چطور زبان انگلیسی یاد بگیریم ؟

چطور زبان انگلیسی یاد بگیریم

چطور زبان انگلیسی یاد بگیریم؟ هنگام یادگیری یک زبان جدید شما باید یک الفبای کاملاً جدید را با صداهایی که تا به حال نشنیده‌اید یاد بگیرید و این به معنای دوباره بچه شدن است. شما باید کلمات جدید، شمارش اعداد و تمام چیزهایی که تا به حال در زندگی‌تان می‌دانستید را برای یک بار دیگر از ابتدا یاد بگیرید. این اتفاق فراز و نشیب‌های زیادی دارد و ما قصد داریم شما را از ابتدای مسیر راهنمایی کنیم. همراه ما باشید.

 

برای یادگیری زبان انگلیسی از کجا شروع کنیم!

چگونه زبان انگلیسی یاد بگیریم در خانه

برای یادگیری سریع زبان انگلیسی چهارچوب ثابتی وجود دارد که ۶ سطح زیر را نشان می‌دهد:

  1. سطح مبتدی: A1 _ A2
  2. سطح متوسط: B1 _ B2
  3. سطح پیشرفته: C1 _ C2

چطور می توانیم انگلیسی یاد بگیریم؟ اگر می‌خواهید زبان انگلیسی را به‌عنوان یک مبتدی یاد بگیرید پس تمرکزتان را روی سطوح A1 و A2 بگذارید. مسیری که باید طی کنید به عوامل زیر بستگی دارد.

 

قبل از هر چیز انگیزه‌تان را پیدا کنید

قبل از اینکه بپرسید چگونه باید زبان انگلیسی یاد بگیریم از خودتان بپرسید چرا می‌خواهم انگلیسی بخوانم و انگیزه خودتان برای یادگیری را مشخص کنید. انگیزه‌ها کمک می‌کنند تا شیوه صحیحی را پیدا کنید.

 

اهدافتان را با جزئیات کامل روی کاغذ بنویسید

چگونه باید زبان انگلیسی یاد بگیریم

اگر می‌دانید چرا می‌خواهید انگلیسی بخوانید پس هدف گذاری آسان است. هر فردی اهداف خاص خودش را دارد. این اهداف به ۴ عامل بستگی دارند:

  1. چیزی که می‌خواهید یاد بگیرید.
  2. میزان ساعاتی که می‌توانید به مطالعه اختصاص دهید.
  3. زمانی که باید به هدفتان برسید.
  4. روش‌هایی که می‌توانید آموخته‌هایتان را ارزیابی کنید.

 

 یک چارچوب خاص برای خودتان بچینید

فکر می‌کنید برای رسیدن به اهدافتان به چند ساعت مطالعه در روز احتیاج دارید! فرقی نمی‌کند شما خانه دار هستید یا شاغل در هر صورت باید یادگیری زبان را به آهستگی شروع کنید، نظم داشته باشید و بین مطالعه‌تان وقفه ایجاد نکنید. شما باید بفهمید شب‌ها بهتر یاد می‌گیرید یا صبح زود را برای مطالعه ترجیح می‌دهید سپس یک مکان آرام را انتخاب و هر روز زمانی را در آنجا سپری کنید.

 

نقاط قوت و ضعفتان را بشناسید

زبان انگلیسی را چگونه یاد بگیرم! حتماً می‌دانید که زبان انگلیسی شامل چهار مهارت خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن می‌شود پس باید آن‌ها را بر اساس نقاط قوت یا ضعفتان از ساده‌ترین به چالش‌بر‌انگیزترین رتبه بندی کنید.

 

منابعی که متناسب با ویژگی‌هایتان هستند را انتخاب کنید

سؤال همیشگی زبان آموزان این است که چگونه زبان انگلیسی یاد بگیریم در خانه! مهم‌ترین کار پیدا کردن منابع و پکیج‌ آموزشی زبان انگلیسی است که با اهداف، زمان و شرایط زندگی شما سازگاری داشته باشد به‌عنوان مثال اگر می‌پرسید چگونه مکالمه زبان انگلیسی یاد بگیریم نباید به دنبال تکنیک‌های نوشتن بگردید.

مطالعه کنید  حالت انسان‌های قدرتمند را بگیریم

 

   متعهد باشید

شما باید نسبت به نحوه یادگیری زبان انگلیسی متعهد باشید به‌عنوان مثال اگر در کلاس حضوری یا مجازی ثبت نام می‌کنید باید در آن حاضر شوید و تکالیفتان را انجام دهید زیرا هیچ کس نمی‌تواند شما را مجبور به انجام کاری کند!

