آموزش زبان انگلیسی برای کودکان 12 ساله

آموزش زبان انگلیسی برای کودکان 12 ساله

این روزها اثبات شده افرادی که به زبان انگلیسی تسلط دارند اغلب درآمدشان بیشتر است، به دانشگاه‌های برتر جهان دسترسی دارند و از فرصت بیشتری برای سفر کردن بهره‌مند می‌شوند. با توجه به این مزایا آیا کسی است که نخواهد فرزندش انگلیسی یاد بگیرد؟ اگر مصمم هستید که این مهارت را یاد بگیرید یا آموزش دهید احتمالاً به دنبال یک راهنمایی اصولی و درست می‌گردید! در این مقاله آموزش زبان انگلیسی برای کودکان 12 ساله را متفاوت‌تر از همیشه یاد بگیرید.

 

در اینجا هر آنچه برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان 12 ساله لازم دارید را پیدا خواهید کرد

یادگیری زبان برای کودکان 12 ساله

نظر محققان درباره بهترین سن آموزش انگلیسی به کودکان با یکدیگر متفاوت است. برخی از آن‌ها سن ۳ یا ۴ سالگی را برای یادگیری مناسب می‌دانند و برخی دیگر ۶ یا ۷ سالگی را ترجیح می‌دهند با این حال 12 سالگی یک سن مطلوب برای آموزش است. نکات و راهکارهایی که شما باید از آن‌ها اطلاع داشته باشید به شرح زیر هستند:

§       قبل از آموزش، پیش خوانی کنید!

قبل از اینکه کتابی را برای آموزش انتخاب کنید ابتدا مطالبش را به‌دقت بررسی کنید و ببینید درباره چه چیزی صحبت می‌کند. معمولاً جلد کتاب از محتوای درونش خبر می‌دهد. هدف شما این است که کودکان با حروف الفبا، متن و دستور زبان آشنا شوند پس باید کتاب مناسبی را انتخاب کنید.

§       به دنبال ایجاد اتصالات در مباحث آموزشی باشید

شیوه آموزش زبان انگلیسی برای کودکان 12 ساله کمی متفاوت است! اگر آن‌ها با مباحث آموزشی ارتباط شخصی برقرار کنند احتمالاً پویایی و فعالیتشان بیشتر می‌شود؛ به‌عنوان مثال می‌توانید از بچه‌ها بپرسید که آیا شخصیت کتاب آن‌ها را به یاد کسی می‌اندازد! آیا چیزی در متن است که در زندگی واقعی دیده باشند! شما باید شاگردانتان را تشویق کنید تا در حین خواندن به دنبال شباهت‌های بین مباحث آموزشی و زندگی واقعی باشند در این صورت مضامینی مانند عشق، حسادت طلبی، غرور و ترس را به‌طور عمیق‌تری یاد می‌گیرند و با موضوعات مختلف هم ذات پنداری می‌کنند.

§       خلاصه کردن را امتحان کنید

یکی روش های آموزش زبان انگلیسی برای کودکان 12 ساله «خلاصه کردن» است. گاهی اوقات از بچه‌ها بخواهید نکات اساسی کتاب یا متون آموزشی را خلاصه کنند؛ این کار باعث ثبت بهتر اطلاعات در ذهنشان می‌شود.

§       یادداشت برداری را فراموش نکنید

یادداشت برداری تا حدودی مشابه خلاصه کردن است. شما باید از کودکان بخواهید تا وقایع اصلی که در هر بخش از درس اتفاق می‌افتد را ثبت کنند. این تمرین باعث می‌شود تا محتوا را بیشتر مرور کنند. فراموش نکنید که کودکان در سن 12 سالگی قدرت تجزیه و تحلیل خوبی دارند.

