چگونه زبان انگلیسی را تقویت کنیم؟

تکنیک‌های مختلفی برای تقویت زبان انگلیسی وجود دارد که قصد داریم در این مقاله صفر تا صد آن‌ها را با یکدیگر بررسی کنیم پس با ما همراه باشید. زبان انگلیسی زبان بین‌المللی است که شما برای برقراری ارتباط به آن احتیاج دارید. با تسلط بر این زبان می‌توانید:

  • از میلیون‌ها صفحه اطلاعاتی در اینترنت استفاده کنید.
  • با این مهارت می‌توانید کتاب‌های مختلفی را از نویسندگان معروف و جهانی مطالعه کنید.
  • برای مطالعه مجلات و روزنامه‌های انگلیسی می‌توانید آن‌ها را به‌صورت حضوری یا از طریق اینترنت خریداری کنید.
  • زبان انگلیسی کلید ورود به دنیای علم است. با تسلط بر این زبان می‌توانید از مقالات علمی مختلفی استفاده کنید.
  • تعداد زیادی از شبکه‌های تلویزیونی بین‌المللی یا شبکه‌های خبری به زبان انگلیسی هستند که شما می‌توانید با تسلط بر زبان از دیدن آن‌ها لذت ببرید.
  • می‌توانید بهترین فیلم‌های روز دنیا را بدون نیاز به زیرنویس تماشا کنید.
  • حتی می‌توانید برای تحصیل، کار یا زندگی بدون نگرانی به کشورهای خارجی سفر کنید.

برای تقویت زبان انگلیسی مجبور نیستید هزینه‌های عجیب و غریبی بپردازید

اگر تصمیم به یادگیری زبان انگلیسی گرفته‌اید برای اینکه در میان راه انگیزه‌تان را از دست ندهید بهتر است از همان ابتدا یک دلیل قانع کننده و محکم برای یاد گرفتن این مهارت داشته باشید؛ به‌عنوان مثال اگر انگیزه شما پول و کسب درآمد است باید همیشه با خودتان فکر کنید که یادگیری این مهارت می‌تواند تا چه حد شما را پولدار کند، خانه _ زندگی یا ماشین رؤیایی شما را برایتان فراهم کند.

دلیلتان را روی یک کاغذ بنویسید و آن را یک جای خوب بچسبانید تا هر زمان که شور و شوقتان را از دست دادید آن را ببینید و مجدداً انگیزه بگیرید. برای تقویت زبان انگلیسی در خانه روش عجیب و غریبی وجود ندارد، شما می‌توانید با انجام تکنیک‌های زیر تسلطتان بر این مهارت را ارتقا دهید

 

1.مهارت‌های اصلی و ترتیب یادگیری زبان انگلیسی را بشناسید

  • Listening: شما برای خوب صحبت کردن باید خوب بشنوید. اگر هر روز زمان زیادی را به زبان انگلیسی گوش دهید و این کار را در یک بازه طولانی انجام دهید، می‌توانید خیلی سریع بر این مهارت مسلط شوید. همیشه چند فایل خوب انگلیسی در گوشی‌تان داشته باشید تا در مواقع بیکاری به آن‌ها گوش دهید. همه ما در طول روز کارهای خسته کننده‌ای را مانند رانندگی، کار کردن در محل کار یا انجام کارهای خانه، منتظر ماندن در سر قرار یا انتظار برای سوار شدن به مترو و اتوبوس را انجام می‌دهیم! از امروز به بعد می‌توانیم هنگام انجام این کارها به فایل‌های انگلیسی گوش دهیم و از زمانمان بهینه‌تر استفاده کنیم.

 

  • Speaking: تقویت زبان انگلیسی در این بخش اهمیت زیادی دارد زیرا تا زمانی که شما بر آن مسلط نباشید، نمی‌توانید با دیگران ارتباط برقرار کنید. صحبت کردن درباره هر موضوعی، تأمل کردن در مکالمات، گوش دادن به آهنگ‌های انگلیسی و آواز خواندن با آن‌ها، مطالعه کردن، ضبط صدا و یادگیری عبارات بیشتر می‌تواند در تقویت این مهارت مؤثر باشد.

