آموزش آنلاین زبان انگلیسی

امروزه در دنیایی زندگی می‌کنیم که به عصر اطلاعات و ارتباطات مشهور است. گسترش تکنولوژی در قالب ابزارهایی مانند گوشی‌های هوشمند، لپ تاپ‌ها یا کامپیوترها به کار گرفته شده است و همین عامل باعث شده تا در هر زمان و مکانی بتوانیم به اطلاعات مورد نیازمان دسترسی داشته باشیم. در حال حاضر شیوه‌های آموزشی سنتی محدودیت‌های زیادی دارد به‌عنوان‌مثال شاید دسترسی به مراکز آموزشی معتبر یا منابع علمی به‌روز برای هر فردی امکان پذیر نباشد. این مسئله نیاز به آموزش آنلاین را نشان می‌دهد. موضوعی که قصد داریم در این مقاله به‌طور کامل در خصوص آن صحبت کنیم آموزش آنلاین زبان انگلیسی، نحوه برگزاری کلاس آنلاین، تکنیک‌های تدریس آنلاین و روش یادگیری آنلاین زبان است پس در ادامه با ما همراه باشید.

آموزش آنلاین زبان انگلیسی

نحوه برگزاری کلاس آنلاین زبان انگلیسی

اگر به‌عنوان یک متخصص به دنبال شروع آموزش آنلاین زبان انگلیسی هستید نگرانتجهیزات برگزاری کلاس آنلاین نباشید. شما برای شروع این سبک از کلاس‌ها به کامپیوتر یا لب تاپ، اینترنت پر سرعت، میکروفون، بلندگو و دوربین احتیاج دارید. برخی از افراد به‌اشتباه فکر می‌کنند برای برگزاری کلاس آنلاین باید وب سایت داشته باشند در صورتی که امروزه وب سایت‌های مختلفی این خدمات را به‌صورت پولی و رایگان ارائه می‌دهند فقط باید برای برگزاری کلاس‌های خود کمی تبلیغ کنید.

انجام تبلیغات را می‌توانید به افراد متخصصی که در این حوزه کار می‌کنند، بسپارید. منظور از وبینار، سمینار بر بستر وب سایت و اینترنت است. شما می‌توانید از طریق وبینار، کلاس آنلاین و کارگاه آموزشی خود را برگزار کنید و تمام کارهایی که در یک کلاس فیزیکی انجام می‌دادید را از همین طریق انجام دهید. این فضا به شما اجازه می‌دهد تا از خودتان فیلم و ویدئو زنده پخش کنید همچنین امکان ارائه پاورپوینت یا عکس‌هایی که از قبل آماده کرده‌اید هم وجود دارد.

تکنیک‌های تدریس و آموزش آنلاین زبان انگلیسی

  • زمان بندی داشته باشید: اگر به دنبال ایجاد یک تجربه واقعی هستید باید زمان بندی مشخصی برای برگزاری کلاس‌های خود داشته باشید. کلاس باید در یک روز معین برگزار شود و زمان بندی آن معقول و منطقی باشد.
  • برای آموزش بهتر شرکت کنندگان را درگیر بازی کنید: برای آموزش آنلاین زبان انگلیسی شرایطی را فراهم کنید که هر فرد مورد تأیید دیگران قرار بگیرد، امتیاز جمع کند و بتواند به دیگران امتیاز دهد. انجام این تکنیک باعث انگیزه بیشتر در شرکت کنندگان می‌شود.
  • فرصتی را برای تمرین تعیین کنید: مادامی که دانشجویان مطالب آموزشی را تمرین نکنند آن‌ها را نمی‌فهمند. بر اساس تحقیقات انجام شده زمانی که یک فرد مطلبی را که قبلاً یاد گرفته تکرار می‌کند فرآیند یادگیری بهتر انجام می‌شود؛ به همین علت بهتر است هنگام تدریس از دانشجویان خود بخواهید تا تمرینات تعیین شده را انجام دهند.
  • به زبان آموزانتان مدرک معتبر دهید: زمانی که زبان آموزان شما بدانند بعد از گذراندن دوره آموزشی مدرک معتبری دریافت می‌کنند و می‌توانند آن را به کارفرمای خود نشان دهند انگیزه بیشتری برای شرکت در دوره‌ها پیدا می‌کنند. دریافت مدرک باعث می‌شود تا دانشجویان احساس کنند در ازای وقت و تلاش خود چیز معناداری دریافت کرده‌اند.
  • از سیستم نمره دهی استفاده کنید: شما باید در هر جلسه تکالیف واقعی مشخص کنید و به دانشجویان خود نمره‌های واقعی بدهید. بهتر است بعد از پایان هر جلسه چند سؤال از زبان آموزان خود بپرسید و از آن‌ها بخواهید تا جلسه بعدی پاسخ‌های خود را برای شما ارسال کنند.
  • زمانی را برای ارتباط با زبان آموزانتان در نظر بگیرید: هرچقدر ارتباط شما با مخاطبانتان بیشتر شود آن‌ها مطالب را بهتر یاد می‌گیرند؛ پس حتماً یک بازه زمانی را برای پرسش و پاسخ دانشجویانتان در نظر بگیرید و به یادگیری بهتر آن‌ها کمک کنید.
مطالعه کنید  ضرب المثل انگلیسی درباره شخصیت

