بهترین روش یادگیری لغات آیلتس

یادگیری-لغات-آیلتس-

آزمون آیلتس ممکن است بخش مخصوصی برای لغات نداشته باشد اما واژگان در تمام بخش‌های آزمون حضور دارد. هنگامی که در حال جواب دادن به سؤالات بخش speaking، reading، writing یا listening هستید باید از کلمات مختلف استفاده کنید و این موضوع به تنهایی اهمیت یادگیری لغات را برای شرکت در آزمون آیلتس اثبات می‌کند. یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که داوطلبان مرتکب می‌شوند این است که زمان زیادی را صرف آماده‌سازی برای این آزمون می‌کنند اما هیچ تلاشی برای آموزش بهبود زبان انگلیسی عمومی‌شان نمی‌کنند! اگر این مقاله را به قصد یادگیری لغات ضروری ایلتش می‌خوانید پس با ما همراه باشید تا جدیدترین راه‌های حفظ واژگان انگلیسی را به شما معرفی کنیم.

 

اصول طلایی حفظ لغات ضروری آیلتس

انگلیسی را مطالعه نکنید زیرا چیزی نیست که مطالعه شود بلکه ابزاری است که باید استفاده شود. اگر زمان زیادی را هم صرف یادگیری قواعد گرامری و حفظ کلمات کنید باز هم این مهارت را به‌طور مؤثری یاد نمی‌گیرید.

اکثر افرادی که در کلاس زبان ثبت نام می‌کنند با خودشان می‌گویند که هر کاری برای یادگیری زبان انگلیسی لازم بوده انجام داده‌اند در صورتی که ۸۰٪ یادگیری در خانه اتفاق می‌افتد؛ به همین علت هم شما تا به حال ایده‌های مختلفی را برای یادگیری انگلیسی در خانه شنیده‌اید.

اگر دغدغه یادگیری لغات آیلتس را دارید پیشنهاد می‌کنیم از تکنیک‌های زیر استفاده کنید.

 

1.  دایره لغاتتان را با خواندن تقویت کنید

مهم‌ترین بخش یادگیری زبان، افزایش دایره لغت انگلیسی بسیار بزرگ است. لغات انگلیسی به شما در نوشتن، صحبت کردن، گوش دادن یا خواندن کمک می‌کنند. در واقع می‌توان اعتراف کرد که دایره لغات از گرامر با اهمیت‌تر هستند. بدون کلمات نمی‌توانید زبان انگلیسی را درک کنید در صورتی که بدون گرامر می‌توانید تا حدی بفهمید؛ پس اگر دغدغه شرکت در آزمون آیلتس را دارید کتاب‌های گرامری را کنار بگذارید و یک کتاب دیگر را برای خواندن انتخاب کنید.

مطالعه کنید  یادگیری آسان زبان انگلیسی

بهترین روش یادگیری لغات آیلتس “خواندن مطالب مختلف” است. هنگامی که کتاب می‌خوانید کلمات و عبارات را در متن یاد می‌گیرید و آن‌ها را راحت‌تر به خاطر می‌آورید. امروزه به لطف اینترنت مطالب خواندنی زیادی به‌صورت رایگان منتشر شده‌اند و می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. پیشنهاد می‌کنیم برای شروع مطالبی را انتخاب کنید که به آن‌ها علاقه دارید. همچنین یکی از راه های دیگر برای یادگیری لغات ایلتس استفاده از پکیج آموزش زبان انگلیسی است.

  • تذکر: هنگام مطالعه به یاد داشته باشید که شما در حال یادگیری واژگان جدید هستید نه درک متن پس ناامید نشوید و در صورتی که بخش‌هایی از کتاب را نفهمیدید به خودتان یادآوری کنید که هدفتان فقط حفظ لغات جدید است.