 

برای یادگیری 4 مهارت اصلی زبان کارهایی را انجام دهید که هیچ کس انجام نمی‌دهد

چطور می توانیم انگلیسی یاد بگیریم

برخلاف تصور عموم مردم طریقه آموختن زبان انگلیسی خیلی آسان است فقط باید روش درست آن را یاد بگیرید.

   آسان ترین طریقه یادگیری زبان انگلیسی در بخش Listening

  • به رادیو گوش دهید: در دسترس‌ترین راه برای تقویت listening گوش دادن به رادیو است.
  • تلویزیون تماشا کنید: اکثر زبان آموزان تماشای فیلم یا سریال به زبان انگلیسی را دوست دارند و از آن لذت می‌برند. اگر می‌خواهید لغات و اصطلاحات عامیانه را یاد بگیرید تماشای تلویزیون بهترین راه است.
  • به صدای ضبط شده خودتان گوش دهید: معاشرت با افرادی که در حال یادگیری زبان هستند مهارت listening شما را تقویت می‌کند اما اگر به چنین افرادی دسترسی ندارید، می‌توانید با خودتان صحبت کنید و به صدای ضبط شده‌تان گوش دهید. با این کار راحت‌تر متوجه اشتباهاتتان می‌شوید.
  • از منابع صوتی اینترنتی استفاده کنید: اگر در اینترنت جست و جو کنید آهنگ‌ها، پادکست‌ها و فایل‌های صوتی مختلفی را می‌بینید که مهارت شنیداری شما را به چالش می‌کشند و تمرین‌های متنوعی را به شما می‌دهند.

 

   تقویت speaking

  • با خودتان صحبت کنید: اگر نگران این هستید که چطور در خانه زبان انگلیسی یاد بگیریم پیشنهاد می‌کنیم زمانی که خانه‌تان خلوت است درباره موضوعات مختلف با خودتان حرف بزنید و این کار را با صدای بلند انجام دهید. هنگامی که صدای خودتان را می‌شنوید با زبان انگلیسی احساس راحتی بیشتری پیدا می‌کنید. اگر می‌خواهید راحت‌تر متوجه نقاط ضعفتان شوید صدایتان را ضبط کنید.
  • صحبت کردن مقابل آینه را تمرین کنید: روان صحبت کردن فقط به تلفظ درست کلمات محدود نمی‌شود بلکه باید زبان بدن، لحن و اعتماد به نفس کافی داشته باشد.
  • از اپلیکیشن‌ها برای پیدا کردن سخنرانان بومی استفاده کنید: اینستاگرام یک سرویس در دسترس برای پیدا کردن افراد بومی است. شما می‌توانید از این طریق یک دوست برای خودتان پیدا کنید و زمانی را به تمرین با او اختصاص دهید.
  • کلاس زبان ثبت نام کنید: شما می‌توانید با توجه به شرایطی که دارید در کلاس‌های حضوری یا مجازی ثبت نام کنید و با کمک یک استاد حرفه‌ای این مهارت را یاد بگیرید.

 

  طریقه آسان یادگیری زبان انگلیسی در بخش Reading

چطور در خانه زبان انگلیسی یاد بگیریم

  • هر روز چیزی را برای خواندن پیدا کنید: کتاب داستان‌های کودکانه، رمان‌های ساده، روزنامه‌ها، مجلات و وب سایت‌ها همیشه موضوعات جالبی را برای مطالعه دارند.
  • مطالب مورد علاقه‌تان را دنبال کنید: سعی کنید همیشه مطالبی که دوست دارید را همراهتان داشته باشد تا در مواقع بیکاری یا تفریح آن‌ها را بخوانید.
  • مطالبی که متناسب با سطح زبانتان هستند را بخوانید: اگر می‌خواهید چیزهایی که می‌خوانید را درک کنید باید به سطحتان توجه کنید. اگر بخواهید هر کلمه‌ای که می‌بینید را یاد بگیرید خواندن برای شما دشوار می‌شود.
  • قبل از خواندن هر داستانی آن را مرور کنید: تقریباً قبل از هر مطالعه‌ای از خودتان بپرسید که این مطلب درباره کیست یا درباره چیست! این سؤالات باعث می‌شوند تا درک مطلب برای شما راحت‌تر شود.
  • لغات جدیدی که یاد می‌گیرید را یادداشت کنید: یک دفترچه شخصی داشته باشید و به ترتیب حروف الفبا، واژگانی که یاد می‌گیرید را در آن یادداشت کنید و هر شب قبل از خواب نگاهی به آن‌ها بیندازید.
  • همیشه یک فرهنگ لغت همراهتان داشته باشید: یک عادت خوب زبان آموزان موفق این است که همیشه همراهشان یک فرهنگ لغت فیزیکی یا الکترونیکی دارند. این کار کمک می‌کند تا در مواجهه با کلمات یا عباراتی که معنی آن‌ها را نمی‌دانند گیج نشوند.
مطالعه کنید  آموزش روش تند خوانی برای وکالت

