تسلط کامل به زبان انگلیسی با چند روش بی نظیر!

تسلط-کامل-به-زبان-انگلیسی-

زبان انگلیسی رایج‌ترین زبان در جهان است و روز به روز بر شمار افرادی که آن را به‌عنوان زبان دوم یاد می‌گیرند افزوده می‌شود. علی رغم اینکه امروزه اکثر کشورها دانش‌آموزان را به مطالعه و آموزش زبان انگلیسی به‌عنوان زبان دوم تشویق می‌کنند اما آن‌ها فقط اصول اولیه را درک می‌کنند و برای تسلط کامل به زمان بیشتری احتیاج دارند. برای تسلط کامل به زبان انگلیسی مطالعه بخش‌های زیر را از دست ندهید.

 

12 تکنیک سریع برای تسلط کامل به زبان

یادگیری زبان همیشه به معنای نشستن در کلاس درس و مطالعه مباحث گرامری پیچیده نیست! چند را برای بهبود درک شما از زبان انگلیسی وجود دارد که می‌تواند بسیار سرگرم‌کننده باشد و به یادگیری سریع زبان انگلیسی کمک کند.

1.    بخوانید و بنویسید

تسلط-به-زبان-با-خواندن-و-نوشتن

بهترین راه برای تسلط به زبان انگلیسی “خواندن منظم” است. فرقی نمی‌کند یک رمان خوب بخوانید یا روزنامه‌ها و مجلات را برای مطالعه انتخاب کنید. مادامی که لغات و عبارات جدید را یاد می‌گیرید انگلیسی شما بهبود می‌یابد.

علاوه بر خواندن سعی کنید مقداری هم نوشتن به زبان انگلیسی را تمرین کنید؛ به‌عنوان مثال یک وبلاگ آنلاین داشته باشید یا نظرتان را درباره وب سایت‌هایی که می‌خوانید ارسال کنید. حتی اگر کسی کامنت شما را نخواند باز هم به بهبود دایره لغاتتان کمک کرده‌اید و خودتان را مورد آزمایش قرار داده‌اید.

2.    در یک گفت و گو شرکت کنید

این تکنیک مخصوص کسانی است که می‌خواهند انگلیسی را به‌عنوان زبان دوم یاد بگیرند. این گروه از افراد معمولاً بر جنبه‌های نظری زبان تسلط دارند اما دستورات گرامری تلفظ و لهجه‌ها برای آن‌ها دشوار است. اگر جزء این گروه هستید با صحبت کردن در موقعیت‌های مختلف می‌توانید قوانین گرامری را بشناسید و مهارتتان در زبان را ارتقا دهید.

مطالعه کنید  آموزش الفبای زبان انگلیسی برای کودکان

3.    بازی‌های کلمه‌ای را انجام دهید

یکی از سرگرم‌کننده‌ترین راه‌ها برای تسلط کامل بر زبان انگلیسی انجام بازی‌های آموزشی است؛ به‌عنوان مثال شما می‌توانید جدول کلمات متقاطع را حل کنید، روزنامه‌ها / کتاب‌ها و مجلات زیادی هستند که این جدول را دارند. جدول کلمات متقاطع باعث بهبود درکتان از زبان انگلیسی، گسترش دایره لغات و بهبود مهارت تفکر انتقادی‌تان می‌شود. اگر دسترسی به این مجلات برای شما دشوار است، می‌توانید اپلیکیشن Scrabble نصب کنید.

4.    تلویزیون ببینید اما …

دیدن-فیلم-برای-تسلط-بر-زبان

شما می‌توانید زبان انگلیسی را در حین تماشای تلویزیون یاد بگیرید. فیلم‌ها، سریال‌ها و برنامه‌های مختلفی هستند که هم جنبه سرگرمی دارند و هم جنبه آموزشی. شما می‌توانید در هر سطحی که هستید با تماشای تلویزیون زبانتان را تقویت کنید. ابتدا از زیرنویس فارسی کمک بگیرید اما به تدریج بدون کمک زیرنویس فیلم ببینید و خودتان را به چالش بکشید.

5.    به وسایل مورد علاقه‌تان برچسب بزنید

یک راه سریع و ارزان برای بهبود زبان چسباندن لغت‌های مختلف به وسایل خانه است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که هر روز لغات جدیدی را روی کاغذ بنویسید و آن را به وسایل اطرافتان بچسبانید تا در طول روز چندین بار آن‌ها را ببینید. این تکنیک برای زبان آموزان مبتدی تا پیشرفته کاربرد دارد.

