اهمیت افزایش دایره لغت انگلیسی

چرا سرمایه‌گذاری روی مهارت‌های زبانی و افزایش دایره لغت انگلیسی بهترین کاری است که می‌توانید برای حرفه خود انجام دهید؟ بدون شک افزایش دایره لغت انگلیسی و تسلط به این زبان می‌تواند باعث پیشرفت شما در حرفه کاری‌تان شود. یادگیری انگلیسی حکم پله‌ای را دارد که از مراحل ابتدایی تا سطح اجرایی یا حتی مدیریت به آن نیازمندید. یکی از مهم‌ترین مزایای یادگیری این زبان افزایش شانس شما برای یافتن کار یا پیشرفت در شغلتان است.

مهارت‌های زبانی به معنای واقعی می‌توانند فرصت‌های جدیدی را پیش پای شما بگذارند. زمانی که شما به زبان‌های دیگر تسلط داشته باشید بازارهای جهانی را بهتر درک می‌کنید و خواسته‌های مشتریان را بهتر می‌فهمید.

در این مقاله قصد داریم مواردی را با یکدیگر بررسی کنیم که شما را به سرمایه گذاری روی این زبان و افزایش دایره لغت انگلیسی‌تان ترغیب می‌کند.

اهمیت افزایش دایره لغت انگلیسی

اهمیت افزایش دایره لغت انگلیسی

چگونه می‌توانیم دایره لغات انگلیسی خود را افزایش دهیم

  • نصب برنامه‌های مختلف: اگر به اینترنت سری بزنید برنامه‌های واژگان انگلیسی مختلفی را برای دستگاه‌های اندرویدی یا ios می‌بینید. این اپلیکیشن‌ها به‌صورت رایگان یا پولی به شما کمک می‌کنند تا همیشه و در هر مکان و زمانی که هستید کلمات جدید را یاد بگیرید.
  • استفاده از فلش کارت‌ها: فلش کارت یک روش شگفت انگیز برای یادگیری کلمات جدید و تمرین آن‌ها است.
  • شرکت در آزمون‌ها: معمولاً بعد از افزایش دایره لغت انگلیسی‌تان باید در آزمون شرکت کنید و خودتان را بسنجید. برای این کار می‌توانید آزمون‌های مختلفی را از اینترنت بگیرید یا به‌صورت حضوری در کلاس زبان شرکت کنید.
  • جست و جو در وب سایت‌ها: در حال حاضر اینترنت آنقدر پیشرفت کرده که شما به‌راحتی می‌توانید میلیون‌ها وب سایت را پیدا کنید که در قالب‌های مختلف تمرینات واژگان انگلیسی را به شما می‌دهند و باعث افزایش دایره لغاتتان می‌شوند.
  • شرکت در کلاس های آمپول لغاتی انگلیسی: اگر به دنبال یادگیری کاربردی‌تر واژگان انگلیسی، افزایش دایره لغات و درک مطلب، موفقیت در آزمون‌های زبان، موفقیت در آزمون‌های تحصیلات تکمیلی یا دروس زبان دانشگاهی خود هستید با خرید این پکیج آموزش زبان انگلیسی می‌توانید تعداد زیادی از واژگان انگلیسی، لغات ضروری تافل و لغات ضروری GRE را در چند جلسه بیاموزید.
  • مطالعه کتاب: صدها کتاب آموزشی مختلف برای دوستداران کتاب وجود دارد که به آن‌ها کمک می‌کند واژگان بیشتری را یاد بگیرند. علی رغم اینکه خواندن کتاب یک روش سنتی است اما همچنان جایگزین خوبی برای آن پیدا نشده پس ارزش حداقل یک بار امتحان کردن را دارد.
مطالعه کنید  ساده ترین روش فعال نگه داشتن مغز

 

 

چگونه انجام تمرینات می‌تواند دایره لغات انگلیسی شما را ارتقا دهد

معمولاً ما تمرکز اصلی خود را روی گرامر می‌گذاریم و فراموش می‌کنیم که در صورت ندانستن کلمات لازم نمی‌توانیم از قوانین گرامری استفاده کنیم؛ به همین علت انجام تمرین‌هایی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم به شما کمک می‌کند تا ابتدا دایره لغات خود را افزایش دهید سپس از این زبان به‌درستی استفاده کنید.

