چرا در یادگیری زبان انگلیسی نا موفقیم ؟

چرا در زبان انگلیسی پیشرفت نمی کنیم؟ عدم موفقیت در یادگیری زبان انگلیسی معضلی است که خیلی از فارسی زبانان با آن مشکل دارند. تو این مقاله میخواهیم بررسی کنیم چرا در یادگیری زبان انگلیسی ناموفقیم.

 

گرامر محور بودن

گرامر محور بودن

 

یکی از اشتباه ترین کارهایی که با بیشتر ما، در آموزش زبان انگلیسی شده، آموزش آن در مدارس بود. وقتی که زبانی نا آشنا را که خود به تنهایی، همراه با استرس است با آزمون و پرسش همراه می کنند، تنها چیزی که از این نوع آموزش عاید ما می شود، ترس و اضطراب است و تنها هدف مان پاس کردن درس زبان است. مگر ما زبان مادری را در مدرسه یاد گرفتیم؟ آیا روز اول که زبان باز کردیم گرامر و دستور زبان را از ما پرسیدند؟

 

ترس از حرف زدن به زبان انگلیسی

خیلی از زبان آموزان سال ها به مراکز آموزشی برای یادگیری زبان می روند اما بعد از آن هم حتی حرفی برای گفتن ندارند و Fluency آن ها دچار مشکل است. فکر می کنند اگر حرف بزنند حتما به آن ها می خندند. اشتباهات مکرر در حرف زدن و واکنش هایی که دریافت می کنیم ممکن است باعث شود دیگر هیچ گاه به سمت یادگیری زبان انگلیسی نرویم. آموزش آسان انگلیسی به شما بسیار کمک خواهد کرد.

مطالعه کنید  مثلث موفقیت چیست؟

 

دیگه از ما گذشته!

خیلی از افراد به دلیل اینکه سن آن ها بالا رفته است معتقدند که نمی توانند به خوبی فرزندانشان و یا سایر کودکان زبان انگلیسی را یاد بگیرند. اما خبر خوب برای شما دوست عزیز این است که به هیچ عنوان این طور نیست. زیرا افراد بزرگسال خیلی بهتر ساختارها و گرامرها را متوجه می شوند و پیچیدگی های زبانی را به خوبی یاد می گیرند. آموزش گرامر انگلیسی یسیار می تواند به شما کمک کند.

بزرگسالان راحت تر، سر کلاس های طولانی می توانند بنشینند و بدون دغدغه یاد بگیرند و بی تابی های کودکان را ندارند.

بزرگسالان تفکر منطقی دارند و کاملا به صورت منطقی می توانند همه چیز را به راحتی یاد بگیرند.

 

بهانه تراشی

 افراد با توجه به تجربه های بدی که از یادگیری زبان انگلیسی داشته اند نمی توانند به راحتی خود را راضی به یادگیری زبان کنند. به همین دلیل مدام برای به تعویق انداختن آن بهانه تراشی می کنند. مثلا اینکه من دیگر برای یادگیری زبان انگلیسی پیر شده ام.

من وقت کافی برای یادگیری زبان دیگر ندارم.

میانه ی خوبی با زبان های خارجی ندارم.

باید در کشوری خارجی زبان باشی تا بتوانی آن زبان را به خوبی یاد بگیری و هزاران بهانه دیگر. پس بهتر است از بهانه تراشی دست بردارید.

 

عدم کاربردی کردن زبان انگلیسی

عدم کاربردی کردن زبان انگلیسی

برای اینکه بتوان هر مهارتی را درزندگی یاد گرفت باید آن را وارد بطن زندگی روزانه خود کنیم و هر روز با خود مرور و تمرین داشته باشیم. زبان انگلیسی هم یکی از آن هاست. متاسفانه خیلی ها مثلا یک روز درمیان و یا در هفته یکی دو روز را به مرور و یادگیری زبان انگلیسی اختصاص می دهند که همین امر یادگیری آن ها را تعویق می اندازد.

مطالعه کنید  کامل ترین راهنما برای به یادآوری هر آنچه می خوانید

زیرا مغز باید زمان زیادی را صرف کند تا آموخته های قبلی را دوباره یادآوری کند. خوب است که در منزل با همسر و یا فرزند و یا دیگر افراد خانواده خود به زبان انگلیسی صحبت کنید. مهم نیست طرف مقابل شما چیزی از زبان نمی داند. شما فقط کافی است صحبت کنید.

 

عدم استفاده از زمان های مرده

عدم-استفاده-از-زمان-های-مرده

یکی از نکات عدم موفقیت در یادگیری زبان انگلیسی در خانه استفاده ی نادرست از زمان های مرده است.

زمان های مرده زمان هایی هستند که ما هیچ کاری نمی توانیم انجام دهیم و یا کاری برای انجام دادن نداریم. مثلا وقتی منتظر سرویس محل کار خود هستیم، یا در صف نانوایی، یا منتظر در مطب دکتر و زمان هایی از این دست که می توانید تنها با گوش دادن و یا خواندن چند سطر زبان انگلیسی کلی در یادگیری خود پیشرفت ایجاد کنید.

در گوش دادن به مطالب صوتی اصلا مهم نیست که شما بخشی از اون ها رو متوجه نمی شوید همینکه که مطلب و سرنخ اصلی موضوع دستتان می آید کافی است.

 

تدریس اشتباه زبان انگلیسی

همه ما در ابتدای ورود به هر کلاس زبانی با این نگرش وارد می شویم که قرار است در کلاس زبان انگلیسی یاد بگیریم. و معلم قرار است به من چیزهایی درباره صحبت کردن به زبان انگلیسی یاد بدهد. اما این نگرش کاملا غلط است.

زیرا هفته ای 2 یا 3 بار آن هم به مدت یکی دو ساعت کمک چندانی به شما برای یادگیری زبان انگلیسی نمی کند و در ضمن معلم هم تنها یک سری موارد و نکات را به شما می گوید این خود شما هستید که باید با اراده خود آن ها را دنبال کنید. پس نه کلاس زبان و نه معلم نمی تواند برای شما معجزه ای بیافریند.

مطالعه کنید  افراد خجالتی چطور زبان خود را تقویت کنند؟

در ضمن یکی از اشتباهات رایج در تدریس زبان انگلیسی مخصوصا در مدارس این است که آن ها را مانند تاریخ و جغرافیا تدریس می کنند. در نتیجه تصور ما این است که خب باید این را هم مانند دروس حفظی، حفظ کرد. اما زبان انگلیسی یک درس حفط کردنی نیست.

 

هدف و انگیزه ندارید

گاهی عدم موفقیت در یادگیری زبان انگلیسی نداشتن انگیزه کافیست. گاهی تنها دلیل شما برای یادگیری زبان انگلیسی چشم و هم چشمی است. شما هیچ هدفی از یادگیری زبان ندارید و نمیدانید به چه دلیل و برای چه کاری می خواهید آن را یاد بگیرید.

همین بی هدفی می تواند این یادگیری را برای شما تبدیل به یک بار اضافی کند و هیچ گاه آن را به خوبی یاد نگیرید. باید بدانید آیا می خواهید مهاجرت کنید یا به قصد پیدا کردن یک کار جدید یا به عنوان تنها نمره گرفتن برای یک آزمون و ….. دلیل اصلی شما برای یادگیری زبان انگلیسی چیست؟

شما چه نظری دارید؟