آموزش زبان انگلیسی در ۵۰ روز

آیا آموزش زبان انگلیسی در ۵۰ روز امکان پذیر است؟ به نظر شما چرا باید برای آموزش و یادگیری این مهارت وقت بگذاریم؟ در قرن ۲۱ دانستن زبان دوم نه تنها مفید است بلکه برای موفقیت در زندگی ضروری است. زبان انگلیسی فرهنگ‌ها و جوامع مختلف را به یکدیگر وصل می‌کند.

ورود اینترنت و سهولت سفرهای جهانی فاصله‌ای که زمانی میان جوامع مختلف وجود داشت را از بین برد. امروزه مؤسسات آموزش عالی در حال «شناسایی افراد لایق به‌عنوان رهبران آینده جهان» و کارفرمایان در تلاش برای «شناسایی افرادی که می‌توانند در اقتصاد تأثیرگذار باشند» هستند؛ عاملی که می‌تواند تأمین کننده این نیازها باعث تسلط به زبان انگلیسی است.

یادگیری این زبان نه تنها باعث پیشرفت تحصیلی می‌شود بلکه در رشد شناختی و نگرش مثبت دانش‌آموزان و دانشجویان مؤثر است؛ به‌عنوان مثال مهارت حل مسئله را افزایش می‌دهد، باعث بهبود توانایی‌های کلامی می‌شود، به بهبود عملکرد حافظه کمک می‌کند، باعث افزایش تفکر خلاق _ تفکر انعطاف پذیر و بهبود نگرش نسبت به زبان و فرهنگ می‌شود. در این مقاله با ما همراه باشید تا تکنیک‌های آموزش و یادگیری زبان ۵۰ روزه را به‌دقت بررسی کنیم.

آموزش گام به گام زبان انگلیسی

آموزش-گام-به-گام-زبان-انگلیسی

برای تدریس زبان انگلیسی ۳ روش کلی وجود دارد:

  1.  روش مستقیم: به روش مستقیم روش شفاهی یا طبیعی هم می‌گویند. این تکنیک بر اساس مشارکت فعال دانش آموزان در صحبت کردن و گوش دادن به زبان جدید در شرایط واقعی روزمره است.
  2. روش ترجمه گرامری: این روش که از روش‌های آموزشی و سنتی لاتینی و یونانی به وجود آمد بر اساس تجزیه و تحلیل زبان نوشتاری با استفاده از تمرینات ترجمه، درک مطلب و تقلید نوشتاری از متون است. یادگیری در این روش شامل تسلط بر قوانین دستوری و حفظ فهرست واژگان است.
  3. روش صوتی _ زبانی: این روش که به روش شنیداری _ شفاهی هم معروف است بر اساس تکرار دیالوگ‌ها و عبارات در مورد شرایط روزمره می‌باشد.
    زبان انگلیسی بخش‌های مختلفی دارد که می‌توانیم هر بخش را با کمک تکنیک خاصی تقویت کنیم.

 

 

 چگونه واژگانمان را به‌عنوان یک زبان آموز پیشرفته تقویت کنیم

آموزش-زبان-انگلیسی

زمانی که شما دایره لغات قوی دارید نه تنها در گفتارتان دقیق‌تر هستید بلکه به سالم نگه داشتن مغز و تقویت حافظه‌تان هم کمک می‌کنید. تصور کنید که قصد مهاجرت کاری دارید و در مصاحبه شغلی می‌توانید خودتان را با کلمات پر قدرتی توصیف کنید، این حرکت علاوه بر اینکه هوشمند بودن شما را نشان می‌دهد، روی کارفرما هم تأثیر می‌گذارد.

فرض کنید سخنرانی مهمی در پیش دارید، زمانی که در صحبت‌هایتان از واژگان مناسبی برای بیان احساسات – انگیزه‌ها و خواسته‌هایتان استفاده می‌کنید، می‌توانید تأثیر ماندگارتری روی شنوندگانتان بگذارید. به نظر شما چگونه می‌توانیم در فرایند اموزش زبان انگلیسی در ۵۰ روز این مهارت را در خودمان تقویت کنیم؟

مطالعه کنید  اهمیت آموزش زبان انگلیسی در دوران کودکی

 شما باید یک عادت جدید به نام “مطالعه عمیق” را در خودتان به وجود آورید

یک واژه یا موضوع را در نظر بگیرید و در خصوص جنبه‌های مختلف آن صحبت کنید به‌عنوان مثال لغت happy را تصور کنید و در یک لیست مترادف، عبارات، اصطلاحات و جملات گفته شده با آن را بنویسید یا لغت luck را در نظر بگیرید و در خصوص خرافات و عبارات گفته شده در مورد آن فکر کنید. عادت مطالعه عمیق باعث ایجاد یک نقشه در ذهن شما می‌شود که به یادگیری واژگان  و حفظ واژگان انگلیسی به‌صورت طبیعی کمک می‌کند.

