آیا مویز برای تقویت حافظه خوب است؟

تقویت-حافظه-با-مویز-

آیا شما هم شنیده‌اید که می‌گویند برخی از غذاها، میوه‌ها، آجیل‌ها یا مویز برای تقویت حافظه  خوب هستند؟ تحقیقاتی که اصطلاحاً روی غذاهای مغز انجام شد نشان داد که برخی از مواد شیمیایی موجود در غذاهایی که می‌خوریم مستقیماً روی سلول‌های مغزی تأثیر می‌گذارند. آیا واقعاً غذاها باعث می‌شوند تا ما بچه‌های باهوش‌تر داشته باشیم، حافظه خودمان را تقویت کنیم یا از بیماری‌های مرتبط با افزایش سن مانند زوال عقل جلوگیری کنیم! پاسخ ما مثبت است. اگرچه هیچ غذای معجزه‌آسایی وجود ندارد که کودک شما را نابغه کند اما غذاهایی هستند که می‌توانند قدرت مغز را افزایش دهند یا از ابتلا به آلزایمر جلوگیری کنند. غذاهایی که می‌خوریم از لحاظ جسمی و ذهنی روی ما تأثیر می‌گذارند. در این مقاله با ما همراه باشید تا تقویت حافظه با مویز با یکدیگر بررسی کنیم.

 

تأثیر خوردن مویز در افزایش حافظه

اولین موضوعی که می‌خواهیم به آن بپردازیم نقش مویز در تقویت حافظه است. متخصصان تغذیه معتقدند مصرف ۱۵ عدد مویز به‌صورت روزانه علاوه بر اینکه باعث تقویت حافظه می‌شود با سرطان مقابله می‌کند. مویز از خانواده کشمش است و جزء گروه میوه‌ها به حساب می‌آید.

این کشمش سیاه آنتی‌اکسیدان‌های فراوانی دارد که به تقویت حافظه کمک می‌کنند به همین علت توصیه می‌شود روزانه ۵ تا ۱۵ عدد مویز دانه درشت خورده شود؛ به گونه‌ای که تمام قسمت‌های آن حتی هسته‌اش کاملاً جویده شود.

جالب است که بدانید عده‌ای از متخصصان بر این باورند مصرف مویز باعث کاهش افسردگی می‌شود. شما می‌توانید از مویز به جای قند در کنار چای استفاده کنید. مویز علاوه بر اینکه هضم کننده غذا است تمام اعضای بدن به خصوص کلیه و مثانه را گرم می‌کند؛ به همین علت مصرف متعادل آن باعث تقویت کبد، معده، مثانه و کلیه‌ها می‌شود. اگر به افزایش حافظه با مویز ایمان دارید حتماً هنگام خرید، مویزهایی که پرگوشت / چاق / کم دانه و شیرین هستند را انتخاب کنید.

مطالعه کنید  تکنیک های ریدینگ آیلتس

 

بهترین زمان استفاده از مویز

تأثیر-خوردن-مویز-در-افزایش-حافظه

اگر شما هم جزء افرادی هستید که صبح‌ها بعد از بیداری احساس ضعف، ناتوانی و خستگی می‌کنند بهتر است تا ۶ ماه به‌صورت ناشتا مویز مصرف کنید تا بدنتان قوی، مغزتان تقویت و سردی و بلغم از بدنتان خارج شود.

 

انواع آجیل‌هایی که شما را باهوش‌تر می‌کنند

در بخش قبلی درباره راز تقویت حافظه با خوردن مویز صحبت کردیم حالا می‌خواهیم آجیل‌های دیگری که در تقویت حافظه تأثیر گذارند را همراه با هم بشناسیم. مطالعات زیادی درباره نقش آجیل‌ها برای تقویت حافظه انجام شده است.

دانشمندان معتقدند آجیل‌ها سرشار از مواد مغذی مانند اسیدهای چرب غیراشباع، امگا ۳، دوکوزاهگزانوئیک اسید (DHA)، ایکوزاپنتانوئیک اسید (DPA) و دوکوزاپنتانوئیک اسید (DPA) هستند.

اسیدهای چرب برای مغز و بقیه بدن ضروری هستند و باعث رشد سلول‌های جدید در مغز می‌شوند، حافظه را تقویت می‌کنند، تمرکز را بهبود می‌بخشند و باعث افزایش سرعت فکر کردن می‌شوند. جالب است که بدانید آجیل‌ها مواد معدنی زیادی از جمله فسفر، پتاسیم، فلز، روی، مس و سلنیوم دارند.

1.    گردو

گردو-برای-تقویت-حافظه

گردو یکی از بهترین خوراکی‌هایی است که سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و مواد مغذی مورد نیاز برای مغز است. بر اساس تحقیقات انجام شده مصرف گردو به‌طور قابل توجهی باعث افزایش قدرت یادگیری می شود و حافظه را بهبود می‌بخشد و باعث کاهش اضطراب می‌شود. خوردن روزانه ۱٫۶ و ۱٫۱ گرم از اسیدهای چرب امگا ۳ به ترتیب برای مردان و زنان کافی است.

