

ترم‌های-آموزش-زبان-انگلیسی-

زبان انگلیسی سطوح مختلفی دارد و زبان آموزان بر اساس سطح آگاهی که دارند دسته بندی می‌شوند. هر سطح میزان مهارت زبان آموزان را نشان می‌دهد. در این مقاله می‌خواهیم ترم‌های آموزش زبان انگلیسی را از سطح مبتدی تا پیشرفته با یکدیگر بررسی کنیم. شما می‌دانید که در حال حاضر در چه سطحی هستید؟

 

ترم زبان چیست؟

زبان انگلیسی شامل سطح مقدماتی، متوسطه و پیشرفته می‌شود.

1.     سطح مقدماتی

سطح-مقدماتی-ترم-زبان

سطح مبتدی مقدماتی، سطح متوسطه مقدماتی و سطح پیشرفته مقدماتی سطوحی هستند که دوره مقدماتی را تشکیل می‌دهند.

  • در سطح مقدماتی سلام و احوال پرسی ساده انگلیسی را یاد می‌گیرید و می‌توانید خودتان را معرفی کنید.
  • در سطح میانی یا سطح متوسطه مقدماتی می‌توانید درباره موضوعات روزمره و عامیانه صحبت کنید.
  • در سطح پیشرفته می‌توانید با تسلط بهتری یادداشت نویسی کنید، به مکالمه بپردازید، فیلم کوتاه ببینید و به‌طور کلی تجزیه و تحلیل کنید.

2.     سطح متوسطه

این سطح هم به سه سطح زیر بنایی تقسیم می‌شود.

  • در سطح مقدماتی می‌توانید با دیگران درباره موقعیت‌های خاص صحبت کنید، جملات کوتاهی را درباره سفارش غذا یا موقعیت مکانی خودتان بگویید و درباره اطلاعات شخصی خود حرف بزنید.
  • در سطح متوسطه یا میانی می‌توانید به جای استفاده از اصطلاحات حفظ شده از جملات کوتاه استفاده کنید و منظور خود را به دیگران برسانید.
  • در سطح پیشرفته می‌توانید درباره اتفاقات روزمره راحت‌تر حرف بزنید و گفتگوهای پیشرفته‌تری داشته باشید.

3.     سطح پیشرفته

سطح-پیشرفته-ترم-زبان

  • در سطح ابتدایی پیشرفته شما می‌توانید درباره مسائل روزمره صحبت کنید اما گاهی اوقات اصطلاحات و جملاتی که به کار می‌برید کوتاه و تک جمله‌ای هستند.
  • در سطح میانی می‌توانید به راحتی در مکالمات شرکت کنید و به‌صورت بهینه‌تری از لغات و اصطلاحاتی که یاد گرفته‌اید استفاده کنید.
  • در آخرین سطح شما قادرید ارتباط خوب و قوی را با افراد دیگر برقرار کنید. شاید دایره لغاتتان همچنان محدود باشد اما اکثر لغات ضروری و کاربردی که به آن‌ها احتیاج دارید را یاد گرفته‌اید.
مطالعه کنید  از فواید تندخوانی چه میدانید ؟

پس تعداد ترم‌های زبان انگلیسی را فهمیدید. بعد از پشت سر گذاشتن این مراحل به سطوح بالاتری می‌رسید و می‌توانید به راحتی ترجمه کنید، در آزمون‌های بین‌المللی شرکت کنید، از دانش خود استفاده کنید و گفت و گوی راحت و روانی را با هر فردی داشته باشید.

 

تعداد ترم‌های آموزش زبان انگلیسی بر اساس استاندارد CEFR

بر اساس این استاندارد اروپایی زبان انگلیسی به سطوح مختلفی تقسیم بندی می‌شود. این سطح بندی نه تنها توانایی زبان‌آموزان بومی بلکه توانایی مردم کل جهان را مشخص می‌کند.

1.    (A1) Elementary

در این سطح زبان آموزان هیچ پیش زمینه‌ای از زبان انگلیسی ندارند و سطح دانش آن‌ها بسیار پایین است. در سطح مبتدی آن‌ها می‌توانند اصطلاحات روزانه، عبارات پایه و نحوه معرفی خودشان را به دیگران یاد بگیرند و مکالمات ساده‌ای با لحن واضح و آرام داشته باشند.

2.    (A2) Pre-Intermediate

در این سطح زبان آموزان می‌توانند کلمات و اصطلاحات رایج را بگویند، جملات را تا حدودی درک کنند، درباره موقعیت‌های گوناگون حرف بزنند، از اتفاقات روزمره‌ای که برایشان پیش آمده بگویند و نیازهای ضروری‌شان را مطرح کنند.

3.    (B1) Intermediate

(B1)-Intermediate

زبان آموزانی که به این سطح می‌رسند دوره مقدماتی را پشت سر گذاشته‌اند پس تسلط نسبتاً بهتری به زبان انگلیسی دارند. آن‌ها می‌توانند درباره موقعیت‌های معمولی، کاری، تحصیلی و اوقات فراغت حرف بزنند / در موقعیت‌های ساده صحبت کنند / متن‌های ساده را درک کنند / درباره موضوعات شخصی خودشان حرف بزنند و از اهداف و آرزوهایشان بگویند.

4.    (B2) Upper-Intermediate

زبان آموزانی که به سطح دوم متوسطه می‌رسند برای ورود به سطح پیشرفته آماده می‌شوند. آن‌ها در این مرحله می‌توانند مکالمه خوبی داشته باشند، درباره موضوعات مختلف با جزئیات حرف بزنند، نظراتشان را درباره مزایا و معایب موضوعات گوناگون مطرح کنند.

