زغال اخته و تقویت حافظه

زغال اخته و تقویت حافظه

چرا زغال اخته؛ برای تقویت حافظه شما مفید است؟

یکی از شگفتی های طبیعت که می تواند به شما در تقویت حافظه کمک کند؛ زغال اخته است. خوب است که به جای استفاده از قرص ها و مکمل های ناسالم و مشکوک، از مواد طبیعی بهره برد که بتوان به راحتی و بدون هیچ دغدغه ای آن را مصرف کرد. یکی از مزایای این معجزه ی طبیعی کمک به تقویت مغز و حافظه شماست. چگونه می توان فهمید که زغال اخته و تقویت حافظه به هم مرتبط هستند؟

چگونه می توان آن را در رژیم غذایی خود قرار داد؟

زغال اخته حاوی (84٪) آب، (0.7٪)پروتئین، (0.3٪) چربی، (14٪)کربوهیدرات است. زغال اخته همچنین حاوی منگنز، ویتامین C، ویتامین K و فیبرهای غذایی در مقادیر متوسط است.

در این مقاله ما به شما خواهیم گفت که زغال اخته چه فوایدی دارد؛ آن را از کجا تهیه کرده و چطوری استفاده کنید؟

زغال اخته و تقویت حافظه

زغال اخته چه تاثیری در تقویت حفظه دارد؟

بعد از مطالعه این مقاله، مطمئنا انگیزه لازم را دارید تا زغال اخته را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

زغال اخته چه فایده ای برای حافظه دارد؟

تحقیقات مرتبط با حافظه:

1) ابرت کریکوریان و همکارانش: اثرات مصرف روزانه آب زغال اخته وحشی را در نه فرد بزرگسال بررسی و دریافت که مکمل زغال اخته حافظه را در بزرگسالان بهبود می بخشد. این تحقیق همچنین یافته هایی را نشان می دهد که علائم افسردگی را کاهش داده و سطح گلوکز را نیز کاهش می دهد.

2) الیزابت E. Devore : بررسی کرد که آیا مصرف طولانی مدت توت و فلاونوئیدها با کاهش سرعت کاهش شناختی در زنان مسن ارتباط دارد یا خیر؟ وی دریافت که افزایش مصرف توت (از جمله زغال اخته) و آنتوسیانیدین با پیشرفت کندتر شناختی همراه است. این تحقیق این واقعیت را بیشتر تقویت می کند که بلوبری می تواند به حافظه شما کمک کند.

3) باربارا شوكیت-هیل و همكاران: دریافتند كه میوه های غنی از پلی فنول (از جمله بلوبری) می توانند نقص عصبی مربوط به سن را معكوس كنند.

آنها حتی پیش از این پیشنهاد کردند که “مداخلات غذایی با میوه توت غنی از پلی فنول ممکن است یک استراتژی برای جلوگیری یا حتی معکوس کردن نقص عصبی مربوط به سن، از طریق کاهش التهاب برای کمک به حفظ عملکرد شناختی باشد.

با توجه به تمامی تحقیقاتی که در بالا ذکر شد و تحقیقاتی که در این مقاله نمی گنجد؛ به همه ما پیشهاد می کنند که میوه هایی از خانواده ی توت ها به ویژه زغال اخته را در برنامه غذایی خود قرار دهیم. این امر نه تنها به تقویت مغز و حافظه کمک می کند؛ بلکه می تواند در سلامت کل بدن شما هم موثر واقع شوند.

سورپرایز 🤩

این مقاله تنها بخشی از پیشنهادات سلطان حافظه ایران برای تقویت حافظه است.

اگر می خواهید حافظه ی قوی داشته باشید و تا پایان عمر به آلزایمر دچار نشوید؛ تنها با یک کلیک خود را از این ترس برای همیشه رهایی بخشید

پکیج دوپینگ مغزی، همان که توانمندی مغز شما را چندین برابر می سازد. 

پس از خرید می توانید به صورت مستقیم با خود سلطان حافظه ایران استاد مرتضی جاوید در تماس باشید تا شما را راهنمایی کنند.