تکنیک‌های تدریس و آموزش آنلاین زبان انگلیسی

 

چگونه آموزش آنلاین زبان انگلیسی را شروع کنیم

در جهان حدوداً ۷۰ کشور به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند. اگر قصد دارید آموزش زبان را به‌صورت آنلاین شروع کنید ابتدا تصمیم بگیرید که می‌خواهید این کار را از طریق پکیج‌های آموزشی انجام دهید یا به دنبال فیلم، موسیقی یا اپلیکیشن‌های زبان انگلیسی هستید. امروزه سایت‌های مختلفی شکل گرفته‌اند که آموزش‌های مقدماتی و حرفه‌ای زبان انگلیسی را با هزینه مقرون به‌صرفه‌ای ارائه می‌دهند. برای یادگیری بهتر این زبان نکات زیر را رعایت کنید:

  • برای خود مسیر مشخصی تعیین کنید. هنگامی که هدف مشخصی داشته باشید فرایند یادگیری برای شما راحت‌تر می‌شود.
  • یادگیری زبان انگلیسی هم مانند خیلی از درس‌های دیگر لحظات پر چالشی دارد و تسلط بر آن یک شبه اتفاق نمی‌افتد؛ پس در مسیر یادگیری صبور باشید و عجله نکنید.
  • اگر قصد خرید دوره‌های آنلاین را دارید به‌خوبی تحقیق کنید تا هزینه شما بی‌نتیجه نباشد.
  • سعی کنید روزانه زمانی را به یادگیری زبان اختصاص دهید.
  • همیشه با استاد آنلاین خود در ارتباط باشید.
  • هنگام یادگیری زبان اعتماد به نفس داشته باشید و هنگام صحبت کردن در جمع خجالت نکشید. گاهی اوقات زبان آموزان در دوره‌های آنلاین از اشتباه کردن مقابل دیگران می‌ترسند. این کار مانع بزرگی بر سر مسیر یادگیری شما است. سعی کنید اعتماد به نفس داشته باشید تا کم‌کم خجالتتان از بین برود.
  •  

مهم‌ترین مزایای آموزش آنلاین زبان انگلیسی

مهم‌ترین مزایای آموزش آنلاین زبان انگلیسی

آیا تا به حال برای شما هم پیش آمده برای ثبت نام در کلاس زبان محدودیت زمانی داشته باشید یا در کلاس زبان ثبت نام کنید اما بعضی از کلاس‌ها را از دست دهید! فکر می‌کنید اگر دوره‌ای وجود داشته باشد که محدودیت‌های مکانی و زمانی را از میان بردارد در آن ثبت‌نام می‌کنید؟ اگر پاسختان مثبت است در بخش بعد با ما همراه باشید تا مزایای کلاس آموزش آنلاین زبان انگلیسی را همراه با هم بررسی کنیم.

مطالعه کنید  بهترین روش یادگیری لغات آیلتس

1.    یادگیری آنلاین زبان کاملاً انعطاف پذیر است

برای اکثر ما سخت است که بخواهیم یک روز مشخص را برای شرکت در کلاس زبان انتخاب کنیم. کلاس‌های آنلاین این چالش را از بین برده‌اند. شما می‌توانید در هر روز و ساعتی که می‌توانید زبان بخوانید.

2.    آموزش زبان آنلاین فرصت بهانه گیری به شما نمی‌دهد

اگر تا به امروز دوست داشتید در کلاس زبان اساتید مطرح دنیا شرکت کنید اما محدودیت مکانی داشتید اکنون می‌توانید با آموزش آنلاین این کار را انجام دهید و با هر استادی که دوست دارید کلاس بردارید.

3.  طراحی آموزش آنلاین زبان به گونه‌ای است که شما هیچ کلاسی را از دست نمی‌دهید

کلاس‌های آنلاین انعطاف‌پذیر هستند. در کلاس‌های سنتی اگر جلسه‌ای را غیبت کنید آن روز را از دست می‌دهید اما در کلاس‌های مجازی هیچ کلاسی را از دست نمی‌دهید حتی اگر نتوانید در کلاس شرکت کنید هم می‌توانید بدون اینکه چیزی را از دست دهید آن را به راحتی لغو کنید.