مطالعه کنید  رابطه حرف Q و ... در انگلیسی - استاد مرتضی جاوید

5.    (C1) Advanced

این ترم زبان انگلیسی سخت‌تر است زیرا شما وارد سطح پیشرفته شده‌اید. زبان آموزانی که این مرحله را پشت سر می‌گذارند، می‌توانند در آزمون‌های بین‌المللی نتایج خوبی را کسب کنند. آن‌ها می‌توانند موضوعات پیچیده و طولانی را درک کنند، در مکالمات خود کم‌ترین مشکل را تجربه کنند، درباره موضوعات تخصصی، آکادمیکی یا اجتماعی حرف بزنند و متون پیچیده‌ای را به انگلیسی بنویسند.

6.    (C2) Proficiency

این سطح آخرین سطح می‌باشد. زبان آموزانی که بتوانند به این مرحله برسند به درک بالایی از زبان انگلیسی رسیده‌اند. آن‌ها می‌توانند مهارت خودشان را تکمیل کنند، در لحظه مفاهیم مختلف را درک کنند، هر مطلبی که می‌شنوند را متوجه شوند، هر موضوعی که می‌خوانند را کاملاً درک کنند. این افراد تا حد زیادی شبیه انگلیسی زبان بومی می‌شوند.

 

پیشنهاد ما برای تقویت مهارت زبان انگلیسی در مدت زمان کوتاه با سرعت بالا

تقویت-مهارت-زبان-انگلیسی-در-مدت-زمان-کوتاه-با-سرعت-بالا

در بخش‌های قبلی ترم‌های زبان انگلیسی را شناختید حالا می‌خواهیم ترفندهایی را به شما آموزش دهیم که بتوانید ضعف‌های خودتان را در زبان انگلیسی جبران کنید. همان‌طور که می‌دانید زبان انگلیسی چهار مهارت اصلی دارد.

اغلب افرادی که تسلط نسبی بر زبان دارند معمولاً در یکی از مهارت‌های ضعیف‌تر هستند! پیشنهاد ما این است که بر اساس ضعف، دغدغه و نیازی که دارید از پکیج‌های استاد مرتضی جاوید استفاده کنید تا بتوانید سطح تسلط خودتان را به حد انتظار برسانید.

1.    تقویت vocabulary

اگر می‌خواهید دایره لغاتتان را تقویت کنید “پکیج ۲۰۰۰ واژه شگفت انگیز جاوید” را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در این پکیج می‌توانید دایره لغات، ترجمه و reading خودتان را تقویت کنید و برای آزمون‌های بین‌المللی آماده شوید. این محصول برای زبان آموزان سطح مبتدی تا پیشرفته کاربرد دارد.

  • قیمت: ۱۵۹۰۰۰۰ تومان

2.    تقویت speaking

اگر دوست دارید مکالمه خودتان را تقویت کنید “پکیج آمپول مکالمه انگلیسی و ۱۰۰۰ لغت” را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در این محصول ۱۰۰۰ لغت انگلیسی را به همراه ۴۰۰ قالب کاربردی مکالمه زبان یاد می‌گیرید. با این محصول می‌توانید مکالمات روزمره انگلیسی را بدون نیاز به گرامر یاد بگیرید.

  • قیمت: ۱۵۹۰۰۰۰ تومان
مطالعه کنید  نحوه ی استفاده از قانون جذب

3.    تقویت reading

برای تقویت این مهارت “پکیج تقویت کوانتومی reading” را به شما پیشنهاد می‌کنیم. با این محصول می‌توانید سریع‌تر و راحت‌تر بخوانید، بهتر به خاطر بسپارید و با قدرت تست بزنید.

  • قیمت: ۲۰۰۰۰۰ تومان

4.    تقویت writing

برای اینکه بتوانید این مهارت را یاد بگیرید “پکیج تقویت کوانتومی writing” را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با این پکیج آموزش زبان انگلیسی می‌توانید نحوه نگارش به زبان انگلیسی، ویرایش، نویسندگی در موضوعات و سبک‌های مختلف و نحوه صحیح انتخاب واژگان را یاد بگیرید.

  • قیمت: ۲۰۰۰۰۰ تومان

 

کلام آخر

در این مقاله تعداد ترم‌های زبان انگلیسی را فهمیدید و مهارت‌هایی که زبان آموزان در هر ترم کسب می‌کنند را شناختید. زبان انگلیسی بر اساس آزمون‌های بین‌المللی هم فرق می‌کند به‌عنوان مثال آزمون آیلتس یا تافل سطح بندی خاص خودش را دارد. اگر نمی‌دانید که در حال حاضر در چه سطحی هستید می‌توانید با آزمون‌های تعیین سطح آنلاین یا حضوری این موضوع را بفهمید و برحسب شرایطتان در کلاس زبان ثبت نام کنید.

 

سؤالات متداول در مورد ترم‌های آموزش زبان انگلیسی

تعداد ترم‌های زبان انگلیسی چگونه است؟

زبان انگلیسی بر اساس استاندارد CEFR ۶ سطح Elementary، Pre-Intermediate، Intermediate، Upper-Intermediate، Advanced و Proficiency دارد.

بر اساس ترم‌های زبان باید چه کتاب‌هایی را تهیه کنیم؟

پیشنهاد ما به ترتیب از سطح مبتدی تا سطح پیشرفته American English File Starter، American English File 1، American English File 2، American English File 3، American English File 4 و American English File 5 هستند.

مهم‌ترین آزمون‌های زبان انگلیسی چه آزمون‌هایی هستند؟

شما بر اساس ترم‌های زبان سطح تسلط و نیاز خودتان می‌توانید در آزمون‌های آیلتس، تافل، MSRT، IBT یا EPT شرکت کنید.