چگونه زبان انگلیسی را برای کنکور بخوانیم؟

یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های دانش آموزان و دانشجویان برای کنکور «تسلط بر زبان انگلیسی» است. زبان انگلیسی در تمام مقاطع تحصیلی اهمیت زیادی دارد و هر چقدر به سمت مقاطع ارشد و دکتری می‌رود اهمیتش بیشتر می‌شود. ضریب زبان انگلیسی معمولاً ۳ است همین مسئله باعث شده تا افرادی که تسلط خوبی به آن دارند در کنکور رتبه بهتری به دست آورند. افرادی که می‌خواهند تست‌های زبان کنکور را بالا بزنند علاوه بر اینکه باید به‌صورت مداوم مطالعه داشته باشند باید تمرینات مختلفی را در بخش لغات، گرامر و درک مطلب انجام دهند. اگر می‌خواهید به شما تکنیک‌های آموزش زبان را برای کنکور بگوییم پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

صفر تا صد زبان انگلیسی کنکور

اولین قدم در مطالعه زبان انگلیسی برای کنکور شناخت دقیق ماهیت این درس است. زبان کنکور 3 بخش اصلی دارد:

Grammar

برای شرکت در کنکور باید تسلط خوبی به گرامر داشته باشید زیرا در قسمت‌های مختلف به‌طور مستقیم و غیرمستقیم سؤالات مختلفی در این زمینه مطرح می‌شود. برای تقویت این مهارت می‌توانید از تکنیک‌های زیر کمک بگیرید:

  • روی نقاط قوت و ضعفتان تمرکز کنید

تمرکزتان را روی قسمت‌هایی از گرامر بگذارید که به نظرتان سخت‌تر است. هنگام نوشتن و ویرایش کردن انجام اصلاحات گرامری آسان‌تر است اما هنگام صحبت کردن این کار دشوارتر می‌شود اما ما با کمی تمرین می‌توانید روی این بخش مسلط می‌شوید.

  • اوقات فراغتتان را به خواندن مباحث گرامری اختصاص دهید

اگر آموزش زبان انگلیسی را برای کنکور شروع کرده‌اید باید بدانید که مهارت گرامری را با موضوعات و منابع شنیداری می‌توان تقویت کرد. شما می‌توانید در اوقات فراغتتان اخبار، فیلم یا سریال انگلیسی نگاه کنید و از این طریق روی مباحث گرامری مسلط‌تر شوید.

  • مطالعه کتاب‌های گرامری را فراموش نکنید

یکی از بهترین راه‌های تقویت گرامر «مطالعه کتاب‌های دستور زبان» است. این کتاب‌ها به شما کمک می‌کنند تا مباحثی که آموخته‌اید را مرور کنید یا با انجام تمرینات مختلف آن‌ها را به خوبی یاد بگیرید. شاید فکر کنید نکات گرامری مانند لغات انگلیسی بسیار گسترده هستند در صورتی که گرامر انگلیسی محدود است و می‌توانید در مدت زمان کوتاهی آن‌ها را یاد بگیرید.

 

  •  تکرار داشته باشید

آموزش زبان انگلیسی را برای کنکور فقط با تکرار زیاد یاد می‌گیرید. شما می‌توانید با نوشتن یادداشت‌های روزانه یا خاطرات شخصی به زبان انگلیسی علاوه بر تقویت مهارت writing به تقویت دستور زبانتان هم کمک کنید.

 

 از موبایلتان استفاده مفید کنید

هر شخصی یک روش خاص برای یادگیری زبان انگلیسی دارد. بعضی از افراد با بازی و سرگرمی زبان انگلیسی را بهتر یاد می‌گیرند. شما می‌توانید با نصب اپلیکیشن‌های مختلف روی گوشی موبایلتان دستور زبان را یاد بگیرید. یکی از بهترین اپلیکیشن‌های آموزشی که در سال ۲۰۱۴ موفق به کسب جایزه شد اپلیکیشن «Practice English Grammar» است.