 

  • Reading: اگر می‌خواهید کتاب‌ها، مقالات و متن‌های مختلف انگلیسی را بخوانید و به‌آسانی معنای آن‌ها را متوجه شوید باید این مهارت را در خودتان تقویت کنید. هر چقدر دایره لغاتتان قوی‌تر باشد مهارت ریدینگ شما بهتر می‌شود. برای تقویت زبان انگلیسی در این بخش می‌توانید روزانه متن اخبار را به زبان انگلیسی دنبال کنید، کتاب‌های مختلفی را بخوانید، مقالات متنوعی را دانلود کنید و زمان‌های بیکاری‌تان را به مطالعه آن‌ها اختصاص دهید، زبان گوشی‌تان را انگلیسی کنید و در شبکه‌های اجتماعی دنبال کننده افرادی باشید که این مهارت را آموزش می‌دهند.

 

  • Writing: تسلط بر مهارت رایتینگ برای افرادی که قصد شرکت در آیلتس، تافل یا آزمون‌های معتبر دیگر را دارند اهمیت خیلی زیادی دارد. شما می‌توانید با مطالعه بیشتر، نامه نگاری _مکاتبه یا چت به زبان انگلیسی مهارتتان بر این بخش را تقویت کنید.

 

2.میزان تسلطتان بر زبان انگلیسی را مشخص کنید

برای تعیین سطح می‌توانید از آزمون‌های آنلاین یا حضوری استفاده کنید. اگر مشخص شود که سطح زبان شما بالا است باید از منابع مفیدتری برای مطالعه استفاده کنید زیرا خواندن منابع ساده‌تر چیزی به اطلاعاتتان اضافه نمی‌کند.

 

3.از تمرین روزانه زبان انگلیسی فرار نکنید

اگر می‌خواهید در طول دو یا سه ماه به زبان انگلیسی مسلط شوید باید علاوه بر پشتکار کافی هر روز ۸ الی ۱۴ ساعتتان را به یادگیری این مهارت اختصاص دهید؛ به‌عنوان مثال یک ساعت روی مکالمه کار کنید، یک ساعت واژگان را بخوانید، دو ساعت متن‌های انگلیسی را مرور کنید، دو ساعت به زبان انگلیسی گوش دهید و اگر همچنان انرژی دارید مجدد این فرایند را تکرار کنید. مطالعه روزانه حتی در روزهای تعطیل بدون شک باعث تقویت زبان انگلیسی‌تان می‌شود.

مطالعه کنید  بهبود حافظه

 

4.اصول مطالعه را بشناسید

بعضی از افراد زمان زیادی را به مطالعه زبان انگلیسی اختصاص می‌دهند اما خیلی سریع آن را فراموش می‌کنند! دلیل این امر می‌تواند شیوه نادرست خواندن باشد. روش صحیح مطالعه زبان به شرح زیر است:

  • اولین بار که یک موضوع را می‌خوانید آن را در ۲۴ ساعت آینده حداقل یک بار مرور کنید، این کار باعث می‌شود تا ۸۰ درصد از آن مطلب را به‌خوبی حفظ کنید.
  • بعد از گذشت یک هفته مجدداً آن مطالب را مرور کنید و سعی کنید تمام آن‌ها را به خاطر آورید. این کار باعث می‌شود تا مطالب به مدت ۳۰ روز دیگر هم در ذهن شما باقی بمانند.
  • بعد از گذشت ۴۰ روز این مطالب را بار دیگر مرور کنید. این یادآوری باعث می‌شود تا مطالب به مدت ۶ ماه دیگر هم در حافظه شما باقی بماند.

