آموزش زبان انگلیسی از اول در 20 روز

یادگیری زبان انگلیسی به معنی نشستن در کلاس و مطالعه مباحث پیچیده و سخت نیست بلکه اکثر معلمان زبان، شاگردانشان را تشویق می‌کنند تا خارج از فضای آموزشی این مهارت را یاد بگیرند. راه‌های مختلف و سرگرم کننده‌ای مانند تماشای تلویزیون، مطالعه کتاب یا روزنامه، یادداشت‌برداری، ارتباط با آدم‌ها، گوش دادن به موسیقی آمریکایی و بریتانیایی، خواندن یک فرهنگ لغت، نوشتن خاطرات روزانه و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی یا وبلاگ‌ها برای درک بهتر زبان انگلیسی وجود دارد.

امروزه محققان به این نتیجه رسیده‌اند که روش یادگیری در افراد مختلف، متفاوت است. گاهی اوقات یک فرد با نشستن در کلاس درس یک موضوع را یاد می‌گیرد و یک فرد دیگر باید مطالبی که می‌آموزد را بنویسد تا در ذهنش باقی بماند؛ پس برای آموزش زبان انگلیسی از اول در 20 روز باید برنامه ریزی مشخص و مفرحی داشته باشید. ما به شما در این مسیر کمک خواهیم کرد.

 

چالش آموزش انگلیسی از ابتدا در 20 روز سطح مقدماتی

هنگامی که تصمیم می‌گیرید موضوعی را به‌عنوان یک چالش انجام دهید نباید فکر کنید این کار خیلی آسان است؛ زیرا قرار است شما را به سطح جدیدی برساند پس کارهایی که انجام می‌دهید جدید، متفاوت و گاهی سخت خواهد بود. شاید فکر کنید این چالش کمی ترسناک است اما هیچ کس جز شما قرار نیست قضاوتتان کند پس تسلیم نشوید و این 20 روز را طبق برنامه ریزی گفته شده در قسمت بعد پشت سر بگذارید.

 

خودتان را همان‌طور که هستید باور کنید

اگر قصد شروع چالش آموزش زبان انگلیسی از اول در 20 روز سطح مقدماتی را دارید پس باید به خودتان ایمان کامل داشته باشید. در این بازه زمانی شما فرصتی برای منفی‌بافی ندارید و تنها چیزی که باید در ذهنتان وجود داشته باشد باورتان به انجام این کار است به‌عنوان مثال می‌توانید با این طرز فکر شروع کنید:

اغلب زبان آموزان هنگام یادگیری این مهارت باورهای اشتباه و آزاردهنده‌ای دارند اما شما می‌توانید با این باور که “من هر روز سخت مطالعه می‌کنم و این کار را به مدت طولانی انجام می‌دهم.” شروع کنید. این باور می‌تواند به شکل قابل توجهی در روند یادگیری‌تان تأثیر داشته باشد.

 

گاهی لازم است بعضی چیزها را فراموش کنید

من مطمئن هستم که شما عضو شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌های مختلفی هستید. همان‌طور که شما به‌صورت آنلاین فعالیت دارید باید در زندگی آفلاینتان هم برنامه مشخصی داشته باشید. بهتر است برای آموزش انگلیسی از اول در 20 روز چیزهای اضافی که بخش زیادی از وقتتان را می‌گیرند حذف کنید. فکر می‌کنید بتوانید برای 20 روز در تمام پلتفرم‌های اجتماعی آفلاین بمانید؟ این کار آسانی نیست اما با انجامش به نتایج بسیار عالی می‌رسید. از همین حالا شروع کنید و به مدت یک ماه رسانه‌های اجتماعی، گوشی هوشمند، اینترنت، تلویزیون و دوستانتان را از زندگی‌تان دور کنید. با این کار فرصت کافی برای مطالعه و تمرین زبان خواهید داشت.