 

Vocabulary

شما قصد ادامه تحصیل در چه مقطعی را دارید؟ واژگان انگلیسی معمولاً برای کنکور هر مقطع متفاوتند. دانش آموزان یا دانشجویان برای درک بهتر سؤالات لغات علاوه بر یادگیری واژگان باید مترادف‌ها و متضادهای هر کدام از آن‌ها را هم بدانند. معمولاً سطح لغات در مقاطع بالاتر مانند ارشد یا دکتری تخصصی‌تر و دشوارتر است. شما می‌توانید با انجام تکنیک‌های زیر درصد یادگیری و عدم فراموشی لغاتتان را بیشتر کنید.

  • از تکنیک‌های حفظ کردن استفاده کنید

یکی از جدیدترین روش‌ها در سال‌های اخیر حفظ لغات بر اساس ارتباط تصویری، آهنگی یا ریتمی آن‌ها با اطلاعات یا لغات قبلی افراد است.

  • لغات را ریشه یابی کنید: اگر هنگام حفظ لغات ریشه آن‌ها را پیدا کنید، می‌توانید دایره لغاتتان را افزایش دهید. شناخت ریشه لغات باعث حفظ عمیق‌تر آن‌ها می‌شود. با این تکنیک می‌توانید خیلی راحت کلمات بزرگ را هم حفظ کنید.
  • از تکنیک هم‌آوایی کمک بگیرید: اگر آموزش زبان انگلیسی را برای کنکور شروع کرده باشید حتماً نام این تکنیک را شنیده‌اید. شما می‌توانید با تکنیک هم‌آوایی لغات انگلیسی را با معنای فارسی آن‌ها حفظ کنید به‌عنوان مثال sugar = شکر.
  • قطعه‌قطعه سازی کنید: در این تکنیک شما باید کلمات را به چند قطعه تقسیم کنید سپس با انتخاب یک قطعه، معنای آن را راحت‌تر به ذهن بسپارید.
  • شبیه سازی انجام دهید: در تکنیک شبیه سازی باید یک لغت را چند بار تکرار کنید، با خودتان بیندیشید که این لغت شما را یاد چه چیزی می‌اندازد سپس با هر چیزی که به ذهنتان رسید یک جمله بسازید؛ به‌عنوان مثال لغت shriek را در نظر بگیرید، آن را چند بار تکرار کنید، شما را یاد چه چیزی می‌اندازد، shriek شبیه شریک است پس می‌توانید آن را با جمله “شریک من همیشه جیغ بلند می‌زند.” به ذهن بسپارید.
مطالعه کنید  معرفی راز سلیس صحبت کردن در زبان انگلیسی

  • اشیا مختلف را صدا بزنید

ساده‌ترین تکنیک برای حفظ واژگان انگلیسی این است که هر چیزی که در اطرافتان می‌بینید را با صدای بلند نام ببرید. این کار برای افرادی که آموزش زبان انگلیسی را برای کنکور به تازگی شروع کرده‌اند و در سطح مبتدی هستند بسیار کاربردی است.

 

  • کلمات را در متن یاد بگیرید

اگر شما واژگان انگلیسی را با جملات طنز و خلاقانه به ذهن بسپارید، می‌توانید خیلی راحت‌تر آن‌ها را به یاد آورید.

 

  • تمرکز اصلی‌تان را روی لغات کاربردی و تخصصی بگذارید

شما باید لغات جدید را بر اساس هدفی که دارید حفظ کنید. اگر شخصی می‌خواهد از زبان انگلیسی در زمینه کاری و بازاریابی استفاده کند نباید برای تقویت دایره لغاتش رمان‌های شکسپیر را بخوانند! این موضوع برای کنکور هم صدق می‌کند شما باید بر اساس رشته و مقطع تحصیلی که در نظر دارید لغات انگلیسی را یاد بگیرید.

 

  •  صدایتان را ضبط کنید

آموزش زبان انگلیسی را برای کنکور با ضبط صدا راحت‌تر انجام خواهید داد. بر اساس تحقیقات انجام شده زمانی که فردی لغات انگلیسی را با صدای بلند می‌خواند و صدایش را ضبط می‌کند حرکات دهانش واضح‌تر می‌شود همین امر باعث ثبت دقیق‌تر اطلاعات در مغز می‌شود.