 

5.زبان انگلیسی را با زندگی روزمره‌تان ترکیب کنید

برای تقویت زبان انگلیسی باید آن را وارد زندگی روزمره‌تان کنید به‌عنوان مثال لیست کارها یا لیست خرید روزانه‌تان را به انگلیسی بنویسید، در اوقات فراغتتان فیلم‌های انگلیسی ببینید، هنگام رفت و آمد در سطح شهر بیلبوردها یا پوسترهای مختلف را به زبان انگلیسی بخوانید یا به موسیقی‌های انگلیسی گوش کنید. در یادگیری زبان «تکرار و اثبات» اهمیت زیادی دارد حتی اگر برای چند ثانیه یا چند دقیقه باشد.

 

9 کتاب خواندنی برای یادگیری زبان

علی رغم اینکه امروزه اکثر افراد یک تلفن هوشمند دارند اما خواندن یک کتاب واقعی همیشه جذابیت‌های خاص خودش را دارد. اگر شما دوست دارید به تقویت زبان انگلیسی‌تان کمک کنید پس حتماً مطالعه کتاب را نادیده نگیرید. کتاب‌هایی در عین جذابیت تقویت کننده زبان انگلیسی هستند عبارت‌اند از:

 

How to be a woman _ کیتلین موران

نویسنده این کتاب می‌گوید “چرا روی زمین چون من یک زن هستم باید با همه خوب رفتار کنم!” کیتلین موران نویسنده قدرتمندی است که کلمات را خرد نمی‌کند. این کتاب در عین طنز بودن باعث تقویت زبان عامیانه فرد می‌شود.

 

40 Rules of Love _ الیف شافاک

“اگر دوستی و عشق واقعی باشد حتماً داستان تحول عجیبی را به دنبال دارد.” اگر ما قبل و بعد از دوست داشتن، یک شخص باشیم این به آن معنا است که ما به اندازه کافی دوست نداشته‌ایم. این رمان نه تنها زبان انگلیسی شما را تقویت می‌کند بلکه باعث تحول زندگی شما می‌شود. یکی از کتاب‌هایی که برای زبان آموزان سطح مبتدی بسیار جذاب و سرگرم کننده است «کتاب قانون عشق» می‌باشد.

 

The Perks of Being a Wallflower _ استیون چباسکی

“این زندگی من است و من می‌خواهم شما بدانید که من هم خوشحالم و هم ناراحت و هنوز در تلاش هستم تا بفهمم که چگونه می‌توانم باشم.” این کتاب داستان یک نوجوان ناهنجار و با هوش از نظر اجتماعی است که با یک بیماری روانی دست و پنجه نرم می‌کند و در طول داستان تمام تلاشش را می‌کند تا جایگاهش را در این جهان پیدا کند. اگر احساس می‌کنید به زبان عامیانه نوجوانان علاقه دارید و دوست دارید به خاطرات دوران دبیرستانتان بازگردید این کتاب گزینه مناسبی برای شما است.

 

Treasure Island _ رابرت لوئیس استیونسون

یکی از محبوب‌ترین کتاب‌های سبک کلاسیک «کتاب جزیره گنج» است که برای عاشقان سفر بسیار مناسب است. اگر به دنبال تقویت زبان انگلیسی و دایره لغاتتان هستید این کتاب گزینه عالی برای شما است.

 

Deal Breaker _ هارلان کوبن

“پذیرفتن امر اجتناب ناپذیر نشانه یک مرد خردمند است.” این کتاب در حقیقت یک رمان جنایی است که در آن اصطلاحات ورزشی به وفور به چشم می‌خورد.

 

A Thousand Splendid Suns

“ازدواج می‌تواند منتظر بماند تحصیل نمی‌تواند.” وجه تمایز این کتاب نسبت به دیگر کتاب‌ها خط داستانی متفاوتش است. با مطالعه این اثر شما غرق در زندگی روزمره و سختی‌های شخصیت داستان می‌شوید. زبان آموزان مبتدی می‌توانند برای شروع این کتاب زیبا و چالش برانگیز را انتخاب کنند.