6.    در یک دوره آموزشی ثبت نام کنید

شرکت در کلاس‌های حضوری یا ثبت نام در دوره‌های آنلاین یا استفاده از پکیج ها مطمئن‌ترین راه برای بهبود مهارت زبان است. دوره‌های آموزشی و پکیج‌ آموزشی زبان انگلیسی تنوع زیادی دارند و به شما اجازه می‌دهند تا این مهارت را مطابق با نیازتان در یک محیط امن و دوستان یاد بگیرید.

7.    نحوه مسلط شدن به زبان انگلیسی با کتاب‌های مرجع

مسلط-شدن-به-زبان-انگلیسی-با-کتاب‌های-مرجع

از اینکه همیشه یک فرهنگ لغت کوچک برای حفظ واژگان انگلیسی همراهتان داشته باشید، نترسید. فرهنگ لغت کمک می‌کند تا معنی هر کلمه‌ای که نمی‌دانید را سریع پیدا کنید حتی لغات قوی و پرکاربردتر را به جای لغات تکراری یاد بگیرید. اگر جابه‌جایی فرهنگ لغت برای شما دشوار است، می‌توانید از لغت نامه‌های آنلاین استفاده کنید.

8.    اصطلاحات رایج انگلیسی را یاد بگیرید

زبان انگلیسی بخش‌هایی دارد که نمی‌توان آن را در یک کتاب آموزشی پیدا کرد به‌عنوان مثال اصطلاحات و افعالی هستند که در مکالمات روزمره به کار می‌روند و افرادی که می‌خواهند انگلیسی را مانند زبان مادری یاد بگیرند باید آن‌ها را بشناسند.

9.    اشتباهاتتان را به خاطر بسپارید

برای مسلط شدن به زبان انگلیسی بدون شک اشتباهات زیادی را مرتکب می‌شوید که قابل انکار نیستند اما این احتمال وجود دارد که برخی از اشتباهات را بارها و بارها تکرار کنید! از این به بعد هر اشتباهی که انجام دادید را روی کاغذ بنویسید تا هیچ وقت آن را فراموش نکنید.

مطالعه کنید  آموزش افعال بی قاعده در زبان انگلیسی

10.    خودتان را در شرایط سخت قرار دهید

به دنبال موقعیت‌هایی باشید که صحبت کردن، خواندن یا گوش دادن به آن خارج از منطقه راحتی‌تان است در این شرایط مجبور می‌شوید تا تمرکزتان را بیشتر و مهارت زبانتان را تقویت کنید.

11.    زبان رسانه‌های اجتماعی در گوشی موبایلتان را تغییر دهید

تغییر-زبان-گوشی-برای-تسلط-به-زبان-انگلیسی

آیا تا به حال برای شما پیش آمده به‌طور تصادفی یک سایت انگلیسی را باز کرده باشید و سریعاً دکمه بازگشت را بزنید! معمولاً خواندن تصاویر یا متن‌هایی که به زبان انگلیسی هستند برای ما چالش برانگیز است و دوست نداریم خودمان را درگیر کنیم اما یکی از روش های تسلط به زبان انگلیسی دقیقاً انجام همین کار است. از امروز به بعد زبان تلفن همراه، فیس‌بوک، توییتر، اینستاگرام و تلگرامتان را به انگلیسی تغییر دهید و خودتان را در این زبان غرق کنید.

12.    واقع‌بین باشید

افرادی که در حال یادگیری زبان انگلیسی هستند معمولاً می‌خواهند با سرعت غیرواقعی بر این مهارت مسلط شوند. شما باید با خودتان صادق باشید. معمولاً معلم‌ها فقط چند ساعت برای شما زمان می‌گذارند و این وظیفه شما است که در این ساعت‌ها مطالب آموزشی را به خوبی به خاطر بسپارید و در طول روز هم این مهارت را تمرین کنید.

اگر هدفتان این است که فقط چند روز در هفته زبان بخوانید و در مدت کوتاهی بر آن مسلط شوید احتمالاً با شکست مواجه می‌شوید زیرا زبان انگلیسی مهارتی است که به مطالعه، تکرار، تمرین و ممارست احتیاج دارد.

 

چه قدر باورهای محدود کننده در مسیر یادگیری زبان را می‌شناسید!