2.  لغات ضروری آیلتس را با فلش کارت‌ها یاد بگیرید

لغات-ضروری-آیلتس-را-با-فلش-کارت‌ها-یاد-بگیرید

احتمالاً شما هم در دوران مدرسه یک دفتر مخصوص برای واژگان انگلیسی داشتید! برای آزمون آیلتس می‌توانید مشابه همان دفترهای قدیمی را تهیه کنید یا با کاغذهای کوچک فلش کارت بسازید و روی آن‌ها لغات ضروری برای آیلتس را بنویسید.

اگر درس خواندن با ابزارهای هوشمند حس و حال خوبی به شما می‌دهد، می‌توانید برای ساخت فلش کارت‌ها از اپلیکیشن‌ها و وب سایت‌های مربوطه استفاده کنید. به تدریج می‌بینید که چقدر راحت می‌توانید کلمات را یاد بگیرید و متون مختلف را درک کنید.

 

3.  فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی را تماشا کنید

بهترین راه برای آموزش زبان و لغات انگلیسی آیلتس تماشای فیلم‌ها و سریال‌های زبان اصلی است. فیلم دیدن می‌تواند هم جنبه سرگرمی داشته باشد و هم جنبه آموزشی. از امروز به بعد فیلم‌هایی که دوست دارید را به زبان اصلی ببینید و از زیرنویس‌های فارسی استفاده کنید. خواندن و گوش دادن برای یادگیری زبان ضروری است پس در انجام آن کوتاهی نکنید.

 

4.  خاطره نویسی کنید

یادگیری-لغات-ایلتس-با-خاطره-نویسی

اکثر شرکت کنندگان آیلتس معمولاً کم‌ترین نمره را در بخش writing می‌گیرند! این موضوع به دلیل تمرین کم آن‌ها در این بخش رخ می‌دهد. اگر به دنبال یادگیری موضوعی لغات آیلتس هستید پس نوشتن را تمرین کنید؛ به‌عنوان مثال یک دفتر خاطرات داشته باشید، یک وبلاگ بسازید، در رسانه‌های اجتماعی پست بگذارید یا به گروه‌های آموزش آنلاین زبان انگلیسی بپیوندید. نوشتن به‌طور هم‌زمان دایره لغات و دستور گرامری شما را تقویت می‌کند.

مطالعه کنید  راه های درآمدزایی از زبان انگلیسی

 

5.  فیلم بسازید

برای آموزش لغات ضروری آیلتس می‌توانید فیلم کوتاه بسازید و آن را در یوتیوب یا اینستاگرام منتشر کنید. این کار شما را حسابی به چالش می‌کشد و مجبورتان می‌کند تا علاوه بر یادگیری لغات بیشتر، صحبت کردن را تمرین کنید و اعتماد به نفستان را افزایش دهید.

 

6.  انگلیسی صحبت کنید

لغت آیلتس را لابه لای صحبت‌های روزمره یاد بگیرید به‌عنوان مثال اگر آشپزی می‌کنید دستور پخت را با خودتان مرور کنید، زیر دوش بروید و آخرین آهنگی که به انگلیسی گوش داده‌اید را بخوانید، به پیاده‌روی بروید و با خودتان درباره دغدغه‌های فکری‌تان حرف بزنید. این کار کمک می‌کند تا لغات آیلتس را به کمک موضوعات، احساسات و ایده‌های مختلف یادآوری کنید و مانع از فراموشی آن‌ها شوید.

 

7.  از تکنیک قصر حافظه استفاده کنید

بهترین راه یادگیری لغات آیلتس استفاده از تکنیک قصر حافظه است. شما می‌توانید لغاتی که به‌صورت روزانه یا ماهانه یاد می‌گیرید را در قالب یک نقشه ذهنی به خاطر بسپارید تا یادآوری آن‌ها راحت‌تر باشد.

 

8.  یک دفترچه مخصوص داشته باشید

یک روش یادگیری لغات آیلتس نوشتن آن‌ها روی کاغذ است. شاید فکر کنید این ایده قدیمی است در صورتی که می‌تواند تا حد زیادی به بهبود درک شما از کلمات جدید کمک کند. این دفترچه می‌تواند زمان امتحان گزینه کمکی بسیار خوبی باشد. بهتر است محتویات دفترچه را به‌صورت زیر سازماندهی کنید:

واژگانی که می‌خواهید به خاطر بسپارید را دسته بندی کنید و برای هر لغت یک مترادف، متضاد، معنی لغوی و مثال بنویسید.