4.    شما می‌توانید خودتان کلاس‌ها را رزرو می‌کنید

شما می‌توانید خودتان در کلاس‌ها ثبت نام کنید و نیازی به هماهنگی قبلی وجود ندارد.

5.    آموزش زبان انگلیسی آنلاین اجازه می‌دهد تا از اوقات فراغتتان به خوبی لذت ببرید

اکثر ما به‌طور متوسط در هفته ۳۸ ساعت وقت آزاد داریم. و حتی گاهی این ساعت‌ها افزایش پیدا می‌کنند اما نمی‌توانیم به شکل مفیدی از آن‌ها استفاده کنیم.

معمولاً در زمان بیکاری تلویزیون می‌بینیم، بازی می‌کنیم یا در شبکه‌های اجتماعی می‌گردیم اما یک پیشنهاد بهتر وجود دارد. شما می‌توانید با ثبت نام در کلاس‌های آنلاین زبان در هر کجایی که هستید از زمانتان به شکل بهینه‌تری استفاده کنید.

6.    شما می‌توانید هر وقت خواستید شروع کنید

اکثر آموزشگاه‌ها برای اینکه شما را ثبت نام کنند، می‌خواهند تا در تاریخ مشخصی به آن‌ها مراجعه کنید. این موضوع باعث می‌شود تا برنامه‌ریزی شما به هم بخورد یا حتی نتوانید در آن تاریخ برای ثبت نام بروید؛ در حالی که با ثبت نام در دوره آموزش آنلاین زبان انگلیسی می‌توانید از هر زمانی که خواستید یادگیری را شروع کنید.

7.    سرعت یادگیری را خودتان مشخص می‌کنید

شما می‌توانید مباحث آموزشی را بر اساس نیازتان تغییر دهید به‌عنوان مثال اگر به دنبال آموزش آنلاین زبان انگلیسی فشرده هستید، می‌توانید در روزهای محدودتری این مهارت را یاد بگیرید.

خرید پکیج آموزش زبان انگلیسی

معرفی بهترین سایت آموزش آنلاین زبان انگلیسی

معرفی-بهترین-سایت-آموزش-آنلاین-زبان-انگلیسی

اگر جایی را برای یادگیری آنلاین نمی‌شناسید چند پیشنهاد برای شما داریم:

GlobalExam

هنگامی که وارد سایت می‌شوید ابتدا در آزمون ارزیابی شرکت می‌کنید تا سطحتان مشخص شود؛ سپس مهارت‌هایی که باید یاد بگیرید را در قالب درس‌ها و فعالیت‌های سرگرم کننده می‌آموزید. شما می‌توانید بعد از گذراندن دوره‌ها گواهینامه بگیرید و در تک‌تک مراحل از یادگیری زبان لذت ببرید.

مطالعه کنید  نکاتی برای تقویتlistening

Globe Speaker

اگر به دنبال سایت آموزش آنلاین زبان انگلیسی توسط اساتید با تجربه‌ای هستید Globe Speaker را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این سایت با ایده‌های خلاقانه‌ای به شما کمک می‌کند تا واژگان جدید را یاد بگیرید و از آموخته‌هایتان به خوبی استفاده کنید.

BBC Learning English

اگر ترجیح می‌دهید اخبار انگلیسی را دنبال کنید و از وقایع روز آگاه شوید این وب سایت بهترین گزینه است. هدف BBC Learning English این است که زبان انگلیسی واقعی را به شما آموزش دهد به همین علت هم درس‌ها و تمرین‌هایش با جاهای دیگر متفاوت است.

British Council

اگر به دنبال بهترین آموزش آنلاین زبان انگلیسی هستید و می‌خواهید صفر تا صد این مهارت را یاد بگیرید این سایت برای شما مناسب است. شما می‌توانید با شرکت در آزمون تعیین سطح بهترین مسیر یادگیری را برای خودتان مشخص کنید.

JenniferESL

جنیفر بیشتر از ۶۰۰ ساعت فیلم آموزشی در کانال یوتیوبش دار و یک وب سایت آموزشی کامل و جامع طراحی کرده است که تمرین‌ها، درس‌ها، اصطلاحات و نکاتی که باید بدانید را در اختیارتان قرار می‌دهد. شما می‌توانید به‌صورت گروهی و خصوصی در کلاس‌های آنلاین این سایت شرکت کنید.

English club

در این سایت می‌توانید هر چیزی که برای یادگیری احتیاج دارید را مانند درس‌ها، تمرین‌ها، نکات گرامری یا کتاب‌های الکترونیکی پیدا کنید. اگر به تاریخ و فرهنگ انگلیسی علاقه دارید منابع زیادی برای شما در نظر گرفته شده است. به‌طور کلی English club بهترین فرصت آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان است.