 

To Kill a Mockingbird _ هارپر لی

یکی از شاهکارهای ادبیات آمریکا که شما را با تاریخ ایالت متحده بیشتر آشنا می‌کند اثر هارپر لی است. این کتاب به‌خوبی شما را با فرهنگ ایالت متحده آشنا می‌کند و باعث تقویت زبان انگلیسی‌تان می‌شود.

 

Pride & Prejudice _ جین آستین

“اگر غرور من را خراب نکرده بود به‌راحتی می‌توانستم غرور او را ببخشم.” کتاب غرور و تعصب یکی دیگر از آثار کلاسیک و پرمخاطبی است که لغات بسیار گسترده‌ای دارد. اگر شما شخصیت احساساتی دارید این کتاب می‌تواند حال و هوای شما را عوض کند.

 

Orientalism _ ادوارد سعید

شرق شناسی یک اثر خوب برای روشنفکران خارج است. اگر در سطح زبان پیشرفته هستید این کتاب نه تنها منبع ارزشمندی برای درک جهان است بلکه یک مکالمه عالی برای سفر به‌ویژه در خاورمیانه می‌باشد.

 

9 بلاگ جذاب و پر مخاطب برای یادگیری زبان انگلیسی

وبلاگ‌ها فضای جذاب و سرگرم کننده‌ای برای تقویت زبان انگلیسی هستند. شما می‌توانید با توجه به علایقتان وبلاگ‌های مختلفی را دنبال کنید به‌عنوان مثال:

 

The Young Adventuress

وبلاگ «ماجراجویی جوان» با انتشار اعترافات خنده دار، صادقانه و داستان‌های عجیب و غریب شما را ساعت‌ها با خودش درگیر می‌کند. شخصی که در این وبلاگ فعالیت می‌کند تلاش کرده تا به خارج از کشور سفر کند، آنجا را بسیار دوست دارد، در حال حاضر نیوزلند را خانه خودش می‌نامند و برای شما توصیه‌های زیادی در مورد انتقال به کشورهای دیگر دارد. اگر قصد مهاجرت تحصیلی دارید این وبلاگ نقش مؤثری در تقویت زبان انگلیسی‌تان دارد.

مطالعه کنید  تنها در 30 روز مغز خود را به ابر مغز تبدیل کنید

 

English Grammar Revolution

وبلاگ «انقلاب دستور زبان انگلیسی» شاید به نظر افراد زیادی جنبه تفریح و سرگرمی نداشته باشد اما یک راه آسان و قدیمی برای تقویت گرامر انگلیسی است. اگر روزانه بخشی از زمانتان را به مطالعه این وبلاگ اختصاص دهید مهارت زبانتان تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند.

 

Hand Luggage Only

وبلاگ «فقط یک چمدان دستی» یک سایت مسافرتی، هیجان انگیز و پر انرژی درباره دو دوست از دانشگاه کمبریج است که به نقاط مختلف جهان می‌روند و درباره آن می‌نویسند. لوید و یایا به هر کجا می‌روند با دوربین‌هایشان لحظات خوب را ثبت می‌کنند. شما بعد از خواندن چند پست در این وبلاگ می‌توانید تا حد زیادی مهارت Writing تقویت کنید.

 

Perfect English Grammar

وبلاگ «دستور زبان انگلیسی کامل» سرشار از تمرینات گرامری کوتاه از زمان حال تا افعال نامنظم در زمینه‌های مختلف است. شما می‌توانید با کمک این وبلاگ قوانین پیچیده گرامری را به‌خوبی یاد بگیرید.

 

Hannah Gale

وبلاگ «هانا گیل» زبان انگلیسی بریتانیایی محاوره‌ای را به شما یاد می‌دهد. نویسنده این وبلاگ یک روزنامه نگار سابق اما پر سر و صدا است که پست‌های مختلفی را در زمینه‌های گوناگون منتشر کرده است. زمانی که شما این وبلاگ را می‌خوانید بدون اینکه متوجه باشید عبارات جدید و عامیانه سرگرم کننده‌ای را یاد می‌گیرید که حتی در کلاس‌های آموزشی هم مطرح نمی‌شوند.