 

§       دنیای واقعی را وارد کلاس درس کنید

بهترین روش آموزش زبان انگلیسی برای کودکان 12 ساله به چالش کشیدن آن‌ها درباره مباحث آموزشی و ایجاد ارتباط میان مطالب با دنیای واقعی است. شما باید کودکان را ملزم کنید تا موضوعاتی که آموزش می‌دهید را شناسایی کنند و موارد مشابهی را در دنیای واقعی مثال بزنند.

مطالعه کنید  روش‌های بالابردن اعتماد به نفس

 

§       ایده‌های جدید را پیدا کنید

کودکان را تشویق کنید تا ایده‌های جدیدی را برای یادگیری زبان پیدا کنند سپس فهرستی از عناوین و پیشنهاداتی که دریافت کرده‌اید را تهیه کنید و بر اساس آن‌ها زبان انگلیسی را آموزش دهید. با انجام این کار مطمئن می‌شوید که بچه‌ها از تکنیک آموزشی که انتخاب کرده‌اید راضی هستند و زبان انگلیسی را سخت یا کسل کننده نمی‌دانند.

 

§       بچه‌ها را با ایده‌های سرگرم کننده به چالش بکشید

بهترین آموزش زبان انگلیسی برای کودکان 12 ساله

بچه‌ها از بازی کردن لذت می‌برند پس این روش می‌تواند شروع خوبی برای آموزش زبان دوم به آن‌ها باشد. بازی‌ها کمک می‌کنند تا کودکان از یادگیری فرار نکنند و حتی هنگامی که در حال بازی هستند هم آموزش ببینند. بازی باعث می‌شود تا آموزش کسل کننده به نظر نرسد و بچه‌ها با تکرار مداوم لغات و گرامر را راحت‌تر یاد بگیرند.

9 بازی برای کودکان 12 ساله جهت آموزش زبان 

از جذاب‌ترین بازی‌ها و فعالیت‌هایی که ارزش امتحان کردن را دارند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. بازی با کلمات

به منظور آموزش زبان انگلیسی سریع برای کودکان 12 ساله آن‌ها را تشویق کنید تا با جدول کلمات متقاطع به دنبال لغات انگلیسی بگردند.

 

2.   پرتاب توپ

از بچه‌ها بخواهید تا به‌صورت دایره‌ای بنشینند سپس یک توپ بردارید و از آن‌ها بخواهید تا توپ را به یکدیگر پاس دهند. هنگام پاس دادن هر کس باید یک کلمه انگلیسی بگوید در غیر این صورت از بازی اخراج می‌شود. این بازی را آنقدر ادامه دهید تا یک نفر برنده شود.

 

3.    یادگیری زبان به کودکان 12 ساله با ساخت هواپیمای کاغذی

ابتدا چند هواپیمای کاغذی درست کنید. چند شیء در منزل یا کلاس را انتخاب و برای آن‌ها امتیاز تعیین کنید به‌عنوان مثال صندلی: ۵ امتیاز / در: ۱۰ امتیاز / تلویزیون: ۲۰ امتیاز سپس از بچه‌ها یک سؤال بپرسید و در صورتی که به درستی پاسخ دادند از آن‌ها بخواهید تا هواپیما را به سمت یکی از اشیای تعیین شده پرتاب کنند تا امتیاز به دست آورند. بهتر است این بازی به‌صورت تیمی اجرا شود.

 

4.    با چشم بند حدس بزن

  • تعدادی لغت را روی کاغذ بنویسید.
  • یک کلمه را انتخاب کنید و تاس را بردارید.
  • تاس را به‌صورت نوبتی روی زمین بیندازید.
  • عددی که آمد نشان می‌دهد شما باید کلمه مشخص شده را چند بار تکرار کنید.

این کار باعث می‌شود تا لغات خیلی بهتر در ذهن کودکان هک شود.

 

5.    چرخش بطری

یک بطری بردارید و آن را در وسط بگذارید. بطری را بچرخانید، نوک آن به سمت هر کسی که افتاد باید یک لغت انگلیسی را بگوید. این کار را می‌توانید آنقدر ادامه دهید تا یک نفر برنده شود.