باورهای-محدود-کننده-در-مسیر-یادگیری-زبان

تا به حال چند بار تصمیم به یادگیری زبان گرفته‌اید اما صداهایی در سرتان گفته‌اند که نمی‌توانید این کار را انجام دهید؟ این صداها و باورهای محدود کننده شما را متقاعد می‌کنند تا یادگیری زبان را شروع نکنید و از رؤیاهایتان دور بمانید. اگر زمان مسلط شدن به زبان انگلیسی برای شما فرا رسیده این باورها را بشناسید تا مانع یادگیری شما نشوند.

من قبلاً برای یادگیری زبان روش‌های مختلفی را امتحان کرده‌ام اما هیچ کدام از آن‌ها جواب نداده‌اند!

اگر تا به حال این کار را انجام داده‌اید جای تشویق دارد. کپی کردن و الگو برداری از یک شخص دیگر قطعاً جواب می‌دهد اما نکته اصلی این است که از چه کسی کپی می‌کنید! زبان آموزان زیادی هستند که اساتید خوبی را برای یادگیری زبان انتخاب نمی‌کنند به همین علت هم نمی‌توانند به نتیجه مطلوبی که مد نظرشان است، برسند.

مطالعه کنید  کاتالوگ وجود شما چیه؟

من نمی‌توانم لهجه‌های مختلف زبان را بشناسم و مانند آن‌ها صحبت کنم!

ما هر روز توسط چیزهای زیادی بمباران می‌شویم و نمی‌دانیم که چه موضوعی درست است و باید روی چه چیزی تمرکز کنیم. اگر در لهجه و تلفظ زبان انگلیسی مشکل دارید ابتدا با صدای بلند حرف بزنید، صدای خودتان را ضبط کنید، از یک فرد با تجربه بخواهید تا صدای شما را گوش کند و اشتباهاتتان را بگوید؛ با این کار به راحتی متوجه می‌شوید که اشکالتان کجا است.

من برای یادگیری زبان پیر هستم!

بهترین راه مسلط شدن به زبان انگلیسی مقابله با این باور است. وقتی که یک زبان دوم را یاد می‌گیرید در حال یادگیری یک سیستم گفتاری کاملاً جدید هستید. شما از کودکی با یک زبان اصلی بزرگ شده‌اید و قوانین دستوری، صداها، ملودی و لغات آن را به‌طور کامل یاد گرفته‌اید پس زمانی که شروع به یادگیری یک زبان جدید می‌کنید باید دوباره تمام این کارها را انجام دهید.

قبل از هر چیز باید این موضوع را برای خودتان روشن کنید که هیچ‌وقت برای یادگیری انگلیسی دیر نیست. افرادی که در سنین بالا تصمیم به یادگیری زبان می‌گیرند هیچ تفاوتی با افراد کم سن و سال ندارند فقط باید زمان بیشتری را صرف یادگیری کنند.

 

کلام آخر

یکی از راه‌های تسلط به زبان انگلیسی در سه ماه “شناخت باورهای محدود کننده در مسیر یادگیری” است. هنگامی که این باورها را بشناسید نه تنها انگیزه شما برای یادگیری بیشتر می‌شود بلکه استرس و اضطرابتان از بین می‌رود. در این مقاله تکنیک‌هایی را برای یادگیری زبان بررسی کردیم. بدون شک با انجام این تکنیک‌ها می‌توانید سرعت یادگیری‌تان را در مقایسه با سایر دوستانتان افزایش دهد.

 

سؤالات متداول در رابطه با تسلط کامل به زبان انگلیسی

1. آیا بهترین راه برای تسلط کامل به زبان انگلیسی ثبت نام در کلاس‌های آموزشی است؟

بدون شک ثبت نام در کلاس‌های آموزشی یک راهکار خوب برای یادگیری زبان است اما تنها راه یادگیری نیست. شما می‌توانید در خانه هم این مهارت را به کمک یوتیوب، پادکست‌های انگلیسی، بازی‌های آموزشی و ... یاد بگیرید.

2. آیا فیلم دیدن یا گوش دادن به موسیقی مانع آموزش و یادگیری زبان می‌شود؟

خیر، آهنگ‌ها و فیلم‌های زبان اصلی بهترین راه برای تسلط کامل به زبان انگلیسی هستند فقط باید هوشمندانه انتخاب شوند.

3. رایج‌ترین باور محدود کننده‌ای که مانع از تسلط کامل به زبان انگلیسی می‌شود، چیست؟