آیا میدانید چگونه زبان انگلیسی بخوانیم؟

راه های خواندن زبان انگلیسی

برخی از مردم فکر می‌کنند برای تسلط به زبان انگلیسی به استعداد یا هوش فوق‌العاده‌ای احتیاج دارند در صورتی که اینگونه نیست. گاهی اوقات خواندن زبان انگلیسی برای برخی از افراد بسیار آسان است اما این به دلیل باهوش‌تر بودن آن‌ها نیست بلکه دلایل دیگری مانند زودتر آشنا شدن آن‌ها با زبان انگلیسی یا داشتن خانواده و دوستان انگلیسی زبان دارد. احتمالاً الآن می‌پرسید چگونه زبان انگلیسی را مثل آب خوردن بخوانیم! برای جواب این سؤال در ادامه با ما همراه باشید.

 

چند روش خفن برای خواندن زبان انگلیسی که احتمالاً تا به حال آن‌ها را امتحان نکرده‌اید!

اکثر ما زمان زیادی را در خانه هستیم پس می‌توانیم از این فرصت برای یادگیری سریع زبان انگلیسی استفاده کنیم. راه های خواندن زبان انگلیسی به شکل زیر هستند:

 

نگرشتان را اصلاح کنید

اگر می‌پرسید چگونه خودمان زبان انگلیسی بخوانیم باید قبل از هر چیز نگرش درستی را انتخاب کنید. نگرش شما بر نحوه یادگیری‌تان تأثیر می‌گذارد. بر اساس تحقیقات انجام شده زبان آموزانی که نگرش بهتری نسبت به یادگیری زبان دارند بیشتر یاد می‌گیرند.

برای اینکه نگرش مثبتی داشته باشید زبان را سرگرم کننده تر کنید، فعالیت‌هایی را انجام دهید که در عین آموزشی بودن برایتان جالب است، بازی‌های ویدئویی را انجام دهید، هنگام آشپزی دستور پخت را به زبان انگلیسی بخوانید، به پادکست‌ها گوش دهید و با افراد انگلیسی زبان معاشرت کنید. گاهی اوقات انجام تمرین‌های کتاب‌های درسی شما را نسبت به یادگیری دلسرد می‌کند پس به‌صورت ترکیبی این مهارت را یاد بگیرید.

 

 متمرکز بودن را یاد بگیرید

متمرکز-بودن

شما باید روی یادگیری زبان تمرکز و یادگیری فعال را تمرین کنید به‌عنوان مثال:

  •  فلش کارت بسازید.
  • نحوه خواندن زبان انگلیسی با اپلیکیشن‌های آموزشی را یاد بگیرید.
  • به کتاب‌های صوتی گوش کنید.
  • دست نوشته‌های مختلف را بخوانید.
  •  فیلم‌ها یا سریال‌های انگلیسی را دنبال کنید.
  • کتاب بخوانید و کلماتی که نمی‌دانید را جستجو کنید.

فراموش نکنید که یادگیری غیرفعال هم گاهی اوقات روند یادگیری را تحت تأثیر قرار می‌دهد. احتمالاً شما هم شنیده‌اید که برخی از افراد می‌گویند با تماشا کردن فیلم‌های انگلیسی تا حد زیادی این مهارت را یاد گرفته‌اند! این اتفاق خیلی نادر است اما در کنار روش‌های دیگر می‌تواند تأثیرگذار باشد.

مطالعه کنید  آقایون کار؛ خانوم‌ها عشق

 

 اعتماد به نفستان را بالا ببرید

اعتماد-به-نفس-برای-یادگیری-زبان

اعتماد به نفس یک پارامتر اصلی در خواندن زبان است. اعتماد به نفس تا حدودی شبیه نگرش درست است اما با آن تفاوت دارد. همه ما هنگام صحبت کردن به یک زبان خارجی تا حدودی از کمبود اعتماد به نفس رنج می‌بریم! این اتفاق کاملاً طبیعی است. هر چقدر اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید در برقراری ارتباط با افراد دیگر و مشارکت در صحبت‌ها بهتر عمل می‌کنید.

نکته کلیدی که باید به ذهن بسپارید این است که هیچ‌کس اهمیت نمی‌دهد شما اشتباه می‌کنید. تکرار و تمرین تنها چیزی است که اهمیت دارد. اگر بتوانید با احساس خجالت یا عدم اعتماد به نفستان مقابل کنید بیشتر صحبت می‌کنید، بیشتر با زبان انگلیسی درگیر می‌شوید و پیشرفتتان سریع‌تر می‌شود. فکر می‌کنید چگونه می‌توانید اعتماد به نفستان خودتان را افزایش دهید؟

 کارهایی را انجام دهید که افراد با اعتماد به نفس انجام می‌دهند به‌عنوان مثال برای انجام مسئولیتی داوطلب شوید.