 

  • همیشه همراهتان یک دفترچه یادداشت داشته باشید

هر لغت جدیدی که به ذهنتان می‌رسد را در دفترچه یادداشتتان بنویسید: این کار علاوه بر اینکه هنگام مطالعه و مرور واژگان سرعتتان را بیشتر می‌کند باعث ماندگاری بیشتر آن‌ها در ذهنتان می‌شود.

 

Comprehension

بخش اصلی زبان کنکور که باعث می‌شود شما درصد خوبی را از آن به دست آورید «درک مطلب» است. داوطلبان باید بر اساس متن‌هایی که آورده می‌شود به سؤالات طرح شده پاسخ دهند. تعدادی از این سؤالات به‌صورت صحیح و غلط و تعدادی از آن‌ها به شکل معنی کلمه _ معنی کلی متن یا درک مفهوم است. شاید ابتدا فکر کنید که این متن‌ها خیلی سخت هستند اما اگر آموزش زبان انگلیسی را برای کنکور و تکنیک‌های تست زنی را یاد گرفته باشید، می‌توانید خیلی راحت از عهده آن‌ها برآیید. پیشنهاد ما به شما این است که:

  • ابتدا سراغ سؤالات بروید و آن‌ها را کامل بخوانید تا متوجه شوید که دقیقاً به دنبال چه اطلاعات و موضوعاتی هستند.
  • دور کلمات مهم و کلیدی سؤالات را خط بکشید سپس به سراغ متن بروید، یک نگاه گذرا به آن بیندازید و لغاتی که از قبل مشخص کرده‌اید را در آن‌ها پیدا کنید.
  • مجدداً سراغ سؤالات بروید اما این بار دقیقاً موضوع آن‌ها را بررسی کنید و بر اساس کلماتی که در متن مشخص کرده‌اید پاسخ آن‌ها را پیدا کنید.
  • اکنون به سراغ سؤالات کلی‌تر بروید. برای فهمیدن هدف کلی متن پاراگراف اول، آخر و میانی را با دقت بیشتری بخوانید، با این کار به سادگی از عهده پاسخ به سؤالات برمی‌آیید.
  • به‌طور کلی برای تسلط بر درک مطلب باید تمرین زیادی داشته باشد تا علاوه بر افزایش سرعتتان بتوانید به‌آسانی کلمات مهم را در متن تشخیص دهید.

 

آیا همه مجبورند در کلاس زبان شرکت کنند تا در کنکور پیروز شوند

برخی از افراد به‌اشتباه فکر می‌کنند زبان انگلیسی مانند عربی و ادبیات نیاز به کلاس کنکور ندارد و خود شخص می‌تواند با یادگیری چند تکنیک از عهده تست‌های آن برآید؛ در صورتی که اگر شما برای زبان انگلیسی در کلاس کنکور شرکت کنید، می‌توانید خیلی بهتر و راحت‌تر این کار را انجام دهید.‌ در این کلاس‌ها صفر تا صد زبان انگلیسی کنکور آموزش داده می‌شود. طراحی سؤالات کنکور به صورتی است که شما با آموختن چند تکنیک در صورت نداشتن دانش کافی هم می‌توانید به آن‌ها پاسخ دهید. اکثر سؤالات زبان انگلیسی مربوط به درک مطلب و گرامر است. اگر شما در کنار تکنیک‌های تست زنی دایره لغات خوبی داشته باشید، می‌توانید این سؤالات را به‌درستی جواب دهید. در کنکور علاوه بر پاسخ صحیح، برنامه ریزی زمانی هم اهمیت دارد. گاهی اوقات افراد دانش خوبی دارند اما به دلیل عدم مدیریت زمان نمی‌توانند رتبه خوبی را به دست آورند.