در فرایند آموزش زبان انگلیسی در ۵۰ روز به دنبال تکنیک‌های حفظ بگردید

یکی از مؤثرترین روش‌ها برای یادگیری کلمات سخت زبان انگلیسی استفاده از «تکنیک‌های حفظ» است. برای این کار می‌توانید از استراتژی‌های تجسم استفاده کنید.

خودتان را در معرض واژگان انگلیسی قرار دهید

هر چقدر زمان بیشتری را برای خواندن و گوش دادن به زبان انگلیسی صرف کنید واژگان بیشتری را می‌آموزید؛ به‌عنوان مثال موسیقی را در نظر بگیرید، در موسیقی واژگان انگلیسی زیادی استفاده شده که شما با گوش دادن به آن نه تنها واژگانتان را تقویت می‌کنید بلکه با استفاده از تکنیک شعر _ تکرار و زمینه آن‌ها را بهتر یاد می‌گیرید. یادگیری زبان از طریق فیلم، تلویزیون، مطالعه کتاب یا گوش دادن به اخبار یک راه عالی برای افزایش دایره واژگان است.

 برای موفق شدن در آموزش زبان انگلیسی در ۵۰ روز از منطقه راحتی‌تان خارج شوید

اگر مطلبی که برای مطالعه‌تان انتخاب کرده‌اید را به‌طور کامل می‌فهمید وقت آن است که مطلب جدیدی را انتخاب کنید. راه‌های زیادی برای خارج شدن از محدوده راحتی وجود دارد. شما می‌توانید نوع دیگری از زبان انگلیسی مانند انگلیسی فنی یا تجاری را مطالعه کنید.

خرید پکیج آموزش زبان انگلیسی

 چگونه می‌توانیم دستور زبان انگلیسی خود را به‌عنوان یک زبان آموز موفق ارتقا دهیم

یادگیری-زبان-۵۰-روزه

هر چقدر که سطح زبان شما بالاتر می‌رود باید ساختارهای دستوری انگلیسی دشوارتری را یاد بگیرید. بسیاری از ساختارهای گرامری هستند که در صحبت‌های روزمره استفاده نمی‌شوند، بعضی از ساختارها در صحبت‌ها محبوب‌ترند یا در نوشتن بیشتر استفاده می‌شوند! اگر شما جزء زبان آموزانی هستید که در یادگیری گرامر با چالش‌های مختلف روبه رو می‌شوند راهکارهای زیر به شما کمک زیادی می‌کنند:

 وارونگی فعل و اسم

وارونگی زمانی اتفاق می‌افتد که ما ترتیب کلمات یک جمله را تغییر می‌دهیم به‌عنوان مثال:

Original: I have never eaten such delicious mushrooms.
Inverted: Never have I eaten such delicious mushrooms.

این سبک رسمی است و معمولاً برای نوشتن موضوعات رسمی دانشگاهی یا سخنرانی به کار می‌رود.

 

زمان‌های مرکب

زمان‌های مرکب اشکال خاص‌تری از زمان‌های ساده هستند. این زمان‌ها به شما اجازه می‌دهند تا جزئیات بیشتری را در مورد زمان وقوع یک عمل بیان کنید به‌عنوان مثال:

I have painted the walls.
I have been painting the walls.

گزارش گفتار

اگر به دنبال یادگیری زبان در ۵۰ روز هستید باید گزارش گفتار را بشناسید. منظور از گزارش گفتار زمانی است که فردی می‌خواهد موضوعی که شخصی به او گفته است را برای فرد دیگری بازگو کند. دلیل دشوار بودن این کار تغییر زمان‌های جمله است.

 جملات شکاف دار

این جملات به‌منظور تأکید ویژه بر جزء جمله در دو بند تنظیم شده‌اند. این یک ساختار دستوری پیشرفته است که کمی رسمی به نظر می‌رسد اما در گفتارهای ما رایج است به‌عنوان مثال:

مطالعه کنید  چند راهکار ساده برای تقویت مکالمه

When did you arrive?
Response 1: Yesterday.
Response 2 (cleft sentence): It was yesterday that I arrived.

 

 ابزارها و ترفندهای نوشتاری برای زبان آموزان پیشرفته

زبان-انگلیسی-در-۵۰-روز

در دوره اموزش زبان انگلیسی در ۵۰ روز شما باید مهارت نوشتن یا Writing را تقویت کنید. نوشتن نه تنها در آینده فرصت‌های خوبی را برای شما به وجود می‌آورد بلکه نقش زیادی در یادگیری زبان انگلیسی دارد. روش‌های زیر به شما کمک می‌کنند تا به‌خوبی روی این مهارت مسلط شوید.