 

World of Wanderlust

سایت «دنیای سرگردانی» سرشار از نکاتی است که به شما در برنامه ریزی برای سفر کمک می‌کند. با گشتن در این وبلاگ شما بهترین مکان‌های مخفی یا بهترین مکان‌ها برای غذا خوردن را می‌بینید. این وبلاگ از ایالات متحده گرفته تا ژاپن و کاستاریکا را پوشش می‌دهد و شما می‌توانید با مطالعه آن بدون زحمت و سختی به تقویت زبان انگلیسی‌تان کمک کنید.

 

Deliciously Ella

وبلاگ «خوشمزه الا» ایده‌های شگفت انگیزی درباره غذاهای مختلف دارد که میلیون‌ها خواننده را ترغیب می‌کند تا از بدنشان بهتر مراقبت کنند. در این وبلاگ می‌بینید که برای داشتن یک بدن سالم فقط مجبور به خوردن غذاهای گیاهی و سبز نیستید بلکه می‌توانید غذاهای خوش طعم دیگری را هم امتحان کنید.

 

BBC Learning English

سال‌های زیادی است که مجریان رادیویی و تلویزیونی بی‌بی‌سی خیلی خوب به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند و منتشر کننده مقالات بی‌عیب و نقصی زیادی هستند. اگر به دنبال یک فضای خوب برای یادگیری زبان انگلیسی هستید این وبلاگ گزینه مناسبی برای شما است. شما می‌توانید مقالات، ویدئوها و تمرینات رایگانی مختلفی را از سطح مبتدی تا پیشرفته در این وبلاگ ببینید و به‌آسانی بر زبان انگلیسی مسلط شوید.

 

The Londoner

یکی از محبوب‌ترین وبلاگ‌های انگلستان «وبلاگ اهل لندن» است. در این فضا دستورالعمل‌ها و نکات مختلفی درباره سبک زندگی و صحبت کردن پیدا می‌کنید. شاید ابتدا به عکس‌های زیبا، غذاهای دل انگیز و لباس‌های خوش دوخت این وبلاگ حسادت کنید اما بعد از کمی مطالعه جذب جملات پیچیده و توضیحات دقیق آن می‌شوید که ناخودآگاه باعث تقویت زبان انگلیسی‌تان می‌شود.

بهترین پادکست‌هایی که می‌توانند به شما کمک کنند عبارت‌اند از:

روزتان را با گوش دادن به این پادکست‌ها شروع کنید و در کنارش زبان انگلیسی‌تان را تقویت کنید ما در عصر دیجیتال زندگی می‌کنیم. عصری که در آن می‌توان هر مهارتی را به‌آسانی یاد گرفت و آموزش زبان انگلیسی سریع از این قاعده مستثنا نیست. شما می‌توانید این مهارت را با روش‌های مختلفی یاد بگیرید. پادکست‌ها یک روش عالی برای تقویت زبان انگلیسی هستند. شما می‌توانید هنگامی که در حال رفتن به جایی هستید، ورزش می‌کنید یا در حال استراحت هستید به این زبان گوش کنید.

 

 

تقویت زبان انگلیسی با پادکست‌های سطح ابتدایی

  • Learn English: این پادکست فوق‌العاده در قسمت‌های مختلف واژگان و موقعیت‌های روزمره را پوشش می‌دهد. شما می‌توانید به‌صورت رایگان این فایل‌ها را دانلود کنید و حتی آزمون‌های کوتاهی را برای سنجش آموخته‌هایتان بدهید. این پادکست نه تنها به پیشرفت شما کمک می‌کند بلکه باعث حفظ بهتر لغاتتان می‌شود.