2.    بادام

بادام و مویز مؤثر در افزایش حافظه هستند. بادام از فرد در برابر از دست دادن حافظه و زوال شناختی مرتبط با افزایش سن محافظت می‌کند. این خوراکی خوشمزه بالاترین میزان ویتامین E را دارد. بادام بو داده می‌تواند به تنهایی، با غلات، سایر غذاها یا به‌صورت ترکیبی در شیر استفاده شود.

مطالعه کنید  با اضطراب خداحافظی کنیم با رعایت 7 نکته!

3.    بادام زمینی

بادام زمینی سرشار از نیاسین از این ویتامین نقش زیادی در بهبود بیماری‌های عصبی دارد. چند عدد بادام زمینی بخوریم تا مورد نیاز بدن را دریافت کنیم؟ بادام زمینی حدوداً ۱۲٫۹ میلی گرم نیاسین در هر ۱۰۰ گرم دارد. به‌طور حدودی مردان به ۱۶ میلی گرم و خانم‌ها به ۱۴ میلی گرم نیاز دارند.

4.    فندق

فندق-برای-تقویت-حافظه

فندق به دلیل داشتن منگنز، فولات، تیامین، ویتامین E و اسیدهای چرب نقش زیادی در تقویت حافظه دارد. فندق می‌تواند با کاهش شناختی مرتبط با افزایش سن، آلزایمر، زوال عقل و پارکینسون مبارزه کند. این خوراکی به دلیل داشتن منگنز عملکرد شناختی را بهبود می‌بخشد.

5.    دانه کدو تنبل

شاید از نظر فنی دانه کدو تنبل در لیست آجیل‌ها قرار نگیرد اما سرشار از آنتی‌اکسیدان است. این دانه مقادیر زیادی منیزیم، آهن، روی و مس دارد که به ترتیب هر کدام از این ویتامین‌ها می‌توانند به تقویت یادگیری و حافظه، جلوگیری از اختلالات شناختی، جلوگیری از بیماری‌های عصبی و حفظ سیگنال‌های عصبی تأثیر گذار باشند.

6.    کشمش

در ابتدای مقاله افزایش حافظه با خوردن مویز را از لحاظ علمی بررسی کردیم. مویز نوعی کشمش است اما خود کشمش به تنهایی چه تأثیری در تقویت حافظه دارد؟

کشمش ترکیب رایجی است که در اغلب نان‌ها، دسرها یا غذاها استفاده می‌شود و فواید زیادی برای مغز و بدن دارد. مواد مغذی موجود در مویز باعث بهبود حافظه و تمرکز می‌شود. این خوراکی علاوه بر تأثیری که در مغز دارد، می‌تواند به تقویت استخوان‌ها و دندان‌ها هم کمک کرده و نقش مهمی را در عضلات ایفا کند.

مطالعه کنید  چگونه فرزندان خود را به زبان انگلیسی علاقه مند کنیم؟

کشمش حاوی کلسیم و پروتئین است فقط باید حواستان باشد که به مقدار کافی از آن استفاده کنید تا به دلیل داشتن قندش دچار آسیب نشوید. این میان وعده سالم می‌تواند به تنهایی یا در قالب خوراکی‌های خوشمزه دیگر استفاده شود.

کلام آخر

با توجه به اینکه عملکرد مغز به‌طور طبیعی با افزایش سن کاهش و درصد ابتلا به آلزایمر افزایش پیدا می‌کند در نتیجه شما باید هر اقدامی که می‌تواند از مغز محافظت کند و بروز این اتفاقات را به تأخیر بیندازد را جدی بگیرید.

یکی از بهترین راه‌های محافظت از مغز تأمین مواد مغذی مورد نیاز این اندام است. در این مقاله تلاش کردیم تا تقویت حافظه با مویز و سایر آجیل‌های خوشمزه را به دقت را بررسی کنیم. فقط کافی است تعدادی از این خوراکی‌ها را به برنامه غذایی روزانه‌تان اضافه کنید تا بعد از مدتی شاهد تأثیر چشمگیر آن باشید.

سؤالات متداول تقویت حافظه با مویز

بهترین غذاهای تقویت کننده حافظه چه غذاهایی هستند؟

ماهی چرب، زغال اخته، کلم بروکلی، هویج، رزماری گوجه‌فرنگی و مویز برای تقویت حافظه مفید هستند.

کدام آجیل‌ها باعث تقویت حافظه می‌شوند؟

گردو، بادام، بادام زمینی، فندق، دانه کدو تنبل و مویز برای تقویت حافظه بسیار خوب و مقوی هستند.

افزایش حافظه با مویز چگونه اتفاق می‌افتد؟

مصرف روزانه ۱۵ عدد مویز به تقویت حافظه، مقابله با سرطان و کاهش افسردگی کمک می‌کند؛ همچنین باعث تقویت معده، کبد، کلیه و مثانه می‌شود.