 

بودجه بندی زبان انگلیسی در کنکور چگونه است

اگر آموزش زبان انگلیسی را برای کنکور به نیت ۱۰۰ زدن شروع کرده‌اید بهتر است بودجه بندی آن را در کنکور بدانید. این بودجه بندی برای دانش‌آموزان و داوطلبان نظام جدید است. آن‌ها باید برای کنکور زبان انگلیسی «پایه ۱۰، ۱۱ و ۱۲» را بخوانند.

  • تعداد کل سؤالات: ۲۵ سؤال
  • ضریب: ۲
  • مدت زمان: ۲۰ دقیقه
  • بخش لغات: ۸ سؤال
  • بخش گرامر: ۴ سؤال
  • بخش درک مطلب: ۸ سؤال
  • بخش کلوز تست: ۵ سؤال

 

بخش لغات زبان انگلیسی در کنکور

۳۲ درصد از سؤالات زبان انگلیسی در کنکور به بخش واژگان تعلق دارد. این ۸ سؤال می‌توانند شرکت‌کنندگان کنکور را به تراز ۳۲ درصدی برسانند.

 

بخش گرامر زبان انگلیسی

این بخش ۱۶ درصد از سؤالات زبان انگلیسی کنکور را به خودش اختصاص داده است. مبحث گرامر در بخش کلوز تست هم مطرح می‌شود. داوطلبانی که به دنبال عملکرد خوب در کنکور هستند باید تسلط کافی به دستور زبان داشته باشند.

 

بخش درک مطلب

درک مطلب یا همان reading ۸ سؤال دارد که ۳۲٪ از ۱۰۰٪ را به خودش اختصاص داده است. شما می‌توانید با شناخت کافی لغات، عدم ترجمه متن به زبان فارسی، تمرین بسیار و دقت کافی به سؤالات از عهده این بخش برآیید.

مطالعه کنید  افراد خجالتی چطور زبان خود را تقویت کنند؟

 

بخش کلوز تست زبان در کنکور

معمولاً اکثر داوطلبان در این بخش گیج می‌شوند! این ۵ سؤال ۲۰ درصد از زبان کنکور را به خودش اختصاص داده و شما باید جاهای خالی را به‌دقت پر کنید. برای پاسخ صحیح به بخش کلوز تست باید با توجه به جملات بهترین کلمه را پیدا کنید، جملات بعد از جای خالی را با دقت بخوانید، گرامر را بلد باشید، تست‌های تألیفی را قبل از کنکور به خوبی تمرین کنید و به مفرد یا جمع بودن سؤالات توجه کنید.

 

مهم‌ترین منابع زبان انگلیسی در کنکور را معرفی کنید

  1. کتاب‌های درسی: اگر آموزش زبان انگلیسی را برای کنکور به تازگی شروع کرده‌اید باید بدانید که مهم‌ترین منبع برای شما «کتاب درسی» است. شما باید کتابتان را به‌دقت مطالعه کنید و سؤالات و تمرین‌های آن‌ها را حل کنید. معمولاً لغات پنهان، حروف اضافه و اصطلاحات مهمی در داخل کتاب درسی گنجانده شده است که با کمی دقت آن‌ها را پیدا می‌کنید.
  2. کتاب‌های کمک آموزشی: کتاب‌هایی که تست‌های کنکور سال‌های قبل را دارند به شما کمک می‌کنند تا با نحوه سؤالات کنکور بیشتر آشنا شوید. برای بالا زدن تست‌های زبان پراکنده تست بزنید، روی تست‌های تألیفی و کنکوری تمرکز کنید، آزمون‌های مختلفی را شرکت کنید.

 

مباحث آسان زبان انگلیسی در کنکور کدام بخش‌ها هستند

  • بخش گرامر
  • بخش کلوز تست

این دو بخش در کنکور ۹ سؤال دارند که اگر به‌درستی آن‌ها را پاسخ دهید ۳۶ درصد از زبان را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اید. این مباحث بسیار آسان هستند و شما می‌توانید در مدت زمان کوتاهی به آن‌ها مسلط شوید.