 

  • Voice of America: آیا دوست دارید زبان انگلیسی را هنگام گوش دادن به موضوعات مختلف یاد بگیرید؟ آیا دوست دارید در کنار یادگیری زبان اطلاعات عمومی‌تان افزایش پیدا کند؟ اگر پاسخ شما مثبت است صدای آمریکا فضایی است که در قالب برنامه‌های مختلف به سرعت زبان انگلیسی را آموزش می‌دهد. وجه تمایز این پادکست نسبت به سایر پادکست‌ها موضوعات بسیار متنوعش است که از موسیقی گرفته تا فیلم‌ها و موضوعات تاریخی را پوشش می‌دهد.

 

 

  • Espresso English: اسپرسو انگلیسی یک برنامه تقویت زبان انگلیسی است که درس‌های ساده، کاربردی و واضحی دارد. هر درس فقط ۵ الی ۱۰ دقیقه طول می‌کشد و به‌گونه‌ای طراحی شده است که در یک مدت زمان کوتاه اطلاعات زیادی را به شما می‌دهد. این پادکست اصطلاحات، عبارات، گرامر و واژگان زبان انگلیسی را به‌دقت بررسی می‌کند.
مطالعه کنید  کتاب‌های تأثیرگذار

 

تقویت زبان انگلیسی با پادکست‌های سطح متوسط

  • 6 Minute English: پادکست ۶ دقیقه انگلیسی بی بی سی توانسته یک راه جالب برای یادگیری زبان انگلیسی باشد. این پادکست در قسمت‌های مختلف گفتگوی میان نیک و آلیس را به تصویر می‌کشد و بر اساس واقعیت‌های روزمره است. با گوش دادن به این برنامه هر بار با موضوعات سرگرم کننده‌ای مواجه می‌شوید که فهرست واژگانتان را قوی‌تر می‌کنند.

 

  • Podcasts in English: این پادکست به دلیل تنوع بالا، قسمت‌های کوتاه و مباحث مختلفش از نگاه زبان آموزان بسیار حائز اهمیت است. هر قسمت این پادکست معمولاً کم‌تر از ۵ دقیقه است و به همین علت یک انتخاب خوب برای افرادی است که فرصت کمی برای تقویت زبان انگلیسی‌شان دارند.

 

  • Culips ESL Podcast: این پادکست به شما یاد می‌دهد که چگونه در مکالمات انگلیسی موفق شوید، لهجه‌های مختلف را بشناسید و به شکل واضح و قابل فهمی صحبت کنید. شما در هر سطحی که هستید، می‌توانید از این پادکست استفاده کنید.

 

تقویت زبان انگلیسی با پادکست‌های سطح پیشرفته

  • The English We Speak: این پادکست روی اصطلاحات متمرکز است و گفت و گوی بین دو نفر را نشان می‌دهد که هر هفته یک اصطلاح محبوب و سرگرم کننده را بررسی می‌کنند. اگر به دنبال تقویت زبان انگلیسی و دایره لغاتتان هستید این پادکست بهترین راه است.

 

  • Splendid Speaking: این پادکست برای زبان آموزان پیشرفته‌ای است که مهارت‌های ارتباطی خوبی دارند. در هر برنامه بحث‌ها و مصاحبه‌های غیر انگلیسی زبانان وجود دارد که نه تنها شما را با زبان آموزان دیگر آشنا می‌کند بلکه باعث می‌شود از اشتباهات آن‌ها درس بگیرید.

 

  • All Ears English Podcast: هدف اصلی لیندسی و میشل آموزش زبان انگلیسی واقعی در قالب سرگرمی به زبان آموزان سطح متوسط تا پیشرفته است. هر درس ۱۰ تا ۱۵ دقیقه می‌باشد. این دو آمریکایی شاد و پر انگیزه هر بار اصطلاحات روزمره، واژگان، افعال و مکالمات مختلفی را بررسی می‌کنند و نکات کاربردی را درباره آداب و رسوم و فرهنگ آمریکایی در اختیار شنوندگان قرار می‌دهند.