  • لغت: steep
  • مترادف: sharp / abrupt
  • متضاد: gentle
  • معنی لغوی: flight of stairs or angle of a slope
  • مثال:the prices may be steep this season due to fewer sales

 

9.  برای آمادگی شرکت در آزمون آیلتس “اپلیکیشن‌ها” را فراموش نکنید

آمادگی-شرکت-در-آزمون-آیلتس-با-اپلیکیشن‌ها

اپلیکیشن‌ها بهترین منابع برای یادگیری لغات آیلتس هستند. در ادامه چند پیشنهاد خوب برای شما داریم:

  1. IELTS Skills
  • طیف گسترده‌ای از تمرینات تعاملی و نوآورانه را در اختیارتان قرار می‌دهد.
  • برای درک بهتر هر لغت مثال می‌زند.
  • شما را در قالب سؤالات مختلف ارزیابی می‌کند.
  1. IELTS Word Power
  • با این برنامه می‌توانید کلمات جدید زیادی را یاد بگیرید.
  • برای سنجش خودتان می‌توانید به بیشتر از ۱۰۰ سؤال طراحی شده پاسخ دهید.
  1. IELTS Vocabulary
  • شما می‌توانید دایره لغاتتان را در سطوح مختلف تقویت کنید.
  • واژگان انگلیسی را در قالب موضوعات متنوعی مانند کلمات دانشگاهی، آموزشی، کاری، بهداشتی و محیط زیست یاد بگیرید.
  • کلمات مهمی که دوست دارید را به آن اضافه کنید.
  • از قابلیت تلفظ آفلاینش بهره‌مند شوید.
  • از قابلیت جست و جوی بصری کلماتش استفاده کنید.
  1. English Radio IELTS/ TOEFL
  • این برنامه مجموعه کاملی از رادیوهای بریتانیا، کانادا، ایالات متحده آمریکا، استرالیا، نیوزلند و سایر کشورها است.
  • شما می‌توانید با گوش دادن به اخبار مختلف دایره لغاتتان را به چالش بکشید، با سایر کاربران دوست شوید یا با آن‌ها چت کنید.

 

مطالعه کنید  روش‌های تقویت حافظه در فصل امتحانات

کلام آخر

یادگیری لغاتielts کار پیچیده و دشواری نیست. شما می‌توانید این کلمات را لا‌به‌لای کارهایی که انجام می‌دهید، کتاب‌هایی که می‌خوانید، صداهایی که می‌شنوید، حرف‌هایی که می‌زنید یا خاطراتی که می‌نویسید یاد بگیرید. شما قادر هستید به راحتی لغات آیلتس را در عرض چند ماه بیاموزید اما اگر آن‌ها را پشت سر هم حفظ کنید یا تکرار و تمرین نداشته باشید به سرعت فراموششان می‌کنید.

 

سؤالات متداول یادگیری لغات آیلتس

1. چرا باید در آزمون آیلتس شرکت کنیم؟

2. کدام اپلیکیشن‌ها به یادگیری لغات آیلتس کمک می‌کنند؟

IELTS Skills، IELTS Word Power، IELTS Vocabulary یا English Radio IELTS/ TOEFL برنامه‌ها پر طرفداری برای آموزش لغات آیلتس هستند.

3. برای شکست آزمون آیلتس چه پیشنهادی دارید؟

برای پیروزی در آزمون آیلتس فقط به کلاس‌ها یا کتاب‌های مخصوص آیلتس اعتماد نکنید، مهارت زبان انگلیسی‌تان را در تمام جنبه‌ها تقویت کنید، هر روز مطالعه داشته باشید، با همکلاسی‌هایتان یک گروه درست کنید، فعالیت‌های مختلف را به زبان انگلیسی انجام دهید و وقت آزادتان را به مطالعه اختصاص دهید.