 

با رعایت این نکات دیگر نگران زبان انگلیسی کنکور نباشید

  • زمانتان را به بخش‌های کوتاه تقسیم کنید.
  • تأثیر زبان انگلیسی در کنکور تجربی بسیار زیاد است پس سعی کنید در طول روز اوقات مختلفی را به مطالعه آن اختصاص دهید.
  • یکی از مهم‌ترین نکات در خواندن زبان انگلیسی «داشتن انسجام» است. شما باید بدن و ذهنتان را به‌گونه‌ای عادت دهید که هنگام خواندن زبان انگلیسی بتواند به خوبی موضوعات را درک کند و آن‌ها را یاد بگیرد.
  • تکنیک تندخوانی به شما کمک می‌کند تا جملات و عبارت مختلف را سریع‌تر بخوانید و آن‌ها را بهتر بفهمید.
  • اگر قصد آموزش زبان انگلیسی را برای کنکور دارید حتماً نمونه سؤالات مختلفی را حل کنید و با تکرار مطالب تلاش کنید تا سرعت عملتان را بالا ببرید.
  • اگر هنگام خواندن زبان به‌ویژه بخش گرامر نکات مهم را یادداشت کنید، می‌توانید برای مرور آن‌ها زمان کم‌تری بگذارید.
  • بعضی از دانش آموزان یا دانشجویان می‌خواهند در یک زمان مشخص حجم زیادی از مطالب را بخوانند در صورتی که این کار یادگیری آن‌ها را کاهش می‌دهد. توصیه ما این است که مطالب را کوتاه‌کوتاه یاد بگیرید و بخش اصلی زمانتان را به تمرینات اختصاص دهید.
  • در پایان هر روز مطالبی که خوانده‌اید را مجدداً مرور کنید تا در ذهنتان تثبیت شوند.
  • قبل از اینکه آموزش زبان انگلیسی را برای کنکور شروع کنید حتماً تست‌های کنکور سال‌های گذشته را تهیه کنید تا با تکرار و مرور آن‌ها بخش‌های مهم‌تر زبان انگلیسی را بشناسید.
  • بخش لغات و درک مطلب زبان را نسبت به بخش‌های دیگر بیشتر مطالعه کنید.
  • سرعت عملتان را در تست زنی بالا ببرید.
  • هنگام حل سؤالات درک مطلب ابتدا به‌صورت روخوانی آن‌ها را مطالعه کنید.
  • برای مطالعه‌تان از منابع معتبر استفاده کنید.
  • دایره لغاتتان را تا جای ممکن افزایش دهید.
  • اگر زبان انگلیسی شما از پایه ضعیف است نگران نباشید زیرا دانش آموزان زیادی مانند شما به دلایل مختلف زبان قوی ندارند. شما می‌توانید با رعایت تکنیک‌هایی که در این مقاله بررسی کردیم تا حد زیادی تسلطتان به زبان را افزایش دهید.

 

چرا بعضی از افراد باهوش هنگام پاسخ به سؤالات زبان کنکور به چالش می‌خورند

 

دو دسته از کنکوری‌ها معمولاً هنگام پاسخ به سؤالات زبان ضرر می‌کنند:

  1. دسته اول دانش آموزانی هستند که از چندین سال قبل آموزش زبان انگلیسی را برای کنکور و مدرسه شروع کرده‌اند، کلاس‌های مختلفی شرکت کردند و سطح علمی‌شان را بالا بردند و همین عوامل باعث شده تا دچار غرور بی‌جا شوند و هنگام کنکور از خواندن درس زبان صرف نظر کنند! این دانش‌آموزان باید زبان انگلیسی را به‌عنوان نقطه قوتشان در نظر بگیرند و با مطالعه منظم شانس پیروزی‌شان در کنکور را بالا ببرند.
  2. دست دوم دانش آموزانی هستند که دائماً می‌گویند من زبان را متوجه نمی‌شوم یا من از بچگی زبان را بلد نبوده‌ام پس برای کنکور آن را نمی‌خوانم! این دانش‌آموزان با گفتن این حرف‌های بیهوده، بهانه‌ها و موانع ذهنی شانس موفقیتشان در کنکور را پایین می‌آورند.