  • اگر لیستی از ترجمه‌ها و کلمات مختلف داشته باشید و آن‌ها را بارها بخوانید خیلی زود خسته می‌شوید و نهایتاً چند کلمه آن را یاد می‌گیرید؛ اما در صورتی که این کار را با کمک تمرینات مختلف انجام دهید علاوه بر اینکه کلمات بیشتری را یاد می‌گیرید، انجام آن برای شما جنبه سرگرم‌کننده پیدا می‌کند.
  • برای افزایش دایره لغت انگلیسی تکنیک‌های مختلفی وجود دارد. زمانی که شما در حال یادگیری کلمات جدید هستید، می‌توانید چهار مهارت اصلی زبان خود را هم‌زمان با یکدیگر تقویت کنید به‌عنوان‌مثال:
  1. خواندن: خواندن بهترین راه برای یادگیری واژگان جدید است. زمانی که شما درک مطلب می‌خوانید کلمات جدیدی را یاد می‌گیرید.
  2. نوشتن: معمولاً اکثر تمرین‌ها به نوشتن کلمات و جملات مختلف نیاز دارند.
  3. صحبت کردن: بهترین راه برای یادآوری آموخته‌هایتان استفاده از آن‌ها است. تمرینات متنوعی در سایت‌ها یا اپلیکیشن‌ها وجود دارد که باعث می‌شود شما کلماتی را تکرار کنید یا جملات مختلف را با صدای بلند بخوانید.
  4. گوش دادن: تمریناتی مانند دیکته گفتن می‌تواند در لحظه مهارت Listening و یادگیری واژگان جدید شما را بهبود ببخشد.

 

با یادگیری لغات انگلیسی جدید خود را از افراد دیگر متمایز کنید

دو زبانه یا چند زبانه بودن شما را نسبت به افراد دیگر متمایز می‌کند. اکثر کارفرمایان به دنبال ایجاد کسب و کار و مزیت رقابتی هستند. زمانی که شما به زبان‌های دیگر از جمله انگلیسی تسلط داشته باشید هنگام مصاحبه شانس خود را برای پذیرفته شدن افزایش می‌دهید.

بر اساس مطالعات انجام شده در ایالت متحده، درصد تقاضا برای استخدام افرادی که به دو زبان مسلط هستند نسبت به پنج سال گذشته ۲ برابر شده است. حدود ۴۰ درصد از مشاغل آمریکایی به دنبال استخدام کارکنان دو زبانه هستند. اگر شما به دنبال افزایش درآمد بیشتر هستید با افزایش دایره لغت انگلیسی و تسلط بر این زبان به این خواسته خود خواهید رسید.

افزایش دایره لغت انگلیسی

افزایش دایره لغت انگلیسی

 

چگونه می‌توان یادگیری زبان انگلیسی را آسان‌تر کرد؟

  • اولین قدم برای یادگیری زبان و افزایش دایره لغت انگلیسی «شناسایی هدف» است. شما باید مشخص کنید که چرا این زبان را یاد می‌گیرید، آیا دلایل حرفه‌ای دارید یا برای ارتباط بهتر با خانواده و دوستان خود به دنبال یادگیری آن هستید! تمرکز بر یک هدف باعث می‌شود تا شما با موانع و مشکلاتی که در سر راهتان به وجود می‌آید مبارزه کنید و به‌آسانی خسته نشوید.
  • بدون شک مغز ما نسبت به کودکان انعطاف پذیر نیست اما ما هم می‌توانیم مانند آن‌ها کنجکاو باشیم. روش‌های متنوعی برای یادگیری این زبان در سنین بزرگسالی وجود دارد به‌عنوان‌مثال شما می‌توانید با سفر کردن خود را غرق در فرهنگ و زبان انگلیسی کنید یا با شرکت در کلاس‌های آشپزی این مهارت را در کنار دیگر استعدادهایتان یاد بگیرید.
  • سعی کنید دائماً به خودتان انگیزه بدهید. با داشتن یک دفترچه زیبا برای کلاس زبانتان یا برقراری ارتباط با سایر همکلاسی‌هایتان در یک کافی‌شاپ، شوق و علاقه خود به یادگیری زبان را تقویت کنید.
مطالعه کنید  Slang چیست؟

کلام آخر

اگر به دنبال اشتغال در سطوح کاری بالا هستید باید تسلط خود را به زبان انگلیسی بیشتر کنید. نتایج تحقیقات نشان می‌دهند کارگرانی که مهارت انگلیسی خوبی دارند از شانس بیشتری برای ارتقا شغلی برخوردار هستند.

مدیرانی که زبان انگلیسی خوبی دارند، می‌توانند فرهنگ‌های دیگر را راحت‌تر درک کنند و از این مزیت برای برقراری ارتباط با همکاران و مشتریان دیگر خود استفاده کنند. یادگیری این مهارت علاوه بر موفقیت و پیشرفت شغلی شما می‌تواند باعث افزایش مهارت‌های دیگرتان مانند خلاقیت، همدلی و ذهن بازتر شود. 

جهت آمادگی آزمون تافل با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

4 نکته طلایی

قبل از افزایش دایره واژگان انگلیسی باید چند نکته را در نظر بگیرید:

1. واژه، گروهی از کلمات مشتق شده از یک پایه است.بهترین راه افزایش دایره لغات انگلیسی این است که قبل از مطالعه واژگان، تفاوت بین هر کلمه را درک کنید. با انجام این کار می‌توانید نحوه استفاده از آن‌ها را بهتر متوجه شوید. 