  •  هر زمان که فرصت پیدا کردید صحبت کنید.
  • هنگام صحبت کردن از زبان بدنتان استفاده کنید.
  •  برای حرف زدن عجله نکنید.
  •  شما مجبور نیستید کاملاً چهارچوب بندی شده و درست صحبت کنید.
  •  برای خودتان یک شریک گفت‌وگو پیدا کنید تا اشتباهاتتان را راحت‌تر متوجه شوید.
  •  هنگامی که تنها هستید تکنیک سایه زدن را امتحان کنید.
  • اعتماد به نفس یک مهارت است که خود به خود به وجود نمی‌آید و باید آن را یاد بگیرید.

زمان را در دست بگیرید

تسلط-به-زبان-انگلیسی

چگونه زبان بخوانیم؟ تسلط به زبان انگلیسی زمان‌بر است و اگر می‌خواهید آن را به‌طور کامل یاد بگیرید به ساعت‌ها، روزها و ماه‌ها مطالعه احتیاج دارید. شاید این حرف به نظرتان ترسناک باشد اما شما می‌توانید طریقه آسان خواندن زبان انگلیسی را یاد بگیرید:

  •  خودتان را وقف کنید به عبارت دیگر خودتان را متعهد به مطالعه و تمرین زبان کنید.
  •  زمانی را برای یادگیری زبان کنار بگذارید و سعی کنید هر روز مطالعه را در برنامه روزانه‌تان بگذارید و به هیچ عنوان آن را حذف نکنید.
  •  خواندن زبان را برای خودتان تبدیل به عادت کنید.
  • زبان انگلیسی باید بخشی از روال زندگی شما باشد. سعی کنید قبل از کار اخبار را به زبان انگلیسی بخوانید، در طول روز به پادکست‌ها گوش دهید و در آخر هفته این مهارت را با دوستان یا خانواده‌تان تمرین کنید.
  •  هر روز درگیر زبان باشید. درگیر بودن سرعت تسلط شما را بیشتر می‌کند.
مطالعه کنید  آیا تقویت حافظه کهنسالان امکان پذیر است؟

حواستان باشد که علی رغم همه این کارها حد و حدودی را برای خودتان مشخص کنید تا با مطالعه بیش از حد فرسوده نشوید. یادگیری زبان یک مسابقه نیست که بخواهید با افراد دیگر رقابت کنید فقط نباید تسلیم شوید و با تمرکز بالا علی رغم پیشرفت‌های اندک به مسیرتان ادامه دهید.

 غوطه‌وری را یاد بگیرید

تکنیک-غوطه‌وری

تکنیک غوطه‌وری بهترین روش خواندن زبان انگلیسی است. در این تکنیک از محیط به‌عنوان ابزار اصلی آموزش زبان استفاده می‌شود. اگر شخصی در یک محیط کاملاً انگلیسی قرار بگیرد این مهارت را خیلی سریع‌تر از روش‌های سنتی یاد می‌گیرد. این تکنیک می‌گوید اگر شخصی به اندازه کافی زبان انگلیسی را بشنود یا بخواند خیلی سریع‌تر بر آن مسلط می‌شود. پیشنهاد ما این است که:

  • زبان گوشی و کامپیوترتان را به انگلیسی تغییر دهید.
  • از طریق یوتیوب یا نتفلیکس ویدیوهای مختلفی را به زبان انگلیسی تماشا کنید.
  •  از طریق اینترنت و پلتفرم‌های آنلاین برای خودتان یک شریک برای یادگیری مکالمه انگلیسی پیدا کنید.
  • به موسیقی‌ها، کتاب‌های صوتی یا اخبار انگلیسی گوش دهید.
  • اگر عاشق کتاب خواندن هستید به‌صورت فیزیکی یا مجازی کتاب‌های انگلیسی را بخوانید.
  •  با توجه به علایق و رؤیاهایتان در یک دوره آموزشی به زبان انگلیسی مانند طراحی وب، عکاسی یا نقاشی ثبت نام کنید.

 یک نکته برای خواندن زبان انگلیسی با تکنیک غوطه‌وری این است که برخی از مردم فکر می‌کنند برای غوطه‌ور شدن در زبان باید در یک کشور خارجی باشند در صورتی که این اتفاق به تنهایی نمی‌تواند تسلطتان را بیشتر کند! شما باید به‌صورت فعالانه این مهارت را یاد بگیرید.