ویرایش کردن را بیاموزید

بسیاری از نویسندگان بزرگ معتقد هستند که فرایند ویرایش مهم‌ترین مرحله در نوشتن است. اگر می‌خواهید در طول آموزش زبان انگلیسی در ۵۰ روز مهارت Writing را به‌خوبی یاد بگیرید پس ویرایش کردن را شروع کنید.

یادگیری زبان ۵۰ روزه با تمرین اصول نگارشی

املای انگلیسی شاید کمی دشوار باشد اما فراموش نکنید که مطالعه و تسلط به املا، مهارت خواندن و نوشتن شما را تقویت می‌کند. ابتدا سعی کنید واژگان دشوار را بنویسید سپس با فرهنگ لغت درست آن‌ها را پیدا کنید. زمانی که از املای یک لغت مطمئن شدید سراغ ساختار _ لحن و صدای آن بروید.

 نوشتن آکادمیک یا رسمی را تمرین کنید

اگر می‌خواهید یک زبان آموز پیشرفته شوید پس باید نوشتن گزارش، ایمیل یا مقاله‌های دانشگاهی را یاد بگیرید. این مطالب نکات و ساختارهای خاصی دارند که شما می‌توانید با منابع آنلاین آن‌ها را یاد بگیرید.

اگر می‌خواهید در یادگیری زبان انگلیسی در ۵۰ روز موفق شوید انتقادپذیری‌تان را بالا ببرید

حتماً از یک شخص با تجربه بخواهید تا نوشته‌هایتان را بخواند و نظرش را در مورد آن‌ها بگوید.

پکیج دانلودی وبینار تقویت کوانتومی Writing

  •  اکثر زبان آموزان می‌پرسند که چگونه مشخصات و ویژگی‌های خودمان را به زبان انگلیسی بنویسیم؟
  •  چگونه خودمان نوشته‌هایمان را ویرایش کنیم؟
  •  چگونه با موضوعات و سبک‌های مختلف نوشتن در انگلیسی آشنا شویم؟
  •  برای دیکته نویسی _ ایده پردازی و شکار واژه‌ها باید چه کارهایی انجام دهیم؟
  • اگر شما هم این سؤالات را دارید پیشنهاد ما به شما تهیه «وبینار تقویت کوانتومی Writing» است. این پکیج‌ آموزشی زبان انگلیسی تکنیک‌های نگارش آسان _ سریع و زیبای متون انگلیسی را در کوتاه‌ترین زمان به شما آموزش می‌دهد.

 

 هنگام آموزش زبان انگلیسی در ۵۰ روز برای سرگرمی بنویسید

شما می‌توانید واژگان پیشرفته‌تری را پیدا کنید و اشکال مختلف نوشتاری را کشف کنید. یکی از بهترین راه‌های تقویت writing نوشتن به سبک‌های خلاقانه مانند داستان یا اشعار است.

 

چگونه تلفظ انگلیسی خوبی داشته باشیم

اگر شما به لغات، گرامر و دیگر مهارت‌های زبان انگلیسی مسلط باشید اما تلفظ خوبی نداشته باشید یعنی هیچ چیز بلد نیستید. اکثر افرادی که زبان انگلیسی را به‌عنوان زبان دومشان آموخته‌اند از لهجه خودشان راضی نیستند اما نگران نباشید، شما می‌توانید با کمی تمرین بر ترستان غلبه کنید و با اعتماد به نفس خوبی این کار را انجام دهید. در فرایند اموزش زبان انگلیسی در ۵۰ روز برای تقویت تلفظتان می‌توانید از تکنیک‌های زیر استفاده کنید.

لهجه انگلیسی را انتخاب کنید

شاید به نظرتان این تیتر کمی عجیب باشد اما شما برای به دست آوردن لهجه انگلیسی باید آن را انتخاب کنید سپس با گوش دادن به صدای مردم و محتوای بومی آن را توسعه دهید. شما می‌توانید عبارات و کلمات جدیدی که می‌شنوید را تکرار کنید، صدایتان را ضبط کنید، با سخنرانانی که لهجه مد نظر شما را دارد هم صحبت شوید یا مقابل آینه به‌تنهایی تمرین کنید.

مطالعه کنید  با این روش ها مانع از فراموشی شویم

صدا و لهجه انگلیسی را تمرین کنید

زبان آموزانی که در سطح پیشرفته هستند توجه ویژه‌ای به لحن دارند؛ یعنی به تأکید روی کلمات، عبارات یا اجزای یک جمله بیشتر توجه می‌کنند. یکی از راهکارهای کلیدی برای تقویت لحن انگلیسی «گوش دادن به محتوای انگلیسی» است به‌عنوان مثال جمله زیر را در نظر بگیرید:

Are you going to school tomorrow?