2. هنگام آموزش افزایش دایره لغات انگلیسی باید بین واژگان غیرفعال و واژگان فعال تفاوت قائل شوید.واژگان غیرفعال در خواندن و شنیدن استفاده می‌شود، جایی که شما در حال دریافت اطلاعات هستید. از واژگان فعال در نوشتار و گفتار استفاده می‌شود، جایی که شما در حال ارائه اطلاعات هستید. در خواندن، شما برای فکر کردن وقت دارید.

3. هدف شما باید به جای وسعت دایره لغات، درک عمیق لغات باشد.بسیاری از زبان آموزان انگلیسی هستند که 8000 کلمه را می‌دانند اما نمی‌توانند حتی یک جمله بگویند، از طرفی افرادی هستند که فقط 2000 کلمه می‌دانند و می‌توانند روان صحبت کنند. تفاوت این است که شما یک کلمه را چقدر عمیق می‌دانید. دانستن 10000 کلمه به‌صورت غیر فعال به شما در صحبت کردن کمکی نمی‌کند پس به جای آن برای یادگیری عمیق 2000 کلمه وقت بگذارید.

مطالعه کنید  آموزش مکالمه زبان انگلیسی سریع

4. هنگام افزایش دایره لغات انگلیسی برای کنکور یا مهاجرت هرگز آن‌ها را با یک تعریف فارسی به ذهن نسپارید. شما باید لغات را در قالب جملات انگلیسی یاد بگیرید. برای اینکه معنی یک لغت را یاد بگیرید، می‌توانید از فرهنگ لغت استفاده کنید اما نباید آن‌ها را به تنهایی حفظ کنید چون به سرعت از ذهنتان پاک می‌شوند.

 

معرفی چند اپلیکیشن کاربردی برای بالا بردن دایره لغات انگلیسی

معرفی-چند-اپلیکیشن-کاربردی-برای-بالا-بردن-دایره-لغات-انگلیسی

Power Vocab: در این برنامه کاربران باید با توجه به معنی داده شده یک کلمه بسازند و برعکس. شما می‌توانید در این اپلیکیشن با دیگران رقابت کنید یا در زمان بندی‌های داده شده بازی کنید.

com: نحوه افزایش دایره لغات انگلیسی با Vocabulary.com به این صورت است که شما باید ابتدا لغات جدید را یاد بگیرید سپس آن‌ها را از طریق بازی‌ها و پازل‌های تعاملی به خاطر بسپارید.

7 Little Words: این سایت بازی‌های جالب و سرگرم‌کننده‌ای دارد که با انجام آن‌ها می‌توانید کلمات جدیدی یاد بگیرید. در این بازی 7 تعریف کلمه هست + مربع‌هایی که رویشان ترکیب دو یا سه حرف نوشته شده، شما با حدس زدن کلمات می‌توانید واژگانی که تا الان بلد نبودید را یاد بگیرید.

 

سوالات متداول در خصوص افزایش دایره لغت انگلیسی

چه راهکارهایی برای افزایش دایره لغت انگلیسی وجود دارد؟

نصب اپلیکیشن‌های آموزشی، استفاده از فلش کارت‌ها، شرکت در آزمون‌های زبان انگلیسی، جست و جو در اینترنت، خرید پکیج آمپول لغت انگلیسی، مطالعه کتاب در سبک‌های مختلف.

چگونه می‌توانیم شانس استخدام خود را افزایش دهیم؟

افزایش دایره لغات انگلیسی و تسلط به این زبان یک مزیت رقابتی است که شما را نسبت به افراد دیگر متمایز می‌کند. اگر به دنبال کار هستید با تسلط کامل به این مهارت می‌توانید شانس خود را چندین برابر کنید.

شما چه نظری دارید؟


  1. هانیه جبارزاده گفت:

    استاد بهترین کتاب برای حفظ و یادگیری لغات چیه ؟

    • خانوم محمدی (کارشناس مشتریان) گفت:

      میتونید پکیج هارو استفاده کنید که3000تالغت رو براتون رمز میکنن بااستفاده ازتکنیک حافظه و نیازی به حفظ کردن لغات ندارید وبدون فراموشی اموزش میبینید برای اطلاعات بیشتربا کارشتاسمون ارتباط بگیرید
      09027010394
      خانم محمدی

  2. رها گفت:

    خیلی آموزنده و عالی بود
    مثل همیشه عالی هستید استاد

  3. مجتبی نظری گفت:

    خیلی هوشمندانه و عالی بود

  4. روژین گفت:

    استاد روزانه چ تعداد لغات حفظ کنیم خوبه؟