 

   یادگیری Writeing

  • یادداشت روزانه داشته باشید: علی رغم اینکه شما باید قوانین درست نوشتن را یاد بگیرید اما خودتان را محدود نکنید و گاهی اوقات آزادانه بنویسید؛ این کار باعث می‌شود writing را یک کار سرگرم کننده ببینید و از انجامش لذت ببرید.
  • قوانین مهم املایی را یاد بگیرید: هنگامی که در حال نوشتن هستید یک فرهنگ لغت یا اپلیکیشن غلط گیر داشته باشید تا سریعاً اشتباهاتتان را اصلاح کنید. شاید جالب باشد که بدانید افراد بومی هم هر چند وقت یک بار قوانین املایی را مرور می‌کنند.
  • به زبان انگلیسی ایمیل بدهید یا در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنید: با معلمان یا دوستانتان از طریق ایمیل یا شبکه‌های اجتماعی در ارتباط باشید و درباره موضوعات مختلف به زبان انگلیسی حرف بزنید.
  • اخبار را دنبال کنید: اگر به اخبار علاقه دارید این کار را هر روز به زبان انگلیسی انجام دهید.

 

چطور زبان انگلیسی رو زود یاد بگیریم

طریقه آسان یادگیری زبان انگلیسی

برای اینکه روند یادگیری‌تان را سریع‌تر کنید، می‌توانید از پیشنهادات زیر کمک بگیرید:

   به دنبال الگوها باشید

به همه آن‌هایی که می‌پرسند “چطور می‌توانیم زبان انگلیسی را یاد بگیریم” می‌گوییم این زبان را نمی‌توان به‌طور منظم در چهارچوب قوانین گرامری تعریف کرد. این قوانین اغلب اوقات شکسته می‌شوند؛ پس بهترین کار این است که به دنبال الگوهایی باشید که معمولاً انگلیسی زبانان بومی از آن‌ها استفاده می‌کنند. این الگوها کمک می‌کنند تا زمان کم‌تری را برای یادگیری مکالمه انگلیسی صرف کنید و به‌طور طبیعی‌تری حرف بزنید؛ به‌عنوان مثال برخی از کلمات هستند که معمولاً با یکدیگر استفاده می‌شوند:

We’d love to hear from you.

We’d love to have you over.

We’d love to see you.

We’d love to come visit.

   آرزوهایتان را دنبال کنید

تا به حال فکر کرده‌اید چگونه در کمترین زمان زبان انگلیسی یاد بگیریم! در حقیقت یادگیری زبان یک فرآیند طولانی مدت است پس برای اینکه از آموزش خسته نشوید و به‌طور منظم با آن درگیر باشید به دنبال کارهای مورد علاقه‌تان باشید اما آن‌ها را به زبان انگلیسی انجام دهید. اگر از بازی‌های ویدئویی لذت می‌برید، به ورزش گروهی علاقه دارید یا سرگرمی‌های دیگری مانند موسیقی یا یوگا را دوست دارید؛ یک گروه، سایت یا اپلیکیشن انگلیسی خوب را پیدا کنید و این کارها را انجام دهید.

  خودتان را با رسانه‌ها درگیر کنید

همه ما روزانه بخشی از زمانمان را صرف گشت و گذار در اینترنت یا شبکه‌های اجتماعی می‌کنیم پس از امروز به بعد این کار را به زبان انگلیسی انجام دهید.

  • برای هر علاقه‌ای که دارید، می‌توانید پادکست انگلیسی پیدا کنید و با موضوعات مختلف خودتان را به چالش بکشید.
  • بسیاری از روزنامه‌ها یا مجلات معروف هستند که به چند زبان ارائه می‌شوند و این امکان را به زبان آموزان می‌دهند تا آن‌ها را به‌صورت اینترنتی مطالعه کنند.
  • راحت‌ترین راه برای یادگیری زبان انگلیسی «خواندن کتاب» است و شما می‌توانید به‌صورت فیزیکی یا اینترنتی لیستی از کتاب‌های مورد علاقه‌تان را درست کنید و هر زمان که بیکار می‌شوید آن‌ها را بخوانید.
  • از امروز به جای اینکه برای تمرین زبان تلویزیون را خاموش کنید آن را روشن نگه دارید اما فیلم‌ها یا سریال‌های انگلیسی را با کمک زیرنویس یا بدون آن ببینید.
مطالعه کنید  یادگیری زبان بدون گرامر|2021

   زمان مشخصی را در روز به مطالعه اختصاص دهید

اکثر متخصصان زبان به افرادی که می‌پرسند “چطور زبان انگلیسی را یاد بگیریم” توصیه می‌کنند این کار را به‌صورت منظم و روزانه انجام دهند حتی اگر ۵ یا ۱۰ دقیقه در روز باشد. این کار کمک می‌کند تا مطالبی که می‌خوانید را فراموش نکنید و یادگیری زبان را تبدیل به عادت کنید.