 

  • Luke’s English Podcast: لوک یک معلم انگلیسی با تجربه است که ۱۸ سال سابقه تدریس دارد و یک استندآپ کمدین است که توانسته چندین بار برنده جوایز مختلف شود. لوک در این پادکست موضوعات مختلف زبان انگلیسی را با طنز بسیار خوبی بررسی می‌کند.

 

  • This American Life: این پادکست یک برنامه عمومی و هفتگی است که داستان‌های جذاب و خنده داری را به شکل‌های گوناگون مطرح می‌کند. هدف اصلی این پادکست تقویت زبان انگلیسی نیست بلکه می‌خواهد زبان آموزان را با لهجه‌های مختلف آمریکایی آشنا کند.

تأثیر چنل‌های یوتیوب در یادگیری سریع و راحت زبان

امروزه در سراسر جهان مردم از یوتیوب استفاده می‌کنند تا مهارت جدیدی را به‌راحتی در خانه‌هایشان یاد بگیرند. یوتیوب یک بستر فوق‌العاده برای به اشتراک گذاشتن و یادگیری هر مهارتی به‌صورت رایگان است. تنها چیزی که شما برای استفاده از آن احتیاج دارید یک اینترنت خوب است. شما می‌توانید از این بستر ارزشمند برای تقویت زبان انگلیسی‌تان استفاده کنید و در هر زمان و مکانی که می‌خواهید دروس و فیلم‌های مختلف را ببینید.

  • British Council Learn English Kids: این چنل فضای آموزنده و سرگرم کننده‌ای برای آموزش زبان انگلیسی آنلاین و آموزش زبان به کودکان دارد. ویدیوهایی که در این کانال می‌بینید بسیار ساده هستند و تمام آن‌ها توسط کودکان میزبانی می‌شوند. کودک شما می‌تواند برای تقویت زبان انگلیسی با آهنگ، داستان یا فعالیت‌های سرگرم کننده از این چنل استفاده کند.

 

  • Fun Kids English: این کانال برای کودکان در هر سنی مناسب است. اکثر فیلم‌ها توسط معلمان حرفه‌ای، موسیقی‌دانان و نویسندگان خوب تولید و منتشر می‌شود. کودکان می‌توانند در قالب آهنگ‌های جذاب و فیلم‌های آموزشی متحرک به تقویت زبان انگلیسی‌شان کمک کنند. هر هفته یک ویدیو جدید ارسال می‌شود و کودکان می‌توانند همراه با آن الفبا، صدا، حیوانات، غذاها، رنگ‌ها، مشاغل یا حمل و نقل را یاد بگیرند.

 

 

کلام آخر

با خواندن این مقاله دیگر هیچ بهانه‌ای برای یادگیری زبان انگلیسی ندارید زیرا منابع مختلفی را بررسی کردیم که شما می‌توانید بر حسب سلیقه شخصی‌تان حداقل یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. امروزه همه ما یک گوشی هوشمند داریم که می‌توانیم با کمک آن چند دقیقه از روزمان را صرف یادگیری و تقویت زبان انگلیسی کنیم پس دیگر به دنبال بهانه نگردید و همین حالا شروع کنید.

 

سوالات متداول در رابطه با تقویت زبان انگلیسی

برای تقویت زبان انگلیسی باید چه کارهایی انجام دهیم؟

• چهار مهارت زبان انگلیسی را بشناسید. • میزان تسلطتان بر این زبان را مشخص کنید. • تمرین روزانه داشته باشید. • اصول مطالعه را بشناسید. • زبان انگلیسی را وارد زندگی روزمره‌تان کنید. • از منابع مختلف کمک بگیرید.

چند کتاب خوب برای تقویت زبان انگلیسی معرفی کنید؟

• 40 Rules of Love • How to be a woman • The Perks of Being a Wallflower • Treasure Island • Deal Breaker • A Thousand Splendid Suns • Pride & Prejudice

چند چنل یوتیوب خوب برای تقویت زبان انگلیسی معرفی کنید؟

• Fun Kids English • British Council Learn English Kids