حالا جملات زیر را با تأکید بر کلمات مختلف بخوانید و دقت کنید که چگونه احساس و معانی تغییر می‌کنند:

Are you going to school tomorrow?
Are you going to school tomorrow?
Are you going to school tomorrow?

تمرین لحن بسیار مهم است و باید بدانید که چه موقع از آن استفاده می‌شود. توجه کنید که شکل دیگری هم وجود دارد که به آن «استرس کلمه» می‌گویند. این موضوع در ریتم صحبت‌های انگلیسی به چشم می‌خورد. اگر بر اجزای یک جمله به‌درستی تأکید نشود آن جمله بی‌روح و کسل کننده به نظر می‌رسد یا حتی گاهی اوقات افراد منظور شما را اشتباه متوجه می‌شوند.

 

چگونه زبان انگلیسی را روان صحبت کنیم

یکی از موضوعات مهم در فرایند آموزشی زبان انگلیسی در ۵۰ روز «روان صحبت کردن» است. اکثر زبان آموزان Listening، Grammar و Writing را به‌خوبی انجام می‌دهند اما مهارت خوبی در زمینه speaking ندارند! برای روان صحبت کردن از راهکارهای زیر کمک بگیرید:

  •  به جای یادگیری کلمات، عبارات و جملات را بیاموزید.
  • کاربرد واژگان و عبارات را در جملات یاد بگیرید.
  • سعی کنید به دنبال مطالعه سریع و حفظ واژگان نباشید.
  • ابتدا عبارات روزمره را یاد بگیرید.
  • خودتان را درگیر گرامر نکنید.
  • فیلم و موسیقی انگلیسی گوش کنید.
  •  بهترین کتاب برای یادگیری زبان انگلیسی را مطالعه کنید.
  • از پادکست‌های انگلیسی زبانان بومی کمک بگیرید.
  •  به زبان انگلیسی فکر کنید.
  • خودتان را در محیط‌های انگلیسی‌زبان قرار دهید.

 

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم تا به شما نشان دهیم که یادگیری و اموزش زبان انگلیسی در ۵۰ روز هم امکان‌پذیر است. شما می‌توانید با مطالعه، تمرین، ضبط صدا، معاشرت با دوستان انگلیسی زبان، برقراری تماس تلفنی، حضور مؤثر در شبکه‌های مجازی یا نصب اپلیکیشن‌های آموزشی این مهارت را در خودتان تقویت کنید.

برای یادگیری زبان شما فرصت‌های مختلفی دارید به‌عنوان مثال جهت یادگیری زبان انگلیسی در خانه می‌توانید در دوره‌های آموزش آنلاین زبان انگلیسی شرکت کنید، دوره‌های دانشگاهی مربوط به این حوزه را انتخاب کنید، به‌صورت حضوری در کالج‌ها و مؤسسات ثبت نام کنید یا به‌تنهایی این مهارت را یاد بگیرید. اگر می‌خواهید به سطح پیشرفته زبان برسید نباید یادگیری‌تان را متوقف کنید. زمانی که شما این زبان را به‌خوبی یاد بگیرید فرصت‌های زیادی از لحاظ کاری و تحصیلی برایتان به وجود می‌آید؛ پس پرقدرت به مسیری که انتخاب کرده‌اید ادامه دهید.

 

سؤالات متداول در رابطه با آموزش زبان انگلیسی در ۵۰ روز :

در فرایند آموزش زبان انگلیسی در ۵۰ روز این زبان را از طریق چه روش‌هایی تدریس می‌کنند؟

✔️روش مستقیم

✔️روش ترجمه گرامری

✔️روش صوتی – زبانی

برای تقویت دایره لغاتمان در آموزش زبان انگلیسی در ۵۰ روز باید چه کارهایی انجام دهیم؟

✔️برای یک لغت مترادف‌ها – عبارات – اصطلاحات یا جملات مرتبط را یاد بگیرید.

✔️خودتان را در معرض واژگان انگلیسی قرار دهید.

✔️خودتان را از منطقه راحتی‌تان خارج کنید و سراغ مطالب و موضوعاتی بروید که تا به حال نرفته‌اید.

چگونه می‌توان مهارت رایتینگ را آموزش زبان انگلیسی در ۵۰ روز تقویت کرد؟

✔️نوشتن را به چشم سرگرمی ببینید.

✔️نوشتن رسمی و آکادمیکی را تمرین کنید.

✔️ویرایش کردن را یاد بگیرید.

✔️از یک دوست یا استاد با تجربه در حوزه زبان انگلیسی بخواهید تا نوشته‌های شما را بررسی کند و ایرادات آن را بگیرد.