مطالعه کنید  چرا از زبان انگلیسی متنفرم؟

 

یک هدف قابل اندازه گیری را برای خودتان مشخص کنید

هدف گذاری مهم‌ترین بخش آموزش زبان انگلیسی از اول در 20 روز است. این هدف ساده در طول 20 روز باعث می‌شود تا احساس کنید کاری که قصد انجامش را دارید دست یافتنی و قابل انجام است. فقط به دو نکته زیر را دقت کنید:

  1. هدف باید واقع‌بینانه باشد: اهدافی که تعیین می‌کنید همان قدر که باید شما را به چالش بکشند باید واقع‌بینانه و قابل دست یابی باشند؛ به‌عنوان مثال اگر هدفتان تبدیل شدن به یک زبان آموز ماهر و مسلط است بدون شک در طول 20 روز محقق نمی‌شود اما اگر هدفتان تسلط نسبی به زبان در مدت زمان 20 روز هست این کار قابل انجام است. فراموش نکنید که هدف نهایی شما باید با سطح توانایی‌هایتان مرتبط باشد.
  2. هدف باید قابلیت اندازه گیری داشته باشد: اهدافی که تعیین می‌کنید باید قابل اندازه گیری باشند به‌عنوان مثال برای اینکه مطمئن شوید در طول 20 روز چقدر زبان انگلیسی را یاد گرفته‌اید، می‌توانید یک آزمون انگلیسی که تسلطی به آن ندارید را برای خودتان در نظر بگیرید و بعد از گذشته 20 روز به آن پاسخ دهید؛ این کار مشخص می‌کند که چقدر در یادگیری این مهارت پیشرفت داشته‌اید.

 

انرژی و زمانتان را بالا ببرید

شما به ذخایر عظیمی از انرژی و زمان احتیاج دارید. این منابع محدودیت دارند پس باید عاقلانه از آن‌ها استفاده کنید. اگر بتوانید از شر تمام عواملی که منجر به حواس پرتی می‌شوند خلاص شوید مطمئناً زمان بیشتری را ذخیره می‌کنید. زمان یک دارایی است بنابراین باید به همان شیوه‌ای که از پول استفاده می‌کنید از آن هم استفاده کنید.

انرژی هم یک دارایی ارزشمند است. شما باید مطمئن شوید که سالم غذا می‌خورید و خواب کافی دارید؛ این امر باعث می‌شود تا در طول روز انرژی کافی داشته باشید. این کار کمک می‌کند تا هنگامی که صبح از خواب بیدار می‌شوید، بتوانید به‌صورت موفقیت آمیز زبان انگلیسی را بخوانید. ساعت ۵ صبح تا ۹ صبح ساعت گران‌بها مطالعه است پس برای استفاده از این فرصت باید شب‌ها زودتر بخوابید.

 

وسواس داشته باشید

شما نه تنها باید متعهد باشید بلکه باید وسواس زیادی به خرج دهید. در طول این 20 روز همان قدر که به مطالعه زبان انگلیسی اهمیت می‌دهید باید زندگی کنید، نفس بکشید، بخورید و بخوابید و به هیچ چیز دیگر فکر نکنید.

 

بخوانید- بنویسید- گوش کنید- صحبت کنید و تکرار کنید

با انجام و رعایت موارد قبل وقت آن رسیده که آموزش زبان انگلیسی در خانه از سطح صفر در 20 روز را شروع کنید. برای یادگیری چهار مهارت اصلی زبان می‌توانید:

  1. با گوش دادن زیاد به فایل‌های صوتی، رادیو، آهنگ‌ها یا پادکست‌ها مهارت speaking خودتان را تقویت کنید.
  2. برای writing خوب باید هر روز چند ساعتی را صرف مطالعه و نوشتن کنید. افراد زیادی با یادگیری این مهارت کسب درآمد می‌کنند. برای تسلط بر writing باید گرامر و دایره واژگان قوی داشته باشید پس حتماً مطالعه متون انگلیسی را جدی بگیرید.
  3. مهارت listening کمی چالش برانگیز است زیرا هنگام صحبت با انگلیسی زبانان بومی که لهجه خاصی دارند درک و فهم حرف‌هایشان کمی دشوار می‌شود اما گوش دادن به کتاب‌های صوتی می‌تواند این مهارت را در شما تقویت کند.
  4. مهارت reading مهارتی است که اغلب زبان آموزان آن را نادیده می‌گیرند و ترجیح می‌دهند تمرکزشان را روی مباحث دیگر بگذارند. reading به دایره لغات وسیعی احتیاج دارد و قدرت درک مطلبتان را افزایش می‌دهد. برای یادگیری این مهارت باید گرامر خوبی داشته باشید، حداقل روزانه یک داستان کوتاه _ مقاله یا خبر را به زبان انگلیسی مطالعه کنید و در سبک‌هایی که دوست داری مجله و کتاب‌های مختلف بخوانید.
مطالعه کنید  آقایون کار؛ خانوم‌ها عشق