چرا زبان انگلیسی را خودمان بخوانیم؟

نحوه-خواندن-زبان-انگلیسی

دلایل زیادی برای این موضوع وجود دارد به‌عنوان مثال:

  •  مطالعه از این راه بسیار راحت است. شما می‌توانید هر زمانی که دوست دارید درس بخوانید و هر لحظه که می‌خواهید استراحت کنید. اگر در حین درس خواندن گرسنه شدید غذا بخورید یا در حین مطالعه چرت بزنید. مدیریت زمان در این شیوه از درس خواندن به عهده خودتان است و چهارچوب سخت یا غیرقابل انعطافی وجود ندارد.
  •  این روش ارزان قیمت است و به سرمایه زیادی احتیاج ندارد. شما می‌توانید با یک هزینه پایین در کلاس‌های آنلاین ثبت نام کنید.
  •  اگر می‌پرسید “چگونه زبان انگلیسی را بخوانیم” بهتر است از پکیج‌ آموزشی زبان انگلیسی را برای خودتان انتخاب چون شما مجبور به رفت و آمد نیستید و حتی در رختخواب هم می‌توانید این مهارت را یاد بگیرید.
  •  تمرکز در کلاس‌های مجازی نسبت به حضوری گاهی اوقات بالاتر است و شاید دلیل این موضوع انعطاف پذیری بیشتر این دوره‌ها باشد.
  •  این کلاس‌ها برای افرادی که اعتماد به نفس پایینی دارند یا خجالت می‌کشند بهتر است. آن‌ها می‌توانند راحت‌تر در فرایند آموزش مشارکت کنند.
  •  در این روش شما می‌توانید به‌صورت هم‌زمان از چند منبع آموزشی استفاده کنید؛ به‌عنوان مثال برای پاسخ به سؤالات معلم از گوگل استفاده کنید یا در لحظه به دیکشنری‌های آنلاین دسترسی داشته باشید.
  •  روش‌های خودآموز به شما اجازه می‌دهند تا به‌صورت هم‌زمان چهار مهارت زبان را در خودتان تقویت کنید و صرفاً روی یک بخش تمرکز نکنید.
  • آموزش آنلاین زبان انگلیسی به شما این فرصت را می‌دهد تا با افراد جدیدی که در شهرها یا کشورهای دیگر زندگی می‌کنند آشنا شوید.
مطالعه کنید  دیگر نگران آمادگی آزمون تافل نباشید

 

سخن پایانی

در این مقاله همراه با هم یاد گرفتیم که چطور زبان انگلیسی را بخوانیم. یادگیری این مهارت به هوش بالایی احتیاج ندارد حتی کودکان سه ساله هم می‌توانند آن را یاد بگیرند. برای اینکه به خوبی بر زبان مسلط شوید حداقل از چند تکنیک استفاده کنید و هرگز در مسیر آموزش متوقف نشوید تا به نتیجه مطلوبتان برسید.

 

سؤالات پرتکرار در رابطه با چگونه خواندن زبان انگلیسی

بهترین راه خواندن زبان انگلیسی چیست؟

برای یادگیری زبان شما باید نگرش درستی داشته باشید، تمرکزتان را بالا ببرید، اعتماد به نفستان را افزایش دهید، زمانتان را مدیریت کنید و از تکنیک غوطه‌وری استفاده کنید.

منظور از یادگیری فعال و غیرفعال زبان انگلیسی چیست؟

یادگیری غیرفعال یعنی شما با اطلاعاتی که دریافت می‌کنید درگیر نمی‌شوید به‌عنوان مثال فیلم‌های زبان اصلی را تماشا می‌کنید اما مغزتان را درگیر یادگیری نمی‌کنید و به مرور زمان تا حدی این مهارت را یاد می‌گیرید اما یادگیری فعال بهتر و نتیجه بخش تر است. شما اطلاعات مختلف را پردازش می‌کنید، با آن‌ها درگیر می‌شوید و آن‌ها را کنترل می‌کنید.

چگونه برای خواندن زبان انگلیسی برنامه ریزی کنیم؟

اگر تصمیم گرفته‌اید یک برنامه آموزشی برای خودتان طراحی کنید پیشنهاد می‌کنیم ابتدا در یک کلاس حضوری یا آنلاین ثبت نام کنید، یک هدف مشخص را برای خودتان تعیین کنید، از استراتژی‌های غوطه‌وری استفاده کنید، مطالعه روزانه داشته باشید و هر چند وقت یک بار پیشرفتتان را ارزیابی کنید.