 

برنامه ریزی صحیح برای موفقیت در بخش زبان کنکور

هنگامی که به زمان کنکور نزدیک می‌شویم همه داوطلبان به دنبال روش‌ها و تکنیک‌های مختلف یادگیری هستند. درصد فراموشی بعضی از دروس مانند زبان انگلیسی نسبت به بقیه بیشتر است. از لحاظ علمی و تجربی راهکارهایی وجود دارد که می‌توانید با انجام آن‌ها علاوه بر مطالعه بهتر درصد موفقیتتان در کنکور را بیشتر کنید.

 

قبل از خواب زمانی را به مطالعه اختصاص دهید

هنگامی که قبل از خواب مطالعه می‌کنید در طول خواب مغزتان این اطلاعات جدید را پردازش می‌کند. این فرآیند باعث می‌شود تا موضوعاتی که قبل از خواب خوانده‌اید را بعد از بیداری بهتر به یاد آورید.

مطالعه کنید  تقویت حافظه تنها با 8 روش عالی در کوتاهترین زمان

 

مکان مطالعه‌تان را تغییر دهید

بر اساس تحقیقات انجام شده زمانی که شخصی در مکان‌های مختلف درس می‌خواند درصد فراموشی‌اش کاهش می‌یابد؛ به همین منظور سعی کنید هر بار مکان مطالعه‌تان را تغییر دهید تا درصد حفظ و یادگیری اطلاعاتتان بیشتر شود.

 

خودتان را مورد آزمایش قرار دهید

اگر آموزش زبان انگلیسی را برای کنکور شروع کرده‌اید حتماً در موقعیت‌های مختلف از خودتان آزمون بگیرید؛ این کار باعث می‌شود تا در شرایط سخت‌تر قرار بگیرید و تحمل شرایط واقعی در آینده برایتان راحت‌تر شود.

 

بلندبلند درس بخوانید

حتماً تا به حال شنیده‌اید که بلندبلند درس خواندن باعث حفظ بهتر می‌شود زیرا علاوه بر دیدن مطلب آن را می‌شنوید.

 

رسیدگی به خودتان را فراموش نکنید

گاهی اوقات افرادی که آموزش زبان انگلیسی را برای کنکور شروع کردند یا درگیر خواندن دروس دیگر هستند خودشان را فراموش می‌کنند، به تفریح، سلامت، استراحت و روحیه خودشان نمی‌رسند! برای موفقیت در کنکور باید به خودتان توجه کنید، زمانی را به پیاده‌روی اختصاص دهید، غذا و خوراکی‌های سالم میل کنید، گاهی اوقات در اینترنت بگردید و هر کاری که باعث انرژی بیشترتان می‌شود را انجام دهید.

 

زبان انگلیسی را به‌صورت گروهی بخوانید

گاهی اوقات مطالعه گروهی تأثیر بهتری نسبت به مطالعه انفرادی دارد. شما می‌توانید گاها زمانی را به مطالعه گروهی اختصاص دهید. این کار نه تنها شما را موظف می‌کند تا مطالب مشخص شده را بخوانید بلکه باعث یادگیری و حفظ بهتر اطلاعات در ذهنتان می‌شود.

 

جدول زمانی بنویسید

یک ابزار مفید برای افرادی که آموزش زبان انگلیسی را برای کنکور شروع کرده‌اند «تهیه جدول زمانی» است. در این جدول باید چهارچوب دقیقی را برای کارهایتان مشخص کنید. برای تهیه این جدول می‌توانید از یک دفتر خاطرات، کاربرگ اکسل یا اپلیکیشن موبایل استفاده کنید و در آن بخش‌هایی که تسلط دارید _ بخش‌هایی که باید مطالعه بیشتری در آن‌ها داشته باشید و بخش‌هایی که هیچ اطلاعاتی در مورد آن‌ها ندارید را مشخص و طبق زمان بندی گفته مطالعه کنید. برای اینکه درصد یادگیری‌تان را بیشتر کنید حتماً بین درس خواندتان فاصله زمانی داشته باشد؛ به عبارت دیگر به مدت طولانی مطالعه نکنید و سعی کنید در بازه‌های زمانی کوتاه مدت تر درس بخوانید.