 

فراموش نکنید که انگلیسی در همه جا هست

انگلیسی در همه جا وجود دارد. کتابی که می‌خوانید – تلویزیونی که می‌بینید- آهنگی که گوش می‌دهید یا وب سایتی که در آن می‌گردید، می‌توانند به زبان انگلیسی باشند؛ پس هیچ بهانه‌ای برای یادگیری این مهارت ندارید فقط کافی است چشم‌ها و گوش‌هایتان را باز کنید و آن‌ها را پیدا کنید.

 

در خانه تمرین کنید

برای آموزش زبان انگلیسی از ابتدا در 20 روز باید در خانه هم مطالعه داشته باشید و اگر به شرکت در کلاس‌های آنلاین علاقه دارید، می‌توانید از پیشنهادات زیر کمک بگیرید:

  •    Englishtown

انگلیسی تاون یکی از معروف‌ترین مدارس آنلاین است که در قالب کلاس‌های روزانه و گروهی مباحث درسی مختلفی را آموزش می‌دهد و جوایز متعددی را به زبان آموزان برجسته اعطا می‌کند. شما می‌توانید برای انجام چالش آموزش زبان انگلیسی از اول در 20 روز در کلاس متناسب با سطحتان شرکت کنید و از ابزارهای آموزشی و آزمون‌های مختلف آن کمک بگیرید.

 

  •   English Study Online

کیفیت کلی این سایت نسبتاً خوب است و کلاس‌های مختلفی مانند کلاس‌های فردی، تجاری یا آمادگی برای امتحانات دارد. با ثبت نام در English Study Online شما می‌توانید برای 20 روزتان تکالیف مختلفی را دریافت و روند پیشرفتتان را ارزیابی کنید.

 

  •   Free English Study

این سایت منبع خوبی برای آموزش گرامر است. شما می‌توانید به‌راحتی بر اساس سطحی که دارید از مباحث آن استفاده کنید و به کمک لینک‌های معرفی شده سایت‌های معتبر دیگری را هم پیدا کنید.

 

  • English at Home

این وب سایت پیشنهادات کاربردی را به زبان آموزانی که قصد آموزش زبان انگلیسی از صفر در 20 روز را دارند ارائه می‌دهد. بخش speaking این سایت بسیار مفید است و به زبان آموزان سطح مبتدی یاد می‌دهد که چگونه از عبارات و اصطلاحات در مکالماتشان استفاده کنند؛ همچنین برای آموزش و تقویت درک مطلب، گرامر و واژگان تمرین‌ها، پازل‌های چند گزینه‌ای و مقالات طنز آمیز متنوعی دارد.

 

  • Chasing Time English

اگر برای آموزش زبان انگلیسی از اول در 20 روز به دنبال ویدیوهای آموزشی هستید این سایت مجموعه ارزشمندی از ویدئوهای رایگان را در اختیار شما می‌گذارد تا در روند یک داستان این مهارت را به شکل فراموش نشدنی یاد بگیرید.

 

  •  LyricsTraining

این سایت دارای موسیقی‌ها و ویدئوهای متنوعی در سبک‌های مختلف است که مهارت listening شما را در خانه تقویت می‌کند. این مجموعه به گونه‌ای جمع‌آوری شده که هر فایلش لغات و واژگان جدیدی را به زبان آموزان یاد می‌دهد و فضای یادگیری را سرگرم کننده تر می‌کند.

 

  •  iSLCollective

اگر به دنبال یادگیری زبان انگلیسی در قالب فعالیت‌های تعاملی هستید این سایت گزینه خوبی است. iSLCollective بیشتر از ۱۰۰۰ ویدیوی آموزشی دارد که نه تنها مهارت listening بلکه speaking، گرامر و دایره لغات زبان آموزان را تقویت می‌کند.

 

  •  Real English Conversations

اگر هنگام صحبت به زبان انگلیسی اعتماد به نفس کافی ندارید و به دنبال برقراری ارتباط بهتر با انسان‌های واقعی هستید، می‌توانید از این سایت کمک بگیرید. Real English Conversations متمرکز بر تقویت speaking و فهم مکالمات است به همین منظور از متدهای مختلفی استفاده می‌کند و مکالمات واقعی ضبط شده‌ای را در دسترستان قرار می‌دهد تا تسلط شما بیشتر شود.