 

   به نحوه استفاده از زبان انگلیسی فکر کنید

زبان انگلیسی را چگونه یاد بگیرم

با خودتان فکر کنید با توجه به شرایط شخصی یا کاری که دارید چگونه می‌توانید آموزش زبان انگلیسی را با آن ادغام کنید به‌عنوان مثال اگر هر روز مطالعه می‌کنید یا یک سخنرانی انگیزشی گوش می‌دهید زین پس این کار را به انگلیسی انجام دهید.

 

   با خودتان تکرار کنید که هیچ‌کس بی‌عیب نیست

سخت‌ترین کار در یادگیری زبان غلبه بر ترس است. همه ما در زبان مادری خودمان باهوش هستیم و هنگامی که می‌خواهیم یک زبان جدید را یاد بگیریم، می‌ترسیم و از اشتباه کردن خجالت می‌کشیم اما اگر می‌خواهید در این کار موفق شوید باید بپذیرید که هیچ‌کس در شروع یک مهارت جدید بدون عیب و ایراد نیست.

 

 از یوتیوب غافل نشوید

یوتیوب یک پلتفرم عالی برای یادگیری زبان انگلیسی است. در این فضا شما ویدیوهای آموزشی و سرگرمی مختلفی را پیدا می‌کنید که روش آموزش زبان انگلیسی را با تکنیک‌های مختلفی آموزش می‌دهند.

 

تحت هر شرایطی از یادگیری لذت ببرید

به جای اینکه نگران باشید چگونه زبان انگلیسی را آسان یاد بگیریم به این فکر کنید که این زبان فرصت‌های جذابی را برای شما به وجود می‌آورد پس از یادگیری لذت ببرید و تمرکزتان را روی یک بخش خاص نگذارید.

 

سخن پایانی

طریقه آموختن زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی مانند بالا رفتن از کوه است. شما باید ابتدا همه ابزارهایی که لازم دارید را در کوله‌پشتی‌تان بگذارید به‌عنوان مثال برنامه خودتان برای یادگیری، لغات و قواعد دستوری که باید بیاموزید را مشخص و در حین صعود از آن‌ها استفاده کنید. در مسیر رسیدن به کوه شما به نقطه‌ای می‌رسید که نمی‌دانید باید برای تقویت زبانتان چه کار کنید در اینجا تکنیک‌های قدیمی کارساز نیستند و شما باید از روش‌ها و تکنیک‌های جدیدی که به کار می‌روند استفاده کنید و این همان چیزی است که در این مقاله به‌طور کامل بررسی کردیم.

 

سوالات متداول در رابطه با یادگیری زبان انگلیسی

چطور زبان انگلیسی یاد بگیریم؟

اگر هیچ پیش زمینه‌ای نسبت به زبان انگلیسی ندارید پس شما یک فرد مبتدی هستید که باید ابتدا انگیزه و هدف خودتان از یادگیری زبان را مشخص کنید سپس با تعیین یک چهارچوب خاص برای مطالعه، شناسایی نقاط قوت و ضعف و انتخاب صحیح منابع آموزشی یادگیری زبان را شروع کرده و نسبت به آن متعهد باشید.

برای تقویت مهارت reading فقط باید کتاب‌های درسی بخوانیم؟

خیر، برای تقویت reading شما می‌توانید علاوه بر این کار داستان، رمان، روزنامه، مجله، وب سایت‌های اینترنتی یا اخبار را مطالعه کنید و با اصطلاحات و عبارات عامیانه انگلیسی زبانان بومی بیشتر آشنا شوید؛ زیرا این مردم صرفاً از قواعد دستوری مشخص شده استفاده نمی‌کنند و استثنائات زیادی دارند که در کتاب‌های درسی به همه آن‌ها اشاره نمی‌شود.

چطور سرعت یادگیری خودمان را نسبت به دوستانمان چندین برابر کنیم؟

شما می‌توانید با دنبال کردن الگوهای انگلیسی زبانان بومی، علایقتان، مطالعه روزانه، تفکر به انگلیسی و افزایش اعتماد به نفستان این مهارت را نسبت به سایر افراد سریع‌تر یاد بگیرید.