 

برای امتحانات آماده شوید

اکثر کنکوری‌ها برای موفقیت بیشتر در کلاس کنکور ثبت نام می‌کنند. این کلاس‌ها معمولاً تکالیف و برنامه امتحانی مشخصی دارند تا شرکت کنندگان را برای کنکور نهایی آماده کنند. شما باید برنامه مشخصی برای حل تمرینات یا خواندن مباحث امتحانی داشته باشید و به خوبی مهارت‌هایتان را بسنجید.

 

تلفظ کلمات را یاد بگیرید

برخی از لغات انگلیسی تلفظ سخت و عجیب و غریبی دارد. شما می‌توانید با کمی تکرار و تمرین حفظ واژگان انگلیسی را به خوبی یاد بگیرید.

 

فهرستی از واژگان مختلف را تهیه کنید

افرادی که آموزش زبان انگلیسی را برای کنکور شروع کرده‌اند، می‌دانند که لغات بخش مهمی از این درس را تشکیل می‌دهند. شما برای اینکه درصد تست زدنتان را بالا ببرید باید تسلط خوبی به واژگان داشته باشید.

 

صحبت کنید

یکی از راه‌های تقویت زبان انگلیسی «صحبت کردن» است. شما می‌توانید در تایم‌های آزاد با دوستان یا اعضای خانواده‌تان به زبان انگلیسی صحبت کنید حتی اگر تنها هستید، می‌توانید به زبان انگلیسی فکر کنید یا مقابل آینه بایستید و درباره موضوع مشخصی با خودتان صحبت کنید.

 

خودتان را در زبان انگلیسی غوطه‌ور کنید

منظور ما از غرق شدن در زبان انگلیسی یعنی مطالعه مجلات _ کتاب‌ها _ مقالات _ روزنامه‌های انگلیسی، گوش دادن به موسیقی، تماشای تلویزیون یا سریال‌هایی از این سبک است.‌ این کار در عین لذت بخش بودن مهارت شما را ارتقا می‌دهد.

 

کلام آخر

اگر آموزش زبان انگلیسی را برای کنکور شروع کرده‌اید فراموش نکنید که این درس نیاز به تلاش پیوسته و مستمر دارد. حتماً بعد از خواندن لغات آن‌ها را مرور کنید _ ترجیحاً روزانه ۲۰ لغت جدید را یاد بگیرید _ هنگام خواندن گرامر خلاصه نویسی کنید و تست‌های مرتبط با آن مباحث را بخوانید _ برای بخش درک مطلب و کلوز تست بهترین کار تکرار و تمرین است پس سعی کنید بعد از یادگیری هر موضوع سریعاً تست بزنید تا اطلاعات در ذهنتان تثبیت شوند.

همچنین شما می توانید با بهره گرفتن از پکیج‌ آموزشی زبان انگلیسی مناسب و کامل و جامع بدون نیاز به کلاس های حضوری با سرعت بیشتری زبان انگلیسی را برای کنکور یاد بگیرید.

 

سؤالات متداول در رابطه با آموزش زبان انگلیسی را برای کنکور

زبان انگلیسی در کنکور چند بخش دارد؟

افرادی که زبان انگلیسی را برای کنکور مطالعه می‌کنند باید مباحث مختلف گرامر، واژگان، درک مطلب و کلوز تست را یاد بگیرند.

بودجه بندی زبان انگلیسی در کنکور به چه صورت است؟

• لغات ۸ سؤال • گرامر ۴ سؤال • درک مطلب ۸ سؤال • کلوز تست ۵ سؤال

بهترین منابع زبان انگلیسی برای کنکور چه منابعی هستند؟

اشخاصی که زبان انگلیسی را برای کنکور شروع کرده‌اند معتقد هستند که کتاب درسی بهترین منبع برای کنکور است اما داوطلبان می‌توانند از کتاب‌های کمک آموزشی هم استفاده کنند.