 

6.    پانتومیم بازی کنید

«پانتومیم» بهترین شیوه آموزش زبان انگلیسی برای کودکان 12 ساله است. ابتدا تعدادی لغات را روی کاغذ بنویسید سپس به‌صورت نوبتی یک کاغذ را بردارید و آن را در قالب پانتومیم و حرکات بدن اجرا کنید تا بقیه آن را حدس بزنند. شما می‌توانید این بازی را به‌صورت دو نفره یا چند نفره انجام دهید.

 

7.    بازی حافظه

روش های آموزش زبان انگلیسی برای کودکان 12 ساله

از بچه‌ها بخواهید تا به‌صورت دایره‌ای بنشینند سپس یک نفر را انتخاب کنید و از او سؤال بپرسید. این گفتگو می‌تواند درباره هر موضوعی باشد.

 

8.    بازی با عروسک دستی

برای آموزش زبان انگلیسی کودکان 12 ساله از عروسک‌های دستی استفاده کنید. این عروسک‌ها فضای کلاس را زنده می‌کنند به ویژه هنگامی که سن بچه‌ها پایین‌تر است و از صحبت کردن با معلم خجالت می‌کشند. هنگامی که از این عروسک‌ها کمک می‌گیرید متوجه می‌شوید که بچه‌ها خیلی راحت‌تر با آن‌ها حرف می‌زنند. یک پیشنهاد جالب برای استفاده از عروسک دستی داریم:

  • ابتدای کلاس عروسک داخل جعبه خواب است و هر کس روی سرش می‌آید، نمی‌تواند بیدارش کند تا زمانی که همه یک جمله را به‌صورت هم‌زمان تکرار می‌کنند؛ سپس عروسک بیدار می‌شود و به تک‌تک بچه‌ها سلام می‌کند. او از هر نفر سؤالی مانند اسم یا سن را می‌پرسد و دانش آموزان به تک‌تک سؤالات جواب می‌دهند. بعد از اتمام سؤال و جواب‌ها همه بچه‌ها با عروسک شعری را به زبان انگلیسی می‌خوانند و در نهایت عروسک از آن‌ها خداحافظی می‌کند و به داخل جعبه برمی‌گردد. حالا کلاس درس واقعی شروع می‌شود.
مطالعه کنید  شرایط استجابت دعا

 

9.    داستان سرایی کنید

پیشنهاد می‌کنیم برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان 12 ساله داستان سرایی کردن را امتحان کنید. ابتدا یک جمله، موضوع یا داستان را مشخص کنید و از بچه‌ها بخواهید تا برای آن داستانی را خلق کنند. هر بار که نوبت به یک نفر می‌رسد باید یک جمله جدید را به جمله قبلی اضافه و آن را به دانش‌آموز بعدی منتقل کند. این کار آنقدر ادامه پیدا می‌کند تا داستان به پایان برسد. اتمام داستان با توجه به محدودیت زمانی یا طول مفید بودن متن تعیین می‌شود.

 

چرا کوکان عاشق کلاس آنلاین هستند!

آموزش زبان انگلیسی کودکان 12 ساله

والدین زیادی هستند که بنا به شرایطی نمی‌توانند فرزندشان را در آموزشگاه زبان ثبت نام کنند حتی برخی از کودکان هم تمایلی نسبت به این کار نشان نمی‌دهند! همیشه یک جایگزین خوب وجود دارد. پیشنهاد ما به این دسته از افراد «ثبت نام در کلاس آموزش آنلاین زبان انگلیسی» است. این کلاس‌ها نه تنها به بچه‌ها اجازه می‌دهد در خانه انگلیسی را یاد بگیرند بلکه امکان ارزیابی پیشرفت آن‌ها را در یک محیط امن فراهم می‌کند. اگر می‌خواهید از کلاس انگلیسی فرزندتان نهایت استفاده را ببرید پیشنهاد می‌کنیم کارهای زیر را به آن اضافه کنید:

معادل انگلیسی کارهایی که انجام می‌دهید را پیدا کنید: بهترین آموزش زبان انگلیسی در خانه برای کودکان 12 ساله آموزشی است که با علایق بچه‌ها ترکیب شده باشد. شما می‌توانید آهنگ‌های مورد علاقه فرزندتان، کتاب داستان‌هایش، کارهایی که روزانه انجام می‌دهد یا بازی‌های محبوبش را به زبان انگلیسی تغییر دهید تا در عین سرگرمی این مهارت را یاد بگیرد.

با کودکتان همراه شوید: والدین گاهی اوقات فراموش می‌کنند که کودکان از آن‌ها الگوبرداری می‌کنند. هنگامی که شما نسبت به زبان انگلیسی علاقه‌ای از خودتان نشان نمی‌دهید فرزندتان هم نسبت به این کار رغبت زیادی ندارد! اگر تصمیم به یادگیری زبان گرفتید حتماً با فرزندتان همراه شوید تا انگیزه بیشتری برای انجام این کار داشته باشد.

صحبت دیگران را به دقت گوش کنید: از فرزندتان بخواهید تا انیمیشن‌ها یا برنامه کودک‌های انگلیسی را تماشا کند و با دقت به لهجه و تلفظ کاراکترها این مهارت را بهتر یاد بگیرد.

در خانه هم به زبان انگلیسی حرف بزنید: هنگامی که تصمیم به یادگیری زبان انگلیسی کودکان 12 ساله خود گرفتید باید در خانه هم به انگلیسی صحبت کنید تا آن‌ها این مهارت را در محیط واقعی یاد بگیرند، با لغات جدید آشنا شوند، انگلیسی را در زندگی روزمره بیاموزند و از صحبت به زبان انگلیسی خجالت نکشند. از بهترین دوره آموزش زبان انگلیسی برای کودکان 12 ساله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

§       Fun Brain

این وب سایت بیشتر از ۱۰۰ فعالیت تعاملی دارد که سواد انگلیسی را به کودکان پیش دبستانی و بزرگ‌تر یاد می‌دهد. سایت Fun Brain کتاب‌های متنوعی دارد که تمرین زبان را راحت می‌کند حتی در قالب بازی‌های سرگرم کننده بچه‌ها را به چالش می‌کشد. اگر به دنبال آموزش زبان برای کودکان 12 ساله در خانه هستید یا می‌خواهید در کنار آموزش حضوری یادگیری زبان انگلیسی در خانه را تمرین کنید پیشنهاد می‌کنیم این سایت را ببینید.

مطالعه کنید  6 عادت ساده برای داشتن مغزی سالم

 

§       تجربه بهترین آموزش زبان انگلیسی به کودکان 12 ساله با Breaking News English

اگر فرزندتان تسلط نسبتاً خوبی به زبان انگلیسی دارد و به دنبال تقویت speaking است این سایت عناوین خبری و رویدادهای جاری جذاب سراسر جهان را در اختیارش قرار می‌دهد. Breaking News English ۷ سطح مختلف برای خواندن دارد و در قالب آزمون‌های آنلاین کاربرانش را ارزیابی می‌کند. اگر در خانه انگلیسی را تمرین می‌کنید، می‌توانید از محتوای این وب سایت بر حسب علاقه کودکتان استفاده کنید. اگر برای استفاده در مدرسه آن را انتخاب کرده‌اید، می‌توانید بچه‌ها را گروه بندی کنید و با اختصاص دادن هر متن به یک گروه در کلاس سؤال و جواب راه بیندازید.