برخی از این مزایای زغال اخته در ادامه آمده است:

زغال اخته و تقویت حافظه

زغال اخته و جلوگیری از کاهش شناختی (تحقیقات نشان داده است که استفاده مداوم از زغال اخته و سایر میوه ها از خانواده  توت باعث افزایش میزان پردازش در مغز و بالارفتن توانایی شناختی به خصوص در زنان مسن تر خواهد شد). زغال اخته باعث افزایش جوانی می شود.

مصرف روزانه زغال اخته به دیابت کمک می کند. این میوه می تواند به افرادی که به انسولین حساسیت دارند. اما برای افراد مبتلا به دیابت بهتر است قبل از استفاده از زغال اخته، با پزشک خود مشورت کنند. اما اگر داروهای ضدحساسیت مصرف کنند؛ خوردن بلوبری می تواند باعث کاهش قند خون شود.

بلوبری خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارد و برای چشم مفید است.
وویانگ هوانگ و همکارانش دریافتند که “عصاره آنتوسیانین بلوبری و همچنین ماده اصلی تشکیل دهنده آن مالویدین و گلیکوزیدهای آن” می تواند از چشم انسان در برابر آسیب ناشی از گلوکز محافظت کند. این بدان معنی است که بلوبری می تواند در برابر رتینوپاتی دیابتی محافظت کند.

بلوبری می تواند باعث بهبود خلق و خو و کمک به مبارزه با افسردگی شود.
کارهای تحقیقاتی وجود دارد که نشان می دهد مصرف فلاونوئید زغال اخته می تواند به بهبود خلق و خو کمک کند. همچنین شواهدی وجود دارد که بلوبری می تواند به مبارزه با افسردگی کمک کند.

انواع بلوبری:

در صورتی که تازه به شما میوه های فوق العاده معرفی شده باشد؛ جالب است که می دانید زغال اخته به اشکال مختلف وجود دارد.

به طور کلی ، زغال اخته در پنج نوع وجود دارد:

زغال اخته Lowbush: به آنها بلوبری وحشی نیز گفته می شود. همانطور که از نام آن پیداست ، آنها معمولاً در طبیعت رشد می کنند و در مقایسه با زغال اخته های بوته ای ، اندازه آنها کوچکتر است.

بلوبری های بوته ای شمالی: همانطور که از نامش پیداست ، این بلوبری ها تا 12 فوت قد می رسند و اندازه آنها بزرگتر از زغال اخته کم بوته است. این زغال اخته بومی مناطق شرقی و شمال شرقی ایالات متحده است. این زغال اخته معمولاً در فروشگاه های مواد غذایی یافت می شود.

زغال اخته highbush Southern: این زغال اخته ها بومی مناطق جنوب شرقی ایالات متحده هستند. معمولاً به اندازه زغال اخته شمالی بالا رشد نمی کنند.

بلوبری نیمه بلند: این بلوبری ها نتیجه تلاقی بین بلوبری های بوته ای و شمالی است.
زغال اخته Rabbiteye: قد این بلوبری تا 4 تا 10 فوت رشد می کند. آنها بومی جنوب ایالات متحده هستند.

شرایط نگهداری زغال اخته و انواع توت ها :

شرایط نگهداری زغال اخته در یخچال:

  • اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که بلوبری در شرایط محیطی خانه خراب می شود.
  • اول زغال اخته هایی مه شکسته و خراب هستند را دور بریزید و سپس باقیمانده آن را بشویید.
  • آن را خوب خوب با دستمال و یا حوله ای تمیز خشک کنید.
  • یک حوله در داخل یک ظرف انداخته و زغال اخته ها را در داخل آن بریزید و سپس در یخچال قرار دهید.

نکات مهم:

لطفا از قراردادن زغال اخته های در جاهای مرطوب یخچال خودداری کنید. البته آن را در داخل کشوی یخچال هم قرار ندهید؛ زیرا گردش هوا در آنجا کم بوده و ممکن است منجر به کپک شود. نگهداری زغال اخته در این شرایط می تواند آن را تا 5 روز برای شما نگه دارد.

نگهداری زغال اخته در فریزر:

  • مراحل 1 و 2 بالا را تکرار کنید.
  • سپس آن ها را در داخل ظرفی قرار دهید. به طوری که آن ها روی هم انباشته نشوند. به هم نچسبند.
  • سپس در فریزر قرار دهید.

مطالعه کنید  آموزش زبان انگلیسی درباره آب و هوا

شما چه نظری دارید؟