ISpeakSpokeSpoken

مهم‌ترین عاملی که باعث شده ISpeakSpokeSpoken بهترین موسسه آموزش آنلاین زبان انگلیسی باشد این است که به شما اجازه می‌دهد مطابق با نیازتان زبان بخوانید. هدف این سایت یادگیری زبان در حین تفریح است.

کلام آخر

تا قبل از ظهور اینترنت آموزش‌های زبان به‌صورت حضوری و شرکت در کلاس‌های آموزشی انجام می‌شد اما با گسترش اینترنت و تکنولوژی آموزش آنلاین هم شکل گرفت و علاقه‌مندان به این زبان می‌توانستند در کوتاه‌ترین زمان، بدون نیاز به حضور در کلاس‌های فیزیکی و پرداخت هزینه‌های بسیار زیاد این مهارت را یاد بگیرند. از محبوب‌ترین وب سایت‌هایی که در حوزه آموزش آنلاین زبان انگلیسی فعالیت می‌کنند می‌توان به وب سایت رسمی استاد جاوید، وب سایت British Council، وب سایت Phrasemix یا وب سایت Easyworldofenglish اشاره کرد.

سوالات متداول

آیا برای آموزش آنلاین زبان انگلیسی به تجهیزات خاصی احتیاج داریم؟

خیر، شما برای شروع این کلاس‌ها به اینترنت پرسرعت، کامپیوتر یا لپ تاپ، دوربین، بلندگو و میکروفون احتیاج دارید.

برای تدریس و آموزش آنلاین زبان انگلیسی باید چه تکنیک‌هایی را انجام دهیم؟

برای این کار شما باید زمان بندی دقیقی داشته باشید، فرصتی را برای تمرین تعیین کنید، شرکت‌کنندگان را درگیر بازی کنید، از سیستم نمره دهی استفاده کنید، زمانی را برای ارتباط با شرکت کنندگانتان در نظر بگیرید و به آن‌ها مدرک معتبر بدهید.

مهم‌ترین مزایای آموزش آنلاین انگلیسی استاد جاوید چیست؟

در دسترس بودن ، عدم محدودیت زمانی و مکانی ، عدم محدودیت برای شرکت در کلاس‌ها، صرفه جویی در هزینه‌ها

شما چه نظری دارید؟


  1. salar گفت:

    Salam chejoori mitoonim too klasaye online shekat konim

    • خانوم ستایش (کارشناس مشتریان) گفت:

      ســـلام برای اطلاعات بیشتر با شماره 09368800072 در ارتباط باشید

  2. حمید گفت:

    سلام خواستم تشکر کنم …تکنیک های آموزش آنلاین زبان انگلیسی که معرفی کرده بودین خیلی خوب بود.مرسی

    • خانوم ستایش (کارشناس مشتریان) گفت:

      سلام برای اطلاعات بیشتر با شماره 09368800072 در ارتباط باشید

  3. خ نفیسی گفت:

    سلام برای شاگردام میخوام آموزش آنلاین زبان انگلیسی بزارم ولی نمیدونم چجوری همه رو وصل کنم همزمان…راهنماییم میکنید؟ممنون میشم

    • خانوم ستایش (کارشناس مشتریان) گفت:

      اگر در مورد آموزش زبان یا تقویت حافظه نیاز به مشاوره داشتین در خدمتتون هستم

  4. رضا گفت:

    سلام آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای سطح های مختلف هستش؟بعد چجوری مشخص میکنید که هر کسی تو چه سطحیه؟

    • خانوم ستایش (کارشناس مشتریان) گفت:

      سلام اگر دوست دارین از مشاوره رایگـان استفاده کنین با شماره زیر تماس بگیرین 09368800072

  5. مهسا نیازی گفت:

    سلام تو آموزش آنلاین زبان انگلیسی قابلیت مباحثه هم هست؟

    • خانوم ستایش (کارشناس مشتریان) گفت:

      سلام وقتتون بخیر برای اطلاعات بیشتر با شماره 09368800072 در ارتباط باشید

  6. محمدرضا گفت:

    پکیج آموزش آنلاین زبان انگلیسی رو چجوری میتونیم تهیه کنیم؟

    • خانوم ستایش (کارشناس مشتریان) گفت:

      سلام وقتتون بخیر برای اطلاعات بیشتر با شماره 09368800072 در ارتباط باشید

  7. مهدی گفت:

    خیلی خوب بود

  8. مهدی گفت:

    خیلی عالی توضیح دادین

  9. مهدی گفت:

    آموزش آنلاین زبان انگلیسی بهتر است یا آموزش حضوری؟

    • خانوم ستایش (کارشناس مشتریان) گفت:

      برای دریافت مشاوره رایگان با شماره 09368800072 در ارتباط باشین