§       PBS Kids

اگر برای یادگیری زبان انگلیسی به کودکان 12 ساله به دنبال یک منبع تعاملی می‌گردید PBS Kids برای شما مناسب است. این سایت ویدئوها، متن‌ها، برنامه‌ها و منابع مختلفی دارد و کودکان از کار کردن با آن خسته نمی‌شوند. اگر انگلیسی را در خانه یاد می‌گیرید این سایت برای دورهمی‌های روزانه شما مناسب است و تمرین‌های مختلفی را در اختیارتان می‌گذارد. اگر می‌خواهید در مدرسه از آن استفاده کنید بازی‌های تعاملی‌اش ارزش امتحان کردن را دارد.

§       آموزش زبان انگلیسی به کودکان 12 ساله از پایه با Literacy Center

Literacy Center بیشتر از ۱۵۰ میلیون بازی آنلاین و فعالیت‌های قابل چاپ برای کودکان دارد که آن‌ها را نسبت به یادگیری زبان انگلیسی تشویق می‌کند. والدینی که دوست دارند در خانه انگلیسی را به فرزندشان آموزش دهند یا معلمانی که به دنبال فعالیت‌های سرگرم کننده آموزشی هستند، می‌توانند از محتویات این سایت استفاده کنند.

§       International Children’s Digital Library (ICDL)

یکی از بهترین وب سایت‌های یادگیری زبان برای کودکان 12 ساله که مجموعه کتاب‌های بسیار زیادی را به‌صورت رایگان در بردارد International Children’s Digital Library (ICDL) است. شما می‌توانید بدون ثبت نام به این کتاب‌ها دسترسی داشته باشید و متناسب با زبان، سن و ژانری مورد علاقه‌تان آن‌ها را انتخاب کنید. اگر حساب کاربری داشته باشید این امکان برای شما فراهم می‌شود تا کتاب‌ها را نشانه‌گذاری کنید و در اوقات بیکاری آن‌ها را بخوانید. این سایت بهترین فرصت برای بچه‌هایی است که عادت دارند شب‌ها قبل از خواب کتاب بخوانند.

 

کلام آخر

در این مقاله یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان 12 ساله را همراه با هم آموختیم. امیدواریم راه‌های خلاقانه‌ای مانند استفاده از پکیج آموزش زبان انگلیسی به کودکان که گفتیم مسیر خوبی را برای شما باز کرده باشند. زبان انگلیسی به تکرار زیاد نیاز دارد. اگر دغدغه هزینه بالای کلاس‌های خصوصی را دارید، می‌توانید از بازی‌ها و وب سایت‌هایی که معرفی کردیم کمک بگیرید و قدم بزرگی را برای آینده فرزندتان بردارید.

 

سؤالات متداول در رابطه با آموزش زبان انگلیسی برای کودکان 12 ساله 

متداول‌ترین راه آموزش زبان انگلیسی برای کودکان 12 ساله چیست؟

اگر می‌خواهید کودکان برای آموزش انگلیسی انگیزه داشته باشند این مهارت را در قالب انیمیشن، آهنگ، زندگی روزمره و بازی به آن‌ها آموزش دهید و دائماً تحسین و تشویقشان کنید تا از یادگیری خسته نشوند.

محبوب‌ترین وب سایت‌های جهانی آموزش زبان انگلیسی را معرفی کنید؟

بهترین وب سایت‌های آموزش زبان انگلیسی برای کودکان 12 ساله عبارت‌اند از Fun Brain، Breaking News English، PBS Kids، International Children’s Digital Library (ICDL) و Literacy Center.

بهتر است آموزش زبان انگلیسی برای کودکان 12 ساله به‌صورت حضوری باشد یا مجازی؟

باید بر حسب علاقه فرزندتان و شرایطی که دارید حضور یا مجازی بودن کلاس زبان را انتخاب کنید. هر دو کلاس مزایای خاص خودشان را دارند. پیشنهاد ما به والدینی که محدودیت مالی، مکانی یا زمانی دارند کلاس مجازی است.