مطالعه کنید  آموزش لغات ضروری زبان انگلیسی

 

  • All Ears English

اگر چالش آموزش زبان انگلیسی از اول در 20 روز را به قصد شرکت در آزمون آیلتس شروع کرده‌اید این سایت امکاناتی را برای شما فراهم می‌کند تا در قالب پادکست‌ها و مطالب مختلف زبان انگلیسی را یاد بگیرید.

 

روزنامه بخوانید

همه شهرها یک روزنامه خاص خودشان را دارند پس می‌توانید به‌صورت حضوری یا اینترنتی آن‌ها را تهیه کنید و درکتان را نسبت به یادگیری زبان انگلیسی افزایش دهید.

 

 خود خوان شوید

روش‌های خودآموز برای آموزش زبان انگلیسی از ابتدا در 20 روز خوب هستند اما سختی‌های زیادی دارند به‌عنوان مثال شما باید خودتان را مجبور کنید که ۸ ساعت از روزتان را به مطالعه زبان اختصاص دهید. هر کسی از عهده انجام این کار برنمی‌آید اما وقتی که باید در مدت 20 روز این زبان را یاد بگیرید پس انتخاب دیگری ندارید. اگر بتوانید هر روز ۵ ساعت مطالعه کنید در طول 20 روز ۱۰۰ ساعت مطالعه مفید خواهید داشت و این کار برای یک فردی مبتدی پیشرفت خوبی است. همچنین شما می توانید برای یادگیری سریع زبان به صورت خودخوان از پکیج‌ آموزشی زبان انگلیسی استفاده کنید.

 

زمانتان را مدیریت کنید

برنامه‌هایی مانند Trello یا Evernote شبیه تقویم هستند و چالش آموزش زبان انگلیسی از اول در 20 روز شما را به دقت سازمان دهی می‌کنند. این برنامه‌ها برای مدیریت زمان استفاده می‌شوند اما همه چیز به خودتان بستگی دارد. اگر از آن دسته افرادی هستید که تمرکزتان را خیلی سریع از دست می‌دهید، می‌توانید از روش پومودورو هم برای استفاده حداکثری از زمان استفاده کنید.

 

یک معلم خصوصی استخدام کنید

بهترین راه برای آموزش زبان انگلیسی از صفر در 20 روز علاوه بر تکنیک‌های شخصی که بررسی کردیم «داشتن یک معلم خصوصی» است. یک استاد با تجربه می‌تواند در طول 20 روز نقش مؤثری در یادگیری و پیشرفت شما داشته باشد. آن‌ها می‌توانند به‌راحتی و با سریع‌ترین تکنیک‌ها زبان انگلیسی را مطابق با نیازتان به شما بیاموزند.

 

سخن پایانی

آموزش زبان انگلیسی از اول در 20 روز و یادگیری 504 واژه موضوع چالش برانگیزی است اما هنگامی که این فرآیند را شروع می‌کنید تغییر را به آهستگی متوجه می‌شوید البته این سؤال کمی چالش برانگیز است زیرا عوامل متعددی مانند نگرش، هدف، زمان و منابع موجود نقش مؤثری در سرعت یادگیری دارند. بدون شک اگر این عوامل وجود داشته باشند شما می‌توانید با سرعت زیادی به هدفتان برسید.

 

سؤالات متداول در ارتباط با آموزش زبان انگلیسی از اول در 20 روز

اولین شرط آموزش زبان انگلیسی از اول در 20 روز چیست؟

مهم‌ترین کاری که باید انجام دهید این است که خودتان را همان‌طور که هستید بپذیرید و با تعیین هدف مسیر یادگیری‌تان را هموار کنید.

اهدافی که برای آموزش زبان انگلیسی از اول در 20 روز تعیین می‌شوند باید چه ویژگی داشته باشند؟

این اهداف باید واقع‌بینانه و قابل اندازه گیری باشند.

برای آموزش زبان انگلیسی از اول در 20 روز از چه وب سایت‌هایی می‌توانیم استفاده کنیم؟

Englishtown، English Study Online، Free English Study، English at Home، Chasing Time English، LyricsTraining، iSLCollective، Real English Conversations و All Ears English گزینه‌های خوبی برای شروع هستند.